پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
یکشنبه, ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ ۱۶:۱۱
۱۰
۰
نسخه چاپی

هشدار سقوط بیت کوین به زیر 35 هزار دلار

هشدار سقوط بیت کوین به زیر 35 هزار دلار
رئیس فناوری پیشرفته بانک مرکزی انگلیس با انتقاد از بیت‌کوین گفت:تکنولوژی ارزهای دیجیتال بانک‌های مرکزی می‌تواند در هر تراکنش ده‌ها هزار برابر کارایی بیشتری نسبت به بیت‌کوین داشته باشد.

به گزارش تیتربرتر؛ نهنگ‌های کوچک و متوسط بیت کوین با وجود کاهش قیمت‌ها تا ۳۴۰۰۰ دلار، همچنان تمایلی به فروش بیت کوین‌های خود ندارند و همچنان به هولد کردن ادامه می‌دهند.

آخرین وضعیت بیت کوین 

داده‌های تحلیلی سانتیمنت نشان می‌دهد که نهنگ‌های کوچک و متوسط بیت کوین با وجود کاهش قیمت‌ها تا ۳۴۰۰۰ دلار، همچنان تمایلی به فروش بیت کوین‌های خود ندارند.

این آژانس تحلیلی در توییتر خود نوشته است که کیف پول‌های حاوی ۱۰ تا ۱۰۰۰ بیت کوین همچنان به نگهداری ارز دیجیتال خود ادامه می‌دهند. از سوی دیگر کیف پول‌هایی که بیش از ۱۰۰۰ بیت کوین را در خود جای داده‌اند نیز با سقوط بازار مشغول خرید بیت کوین‌های بیشتری هستند.

این در حالی است که داده‌ها نشان می‌دهد آدرس‌هایی که مالک مقدار کمی بیت کوین هستند، در روزهای اخیر به سرعت دست به فروش دارایی خود زده‌اند.

داده‌های تحلیلی سانتیمنت نشان می‌دهد که نهنگ‌های کوچک و متوسط بیت کوین با وجود کاهش قیمت‌ها تا ۳۴,۰۰۰ دلار، همچنان تمایلی به فروش بیت کوین‌های خود ندارند.

این آژانس تحلیلی در توییتر خود نوشته است که کیف پول‌های حاوی ۱۰ تا ۱,۰۰۰ بیت کوین همچنان به نگهداری ارز دیجیتال خود ادامه می‌دهند. از سوی دیگر کیف پول‌هایی که بیش از ۱,۰۰۰ بیت کوین را در خود جای داده‌اند نیز با سقوط بازار مشغول خرید بیت کوین‌های بیشتری هستند.

این در حالی است که داده‌ها نشان می‌دهد آدرس‌هایی که مالک مقدار کمی بیت کوین هستند، در روزهای اخیر به سرعت دست به فروش دارایی خود زده‌اند.

شماری از تحلیلگران بازار ارز‌های دیجیتالی با بررسی نمودار‌های چند وقت اخیر بیت‌کوین نتیجه گرفته‌اند که الگوی صلیب مرگ در حال شکل گیری است. الگوی صلیب مرگ زمانی تشکیل می‌شود که میانگین کوتاه مدت (۵۰ روزه) میانگین بلندمدت (۲۰۰ روزه) را رو به پایین قطع کند. تغییرات قیمتی بیت‌کوین از آنجا اهمیت دارد که در حال حاضر چشم معامله گران سایر ارز‌های دیجیتالی برای تعیین مسیر آتی به بیت‌کوین دوخته شده است.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۵۷ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۵۱ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۷ درصد در اختیار اتریوم است.

گفتنی است، بیت‌ کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.

مطالب مرتبط:

پیش بینی جدید از آینده بیت کوین

پیش بینی جدید از آینده بیت کوین
پیش بینی جدید از آینده بیت کوین

 

تحلیلگر برجسته ریزش شدید بیت کوین را پیش بینی کرد.مایکل بوری  (Michael Burry)، مالک صندوق‌ پوشش ریسک  Scion Capital که پیش از این به‌خاطر پیش‌بینی بحران مالی سال ۲۰۰۸ آمریکا به شهرت رسیده بود، در مورد سفته‌بازی‌ها در بازار رمزارزها و سهام میم (Meme) هشدار داد.

مایکل در توییتی که اکنون پاک شده است به دنبال‌کنندگانش در مورد "مادر تمام سقوط‌ها" هشدار داد.

مایکل مدعی است روند صعودی شکل گرفته به دلیل هیجانات و سفته‌بازی‌ها در رمزارزها به بازار سایدی (Side) ختم نمی‌شود و این بازار میلیاردها دلار ریزش خواهد داشت و جمعیت سرمایه گذاران خردی که ورشکسته می‌شوند به اندازه یک کشور خواهد رسید.

مایکل بوری کمی از شهرت خود را مدیون فیلم رکود بزرگ (The Big Short‎) به کارگردانی و نویسندگی آدام مک‌کی است. این فیلم بر اساس کتابی به همین نام نوشتهٔ مایکل لوئیس روزنامه‌نگار آمریکایی، دربارهٔ بحران مالی ۲۰۰۸-۲۰۰۷ است که بالا رفتن نرخ بازار مسکن و حباب اقتصادی را به ارمغان آورد.

مایکل در توییت دیگری نسبت به لوریج زیاد استفاده شده در بازار رمزارزها هشدار داد. اوایل این هفته وی در با حضور در برنامه‌ای نگرانی‌های خود نسبت به بزرگ‌ترین حباب سفته‌بازی تمام تاریخ بیان کرد.

در ماه مارس بوری ادعا کرده بود بیت کوین نسبت به فرصت‌هایی که ایجاد کرده، ریسک‌های بیشتری به همراه دارد. وی اضافه کرد بانک‌های مرکزی با نظارت بر رمزارزها می‌توانند وضعیت این دارایی‌ها را سامان بخشند.

ریزش بیت کوین تا چقدر ادامه دارد؟

 ریزش پنچ هزار دلاری بیت‌کوین باعث شد بسیاری از ارزها روندی نزولی پیدا کنند و کلیت بازار رمزارزها ریزش کرد. رسیدن به محدوده ۴۰ هزار دلار امیدها را برای شروع روند صعودی زیاد کرد اما مقاومت ۴۰ هزار دلار مقاومت استاتیک معتبری است.

اگرچه فاندهای بسیار خوبی به بازار رمزارزها می‌رسد و بسیاری از شرکت‌ها، سرمایه‌گذاری در بازار را آغاز کردند اما بازار هنوز واکنشی نشان نداده است. شاید پذیرش دوباره بیت‌کوین از سمت کمپانی تسلا بتواند به پشت سر گذاشتن مقاومت ۴۰ هزار دلار کمک کند.

برخی از کارشناسان هم عقیده دارند امکان ریزش بیت‌کوین تا محدوده ۲۴ هزار دلار کم نیست و اگر این اتفاق بیوفتد می‌توان گفت که دیگر روند صعودی بازار تمام شده است.

در ۲۴ ساعت گذشته بازار کریپتوکارنسی ۱/۵ درصد ریزش کرده و اکثر ارزها ۵۰ درصد زیر سقف تاریخی خود معامله می‌شوند.

اتریوم در محدوده ۲ هزار و ۱۸۵ دلار، بایننس‌کوین ۳۳۴ دلار، کاردانو ۱/۳۹ دلار، ریپل ۷۵ سنت، دوج‌کوین ۲۸ ست و پولکادات در محدوده ۲۰ دلار معامله می‌شوند. با وجود افت دست‌جمعی بازار رمزارزها، برخی ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته گران‌تر شدند. به عنوان مثال ارز دیجیتال امپ (AMP) بازدهی مثبت ۱۴ درصدی را در شبانه‌روز گذشته به ثبت رساند تا بازدهی هفتگی خود را به بیش از ۵۰ درصد برساند.

میزان رشد ارزهای دیجیتال در روزهای اخیر 

میزان رشد ارزهای دیجیتال در روزهای اخیر 
میزان رشد ارزهای دیجیتال در روزهای اخیر 

 

بیت کوین

بیت کوین با نماد اختصاری BTC یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۶۷۱.۵۹ میلیارد دلار، در رتبه ۱ بازار قرار داشته و سهم ۴۳.۵۹ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

اتریوم

اتریوم با نماد اختصاری ETH یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۲۵۷.۰۱ میلیارد دلار، در رتبه ۲ بازار قرار داشته و سهم ۱۶.۶۸ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

تتر

تتر با نماد اختصاری USDT یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۶۲.۶۳ میلیارد دلار، در رتبه ۳ بازار قرار داشته و سهم ۴.۰۶ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآرونده: علی اکبر رضایی



+ 10
مخالفم - 10
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری