پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۱۰ تیر ۱۴۰۰ ۱۸:۰۵
۱۱
۰
نسخه چاپی

آخرین وضعیت سلامتی حمیدرضا صدر

آخرین وضعیت سلامتی حمیدرضا صدر
حمیدرضا صدر کارشناس فوتبال و سینما به سرطان مبتلا شده و در حال گذراندن دوران شیمی درمانی است.

به گزارش تیتربرتر؛ منتقد سینما و کارشناس ورزش حمید رضا صدر بر اثر بیماری سرطان در بیمارستان بستری شد.

آخرین وضعیت سلامتی حمیدرضا صدر

آخرین وضعیت سلامتی حمیدرضا صدر
آخرین وضعیت سلامتی حمیدرضا صدر

 

عباس یاری، منتقد سینما، در اینستاگرامش از آخرین وضعیت سلامتی حمیدرضا صدر، منتقد سینما و مفسر فوتبال، پس از انجام شیمی‌درمانی نوشت.

 یاری نوشت: «این روزها برگزاریِ رقابت‌های جام ملت‌های اروپا باعثِ گرم شدنِ تب فوتبال در اکثر نقاط دنیا، از جمله ایران شده و بسیاری را جلوی صفحهٔ تلویزیون نشانده است، من اما قبل از این که نتایج این رقابت‌ها برایم اهمیت داشته باشد، بیشتر دلتنگ همکار قدیمی و رفیق عزیزم دکتر حمیدرضا صدر هستم که تحلیل‌ها و حضورِ پرشور و حالش در چنین رویدادهایی، جذابیت خاصی به برنامه‌های فوتبالیِ تلویزیون می‌داد. متاسفانه او مدتی است در بستر بیماری است.

پریشب وقتی به همسرش زنگ زدم، آرزو می‌کردم بگوید همه خوب و سرحال و قبراق هستیم و جای هیچ نگرانی نیست، اما متوجه شدم که حال حمید چندان روبه‌راه نیست. پزشکان فعلا شیمی‌درمانیِ او را متوقف کرده‌اند و امیدوارند بدن تا حدی آرامش پیدا کند تا آنها بتوانند درمان‌های تکمیلی را ادامه دهند.

البته من و حمید که هر کدام دوره‌ای از جوانی و عمرمان به فوتبال و تلویزیون متصل بوده، (من به عنوان تصویربردار در پشت دوربین و او به عنوان مفسر، جلوی دوربین)، هیچ وقت با هم به استادیوم پا نگذاشتیم و تا چند سال پیش، دیدن تئاتر و رفتنِ سینما مهم‌ترین الواتی‌مان بود به‌ طوری که طی هفت روز هفته با انرژی و شادابی تمام، برای دیدار از چندین و چند فیلم و نمایش حاضریراق بودیم! خدا را شکر که حمید و همسرش در طول زندگی، از پسِ سخت‌ترین مشکلات، مانند بیماری سرطان مهرزاد برآمدند و ثابت کردند عشق از هر دارویی کارسازتر است. آرزو می‌کنم این بار هم آنها از بحرانِ پیش‌آمده به‌سلامت گذر کنند. مصاحبت با دوستان خوبی مثل مهرزاد و حمید طی سال‌ها، جزو لذت بخش‌ترین حوادث زندگی من بوده. این زوج دوست‌داشتنی، آخرهای شب بعد از تماشای نمایش یا فیلمی، لطف می‌کردند و من را که سال‌هاست ماشین ندارم تا جلوی منزلم می‌رساندند و از نانوایی نزدیکِ خانه ما که معمولا تا نیمه‌های شب باز است، چند نان سنگک داغ می‌خریدند. برای حمید آرزوی سلامتی، حال خوب و لب خندان دارم.»

بیوگرافی حمیدرضا صدر

بیوگرافی حمیدرضا صدر
بیوگرافی حمیدرضا صدر

 

حمیدرضا صدر متولد 28 اسفند 1334 در مشهد، کارشناس فوتبال است.

مدرک تحصیلی حمیدرضا صدر

فارغ التحصیل لیسانس رشته اقتصاد و فوق لیسانس شهرسازی از دانشکاه تهران و دکترای شهرسازی از دانشگاه لیدز انگلستان می باشد، صدر نویسنده، کارشناس، محقق و پژوهشگر حرفه ای فوتبال است همینطور او علاوه بر نقد فوتبال، کارشناس سینما و منتقد فیلم نیز است.

خانواده حمیدرضا صدر

پدرم ارتشی و مهندس بود و پنج فرزندش در گوشه کنار ایران به دنیا آمدند. مثلا من در مشهد به دنیا آمدم، ولی شش ماه که بودم به تهران برگشتیم و کمی بعد به سنندج رفتیم و بعد هم راهی کرمانشاه شدیم.

مطالب مرتبط:

مصاحبه اخیر حمیدرضا صدر

کلاس اول بودم که پدرم برایم هم معلم عربی گرفت و هم معلم خط، زبان انگلیسی را هم در دبستان و هم از معلمی که پدر گرفت یاد گرفتم، پدرم فردی فرهنگی بود و ما رامیان کتاب و روزنامه بزرگ کرد،در سال های دانشجویی دوربین عکاسی بسیار خوبی داشتم و وقتی به امجدیه می رفتم از همان جایگاه تماشاچی ها عکس می گرفتم. بعد با دوربین هشت میلی متری فیلم برداری می کردم. الان چند تا از بازی های جام تخت جمشید را هم دارم.

سوای بازی های خیابانی که پایم در آنها شکست، هم در تیم دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران و هم در تیم دانشکده هنرهای زیبا بودم برادر کوچترم شاهین در تیم هما کنار حمید علیدوستی بازی می کرد و کمی بعد کنار مجید صالح به میدان رفت سه برادر بودیم و آنها خوره تر از من بودند.

ازدواج حمید رضا صدر

ازدواج حمید رضا صدر
ازدواج حمید رضا صدر

 

حمیدرضا صدر با مهرزاد دولتی ازدواج کرده و صاحب یک دختر بنام غزاله است.

مهرزاد دولتی در آمریکا داروسازی خوانده است ولی بعد از برگشت به ایران پس از انقلاب به نقاشی تغییر رشته داده است، مدتی درگیر سرطان گردن بود که خوشبختانه درمان شده است.

شهرت صدر بیشتر به خاطر سبک گفتگوی توأم با هیجان و ابراز احساساتش به فوتبال در اجراهای تلویزیونی است، دکتر صدر اشراف کاملی بر فوتبال جهان و خصوصا فوتبال حرفه‌ای دارد، او علاقه ی بسیاری به تاریخ فوتبال دارد، او جملات را به طرز معجزه آسایی زیبا و با اعجاز بیان می‌ کند.

حمیدرضا صدر کارشناش فوتبال و سینما

مهرزاد دولتی حمیدرضا صدر کارشناش فوتبال و سینما
مهرزاد دولتی حمیدرضا صدر کارشناش فوتبال و سینما

 

صدر علاوه بر نقد فوتبال، کارشناس سینما و منتقد فیلم نیز است، دکتر حمیدرضا صدر در ایران و انگلستان تحصیل کرده، او علاقه ی بسیاری به نویسندگی و مطالعه و خواندن کتاب دارد مدرک تحصیلی او دکترا است و همینطور استاد دانشگاه نیز هست. دکتر حمیدرضا صدر به صورت کاملا حرفه ای و در سطح بالا به سینما، فیلم و به خصوص فوتبال می‌ پردازد

حمیدرضا صدر نویسنده ثابت مجله فیلم است، و با نشریات زن روز، هفت، مجله سروش، تهران امروز، وبگاه گل و تعدادی نشریه ورزشی همکاری دارد، و ستون های ثابتی در روزنامه ها برا خود دارد او تابحال چندین کتاب نیز منتشر کرده است از جمله به کتاب روزی روزگاری فوتبال، تو در قاهره خواهی مرد، پسری روی سکوها، ز حشمت مهاجرانی تا الکس فرگوسن و ژوزه مورینیو، یونایتد نفرین‌ شده، درآمدی بر تاریخ سیاسی سینمای ایران، سیصد و بیست و پنج و … اشاره کرد.

تیتربرتر، برای این کارشناس فوتبال و سینما آرزوی سلامتی دارد.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: مریم بالوی فیلی



+ 11
مخالفم - 6
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری