پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سه شنبه, ۰۱ تیر ۱۴۰۰ ۱۶:۱۰
۱۵
۷
نسخه چاپی

آشنایی با سریال نون خ4+اسامی بازیگران

آشنایی با سریال نون خ4+اسامی بازیگران
فصل چهارم سریال نون خ از شهریور آماده تولید می شود که در ادامه به معرفی این سریال جذاب می پردازیم.

به گزارش تیتربرتر؛ سعید آقاخانی تصمیم دارد فصل 4 «نون خ» را بسازد.

سریال نون خ 4 ساخته می شود؟

سریال نون خ 4 ساخته می شود؟
سریال نون خ 4 ساخته می شود؟

 

شنیده می شود با انصراف سعید آقاخانی از  سریال «شاخ آفریقا» حوالی شهریور ماه فصل 4 «نون .خ» را بسازد.

 سعید آقاخانی گفت: قطعا ادامه سریال نون‌خ را در فصل های بعدی خواهیم ساخت اما اگر بازخوردها خوب باشد به ما برای ادامه کار انرژی می‎دهد. به ظاهر کار کمدی است اما در باطن به اندازه کار تاریخی زمان و هزینه می‎برد.

معرفی سریال نون خ 4

معرفی سریال نون خ 4
معرفی سریال نون خ 4

 

نون خ  مجموعه تلویزیونی  است که در نوروز ۱۴۰۰ از شبکه یک و شبکه تماشا و شبکه نسیم پخش که این مجموعهٔ تلویزیونی ایرانی به کارگردانی سعید آقاخانی و نویسندگی امیر وفایی تهیه شده است که فصل نخست آن در نوروز ۱۳۹۸ از شبکه یک پخش شد.

زبان بازیگران این سریال فارسی با لهجه کرمانشاهی هست، اما از ترانه‌های کردی سورانی و ترکمنی و لباس مردم مناطق کردنشین استان کردستان و آذربایجان غربی استفاده شده‌است. فصل سوم سریال «نون. خ»در سال 1399 ساخته شده و به یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های نوروزی ۱۴۰۰ تلویزیون ایران تبدیل شد.

اسامی بازیگران سریال نون خ 4

اسامی بازیگران سریال نون خ 4
اسامی بازیگران سریال نون خ 4

 

خلاصه داستان سریال نون.خ 4

خلاصه داستان سریال نون.خ 4
خلاصه داستان سریال نون.خ 4

 

داستان این مجموعه با ازدواج شیرین، دختر نورالدین شروع می‌شود که در حین آن داماد ناپدید می‌شود. در این میان شوهر خواهر نورالدین خانزاده، بهادر خان، به یک معدن طلا دست پیدا می‌کند و سعی می‌کند کسی از این قضیه مطلع نشود؛ ولی در ادامه با ورود اهالی روستا از جمله کیوان، سلمان و سیروس به ماجرای معدن، این داستان شکل دیگری به خود می‌گیرد. تلاش اهالی روستا برای استخراج طلا از معدن، رقابت فریبرز و سلمان برای ازدواج با شیرین، واریز پولی هنگفت از سوی پدر نازنین به حساب نورالدین و ورود آب قنات روستا به معدن در پی انفجار دینامیت از ماجراهایی هستند که داستان اصلی این مجموعه را شکل می‌دهند.

مطالب مرتبط:

توضیحات تهیه کننده سریال نون خ درباره ساخت فصل جدید آن

نون خ 4 ساخته می شود؟
نون خ 4 ساخته می شود؟

 

 مهدی فرجی که سال گذشته تهیه‌کنندگی سریال ناموفق «صفر بیست‌ویک» از شبکه سه را برعهده داشت حالا با سری سوم نون. خ همچنان در مدار موفقیت قرار گرفته است. با او درباره کار کردن در شرایط کرونایی و همچنان ساخت سری جدید و میزان استقبال از این سریال و تغییرات بازیگران همکلام شدیم.

باتوجه به اینکه قسمت‌های پایانی نون. خ ۳ در حال پخش است، آماری از تعداد بینندگان و میزان رضایت مخاطبان از این سریال دارید؟

براساس آخرین آماری که ازسوی سازمان به دست ما رسیده از میزان رضایت مخاطبان سریال «نون. خ»، ۷۹.۶ درصد سریال را دیدند و احتمالا نظرسنجی نهایی هم در هفته جاری انجام خواهد شد، اما می‌توان پیش‌بینی کرد که حداقل ۸۰ درصد بیننده داشته است. بازخورد‌هایی که داشتیم نشان از رضایت مردم و کارشناسان و منتقدان داشت. از واکنش‌ها در صفحات مجازی هم می‌توان این‌گونه استنباط کرد که این قسمت به‌نسبت قسمت‌های اول و دوم این سریال بهتر دیده شده است.

از اوایل مهرماه سال گذشته تولید سریال را شروع کردید؛ یعنی در روز‌ها و سالی که کشور در شرایط سخت شیوع ویروس کرونا قرار داشت. کمی درمورد روند تولید سریال در این شرایط بگویید.

واقعیت این است که در یک دوره پنج‌ماهه ضبط این سریال، تمام سکانس‌های ما پرجمعیت است و تقریبا می‌شود گفت سکانس‌های زیر پنج‌نفره این سریال به تعداد انگشتان دو دست بود. عموما سکانس‌ها بالای ۱۵ تا ۲۰ بازیگر دارد. تولید سریال در شرایط کرونایی جدای از هزینه‌های زیادی که تحمیل می‌کرد، شرایط متفاوتی را به‌جهت شکل تولید داشت. برای همین تلاش کردیم پروتکل‌های بهداشتی را سر صحنه با جدیت رعایت کنیم. هر روز یک پزشک سر صحنه حضور داشت و همه‌چیز را چک می‌کرد و به‌محض اینکه احساس می‌کردیم فردی شرایط عادی ندارد، به او مرخصی می‌دادیم و خوشبختانه به همین دلیل بود که در تمام دوره فیلمبرداری یک نفر هم کرونا نگرفت.

اکثر سکانس‌های نون. خ بیرونی بود. آیا اتخاذ چنین تصمیمی به‌دلیل شیوع ویروس کرونا بود؟

قبول دارم که بیشتر سکانس‌ها بیرونی است، اما این ربطی به شیوع ویروس کرونا ندارد. واقعیتش این است که شرایط فیلمنامه باعث چنین شکل ساختی از سریال شده است. اگر فصل‌های قبلی نون. خ را هم دیده باشید متوجه می‌شوید که صحنه‌های داخلی زیاد نداریم. سعید آقاخانی به‌عنوان کارگردان معتقد است صحنه‌های داخلی جذابیت صحنه‌های بیرونی و جغرافیا را ندارد. ضمن اینکه جمعیت سکانس‌های ما زیاد بود و در سکانس داخلی جا نمی‌شدند؛ بنابراین عموما صحنه‌ها به‌گونه‌ای طراحی می‌شد که امکان حضور ۱۵ تا ۲۰ بازیگر فراهم باشد.

دیالوگ‌هایی در سریال گنجانده شده بود که باتوجه به شرایط روز، کنایه‌ها و طنازی‌های خاصی داشت. بازخورد‌ها درمورد این قسمت‌های سریال چگونه بود و آیا کسی نسبت‌به آن اعتراض و گلایه‌ای نداشت؟

نون خ 4 ساخته می شود؟
نون خ 4 ساخته می شود؟

 

بازخورد منفی در این مورد نداشتیم. ظاهر امر نشان می‌دهد خوشبختانه تحمل مسئولان بالاتر رفته است و موردی نداشتیم که کسی نسبت‌به آن اعتراضی داشته باشد. در سریال، هم درمورد رای الکترال انتخابات آمریکا داشتیم و هم به مسائل اقتصادی و اجتماعی روز اشاره شد. در متن سریال سعی کردیم نسبت‌به فضای گرانی و معیشت چندسال اخیر مردم بی‌تفاوت نباشیم و مثلا جمله معروف یک کیلو تخم‌مرغ از یک کیلو مرغ بالاتر رفته است را در سریال داشتیم تا شرایط بیکاری و کنایه‌های ورزشی متناسب با شرایط روز. خوشبختانه انتقاد نداشتیم و مردم هم در شبکه‌های اجتماعی از سریال راضی بودند.

کاراکتر‌ها هم محبوب‌تر شدند و انگار بیشتر دیده شدند.

خوشبختانه کاراکتر‌ها برای مردم جذاب شدند که با اقبال خوبی همراه شده است و می‌تواند نویدبخش این باشد که فصل ۴ بهتری داشته باشیم.

پس می‌توان امید داشت که نوروز ۱۴۰۱ سریال نون. خ برای پخش آماده می‌شود؟

به‌صورت قطعی نمی‌گویم برای نوروز ۱۴۰۱، ولی فصل ۴ «نون. خ» تولید خواهد شد. ممکن است همین امسال فیلمبرداری را شروع کنیم و این احتمال هم وجود دارد که به سال بعد هم بکشد.

برخی می‌گویند حالا که نون. خ در اوج محبوبیت هست، بهتر است ادامه آن ساخته نشود تا به تکرار نیفتد. شما با این نظر موافقید؟

من فکر می‌کنم مادامی که می‌توانیم فیلمنامه خوب داشته باشیم و قصه جذابی را برای مخاطبان تلویزیون تعریف کنیم می‌تواند سریال ادامه داشته باشد. باید توجه داشته باشیم که شخصیت کمدی به قصه جذابیت هم اضافه می‌کند و معتقدم این فصل سریال شخصیت‌های کمدی بین مردم محبوب شدند و می‌تواند سریال در فصل‌های بعدی ادامه پیدا کند. همچنین آقای وفایی نویسنده سریال به یک پختگی رسیده است و قصه‌های جذاب‌تری در ذهنش وجود دارد و هرکدام از این قصه‌ها می‌تواند بستر خوبی برای روایت باشد. همان‌طور که در همین فصل ۳ نون. خ دیدیم که چند قصه جذاب به‌صورت موازی در سریال گنجانده شده بود، قصه‌هایی ازجمله گم شدن داماد و ماجرای معدن و حتی خواستگاری نورالدین که همه این قصه‌ها جذابیت سریال را بیشتر می‌کرد.

با آقای عبدی سر مسائل مالی توافق نکرده بودید؟

نه. آقای اکبر عبدی عمل قلب باز کردند و گرفتار بیماری کرونا شدند و اتفاقا با ایشان هم قرارداد بستیم و اصلا مشکل مالی با ایشان نداشتیم.

نقش‌شان کدام کاراکتر بود؟

قرار بود جای بهادر بازی کنند که درحال حاضر یدالله شادمانی این نقش را بازی می‌کند. حالا امیدواریم در فصل دیگری و در کار دیگری توفیق همکاری با آقای عبدی فراهم شود. دلم می‌خواهد در انتها از مدیران تلویزیون و سیمافیلم و بچه‌های گروه خودمان تشکر کنم که نهایت همکاری را کردند.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: علی اکبر رضایی



+ 15
مخالفم - 7
نظرات : 7
منتشر نشده : 0
 
ro
+0
unlike
-0
.... ۰۱/۰۶/۲۹ - ۱۵:۵۴
پاسخ
comments عالیست زودتر بسازیداسباب زحمت.
 
 
ir
+0
unlike
-0
امیر ۰۰/۰۸/۰۹ - ۰۸:۵۵
پاسخ
comments عاشق این سریال هستم به نظر نون خ بهترین فیلم سینما ایران هستش امید وارم فصل چهارم سریال نون خ به نوروز 1401 برسد چون دیگر تحمل ندارم
و به عنوان یک اصفهانی عاشق لهجه و لباس ها و آهنگ های این سریال شدم/1
 
 
ir
+0
unlike
-0
اصفهان ۰۰/۰۸/۰۵ - ۲۲:۱۱
پاسخ
comments من اصفهانیم عاشق لهجه نون خ شدم امیدوارم ساخت این سریال زیبا را ادامه دهند ممنون از آقا سعید آقاخانی که از زمان ساعت خوش یکی از بهترین کمدین‌های ایران هست./1
 
 
ir
+0
unlike
-0
گلسا ۰۰/۰۷/۱۷ - ۱۳:۱۵
پاسخ
comments امید وارم نون‌خ ۴ رو بسازن خیلی این فیلم و دوست دارم وقتی نگاه میکنم خیلی میخندم????????? ???????????./1
 
 
ir
+0
unlike
-0
ایرانی ۰۰/۰۷/۱۷ - ۰۷:۵۹
پاسخ
comments به نظرم تکراری نمیشه هرچز فصل ازش ساخته بشه چون الان سریال پایتخت خوب پیش رفت مشکل از بازیگراش شد که بی جنبه بودن باعث شد ادامه پایتخت ساخته نشه ولی نون خ اینطوری نیست تا وقتی که بازیگراش بی جنبه بشن/1
 
 
ir
+0
unlike
-0
سحر ۰۰/۰۷/۱۰ - ۱۱:۳۵
پاسخ
comments من که خیلی زیاد دوست داشتم حس طراوت به ادم میده من چند بار دیدم واز دیدنش سیر نمیشم امید وارم 10 فصل ازش ساخته بشه/1
پاسخ ها:
  • امیررضانوروزی ۰۰/۰۷/۲۱ - ۰۸:۲۷ ir country
    commentsسریال نون خ یکی از بهترین فیلم ها است خیلی سریال نون خ قشنگ و زیبا است لطفاََ اگر یک لطفیی کنید فصل های بعدی ان را درست کنید/1
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری