پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سه شنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۲۳:۲۶
۱۸
۳
نسخه چاپی

جزئیات برگزاری 2 بار کنکور در سال

جزئیات برگزاری 2 بار کنکور در سال
قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور از برگزاری ۲ بار کنکور در سال خبر داد.

به گزارش تیتربرتر؛ در سال های اخیر بارها بر سر تغییر و یا حذف کنکور بحث جدل شد اما خبر جدید از برگزاری 2 بار کنکور در سال به گوش می رسد.

آیا کنکور در سال دو بار برگزار می شود؟

آیا کنکور در سال دو بار برگزار می شود؟
آیا کنکور در سال دو بار برگزار می شود؟

 

 منصور کبگانیان بعد از ظهر سه شنبه در حاشیه برگزاری نقشه جامع علمی کشور که در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، در جمع خبرنگاران به دستور جلسه اشاره و اظهار کرد: در جلسه پیش از دستور، افزایش و همسان سازی حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه ها مطرح شد. افزایش حقوق و مزایای استادان دانشگاه از مدت ها قبل انجام نشده بود.

وی با اشاره به نگرانی شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت به این موضوع، گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص مقایسه حقوق استادان دانشگاه های داخل با کشورهای همسایه و تلاش های این کشورها برای جذب محققان و اعضای هیأت علمی ابراز نگرانی کرده بود.

قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در ادامه به مبحث کنکور که در این ستاد مورد بحث و قرار گرفت، اشاره کرد و افزود: در بحث کنکور و نظام سنجش و پذیرش، تعامل مناسبی با وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علوم، تحقیقات و فناوری همچنین آموزش و پرورش صورت گرفت چرا که ساماندهی کنکور با عنوان طرح سیاست ها، ضوابط سنجش و پذیرش از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گفته قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، تعیین سرنوشت دانش آموز در چند ساعت برگزار کنکور، خانواده ها را دچار تنش می کند. برای رفع این اضطراب، مقرر شده است حداقل ۲ بار در سال کنکور برگزار شود و زمان اجرای آن به اطلاع داوطلبان می رسد.

وی اظهار داشت: همچنین ۶۰ درصد پذیرش در کنکور به سوابق تحصیلی و امتحانات نهایی پایه دوازدهم مدرسه اختصاص می یابد.

عضو حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر این‌که تصمیم گیری های اتخاذ شده برای کنکور ۱۴۰۰ نیست، تاکید کرد: اجرایی شدن این سیاست ها در سال ۱۴۰۱ منوط به طی کردن یک دوره گذار است. همچنین زمان بندی اجرای تغییرات در کنکور به اطلاع داوطلبان می رسد.

کبگانیان با بیان این‌که تصمیم گیرها برای حذف کنکور نیست، خاطرنشان کرد: با توجه به این شرایط، اعتقاد به ساماندهی کنکور و نه حذف آن داریم که نخستین گام، جدا کردن سنجش از پذیرش است.

استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر در ادامه اعلام کرد که به احتمال زیاد تاثیر سوابق امتحانی پایه یازدهم هم در کنکور اعمال می شود، گفت: با این اقدام، تنش در داوطلبان و خانواده ها کاهش می یابد و افراد با نگرانی کمتری در کنکور حاضر می شوند.

مطالب مرتبط:

نحوه طراحی سوالات کنکور سراسری آیا تغییر می کند؟

نحوه طراحی سوالات کنکور سراسری آیا تغییر می کند؟
نحوه طراحی سوالات کنکور سراسری آیا تغییر می کند؟

 

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از مخالفت اکثریت اعضای این کمیسیون با طرح الزام سازمان سنجش و آموزش کشور به طراحی سوالات کنکور سراسری صرفا از متن کتاب های رسمی آموزش و پرورش خبر داد.

شیوا قاسمی پور در توضیح جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: در این جلسه طرح الزام سازمان سنجش و آموزش کشور به طراحی سوالات کنکور سراسری صرفا از متن کتاب های رسمی آموزش و پرورش با حضور نماینده طراح یعنی آقای شریعتی مورد بررسی قرار داد، توضیح این بود که در این طرح می خواهند سازمان سنجش دیگر صرفا مرجع مجری و ناظر و رسیدگی کننده به شکایات نباشد و مرکز پژوهش این کار را انجام دهد و همچنین سوالات کنکور از کتاب های رسمی آموزش و پرورش طراحی شود.

در توضیح آقای خدایی رئیس سازمان سنجش بیان کرد که از یک سال گذشته سازمان سنجش با سازمان پژوهش مشترکا موضوع برگزاری کنکور را انجام می دهند. طراحان سوال هم ناشناس هستند و تمامی تلاش آن است که مشابه سوالات موسسات کنکور نباشد.

وی افزود: در نهایت اکثریت اعضای کمیسیون با این طرح مخالفت کردند. به این دلیل که توجیه تقنینی نداشت و اینکه اگر قرار باشد صرفا سوالات از کتب درسی تهیه شود دیگر بچه ها خلاق بار نمی آیند و تنها حفظیات آنها مد نظر قرار می گیرد. با توجه به اینکه حدنصاب رای گیری وجود نداشت به صورت استمزاجی رای گیری صورت گرفت و اکثریت اعضا با این طرح مخالفت کردند.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات همچنین اظهار کرد: دستور دیگر کمیسیون بررسی تقاضای اعمال تبصره ۱ ماده ۴۵ آئین نامه درباره نحوه اجرای طرح آمایش دانشگاه ها توسط وزارت علوم است، طبق توضیحات ارائه شده از ابتدای سال ۹۹ این کار انجام شده اما نمایندگان انتقاداتی به آن داشتند. لذا مقرر شد وزارت علوم گزارشی از روند اجرای طرح آمایش در دانشگاه ها ارائه کند تا بعد تصمیم گیری صورت گیرد.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: علی اکبر رضایی



+ 18
مخالفم - 7
نظرات : 3
منتشر نشده : 0
 
us
+0
unlike
-0
ر ۰۰/۰۳/۰۴ - ۲۱:۴۹
پاسخ
comments طرح دو بار کنکور در سال خوبه ولی تاثیر ۶۰ درصدی معدل نهایت بی عدالتیه چون هم تقلب در حوزه ها زیاده تصحیح برگه ها توسط معلمان با سلایق و نظرات مختلف انجام میشه دستکاری برگه ها زیاده حالا ۶۰ درصد بخواد معدل باشه باید فاتحه کشور خونده بشه
لطفا شتابزده عمل نکنید همه جوانب را در نظر بگیرید تکلیف بچه های پشت کنکور چی میشه؟ نمیدونم هدفتون از این همه استرس و فشار روحی که به بچه ها وارد می کنید چیه؟/2
 
 
ir
+0
unlike
-0
حدیث ۰۰/۰۲/۳۰ - ۱۰:۰۱
پاسخ
comments الان آنهایی که کنکور 1400 را می‌دهند خیلی بدبخت هستند. زیرا سال دوازدهم. سال سرنوشت ساز آنها. سال کرونایی بود. و از مدرسه محروم بودند. و اکثرا پشت کنکور می مانند و باید یک سال طولانی را بگذرانند. و داغون می‌شوند.
خواهشا از همین امسال شروع کنید.
خواهشا دو کنکور در سال را امسال شروع کنید. تا دانش آموزان بتوانند شش ماه دیگه هم شرکت کنند./1
 
 
ir
+0
unlike
-0
کنکوری ۰۰/۰۲/۳۰ - ۰۹:۵۵
پاسخ
comments توروخدا این طرح برگذاری کنکور در سال دوبار رو برای کنکوری های1400هم اعمال کنین، امسال بخاطر کرونا واقعن شرایط تحصیلی خوبی مهیا نبود نه کلاس کنکوری نه،،،/1
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری