پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
سه شنبه, ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ ۱۶:۰۷
۵
۰
نسخه چاپی

گزارش بازار بورس در 25 خرداد 1400+پیش بینی روز بعد

گزارش بازار بورس در 25 خرداد 1400+پیش بینی روز بعد
شاخص کل در بازار بورس امروز هشت هزار و ۹۹۰ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۱۵۰ هزار واحد رسید.

به گزارش تیتربرتر؛ شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۸هزارواحدی روبرو شد.

در بورس امروز چه گذشت؟

در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از 6میلیارد و 640میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر 4هزار و 739میلیارد تومان در بیش از 498هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد 8هزار و 989واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و 150هزار و 215واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های معدنی و صنعتی گل گهر، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و فولاد مبارکه اصفهان شد و در مقابل شرکت‌های بانک پاسارگاد، بانک پارسیان و سرمایه‌گذاری استان خوزستان با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله یک میلیارد و 675میلیون ورقه به‌ارزش 19هزار و 223میلیارد تومان در 244هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 244واحد رشد کرد و در ارتفاع 17هزار و 457واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی صنعتی مینو، ذوب آهن اصفهان و فولاد هرمزگان جنوب شد و در مقابل شرکت‌های مدیریت انرژی امید تابان هور، پلیمر آریا ساسول و بیمه اتکایی ایرانیان بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

تحلیل بورس 25 خرداد 1400

تحلیل بورس 25 خرداد 1400
تحلیل بورس 25 خرداد 1400

 

کارشناس بازار سرمایه درباره تحلیل بازار گفت: تا زمانی که پول جدید وارد بازار نشود و اصلی‌ترین شاخصه رشد بورس نادیده گرفته شود روند بازار تغییری نمی‌کند.

بازار سرمایه امروز تحرکات متعادل‌تری را نسبت به روز گذشته داشت. اما همچنان ارزش معاملات بورس روند کندی را طی می‌کند و در حدود سه هزار میلیارد تومان نوسان دارد. کارشناسان بازار سرمایه ابهامات گسترده در بازار را عامل اصلی روند ناامید کننده در بازار می‌دانند و پیش‌بینی می‌کنند تا مشخص نشدن این ابهامات بازار حرکتی نخواهد داشت. امروز (۲۴ خرداد ) عمده نمادهای شاخص‌ساز بازار روند مثبتی را داشتند اما همچنان بیشتر از ۷۰ درصد بازار در صف فروش قفل هستند.

نیما آزادی، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه درباره روند بازار در روزهای آینده گفت: تا زمانی که پول جدید وارد بازار نشود و اصلی‌ترین شاخصه رشد بورس نادیده گرفته شود روند بازار تغییری نمی‌کند. وی افزود: بازار در حال حاضر در یک وضعیت سردرگمی مانده است و نیازمند سیاست‌گذاری اثر بخش است.

آزادی در بخش دیگری درباره تغییر روند بازار گفت: بعد از انتخابات و مشخص شدن تیم اقتصادی دولت به عنوان مهم‌ترین ابهامی که بازار را تحت تاثیر خودش قرار داده است شرایط بازار به نظر می‌رسد تغییر می‌کند. وی افزود: در حال حاضر دلار در قیمت ۲۰ هزار تومان تثبیت شده است و ابهام خاصی را در بازار ندارد و تنها معضل فعلی انتخابات است که باعث روند رکودی، نوسانی در بورس شده است.

این کارشناس بازار درباره چرخش نقدینگی در گروه‌های مختلف بازار گفت: در حال حاضر پول در صنایع مختلف به صورت مقطعی می‌چرخد و ما شاهد تحرکات مثبت به صورت کوتاه مدت در برخی از گروه‌ها هستیم  اما در ماه‌های آبنده پیش‌بینی می‌کنم نوسانات در بازار بازتر شود و تا حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد برسد و نقدینگی همزمان در گروه‌ نمادهای مختلف بچرخد. وی اظهار کرد: البته باید بدانیم که دیگر نیمه اول سال ۹۸-۹۹ تکرار نخواهد شد و در این مقطع از بازار فقط نوسان‌گیران حرفه‌ایس می‌توانند تا حدی سود کنند.

 برپایه معاملات امروز بیش از ۶ میلیارد و ۴۶۴ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۷ هزار و ۴۹۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با ۹۰۰ واحد کاهش به ۳۷۶ هزار و ۳۲۸ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۵۷۹ واحد افت به ۲۴۲ هزار و ۶۲ واحد رسید.

شاخص بازار اول ۹ هزار و ۸۱ واحد و شاخص بازار دوم ۹ هزار و ۶۰۴ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۵۲۶ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک هزار و ۲۷۹ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۹۵۳ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۹۵۱ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۹۵۱ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۷۲۴ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۶۹۴ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۵۲۰ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۵۰۶ واحد، شرکت سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۳۹۶ واحد، بانک تجارت (وتجارت) با ۳۵۳ واحد و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۳۴۵ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل بانک پاسارگاد (وپاسار) با یک هزار و ۱۶۴ واحد، بانک پارسیان (وپارس) با ۴۶۱ واحد، شرکت سرمایه گذاری استان خوزستان (وسخوز) با ۱۸۶ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۱۴۵ واحد، سیمان خاش (سخاش) با ۱۱۸ واحد، تولیدی چدن سازان (چدن) با ۱۱۶ واحد، صنایع کاغذسازی کاوه (چکاوه) با ۹۰ واحد، داروسازی امین (دامین) با ۷۶ واحد و صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۷۱ واحد تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد صنعت غذایی کورش (غکورش)، لیزینگ کارآفرین (ولکار)، پارس خودرو (خپارس)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، ایران خودرو (خودرو)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) و پالایش نفت تهران (شتران) نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه دو میلیارد و ۴۸۷ هزار برگه سهم به ارزش چهار هزار و ۵۶۳ میلیارد ریال دادوستد شد.

مطالب مرتبط:

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

امروز شاخص فرابورس نیز بیش از ۲۳ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۷ هزار و ۴۵۷ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۶۷۵ هزار برگه سهم به ارزش ۱۹۲ هزار و ۲۳۳ میلیارد ریال دادوستد شد.

امروز نماد صنعتی مینو (غصینو)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، ‌بیمه کوثر (کوثر)، نفت ایرانول (شرانل)، قاسم ایران (قاسم)، توسعه و عمران استان کرمان (کرمان) و پالایش نفت لاوان (شاوان) تاثیر مثبت بر شاخص این بازار داشتند.

در مقابل مدیریت انرژی تابان هور (وهور)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، بیمه اتکایی ایرانیان (اتکای)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، بیمه سامان (بساما)، کلر پارس (کلر)، نیروگاه زاگرس کوثر (بزاگرس)، توکاریل (توریل)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، جنرال مکانیک (رنیک)، بیمه تجارت نو (بنو) و سرمایه گذاری صباتامین (صبا) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

پیش بینی بورس در 26 خرداد 1400

پیش بینی بورس در 26 خرداد 1400
پیش بینی بورس در 26 خرداد 1400

 

 ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس فردا چهارشنبه ۲۶ خردادماه را اینگونه پیش‌بینی می‌کند: فردا چهارشنبه آخرین روز کاری بازار بورس است و پس از آن انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد، روز جاری تالار بورس تهران شاهد یک رخ داد سیاسی بود، حجت الاسلام رئیسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری بدون اطلاع قبلی در تالار بورس حضور یافت و صحبت‌هایی با مسئولان این سازمان و مردم معترض نسبت به بازار سرمایه داشت.

گفتنی است این مدت طولانی ایشان ریاست قوه قضائیه را به عهده داشتند و تخلفات متعدد به ایشان مخابره شد، بخشی از این تخلفات توسط آقای قاضی زاده هاشمی به ایشان ارائه شد، اما اقدامی در این رابطه از طرف ایشان انجام نشد، چرا جناب رئیسی در طول این مدت به فکر حضور در سازمان بورس و کمک به اهالی بازار سرمایه نشدند و چرا در خصوص تخلفات محقق شده اظهار نظری نداشتند و اکنون که نزدیک به روز انتخابات است این اتفاق رخ می‌دهد؟

علاوه بر این نگاه به بازار سرمایه متفاوت شده است، حضور ایشان نشان از توجه به بازار سرمایه می‌باشد، ایشان به خوبی می‌دانند که مسیر توسعه کشور و تأمین مالی شرکت‌ها از این بازار می‌گذرد.

امید است در دولت پیش رو نگاه تأمین مالی از سمت بانک به سمت بازار سرمایه حرکت کند و مشارکت مردم در تأمین مالی شرکت‌ها افزایش یابد.

پیش بینی می‌شود بازار متعادل باشد احتمال رشد اندک در شاخص کل بین یک تا پنج هزار واحد وجود دارد، روند بازار پس از برگزاری انتخابات بهتر خواهد شد.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآرونده: علی اکبر رضایی



+ 5
مخالفم - 9
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری