پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ ۱۳:۱۷
۱۲
۲
نسخه چاپی

جزییات ثبت نام از جاماندگان یارانه نقدی و معیشتی در خرداد 1400

جزییات ثبت نام از جاماندگان یارانه نقدی و معیشتی در خرداد 1400
جزییات ثبت‌نام عمومی از متقاضیان یارانه نقدی و معیشتی در سال ۱۴۰۰ اعلام شد.

به گزارش تیتربرتر؛ مدیرکل دفتر یارانه‌های نقدی و غیرنقدی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها ، از ثبت‌نام عمومی متقاضیان یارانه نقدی و یارانه معیشتی در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

جزییات ثبت نام یارانه نقدی و معیشتی در خرداد 1400

جزییات ثبت نام یارانه نقدی و معیشتی در خرداد 1400
جزییات ثبت نام یارانه نقدی و معیشتی در خرداد 1400

 

جمشید امینی،گفت: یکی از اهداف سال ۱۴۰۰، پیگیری ثبت‌نام عمومی از متقاضیان یارانه نقدی و یارانه حمایت معیشتی خانوار از دستگاه اجرایی مربوطه است.

وی در مورد اقدامات صورت گرفته در این دفتر گفت: از جمله اقداماتی که در ابتدای سال ۱۴۰۰ انجام گرفته، می‌توان به ارائه دستورالعمل پیشنهادی مربوط به جزء اول ردیف (۱۱) از جدول مصارف هدفمندی برای پرداخت مستمری و افزایش مستمری مددجویان مستمری‌بگیر و پشت نوبتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور، همکاری در اجرائی شدن جزء (ب) بند (۲) تصویب‌نامه هیات وزیران در خصوص طرح فروش سوخت به مرزنشینان ساکن روستا‌های تا شعاع ۲۰ کیلومتری مرز در ماه‌های پایانی سال ۱۳۹۹ و همچنین انجام صحت‌سنجی اطلاعات در خصوص مبالغ و افزایش مستمری فروردین و اردیبهشت سال جاری برای حدود ۳.۲ میلیون خانوار (قریب به شش میلیون نفر با افراد تحت پوشش هر مددجو) به مددجویان واجد شرایط تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور و نیز تعیین تکلیف و اولویت‌بندی موارد مستمری حمایتی و بیمه‌ای پس از پرداخت یارانه نقدی و یارانه حمایت معیشتی با تخصیص ردیف‌های مربوطه، متناسب با تحقق درآمد حاصل از اجرای قانون بر اساس جدول مصارف هدفمندی تبصرۀ (۱۴) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور و بند (ج) آن اشاره نمود.

امینی به سایر آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌های ارجاعی به این دفتر در سال جاری اشاره کرد و گفت: پیشنهاد اصلاح و تجدید نظر در آیین‌نامه اجراییِ پیشنهادی نحوه تعیین و شناسایی خانوار‌های ایرانی و اتباعِ خارجی موضوع جزء (۲) تبصرۀ ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم با اصلاحات ۱۳۹۹ و همچنین اصلاح و تجدیدنظر در آیین نامه اجرایی پیشنهادی سامانه ملی املاک و اسکان کشور از جمله آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی دیگری است که جهت اظهار نظر کارشناسی به این دفتر ارجاع و بررسی شده است.

چه کسانی می‌توانند برای دریافت یارانه نقدی ثبت‌نام‌ کنند؟

بر اساس مصوبه هیئت وزیران در تاریخ ۵ خرداد ۱۴۰۰ ، فرصت جدیدی برای ثبت‌نام از جاماندگان و همچنین منصرفین از سایر یارانه‌ها به وزارت رفاه محول شد.

در پی مصوبه 5 خرداد 1400 هیئت وزیران؛ فرصت جدیدی برای جاماندگان دریافت کننده تمامی یارانه‌های نقدی و معیشتی و همچنین افرادی که تا قبل از این از دریافت یارانه نقدی، معیشتی و... انصراف داده بودند، فراهم شد.

مطالب مرتبط:

آخرین مهلت ثبت نام جاماندگان دریافت یارانه نقدی

آخرین مهلت ثبت نام جاماندگان دریافت یارانه نقدی
آخرین مهلت ثبت نام جاماندگان دریافت یارانه نقدی

 

بر همین اساس در ماده 4 مصوبه آمده است: وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ این آیین‌نامه، دسترسی کامل و برخط پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان را از طریق مرکز ملی تبادل اطلاعات برای اجرای تکالیف قانونی مربوطه در اختیار سازمان قرار دهد.

تمام دستگاه‌های اجرایی نظیر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سازمان ثبت احوال کشور، سازمان امور مالیاتی کشور، سازمان بیمه گر اعم از تجاری و تأمین اجتماعی، نیروی انتظامی جهموری اسلای ایران، بانک‌ها، وزارت صنعت،معدن و تجارت،سازمان‌ها و صندوق‌های بازنشستگی کشوری- لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی موظف به همکاری لازم با وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در به روزرسانی و تکمیل پایگاه مذکور هستند.

ماده 5 : ثبت‌نام کلیه افراد متقاضی دریافت یارانه نقدی، یارانه حمایت معیشتی خانوار و سایر یارانه‌ها از جمله افراد جدید، افرادی که تاکنون ثبت‌نام ننموده‌اند و افرادی که منصرف شده‌اند، بر عهده وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی است. در این راستا سازمان موظف است ظرف 10 روز از تاریخ ابلاغ این آیین نامه، یک نسخه کامل از اطلاعات سامانه رفاهی( سامانه هویتی و بانکی مشمولین یارانه نقدی) را در اختیار وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی قرار دهد و نیز ظرف یک ماه دسترسی برخط به کلیه اطلاعات وارد شده به سازمان را به طور مستقیم با مبدا اطلاعات برقرار نماید.

پرداخت یارانه نقدی به افراد واجد شرایط پس از انجام آزمون توسط وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی و متناسب با تحقق دریافتی‌های (منابع) جدول تبصره (14) و پس از اخذ مجوز ستاد ملی مبارزه با کرونا صورت می‌گیرد.

جزییات واریز یارانه نقدی و معیشتی خرداد 1400

جزییات واریز یارانه نقدی و معیشتی خرداد 1400
جزییات واریز یارانه نقدی و معیشتی خرداد 1400

 

 اولین واریزی خرداد طبق ماه‌های گذشته واریز شود یارانه معیشتی بنزین است که دوشنبه 10 خرداد 1400 پرداخت شد. مبلغ یارانه بنزین متناسب با تعداد اعضای خانوار از ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان است و حدود ۶۰ میلیون نفر این یارانه را دریافت می‌کنند.

بر این اساس خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی دریافت می‌کنند.

اما در آذر سال قبل هفت میلیون از خانوارهایی که این یارانه را دریافت می‌کنند به عنوان مشمولان حمایت‌های معیشتی کرونا شناسایی شدند و وام یک میلیون تومانی کرونا را گرفتند.

اقساط این وام ۳۵ هزار تومان است و طی ۳۰ ماه از یارانه معیشتی خانوارها کسر می‌شود، پنج قسط اول آن در ماه‌های دی، بهمن، اسفند، فروردین و اردیبشهت برداشت شده و ششمین قسط آن نیز از یارانه خرداد کسر شد. حداقل دو سال دیگر اقساط وام کرونا ادامه دارد.

یارانه نقدی نیز جزو واریزی‌های خرداد ماه است که در هفته سوم واریز می‌شود.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: الهام خلیلی خو



+ 12
مخالفم - 10
نظرات : 2
منتشر نشده : 0
 
de
+0
unlike
-0
سیامک غریب دوست ۰۰/۰۳/۲۳ - ۲۲:۰۴
پاسخ
comments سلام یارانه واریزنکردن/2
 
 
de
+0
unlike
-0
سیامک غریب دوست ۰۰/۰۳/۲۳ - ۲۲:۰۳
پاسخ
comments باسلام چرا یارانه ما واریزنکردن/1
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری