پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ ۲۲:۰۹
۶
۳۴
نسخه چاپی

زمان واریز حقوق کارکنان در خرداد 1400

زمان واریز حقوق کارکنان در خرداد 1400
نسخه‌ی نهایی لایحه‌ی دائمی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تهیه شد و این لایحه در روزهای آینده به مجلس ارائه می‌شود.

به گزارش تیتربرتر؛ در روزهای اول خرداد، آخرین جلسات هم‌اندیشی برای تنظیم و تدوین لایحه‌ی دائمی شدن همسان‌سازی با حضور نمایندگان بازنشستگان صندوق‌های مختلف و کارشناسان سازمان برنامه و بودجه برگزار شد؛ در این جلسات که نمایندگان بازنشستگان کارگری از جمله کانون عالی بازنشستگان و اتحادیه‌ی پیشکسوتان جامعه‌ی کارگری حضور داشتند، نسخه‌ی نهایی لایحه‌ی دائمی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تهیه و به تصویب حاضران رسید.

این لایحه در روزهای آینده به مجلس ارائه می‌شود و این امیدواری وجود دارد که با حداکثر فوریت در مجلس به تصویب برسد تا قدری از مشکلات بازنشستگان کشور کاسته شود.

افزایش حقوق بازنشستگان در خرداد 1400

زمان واریز حقوق کارکنان در خرداد 1400
زمان واریز حقوق کارکنان در خرداد 1400

 

ماده دوم و سوم این لایحه به سازمان تامین اجتماعی و بازنشستگان کارگری اختصاص دارد؛ براین اساس، دولت مکلف شده ظرف پنج سال بدهی خود به سازمان را کامل تادیه نماید؛ از سوی دیگر، هر سال باید بدهی جاری دولت به سازمان پرداخت شود و همچنین سازمان تامین اجتماعی مکلف شده سالانه متناسب‌سازی را برای بازنشستگان خود اجرا نماید؛ با این حساب، دائمی شدن همسان‌سازی برای بازنشستگان کارگری اجرایی خواهد شد.

جزئیات افزایش حقوق کارمندان در خرداد 1400

معاون سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: در سال جاری کارمندان دولت به طور متوسط با افزایش ۳۴ درصدی حقوق مواجه شدند.

سید حمید پورمحمدی در این خصوص توضیح داد: با هدف ایجاد شرایط عادلانه میزان افزایش حقوق کارمندان دولت یکسان نبود. وی در توضیح این مطلب افزود: هر چند متوسط افزایش حق.ق ۳۴ درصد بود اما حقوق افرادی که کمتر از ۴ میلیون تومان می گرفتند، با رشد ۵۳ درصدی روبرو شد، در مقابل حقوق افرادی که بالاتر از ۱۸ میلیون تومان حقوق می‌گرفتند رشدی در محدوده ۲۲ درصد را تجربه کرد.

وی در توضیح وضعیت افزایش حقوق رای سایر سطوح درآمدی گفت: افرادی که بالای ۱۰ میلیون تومان دریافتی داشتند، ۲۹درصد و همان طور که گفتم افراد دارای حقوق بالای ۱۸ میلیون تومان مشمول ۲۲درصد افرایش دریافتی شدند.

معاون سازمان برنامه و بودجه گفت: کارمندانی با دریافتی ۴ تا ۶ میلیون تومان شاهد افزایش ۴۵ درصدی حقوق خود بودند.به این ترتیب بالاترین افزایش حقوق از آن حداقلی بگیران و کمترین افزایش حقوق متعلق به کسانی بود که دریافتی بالاتر از ۱۸ میلیون تومان دارند.

مطالب مرتبط:

افزایش حقوق کارکنان شرکت نفت در سال 1400

زمان واریز حقوق کارکنان در خرداد 1400
زمان واریز حقوق کارکنان در خرداد 1400

 

 نارضایتی صنفی کارکنان زیرمجموعه وزارت نفت از محدودیت افزایش حقوق با وجود شرایط بسیار بد سایت‌های عملیاتی نفت و گاز در نقاط بدآب‌و‌هوا و دورافتاده موجب پیگیری آن ازسوی این وزارتخانه و در رأس آن بیژن زنگنه به مراجع بالاتر شد.

وزیر نفت با ارسال نامه‌ای از حسن روحانی، رئیس‌جمهور درخواست کرد که موضوع رفع محدودیت‌های پرداخت حقوق به کارکنان و بازنشستگان برای تصمیم‌گیری در نشست سران سه قوه مطرح شود.

بیژن زنگنه طی نامه‌ای از حسن روحانی، رئیس‌جمهور درخواست کرد موضوع رفع محدودیت‌های پرداخت حقوق به کارکنان و بازنشستگان برای تصمیم‌گیری در نشست سران سه‌قوه مطرح شود که پیرو آن رئیس‌جمهور با طرح فوری این درخواست در این نشست موافقت کرد؛ بنابراین موضوع در نشست سران سه قوه مطرح و درباره آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

 پیش از این معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت گفته بود: از آنجا که برای اصلاح این موضوع، راهی جز تصویب قانون جدید یا اخذ مصوبه از سران محترم سه قوه وجود ندارد، تلاش برای توجیه نمایندگان محترم مجلس نسبت به ویژگی‌ها و صعوبت کار در نفت به‌ویژه سکوها، جزایر و مناطق دورافتاده دارای آب و هوای نامناسب ادامه دارد.

فرزین مینو در واکنش به برخی شایعات مبنی بر امکان تفسیرهای متفاوت از قانون بودجه درباره افزایش حقوق و سقف پرداختی کارکنان نفت اظهار کرد: با وجود تلاش‌ها و مذاکرات وزارت نفت جهت جلوگیری از تصویب اعمال محدودیت برای سقف حقوق کارکنان و نیز محدودیت افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان در سال ۱۴۰۰ به میزان ۵/ ۲ میلیون تومان در ماه، در جریان طرح موضوع در کمیسیون تلفیق و مجلس، سرانجام مجلس محترم بنا بر صلاحدید خود محدودیت سقف پرداخت‌ها را در بودجه امسال تصویب کرد.

وی افزود: به‌رغم شایعاتی که در مورد تفسیرهای متفاوت از مصوبه مجلس می‌شود، مصوبه یادشده نه‌تنها از نظر این وزارتخانه که از نظر سازمان برنامه‌و‌بودجه، سازمان امور اداری و استخدامی و دیگر مراجع مرتبط درون و بیرون از دولت، بسیار روشن و غیرقابل تفسیر است؛ بنابراین هیچ راهی برای اصلاح آن جز تصویب قانون جدید یا اخذ مصوبه از سران محترم سه‌قوه وجود ندارد.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت اظهار کرد: بر این اساس پیگیری از مراجع ذی‌ربط توسط وزارت نفت در دست اقدام است که از جمله این اقدام‌ها، تلاش برای توجیه نمایندگان مجلس نسبت به ویژگی‌ها و صعوبت کار در نفت به‌ویژه در سکوها، جزایر و مناطق دورافتاده و با آب و هوای نامناسب است.

این محدودیت قانونی موجب اعتراضات صنفی از ابتدای سال جاری شد که روز ۲۰ اردیبهشت با جدی‌تر شدن آن، کارکنان این صنعت در برابر مجلس شورای اسلامی تجمع کردند و به مطالبه خواسته‌های خود به‌صورت مسالمت‌آمیز پرداختند.

کارکنان وزارت نفت به استناد قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت، خواهان افزایش عادلانه حقوق خود شده‌اند و می‌گویند وزارت نفت به این قانون توجهی نکرده است. آنها همچنین به نحوه اجرای افزایش حقوق ۲۵ درصدی کارکنان طبق مصوبه هیات‌دولت نیز معترضند و با تفسیر وزارت نفت از شیوه اجرای این مصوبه مخالفت کردند. همچنین از دیگر مسائل مطرح‌شده در این تجمع اعتراضی، بحث تعدیل مدرک تحصیلی کارکنان وزارت نفت است که در سال‌های اخیر همواره یکی از چالش‌های قانونی کارکنان با وزارتخانه خود بوده است.

کارکنان صنعت نفت می‌گویند که طبق قوانین موجود در کشور، پرسنل وزارت نفت و شرکت‌های تابعه مشمول قانون اختیارات وزارت نفت هستند و باید از بخشنامه‌ای که درباره تعدیل مدرک کارکنان دولتی وجود دارد مستثنا باشند. با این حال، آنها می‌گویند حتی در صورت اجرای این بخشنامه مشکلاتی در زمینه اجرای آن وجود دارد که منجر به صدور حکمی به نفع کارکنان از سوی دیوان عدالت اداری شده و به تایید شورای نگهبان نیز رسیده، اما نتیجه‌ای برای آنان دربر نداشته است.گفتنی است حقوق کارکنان از 29 تا 30 خرداد واریز می شود.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: علی اکبر رضایی



+ 6
مخالفم - 7
نظرات : 34
منتشر نشده : 0
 
ir
+0
unlike
-0
محمد اسحاقی ۰۱/۰۳/۰۲ - ۱۱:۲۲
پاسخ
comments حقوق کارکنان بهداشت کی واریز میشه /2
 
 
us
+0
unlike
-0
ناشناس ۰۰/۰۴/۰۲ - ۱۵:۴۱
پاسخ
comments .. شبکه بهداشت تا الان حقوق نداده فقط منتظر کرونام/2
پاسخ ها:
  • ناشناس ۰۰/۰۴/۰۲ - ۱۷:۱۸ ir country
    commentsوزارت بهداشت چرا حقوقهارو واریز نمیکنه؟/2
 
 
ro
+0
unlike
-0
سیدقاسم حسینی نقدم ۰۰/۰۴/۰۲ - ۱۲:۲۳
پاسخ
comments وزیر بهداشت توخوابه امروز دوم خرداد هنوز حقوق واریزنکردن واقعا که/2
 
 
ir
+0
unlike
-0
ناشناس ۰۰/۰۴/۰۲ - ۱۱:۲۶
پاسخ
comments حقوق وزارت بهداشت کی واریز میشه/2
 
 
ir
+0
unlike
-0
ناشناس ۰۰/۰۴/۰۲ - ۱۱:۲۱
پاسخ
comments سلام حقوق وزارت بهداشت کی واریز میشه؟/2
 
 
us
+0
unlike
-0
ناشناس ۰۰/۰۴/۰۲ - ۰۰:۱۶
پاسخ
comments کلا دیگه جواب نمیدن ؟ تا الان چرا حقوق پرسنل وزارت بهداشت پرداخت نشده؟/2
 
 
ro
+0
unlike
-0
اابالا ۰۰/۰۴/۰۱ - ۲۲:۰۶
پاسخ
comments هر کسی بر کاری ساختن/2
 
 
ir
+0
unlike
-0
سیدرضا ۰۰/۰۴/۰۱ - ۲۰:۵۳
پاسخ
comments یک روزم دیر واریز کنن به نفع اوناست.الاهی خیر نبینین کمه حق مردم رو پایمال میکنین و حق پرسنل بهداشت رو باید زودتر از همه بدین کم بدبختی نمیکشن.اون از اول جنگ که پا به پای گردانها پشت خط مقدم بودند و الانم کمتر از اون موقع نیست تو این اوضاع و احوال اینه بجای دست درد نکن در حقشون؟ای قوم اضالمین/2
 
 
sc
+0
unlike
-0
ناشناس ۰۰/۰۴/۰۱ - ۱۸:۵۶
پاسخ
comments اطلاع رسانی پرداخت حقوق چی شد/2
 
 
sc
+0
unlike
-0
ناشناس ۰۰/۰۴/۰۱ - ۱۴:۴۹
پاسخ
comments کی قراره حقوق وزارت بهداشت واریز شه ؟ موقع کرونا میشن مدافع سلامت؟ مسخره کردن خودشونو/2
 
 
ir
+0
unlike
-0
پریسا ۰۰/۰۴/۰۱ - ۱۲:۲۲
پاسخ
comments چرا حقوق پرسنل بیمارستان واریز نمیشه واقعاخیلی دیرشده دیگه همه اول برج کلی خرج قسط دارن. بانک که دو روز قسط دیر میشه دیونه میکنن انقد زنگ میزنن. لطفا اگراطلاع دقیقا دارین از واریز حقوقا اطلاع بدین. ممنون/2
پاسخ کارشناس:
سلام حتما اطلاع رسانی می شود
 
 
us
+0
unlike
-0
ناشناس ۰۰/۰۳/۳۱ - ۲۳:۱۹
پاسخ
comments کی پس حقوق وزارت بهداشت میریزن ؟ امروز مگه ۳۱ نیست/2
 
 
us
+0
unlike
-0
ناشناس ۰۰/۰۳/۳۱ - ۲۱:۳۸
پاسخ
comments زمان دقیق واریز حقوق وزارت بهداشت کی هست ؟/2
پاسخ کارشناس:
سلام طبق برنامه باید امروز واریز می شد
پاسخ ها:
  • ناشناس ۰۰/۰۳/۳۱ - ۲۳:۲۱ us country
    commentsپس چرا نمیدن خدا لعنت کنه/2
 
 
us
+0
unlike
-0
ناشناس ۰۰/۰۳/۳۱ - ۲۱:۱۱
پاسخ
comments مگه نگفتين اعلام كردن امروز حقوق وزارت بهداشت ميدن ؟ پس يعني چي با تاخير؟ يعني كي؟/2
 
 
us
+0
unlike
-0
ناشناس ۰۰/۰۳/۳۱ - ۲۰:۰۴
پاسخ
comments حقوق وزارت بهداشت کی میدن ؟
پاسخ کارشناس:
سلام با تاخیر واریز می شود
پاسخ ها:
  • ناشناس ۰۰/۰۳/۳۱ - ۲۲:۲۰ us country
    commentsیعنی کی؟/2
 
 
us
+0
unlike
-0
ناشناس ۰۰/۰۳/۳۱ - ۱۶:۰۷
پاسخ
comments حقوق وزارت خراب شده بهداشت کی میدن/2
پاسخ کارشناس:
سلام/خداقوت اعلام کردند تا ساعاتی دیگر واریز می شود.
 
 
us
+0
unlike
-0
ناشناس ۰۰/۰۳/۳۱ - ۱۶:۰۶
پاسخ
comments مدافع سلامت میگین خجالت نمبکشین کی حقوق واریز میشه امروز ۳۱ امه/2
 
 
ir
+0
unlike
-0
mesterkazem ۰۰/۰۳/۳۱ - ۱۴:۴۵
پاسخ
comments خدایان این نعمت حقوق مکفی وکافی درکافی را از ما نگیر حقوقی که هرکس دستی بربالای ان داشت مانند کمه قرمه ی بزرگ از ان برید ودر اخر کمه کوچولو به قولی کلم ..رابین بقیه تقسیم کردند عجب حقوقی است معاون وزارت خانه یک تنه به اندازه 7نفربرای یک ماهش حقوق برمیدارد من مانده ام اقای حاجی بابایی نپرسیدی این حقوق معاون خفه نکرد خدایا این همه عدالت و از همه مهمتر وجود اقای نوبخت را از ما نگیر/2
 
 
de
+0
unlike
-0
مریم ۰۰/۰۳/۳۱ - ۱۱:۱۶
پاسخ
comments حقوق کارکنان بهداشت کی واریز میشه لطفا جواب بدین/2
پاسخ کارشناس:
سلام طبق لیستی که قرار دادند امروز باید واریز شود.
 
 
us
+0
unlike
-0
حسینی ۰۰/۰۳/۳۱ - ۱۰:۵۹
پاسخ
comments سلام دوباره کارشناس محترم حقوق بازنشستگان کشوری رو عرض میکنم. تاریخ دقیق واریز حقوق بازنشستگان کشوری رو میخواهیم.با تشکر/2
پاسخ کارشناس:
سلام طبق لیستی که قرار دادند امروز باید واریز شود.
 
 
ir
+0
unlike
-0
حسینی ۰۰/۰۳/۳۱ - ۰۸:۳۴
پاسخ
comments سلام کارشناس محترم لطفا بفرمایید حقوق خردادماه بازنشستگان کی واریز می شود . تاریخ دقیق رو میخواهیم/2
پاسخ کارشناس:
سلام حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی در خرداد 1400 بر اساس حرف اول نام خانوادگی آنان واریز می شود که امروز حروف د.ش.ع.ن.م و بنیاد شهید واریز می شود.
 
 
ir
+0
unlike
-0
ناشناس ۰۰/۰۳/۳۱ - ۰۸:۲۱
پاسخ
comments با سلام حقوق فرهنگیان کی واریز میشه لطف میکنین اگه اطلاع دارین جوابم رو بدین والا خسته شدیم از بس منتظر بودیم ..
پاسخ ها:
  • حسینی ۰۰/۰۳/۳۱ - ۱۱:۰۳ us country
    commentsلطفا اگه پرداخت ها دیر انجام میشود قبلا اطلاع رسانی بفرمایید ‌که اینقدر مردم سرگردان نباشند حقوق بازنشستگان کشوری رو عرض میکنم جناب کارشتاس/2
 
 
ir
+0
unlike
-0
ناشناس ۰۰/۰۳/۳۱ - ۰۸:۱۹
پاسخ
comments با سلام حقوق فرهنگیان کی واریز میشه لطف میکنین اگه اطلاع دارین جواب بدین?
پاسخ کارشناس:
سلام امروز واریز می شود.
 
 
ir
+0
unlike
-0
ali ۰۰/۰۳/۳۰ - ۱۹:۵۱
پاسخ
comments چرا در پرداخت حقوق کارمندان روش و تاریخ ثابتی را اعلام نمیکنند تا کارمند جماعت دچار فشار روحی و روانی قرار نگیرد.یک بار ۲۷ماه یک بار ۳۰ماه و یکبار یکم ماه..
فشار اقتصادی و بی پولی در روزهای آخر ماه وچشم به پیامک واریز،،آدم رو روانی میکنه،،نکنین تو رو خدا،،،خداروخوش نمیاد/2
 
 
ir
+0
unlike
-0
مهدی ۰۰/۰۳/۳۰ - ۱۹:۴۷
پاسخ
comments آخه مسخره ها چجوری کمترین افزایش مال حقوق های بالای۱۸میلیونه خودتون محاسبه کنید۲۲درصد ۱۸میلیون حدود ۴میلیونه ۵۶ درصد ۴ میلیون حقوق میشه حدود ۲ میلیون.حالا این افزایش رو خودتون مقایسه کنید ......خودتی/2
 
 
us
+0
unlike
-0
بهمن فلاحت ۰۰/۰۳/۳۰ - ۱۶:۴۴
پاسخ
comments انتظار از مرگ بدتره .اخه کی بایدحقوق بازنشستگان کشوری واریز بشه./2
 
 
ir
+0
unlike
-0
جواد ۰۰/۰۳/۳۰ - ۱۵:۳۳
پاسخ
comments سلام حقوق معلمان کی واریززززززززز می شوددد؟؟؟؟/2
پاسخ کارشناس:
سلام در تاریخ امروز اعلام شده است.
 
 
ro
+0
unlike
-0
امین احمدزاده ۰۰/۰۳/۳۰ - ۰۲:۲۹
پاسخ
comments حقوق کی واریز میشه لطفا جواب بده وزارت کار رو میگم کی واریز میشه؟؟؟؟؟؟؟/2
پاسخ کارشناس:
سلام تا امروز واریز می شود.
 
 
ir
+0
unlike
-0
مهراب ۰۰/۰۳/۲۹ - ۲۱:۵۸
پاسخ
comments خیلی خیلی دروغگوست و رسانه ها همراه و خیلی وقتا تکمیل کننده پازل فریب افکار عمومی هست . دولت بعدی را منتظر میمانیم تا شاید دنبال رو ایشان نباشد./2
پاسخ کارشناس:
سلام به زودی اخبار جدید اطلاع رسانی می شود.
 
 
ir
+0
unlike
-0
ناشناس ۰۰/۰۳/۲۹ - ۱۱:۰۴
پاسخ
comments زیر ۴ تومن اینهمه افزایش داشته ۳ تومن ما شده ۳۵۰۰ دروغگوا/2
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری