پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: سه شنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ ۱۶:۲۷
۱۱
۰
نسخه چاپی

آشنایی با ارز دیجیتال پولکادات

آشنایی با ارز دیجیتال پولکادات
در ادامه به معرفی یکی از ارزهای دیجیتال می پردازیم.

تیتربرتر؛ پولکادات با نماد اختصاری DOT یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۲۲.۵ میلیارد دلار، در رتبه ۸ بازار قرار داشته و سهم ۱.۲۷ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد . هر واحد از پولکادات در این لحظه با قیمت ۲۳.۸۷ دلار، با احتساب نرخ تتر ۲۴,۰۷۹ تومان معادل ۵۷۴,۸۸۴ تومان معامله می شود و حجم مبادلات روزانه آن ۲.۷۲ میلیارد دلار است.

قیمت در ۲۴ ساعت اخیر ۲.۹۳% افزایش یافته است. بالاترین قیمت پولکادات در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰(15 May 2021) معادل ۴۹.۷۴ دلار بوده که همینک %۵۲.۰۰ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحدهای در گردش پولکادات ۹۴۲.۳۶ میلیون و تعداد کل واحدهای آن ۱.۰۸ میلیارد خواهد بود. در حال حاضر فعال ترین صرافی که در آن پولکادات معامله می‌شود، صرافی Binance با سهم %۷.۶۱ از حجم معاملات روزانه است.

معرفی ارز دیجیتال پولکادات Polkadot

معرفی ارز دیجیتال پولکادات Polkadot
معرفی ارز دیجیتال پولکادات Polkadot

 

ارز دیجیتال شبکه پولکادات (Polkadot) با علامت اختصاری DOT یکی از ارزهایی است که در رده های ۴ و ۵ بازار به لحاظ بزرگی ارزش بازار قرار گرفته است.

خود شبکه بلاک چین مشکلاتی به سبب کندی، پرهزینه بودن تراکنش ها و مقیاس پذیری دارد. پولکادات با ارائه یک نسل جدید از پروتکل های بلاک چین و استفاده از پروتکل چند زنجیره ای (MultiChain) باعث شد بسیاری از مشکلاتی که در بلاک چین وجود دارد رفع شود.

شبکه پولکادات بر بستر بلاک چین، به لحاظ سرعت در اجرای تراکنش ها از اتریوم هم پیشی گرفته است و رقیب سرسختی برای این شبکه است.

هر چند پولکادات به عنوان رقیب اتریوم و بایننس محسوب می شود  اما به تازگی صرافی دیجیتال بایننس سرمایه گذاری هایی روی پولکادات انجام داده است. داشتن ارز دیجیتال پولکادات یا DOT به معنای سرمایه گذاری برای آینده این شبکه است و قیمت آن براساس میزان عرضه و تقاضا و امیدها نسبت به آینده شبکه پولکادات تعیین می شود.

هرچند تعداد واحدهای ارز پولکادات ثابت نیست اما ساخت کوین های جدید هم براساس استخراج یا ماینینگ نیست. پولکادات از یک روش منحصر به فرد شبیه به روش اثبات سهام استفاده می کند.

در روش اثبات سهام کسانی که بخواهند در کار استخراج ارز فعالیت داشته باشند به جای خرید سخت افزارهای مخصوص این کار، می توانند ارز آن شبکه را بخرند و در همان شبکه جهت استخراج سرمایه گذاری کنند شبکه هم بر اساس میزان سرمایه گذاری افراد به آنها پاداش خواهد داد.

در واقع می توانیم شبکه پولکادات بر بستر بلاک چین را به عنوان نسل سوم بلاک چین حساب کنیم. در این تقسیم بندی شبکه بلاک چین بیت کوین نسل اول و شبکه بلاک چین اتریوم نسل دوم شبکه های بلاک چین محسوب می شوند.

مطالب مرتبط:

ویژگی برجسته پولکادات

یکی از ویژگی های برجسته پولکادات در مقایسه با سایر شبکه های مبتنی بر بلاک چین، قابلیت بروزرسانی آن بدون انجام هارد فورک است.

در شبکه های بلاک چین نظیر بیت کوین یا اتریوم برای رفع ایرادات شبکه و بروزرسانی آن هر چند وقت یکبار با صرف زمان زیاد، یک هارد فورک روی شبکه ایجاد می شود که منجر به ایجاد شبکه های جدید خواهد شد.

مثلا شبکه لایت کوین از هاردفورک بیت کوین بوجود آمده است یا شبکه اتریوم از هاردفورک اتریوم کلاسیک بوجود آمده است.

این در حالی است که در شبکه بلاک چین پولکادات، این بروزرسانی ها احتیاج به به هاردفورک ندارد بنابراین مانع از چند دستگی کاربران و توسعه دهندگان سیستم می شود.

برای نگهداری ارز شبکه پولکادات با نام DOT مثل همه ارزهای دیجیتال دیگر باید از کیف های پول دیجیتال استفاده کنید. معامله گری و سرمایه گذاری روی این ارز می تواند از کاربردهای معمول این ارز دیجیتالی باشد.

ساختار اصلی توکن پولکادات Polkadot 

ساختار اصلی توکن پولکادات Polkadot 
ساختار اصلی توکن پولکادات Polkadot 

 

برای اینکه بهتر بتوانید به این توکن اعتماد کنید، احتمالا به دنبال دانستن ساختار آن هستید. دانستن ساختار پولکادات به شما کمک می کند تا این پروژه را بهتر درک کنید و همچنین به آن بهتر اعتماد کنید.

Relay Chain یا ریلی چین:

ریلی چین نام غیر آشنای شبکه اصلی پولکادات است که تمامی بلاکچین های جداگانه به این شبکه متصل می شود.

Parachain یا پاراچین:

پاراچین مخفف عبارت زنجیره های موازی می باشد. بلاک چین های تک زنجیره ای به صورت همسان از طریق شبکه پولکادات اجرا می شود.

Bridge Chain یا بریج چین:

بریج چین نام یک زنجیره اس که برای اتصال زنجیره هایی طراحی شده است که از قانون گاورننس یا Governance استفاده نمی کنند.

آینده قیمت ارز دیجیتال Polkadot

برای پیش بینی قیمت ارز دیجیتال DOT می خواهیم یک روند طولانی مدت این ارز دیجیتال را مورد بررسی قرار دهیم . فناوری بلاک چین که برای قابلیت همکاری طراحی شده است ، می تواند زنجیره های مختلف را از طریق یک بستر مرکزی به هم متصل کند.

توکن DOT که در آگوست 2020 وارد بازار شد ، قیمت ورود خود را در حدود 2.70 دلار جشن گرفت . قیمت اولیه نشان دهنده پایین ترین سطح تا به امروز است و بالاترین رکورد قبلی در 14 ژانویه 2021 با قیمت 13.16 دلار به دست آمد . از زمان معرفی این ارز دیجیتال در آگوست سال 2020 ، قیمت این رمز ارز بارها و بارها افزایش قیمت را در محدوده درصد دو رقمی ثبت کرده است .

بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که احتمال رشد این ارز دیجیتال در آینده وجود دارد ، بنابراین ما قصد داریم در این قسمت به پیش بینی قیمت این ارز دیجیتال از سال 2021 تا 2025 بپردازیم .

بر اساس گفته های تحلیلگران سایتCoinpedia  ، برای سال 2021 آنها انتظار دارند که روند افزایش قیمت ادامه یابد . کارشناسان معتقدند روند افزایش قیمت تا 25% احتمال دارد. در سال 2022 ، کوین پدیا انتظار دارد قیمتی معادل 18.60 دلار آمریکا داشته باشد که در اوج خود می تواند به بیش از 20 دلار برسد . به طور کلی تحلیلگران معتقدند که ارز DOT می تواند از نظر ارزش نسبتا پایدار در سالهای آینده باقی بماند .

در سال 2025 ، آخرین سال پیش بینی Coinpedia ، این رمز ارز قیمتی بیش از 35 دلار پیش بیینی می کند که ممکن است این رقم 42 دلار باشد . این می تواند 223% افزایش نسبت به قیمت قبلی باشد.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: احمد عزیزی



+ 11
مخالفم - 8
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری