پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
یکشنبه, ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ ۱۷:۴۱
۱۲
۰
نسخه چاپی

زمان بازی پرسپولیس با استقلال تاجیکستان در لیگ قهرمانان آسیا 2021

زمان بازی پرسپولیس با استقلال تاجیکستان در لیگ قهرمانان آسیا 2021
تیم پرسپولیس در یک هشتم نهایی با استقلال تاجیکستان بازی می کند.

به گزارش تیتربرتر؛ پرسپولیس فصل گذشته در مقابل السد بازی مرحله یک هشتم نهایی را برگزار کرد و این بار هم اکثر حالت ها حکم به قرعه سخت برای این تیم می‌دادند اما در نهایت، استقلال تاجیکستان از جدول پیچیده ای اف سی خارج شد تا پرسپولیس به مصاف تیم قرمزپوش شهر دوشنبه برود.

زمان بازی پرسپولیس با استقلال تاجیکستان در لیگ قهرمانان آسیا 2021

اگر بازی ها متمرکز نشوند، این بازی باید روز 22 یا 23 شهریور در شهر دوشنبه به انجام برسد. پرسپولیس تنها صدرنشین مرحله گروهی است که با یک سرگروه دیدار می‌کند و همچنین تنها صدرنشینی است که باید میهمان باشد. هرچند که تقابل با استقلال تاجیکستان به اعتقاد بسیاری، قرعه ساده برای قرمزها محسوب می‌شود.

بازی های استقلال در ورزشگاه پامیر شهر دوشنبه برگزار می‌شود که 20 هزار صندلی دارد.

آخرین وضعیت پرسپولیس برای دیدار با استقلال تاجیکستان

آخرین وضعیت پرسپولیس برای دیدار با استقلال تاجیکستان
آخرین وضعیت پرسپولیس برای دیدار با استقلال تاجیکستان

 

خوان فراندو، سرمربی اسپانیایی تیم فوتبال اف‌سی گوای هند اعتقاد دارد که پرسپولیس جزو شانس‌های اصلی قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ است.

تیم فوتبال پرسپولیس در حالی موفق شد با کسب پنج پیروزی و یک تساوی به عنوان صدرنشین گروه E لیگ قهرمانان آسیا 2021 راهی مرحله یک‌هشتم نهایی  شود که در دو بازی اف‌سی گوا هند، میزبان این مسابقات متمرکز را با نتایج 2 بر یک و 4 بر صفر شکست داد. این اولین حضور یک تیم هندی در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا بود که شاگردان خوان فراندو با کسب سه تساوی و سه شکست از راهیابی به دور بعد رقابت‌ها بازماند.

خوان فراندو سرمربی اسپانیایی اف‌سی‌ گوا هند درباره تقابل تیمش با پرسپولیس در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا صحبت کرد.

پیش از آغاز مسابقات مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، کسی فکرش را هم نمی‌کرد که اف‌سی گوا بتواند برای رقبای خود دردسرساز شود اما تیم شما شخصیت خود را نشان داد و نماینده شایسته‌ای برای هند بود. شاید اگر کمی شانس با شما یار بود و تجربه بیشتری داشتید، می‌توانستید به مرحله حذفی این رقابت‌ها برسید...

با حرف‌های شما موافق هستم. تجربه یک سرمایه محسوب می‌شود، بنابراین حضور در لیگ قهرمانان آسیا آن هم به عنوان اولین باشگاه هندی در این رقابت‌ها کار سختی بود به خصوص برای راهیابی به مرحله بعد. در حال حاضر سوپرلیگ هند (ISL) به اندازه دیگر لیگ‌های آسیایی رقابتی نیست. با این حال ما در اف‌سی گوا بسیار سخت و حرفه‌ای کار کردیم تا به سطح دیگر تیم‌های گروه‌مان یعنی پرسپولیس، الریان و الوحده برسیم. بازی مقابل این تیم‌ها تجربه فوق‌العاده‌ای نه‌تنها برای بازیکنان ما، بلکه تجربه‌ای فوق‌العاده برای کادرفنی و تمامی هواداران فوتبال هند بود. بازی مقابل چند تیم از بهترین تیم‌های آسیا، بهترین راه برای خارج شدن از منطقه آرامش و تقویت یادگیری است.

پرسپولیس را چطور دیدید؟ آنها در سه سال گذشته دو بار موفق شده‌اند به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسند. فکر می‌کنید پرسپولیس امسال هم بتواند به فینال این مسابقات راه پیدا کند؟

فکر می‌کنم پرسپولیس تیمی بسیار منسجم و مستحکم است. تمامی بازیکنان این تیم به لحاظ تکنیکی فوق‌العاده هستند. آنها برنامه‌های تاکتیکی خود را در حمله و همچنین در فاز دفاعی سازماندهی و آنها را تا حد کمال دنبال می‌کنند. از دید من پرسپولیس کاندیدای خوبی برای رسیدن به فینال و کسب جام قهرمانی است.

از دید شما کدام تیم شایستگی قهرمانی در منطقه غرب لیگ قهرمانان آسیا و رسیدن به فینال این رقابت‌ها را دارد؟

پرسپولیس یکی از اصلی‌ترین کاندیداهای قهرمانی در این دوره از رقابت‌هاست، چون بازیکنان واقعاً باکیفیتی دارد. آنها ایده‌های تاکتیکی روشن، مهارت‌های فردی لازم و البته تجربه حضور در این تورنمنت را دارند.

عملکرد کدام بازیکن پرسپولیس را در مرحله گروهی پسندید؟

با شنیدن این سؤال بلافاصله نام سیامک نعمتی و عیسی آل‌کثیر به ذهنم خطور می‌کند. آنها تنها نام دو بازیکن از یک تیم پر از بازیکنان باکیفیت هستند که به عنوان یک تیم متحد در سطح بسیار بالایی بازی می‌کنند. هر موقع که پرسپولیس دست به تعویض زد، عملکرد تیم دستخوش تغییر نشد و در همان سطح بالا باقی ماند.

آخرین وضعیت استقلال تاجیکستان برای دیدار با پرسپولیس

آخرین وضعیت استقلال تاجیکستان برای دیدار با پرسپولیس
آخرین وضعیت استقلال تاجیکستان برای دیدار با پرسپولیس

 

عثمان توشف سرمربی تیم تاجیکستان در حالی فهرست مورد نظر خود را اعلام کرده که نام ۱۱ بازیکن از استقلال دوشنبه در لیست دیده می‌شود.

در این فهرست ۲۵ نفره، نام ۳ دروازه‌بان، ۷ مدافع، ۱۰ هافبک و ۵ مهاجم دیده می‌شود. نکته جالب این است که هفت لژیونر به اردو فراخوانده شده‌اند که در لیگ‌های استونی، ازبکستان، بلغارستان، هند، مالزی و مولداوی بازی می‌کنند.

اردوی تیم تاجیکستان از فردا آغاز خواهد شد و این تیم یک بازی دوستانه را با عراق در امارات برگزار می‌کنند. آنها سپس باید به ژاپن می‌روند تا دیدارهای مقدماتی جام جهانی و جام ملت‌ها را به انجام برسانند.

رستم یتیموف، مخیرالدین خاصوف، اختام نظروف، وحدت خانونوف، منوچهر صفروف، علیشهر جلیلوف، محمدجون رحیموف، اسلام صویوروف، منوچهر جلیلوف و رستم صویوروف ۱۱ بازیکن استقلال تاجیکستان هستند که به تیم ملی دعوت شده‌اند.

مطالب مرتبط:

صحبت های بازیکن استقلال تاجیکستان پیش از بازی با پرسپولیس

«زائیر جوربایوف» مدافع ملی‌پوش تیم فوتبال استقلال تاجیکستان یکی از مهره‌های تاثیرگذار این تیم در رقابت‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا بود که توانست با عملکرد خوبش نقش مهمی در صعود این تیم به مرحله بعدی داشته باشد.

از صعود رویایی استقلال به مرحله یک هشتم نهایی شروع کنیم. در ابتدای لیگ قهرمانان آسیا فکر می‌کردید، به عنوان تیم اول از گروه صعود کنید؟

ما وقتی وارد مسابقات شدیم، به صعود فکر می‌کردیم اما نه به عنوان تیم اول. اما بازی به بازی تمرکز بیشتری پیدا کردیم و به این باور رسیدیم که می‌توانیم به عنوان تیم اول صعود کنیم. این اتفاق هم در آخر رخ داد. ما تیم‌های قدرتمندی را شکست دادیم و در پایان توانستیم صعود کنیم. 

در مرحله حذفی به پرسپولیس برخورد کردید. شناختی از این تیم دارید؟

بله. ما از این تیم شناخت داریم و می دانیم که آن‌ها یکی از قدرتمندترین تیم‌های آسیا هستند و همیشه برای پیروزی به میدان می‌روند اما ما ترسی از آن‌ها نداریم و این موضوع را در لیگ قهرمانان به همه نشان دادیم. همه دیدند که ما به چه شکل روبروی الهلال بازی کردیم. 

آیا می توانید پرسپولیس را حذف کنید و به نیمه نهایی صعود کنید؟

ما مقابل هر تیمی برای برد به زمین می‌رویم. دیدار ما برابر پرسپولیس داخل خانه است و ما طرفداران بسیار پر شوری داریم که می‌توانند ما را در این بازی حمایت کنند. انشاالله می‌توانیم در این بازی خانگی پیروز شویم. 

بازی‌های لیگ تاجیکستان با تماشاگر برگزار می‌شود. فکر می کنید در بازی با پرسپولیس هم تماشاگران حضور داشته باشند؟

خوشحالیم که هواداران بسیار خوب و پرشوری داریم. آن ها کمک بسیار زیادی به ما در بازی‌های مختلف کرده‌اند. پیروزی در رقابت‌های مختلف با وجود تماشاگران، آسان می‌شود. 

زمین چمن استادیوم تیم شما مصنوعی است و این کار را برای پرسپولیس سخت می‌کند؟ شما روی آن چمن راحت هستید؟ 

این موضوع نقش کمی برای موفقیت تیم ما در بازی با پرسپولیس دارد اما باید به این موضوع اشاره کنم که ما هم عادت به بازی در چمن مصنوعی داشتیم اما برای بازی‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان در چمن طبیعی بازی کردیم و توانستیم در آن موفق باشیم.  

علاقه دارید در آینده در تیم های ایرانی بازی کنید؟

بله چرا که نه. ایران یک لیگ بسیار معتبری در آسیا دارد و تیم‌های قدرتمندی مانند استقلال، پرسپولیس و تراکتور در آن حضور دارند. من قبلا هم با تعدادی از مدیربرنامه‌های ایرانی صحبت کرده بودم که برای تیم‌های ایرانی بازی کنم اما به دلایل مختلفی این کار انجام نشد اما دوست دارم در آینده این اتفاق بیافتد، چرا که لیگ ایران، لیگ بسیار معتبری در آسیا است. 

استقلال تاجیکستان در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان باید در مقابل پرسپولیس قرار بگیرد.

آنچه دیگران می خوانند:

گزارش از علی اکبر رضایی



+ 12
مخالفم - 11
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری