پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: چهارشنبه, ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ ۲۳:۰۳
۴
۰
نسخه چاپی

قیمت خودرو در هفته دوم خرداد 1400 کاهش می یابد؟

قیمت خودرو در هفته دوم خرداد 1400 کاهش می یابد؟
با توجه به افزایش قیمت کارخانه‌های خودروهای تولید داخل، در روزهای گذشته نیز بر قیمت‌ محصولات بازار افزوده شده است.

به گزارش تیتربرتر؛ کاهش قیمت دلار که با توافق تقریبا قطعی شده احیای برجام در هفته بعد تشدید می شود باعث ریزش قیمت ها در بازار خودروهای وارداتی خواهد شد.

دو راهکار برای کاهش قیمت خودرو

دو راهکار برای کاهش قیمت خودرو
دو راهکار برای کاهش قیمت خودرو

 

آزادسازی واردات خودرو در سال 1400 را هم باید نهایی شده دانست و با ترکیب این دو متغیر موثر بر قیمت گذاری خودرو، کارشناسان پیش بینی می کنند که قیمت در بازار خودروهای وارداتی حدود 50 درصد کاهش یابد.

این دو متغیر بر خودروهای تولید داخلی اثر خاصی نداشته و نباید انتظار کاهش قیمت زیادی داشت و تنها به تسریع یکی شدن قیمت بازار و کارخانه می انجامد.

قیمت خودرو در 6 خرداد 1400

 بررسی نرخ‌ها در بازار خودرو نشان می دهد با بودجه ای بین 100 تا 200 میلیون تومان می توان 19 محصول تولید داخل را خریداری کرد.

در میان محصولات ایران خودرو می توان سمند LX مدل 99 را ارزان‌ترین محصول دانست که با قیمت 178 میلیون تومان و مدل 1400 این خودرو نیز با نرخ 184.5 میلیون تومان به فروش می رسد.

گران‌ترین محصول این لیست نیز پژو 206 تیپ 2 مدل 1400 است که 199 میلیون تومان ارزش‌گذاری شده است. البته پژو ۴۰۵  SLX مدل 99 نیز با قیمت 198 میلیون و مدل 1400 این خودرو هم با نرخ 208.5 میلیون تومان در بازار معامله می شود.

در میان محصولات سایپا نیز پراید 131 با قیمت 113.5 میلیون تومان ارزان‌ترین محصول این برند است.

گران‌ترین محصول سایپا را باید ساینا پلاس دانست که مدل 99 ان با قیمت 152 میلیون تومان و مدل 1400 ان هم با نرخ 158 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می شود.

ارزان‌ترین وانت ایران را نیز باید پراید 151 دانست که مدل 99 آن با قیمت 119 میلیون تومان و مدل 1400 نیز با نرخ 122.5 میلیون تومان فروخته می شود.

  • نام  قیمت مدل 99  / قیمت مدل 1400
  • سمند ال اکس   178 میلیون   /  184.5 میلیون
  • پژو ۴۰۵ GLX    187 میلیون   /  توقف تولید
  • پژو ۴۰۵ GLX دوگانه سوز   189.5 میلیون   / توقف تولید
  • پژو ۴۰۵  SLX    198 میلیون /   208.5 میلیون
  • پژو ۲۰۶ تیپ ۲    191 میلیون  /  199 میلیون
  • پراید ۱۱۱   130 میلیون  /  توقف تولید
  • پراید ۱۳۱  113.5 میلیون  /  توقف تولید
  • پراید ۱۳۲     117 میلیون  / توقف تولید
  • پراید ۱۵۱    119 میلیون    / 122.5 میلیون
  • پراید ۱۵۱ آپشنال  122.5 میلیون   /   132 میلیون
  • تیبا ۱    120.5 میلیون  /  124 میلیون
  • تیبا ۱ آپشنال    131 میلیون  /   ---
  • تیبا ۲     129 میلیون   /  133 میلیون
  • تیبا ۲ پلاس 143 میلیون    /   147 میلیون
  • ساینا        135 میلیون  /  142 میلیون
  • ساینا پلاس     152 میلیون  /  158 میلیون
  • ساینا اس       146.5میلیون      /   155 میلیون
  • کوییک دنده ای   144 میلیون     /   148.5 میلیون
  • کوییک دنده ای R     144 میلیون    /    148.5 میلیون

مطالب مرتبط:

پیشنهاد خودروسازان برای قیمت خودرو

پیشنهاد خودروسازان برای قیمت خودرو
پیشنهاد خودروسازان برای قیمت خودرو

 

دبیر انجمن خودروسازان گفت: خودروسازان به دلیل قیمت گذاری دستوری، زیان هنگفتی کرده اند.

احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به عملکرد شورای رقابت و قیمت گذاری این شورا برای خودرو، گفت: شورای رقابت متاسفانه به تعهدات خود عمل نکرده است، سال گذشته بنا شد که هر سه ماه یکبار افزایش قیمت داشته باشیم، اما برای سه ماه چهارم سال با توجه به افزایش ۱۴ درصدی تورم، اما هیچ افزایش قیمتی در نظر گرفته نشد.

او بیان کرد: جلوگیری از افزایش قیمت خودرو در سه ماه پایانی سال ۱۳۹۹ باعث شد خودروسازان به ویژه ایران خودرو زیان هنگفتی کند به طوری روی هر خودرو تولیدی ۶ میلیون تومان زیان کرد، یعنی ایران‌خودرو بالغ بر ۱۸ هزار میلیارد تومان زیان دیده است.

دبیر انجمن خودروسازان گفت: امسال نیز ۸.۹ درصد به قیمت خودروها افزوده اند در حالی که تورم ۱۴ درصدی داشتیم، این یعنی خودروسازان امسال هم در زیان خواهند بود. از بهمن سال گذشته قیمت مواد اولیه افزوده شده است از امسال هم حقوق کارگر و بهای آب، برق گاز و … افزوده شده است که این نشان می‌دهد خودروسازان همچنان در زیان هستند.

نعمت بخش گفت: امسال باید قیمت خودرو ۱۴ درصد افزایش می‌یافت تا زیان خودروسازان جبران می‌شد. هشدارهای لازم به مسئولان داده شده است که اگر فکری به حال صنعت خودرو نکنند این زیان روز به روز افزوده می‌شود.

او ادامه داد: ایران خودرو ۸۵ هزار میلیارد تومان زیان انباشته دارد. باید تا جایی که ممکن است اختلاف قیمت بین کارخانه و حاشیه بازار را کم کرد و قیمت خودرو تک نرخی شود.

دبیر انجمن خودروسازان گفت: یعنی باید خودرویی که در بازار ۲۳۰ میلیون به فروش می‌رود، کارخانه آن را ۱۷۰ میلیون تومان بفروشد نه ۱۰۰ میلیون کنونی!

نعمت بخش با بیان اینکه زیان خودروسازان که کم شود، می‌توان روی کیفیت کار کرد، گفت: خودروسازان با مشکل کمبود فولاد مواجه شده اند، خودروسازان به شدت درگیر مشکلات تامین مواد اولیه هستند، نه تنها تولید قطعه سازان بلکه تولید خودروسازان هم اکنون کم شده چرا که با کمبود ورق فولادی مواجه هستند.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: علی اکبر رضایی



+ 4
مخالفم - 7
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری