پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ ۲۱:۳۹
۱۱
۰
نسخه چاپی

نحوه درمان عفونت رحم با عسل

نحوه درمان عفونت رحم با عسل
عسل علاوه بر اینکه مصرف خوراکی دارد در درمان خیلی از بیماری ها هم مفید است در ادامه به درمان عفونت رحم با مصرف عسل می پردازیم.

تیتربرتر؛ زمانی که رحم دچار التهاب می شود لایه های داخلی و بیرونی آن دچار عفونت شده و این امر باعث به وجود آمدن قارچ ها و دیگر بیماری ها می شود. عسل برای درمان عفونت رحم تاثیر بسیاری دارد و خطر ابتلا به این بیماری را نیز تا حد بسیار زیادی کم می کند.

نشانه های عفونت دهانه رحم

تخلیه غیر طبیعی و بودار واژن با رنگ خاکستری یا زرد، لکه بینی بین دوره های قاعدگی و یا بعد از رابطه جنسی، احساس سنگینی در قسمت پایین شکم به ویژه در طول رابطه جنسی، احساس سوزش یا خارش در زمان دفع ادرار

مزایای عسل برای درمان عفونت رحم

مزایای عسل برای درمان عفونت رحم
مزایای عسل برای درمان عفونت رحم

 

  • ارزان بودن عسل در مقایسه با داروهای شیمیایی
  • طبیعی بودن عسل در برابر مواد شیمیایی
  • از بین برنده خارش
  • ضد باکتری و قارچ
  • خاصیت ضد التهابی و آرام بخش عسل
  • عسل بدون هیچ ضرری می تواند به بهبود عفونت رحم کمک کند

با وجود ترکیبات ضد باکتری قوی که در عسل خام وجود دارد، این ماده به یکی از قوی ترین ضد عفونی کننده های طبیعی تبدیل شده است.

عسل یک واکسن طبیعی برای عفونت

زمانی که ویروس، باکتری و قارچ وارد بدن می شوند، عسل این قابلیت را دارد که  به این ذرات چسبیده و آب موجود در آن ها را به خود جذب کند و بر این اساس باعث از بین رفتن آن ها می شود.

همچنین عسل یک تقویت کننده ایمنی طبیعی محسوب می شود، مصرف خوراکی عسل تولید آنتی بادی در پاسخ های ایمنی اولیه و ثانویه را افزایش می دهد، عسل یک ضد میکروب طبیعی است.

درمان عفونت رحم با عسل

برای درمان عفونت رحم باید از عسل طبیعی، خام و حرارت ندیده استفاده کرد. در غیر این صورت نه تنها موثر نخواهد بود، بلکه می تواند میزان عفونت قارچی را بیشتر کند.

گیاه آویشن دارای خواص ضدباکتریایی و میکروبی بوده در نتیجه با خواص آنتی باکتیی که دارد می‌تواند عفونت‌های بدن را بیرون بکشد. همچنین منبع خوبی برای جبران کمبود آهن بدن است مشکلی که اکثر بانوان با آن درگیر هستند. کمبود آهن در بدن علاوه بر کم خونی، زنان را نسبت به باکتری‌ها حساس‌تر می‌کند؛ بنابراین بهترین درمان برای زنان مصرف عسل آویشن بوده که منبع غنی از مواد غذایی و خواص آنتی باکتریایی است.

مطالب مرتبط:

درمان عفونت رحم با عسل و روغن زیتون

می توان از روغن های طبیعی و بهداشتی همچون روغن نارگیل و روغن زیتون به همراه عسل خام در درمان عفونت رحم استفاده کرد. به این منظور بایست آنها را مخلوط کرده و سپس ترکیب به دست آمده را مورد استعمال قرار داد.

بهترین روش در درمان عفونت قارچی رحم، عسل شناخته شده است. زیرا طبع گرم و خواص ضد باکتری، ضد التهاب و التیام بخش عسل، ببیشترین تاثیرگذاری را در این باره داشته و موجب از بین بردن خارش وعفونت واژن خواهد شد.

درمان عفونت رحم با عسل و دارچین

یکی از بهترین ترکیبات برای درمان عفونت رحم، عسل و دارچین است. از آنجایی که خواص عسل و دارچین باعث جلوگیری از رشد قارچ می شود، درمان موثری در رفع عفونت رحم به شمار می آیند. پودر پوست دارچین حاوی تعدادی فیتوکمیکال است که این تعداد فیتوکمیکال می تواند هر بیماری قارچی به خصوص قارچ کاندیدا را  از به سرعت از بین ببرد.

روش درمان عفونت رحم با عسل در خانم های متاهل

نحوه درمان عفونت رحم با عسل بسته به شرایط فرد متفاوت است. در روش های درمان گیاهی زخم دهانه رحم مهم است که فرد متاهل باشد یا مجرد. خانم های متاهل باید با سرنگ های ۲۰ سی سی بدون سوزن عسل را درون واژن خود تزریق کنند. لازم است که سر سرنگ بدون سوزن کاملا خشک باشد و چنانچه برای بار چندم استفاده می شود حتما باید آن را از قبل شست و کاملا خشک کرد.

بهتر است پیش از تزریق کردن عسل در واژن، سرنگ را خوب چرب کرد. میزان تزریق عسل باید ۲۰ سی سی در هر بار باشد. به این عمل تزریق واژینال عسل گفته می شود. لازم به ذکر است که نیاز است، تزریق واژینال عسل، هفت شب متوالی انجام شود. خوب است بدانید که بایست از انجام تزریق واژینال عسل به درون رحم و واژن در دوره عادت ماهانه خودداری شود.

شیوه درمان عفونت رحم با عسل در خانم های مجرد

 درمان عفونت زنان
درمان عفونت زنان

 

شیوه درمان عفونت با عسل در دختران باکره متفاوت است. دختران جوان برای به کار گرفتن روش درمان عفونت رحم با عسل باید عسل را بر روی یک گاز استریل یا یک پارچه خشک بریزند، به گونه ای  که پارچه به طور کامل به عسل آغشته شود. سپس آن را بر روی بدن خود قرار دهند و طاق باز بخوابند به طوری که عسل کم کم به داخل واژن آنها هدایت شود.

روش های دیگر درمان عفونت زنان:

همچنین می توان برای درمان و یا بهبود عفونت زنان ، سماق، پوست انار و آویشن را جوشانده و بعد از صاف کردن در آن بنشینید.

برای پیشگیری نیز نباید این موضع را با مواد شوینده، شیمیایی و ضدعفونی کننده ها شستشو دهید.

بهداشت فردی بین زن و شوهر را نیز باید رعایت کنید و بهداشت زمان مقاربت هم مهم است.

اگر هم طبیعتتان گرم است، زیاده روی در مصرف مواد غذایی گرم باعث ایجاد خارش و سوزش و بعضاً ترشحاتی می شود که شاید به اصطلاح امروز، عنوان عفونت به آن اطلاق شود که در اصل خارش و سوزش است که با نخوردن چیزهای خیلی گرم و ادویه ها یا تعدیل در خوردن آن ها و خوردن خنکی ها و مصرف شربت عناب، شربت اسپرزه یا لعاب اسپرزه، آب پرتقال، هندوانه، خاکشیر با آب گرم مشکل رفع خواهد شد.

از خوردن شیرینی های مصنوعی، چای و سرخ کردنی ها نیز بپرهیزید.

*توجه : خانم هایی که قصد بارداری یا باردار هستند از این دستورات استفاده نکنند.

*تذکر: ممکن است بعضی از افراد به عسل حساسیت داشته باشند. حتما قبل از انجام این کار از نداشتن حساسیت به عسل مطمئن شوید.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: علی کردبچه



+ 11
مخالفم - 10
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری