پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ ۰۹:۱۶
۶
۰
نسخه چاپی

آخرین وضعیت محدودیت پروازهای خارجی در پایان خرداد 1400

آخرین وضعیت محدودیت پروازهای خارجی در پایان خرداد 1400
محدودیت سفر به برخی از کشورها به علت شیوع کرونا همچنان برقرار است و پروازهای خارجی نیز انجام نمی‌شود.

به گزارش تیتربرتر؛ منع و محدودیت سفرهای خارجی با توجه به وضعیت کرونایی کشورهای مقصد با تصمیم ستاد مبارزه با کرونا و ابلاغ آن از سوی سازمان هواپیمایی انجام می‌شود.

بر این اساس محدودیت سفر به برخی از کشورها به علت شیوع کرونا همچنان برقرار است و پروازهای خارجی نیز انجام نمی‌شود.

 ۲۵ فروردین امسال، انگلیس از فهرست کشورهای ویژه کرونایی خارج و کشور فرانسه به فهرست این کشورها افزوده شد. 

پرواز خارجی به کدام کشورها برقرار است؟

پرواز خارجی به کدام کشورها برقرار است؟
پرواز خارجی به کدام کشورها برقرار است؟

 

بنابر گزارش روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری‌ محمدحسن ذیبخش  سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: براساس تصمیمات وزارت بهداشت در خصوص پروتکل های مراقبت بهداشتی مرزی در مسافرت های هوایی، کشورهای فرانسه و پاکستان از فهرست کشورهای ویژه خارج شد.

وی با بیان اینکه شرایط پذیرش مسافران ورودی از کشور فرانسه ارائه گواهی معتبر و دریافت هر دو دوز واکسن کرونا است، افزود: از امروز پروازها از/به کشور فرانسه و پاکستان مجددا برقرار شد.

اعمال محدودیت پروازی به ۳۹ کشور

ذیبخش با بیان اینکه در حال حاضر محدودیت پروازی به ۳۹ کشور وجود دارد، تصریح کرد: پرواز از مبدا و مقصد کشورهایی که در فهرست شرایط ویژه قرار دارند ممنوع بوده و کشورهایی که در لیست کشورهای پرخطر قرار دارند ملزم به انجام تست مجدد در ایران و رعایت الزامات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اظهارداشت: کشورهای هند، بوتسوانی، برزیل، جمهوری چک، عراق، استونی، ایرلند، لسوتو، مالاوی، موازمبیک، اسلواکی، آفریقای جنوبی و زامبیا در لیست کشورهای با شرایط ویژه دارای واریانت انگلیسی قرار دارند.

وی تصریح کرد: همچنین کشورهای فرانسه، پاکستان، آلبانی، آندورا، بحرین، بولیوی، بوسنی و هرزگوین، کلمبیا، مصر، اکوادور، مجارستان، اردن، کوزوو، لتونی، لبنان، مالت، مولداوی، مونتگرو، مقدونیه شمالی، فلسطین، سنت لوسیا، صربستان، سیشل، اسلوانی، سوئد، سوریه، تانزانیا و امارات متحده عربی در لیست کشورهای پرخطر با بروز بالای بیماری قرار دارند.

مطالب مرتبط:

شرایط ورود مسافر خارجی به کشور

ذیبخش افزود: عدم منع تردد مستلزم ارائه تست PCR منفی با اعتبار ۹۶ ساعته در مبدا و انجام تست مجدد پس از ورود به کشور برای مسافران بالای ۸سال در کشورهای پر خطر است و تردد در سایر کشورها با الزام ارائه تست PCR منفی با اعتبار ۹۶ ساعته در مبدا و انجام مراقبت های سندرومیک پس از ورود به کشور و انجام تست مجدد در صورت نیاز بلامانع است.

به گفته وی، ارائه تست PCR فقط در آزمایشگاه های مورد تایید وزارت امور خارجه ایران در کشورهای مبدا دارای اعتبار است.

 افزایش چشمگیر پروازهای عبوری از آسمان ایران

 افزایش چشمگیر پروازهای عبوری از آسمان ایران
افزایش چشمگیر پروازهای عبوری از آسمان ایران

 

 بر اساس آمار رسمی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران طی اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ پروازهای عبوری از آسمان کشور نسبت به اردیبهشت ۹۹ حدود ۱۳۰ درصد افزایش یافته است.

بر این اساس در پروازهای عبوری از آسمان کشور نیز مانند فروردین‌ماه رشد داشته‌ایم. بر این اساس در ماه گذشته 10 هزار و 84 پرواز عبوری از آسمان کشور انجام شده که در مقایسه با 4389 پرواز اردیبهشت ماه سال 99 بالغ بر 129.76 درصد رشد داشته است.

البته این تعداد پرواز عبوری نسبت به فروردین ماه امسال (11426 پرواز) 11.7 درصد کاهش را نشان می دهد.

کدام شرکت هواپیمایی رکوردار تأخیر پرواز است؟

همچنین بر اساس آمار شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران طی اردیبهشت ماه امسال میزان تاخیر شرکت‌های هواپیمایی در پروازهای تاخیردار 160 هزار و 134 دقیقه بوده است.

 در این بین هواپیمایی پارس ایر با 68 پرواز خروجی تاخیردار (51 درصد کل پروازهای این شرکت) در صدر قرار گرفته و پس از این ایرلاین، شرکت‌های ساها،‌کارون و آتا هر کدام با 20 درصد قرار دارند.

اما از حیث زمان تاخیر پروازهای خروجی، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) با 34 هزار و 989 دقیقه (متوسط تاخیر 106 دقیقه‌ای برای هر پرواز) بیشترین تاخیر را در دومین ماه سال 1400 به نام خود ثبت کرده است. در واقع این شرکت سهم حدود 22 درصدی از کل تاخیرات پروازی اردیبهشت را داشته است.

پس از ایران‌ایر هواپیمایی آتا با 24 هزار و 831 دقیقه، هواپیمایی آسمان  با 14 هزار و 810 دقیقه و کارون با 14 هزار و 543 دقیقه قرار دارند. هواپیمایی ماهان نیز 2956 دقیقه پرواز تاخیردار در ماه مورد اشاره داشته است،‌ یعنی 1.8 درصد کل پروازهای تاخیردار.

زمان برقراری پرواز مستقیم یاسوج - مشهد

زمان برقراری پرواز مستقیم یاسوج - مشهد
زمان برقراری پرواز مستقیم یاسوج - مشهد

 

 مدیر فرودگاه یاسوج گفت: به زودی، برای نخستین بار پرواز مستقیم یاسوج - مشهد و بالعکس از سوی شرکت هواپیمایی پارس ایر انجام خواهد شد.

عنایت انصاری فرد اظهار داشت: با پیگیری های صورت گرفته به ویژه از سوی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیریت این فرودگاه برای رفاه حال مردم شرکت هواپیمایی پارس ایر پذیرفته است که پرواز یاسوج - مشهد را برقرار کند.

وی افزود: تلاش می شود روز افتتاح این پرواز همزمان با سالروز ولادت امام رضا (ع) صورت گیرد.

مدیر فرودگاه یاسوج تاکید کرد: استمرار و افزایش پرواز ها مشروط به استقبال شهروندان، مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی خواهد بود که می طلبد اطلاع رسانی دقیق به مردم استان صورت گیرد تا از این پروازها بهره ببرند.

فرودگاه یاسوج بعد از فرودگاه شهرکرد مرتفع‌ترین فرودگاه کشور است با این تفاوت فرودگاه شهرکرد در منطقه مسطح قرار دارد در حالی که فرودگاه یاسوج در کاسه قرار گرفته است و این شرایط را برای نشست و برخاست هواپیما خاص می‌کند.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: الهام خلیلی خو



+ 6
مخالفم - 8
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری