پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سه شنبه, ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ ۱۷:۲۵
۹
۰
نسخه چاپی

شرایط رتبه بندی فرهنگیان برای بازنشستگان در سال 1400

شرایط رتبه بندی فرهنگیان برای بازنشستگان در سال 1400
شرایط رتبه بندی فرهنگیان برای بازنشستگان در سال 1400 اعلام شد.

به گزارش تیتربرتر؛ وزیر آموزش و پرورش گفت: با اینکه وزارت آموزش و پرورش مسوولیتی در قبال پیگیری طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان ندارد، اما با قاطعیت طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان فرهنگی را پیگیری خواهد کرد.

رتبه بندی فرهنگیان مشمول بازنشستگان می‌شود؟

رتبه بندی فرهنگیان مشمول بازنشستگان می‌شود؟
رتبه بندی فرهنگیان مشمول بازنشستگان می‌شود؟

 

محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در خصوص اعتراض برخی از فرهنگیان مبنی بر اینکه، بر اساس احکام جدید صادره نه تنها حقوق آنها افزایش نیافته بلکه کاهش نیز داشته است، گفت: با قاطعیت اعلام می کنم که افزایش ۵۰ درصدی در اسفند ۱۳۹۸ برای تمام فرهنگیان لحاظ شده است.

محسن حاجی میرزایی افزود: اگر فردی احساس می‌کند افزایش حقوق مربوطه اعمال نشده است، می‌تواند از طریق ادارات آموزش و پرورش پیگیری کند.

وی تاکید کرد: حقوق هیچ فرهنگی در سراسر کشور کاهش نیافته و همه فرهنگیان نیز احکام حقوقی خود را دریافت کرده اند و دقیقا بر اساس اجازه قانونی که وزارت آموزش و پرورش داشته است حقوق فرهنگیان را افزایش داده است.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص اعتراض برخی از بازنشستگان به بند ۷ لایحه"نظام رتبه بندی معلمان" نیز تاکید کرد: نظام رتبه بندی معلمان طبق قانون تنها شامل بازنشستگان است.

حاجی میرزایی در عین حال اظهار کرد: ترمیم حقوق بازنشتگان باید از طریق لایحه همسان سازی حقوق بازنشستگان در «سازمان برنامه و بودجه» پیگیری شود.

وی افزود: در واقع طرح همسان سازی از سوی سازمان بازنشستگی کشوری، سازمان برنامه و بودجه و مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه تاکید کرد: با اینکه وزارت آموزش و پرورش مسوولیتی در قبال پیگیری طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ندارد، اما با قاطعیت طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان فرهنگی را پیگیری خواهد کرد.

مطالب مرتبط:

آخرین تغییرات در لایحه رتبه بندی فرهنگیان در سال 1400

آخرین تغییرات در لایحه رتبه بندی فرهنگیان در سال 1400
آخرین تغییرات در لایحه رتبه بندی فرهنگیان در سال 1400

 

 «محسن حاجی میرزایی» در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی در دفاع  از کلیات لایحه نظام رتبه بندی معلمان گفت: تعیین تکلیف موضوع رتبه‌بندی معلمان تقاضای جامعه فرهنگیان است که خوشبختانه مجلس شورای اسلامی نیز برای تحقق آن در تلاش است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در بودجه ۱۴۰۰ نسبت به اجرای رتبه‌بندی معلمان پیش‌بینی‌های لازم انجام شده افزود: در وزارت آموزش و پرورش در تلاش هستیم همزمان با بررسی این لایحه در صحن، آیین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان تدوین شود و در سریع‌ترین زمان ممکن تقدیم هیأت دولت خواهد شد.

وی با بیان اینکه اجرای سند تحول بنیادین مهمترین مأموریت وزارت آموزش و پرورش است، تاکید کرد: معلم بعنوان اصلی‌ترین رکن این سند پیش‌بینی شده است. معلم جانشین همه کاستی‌ها است از این رو باید دارای بالاترین انگیزه‌ها باشد.

حاجی میرزایی شغل معلمی را از غنی‌ترین و پربارترین مشاغل دانست و اظهار داشت: این شغل دامنه وسیعی برای خلاقیت دارد و باید توانمندی معلمان، رتبه‌بندی شود.

وی با بیان اینکه رتبه‌بندی ابزاری برای اصلاح فرآیندها، افزایش انگیزه و توانمندی معلمان است، تاکید کرد: تلاش خواهیم کرد در مسیر اجرای این مهم شاهد معلمانی با انگیزه‌تر، با کیفیت‌تر و با صلاحیت بالاتر باشیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: به دلیل اهمیت لایحه مذکور بررسی این مهم در دولت خارج از نوبت انجام شد و امیدواریم روند رسیدگی و بررسی آن در مجلس شورای اسلامی نیز با سرعت پیش رود تا در سال جاری شاهد اجرای آن باشیم.

وی با تاکید بر اینکه برای افزایش انگیزه در جامعه فرهنگیان از امتیازات فصل دهم قانون و اختیارات خدمات کشوری استفاده شده است، عنوان کرد: بعد از تسری یافتن آن تلاش‌های ما بی‌اثر شد. لذا اجرای رتبه‌بندی معلمان امتیاز ویژه‌ای برای جامعه فرهنگیان محسوب می‌شود.

حاجی میرزایی اضافه کرد: باید همه امتیازاتی که برای کارکنان دولت تخصیص یافته برای جامعه فرهنگیان نیز در نظر گرفته شود اما باید یادآور شد که رتبه‌بندی موضوعی فراتر از این امر به شمار می‌رود. زیرا منزلت و صلاحیت معلمان را اندازه‌گیری می‌کند و سبب ارتقاء کیفیت کار آنها خواهد شد.

حاجی میرزایی خاطر نشان کرد: مأموریت اصلی ما در آموزش و پرورش برای نیروهای رسمی است اما احکام رتبه‌بندی معلمان می‌تواند قابل تسری به معلمان مدارس غیردولتی نیز باشد.

در ادامه نیز نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۲۲۷ رای موافق، ۴ رای مخالف و ۳ رای ممتنع از ۲۴۵ نماینده حاضر در جلسه علنی کلیات لایحه نظام رتبه بندی معلمان را تصویب کردند.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: علی اکبر رضایی



+ 9
مخالفم - 13
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری