پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
جمعه, ۱۱ تیر ۱۴۰۰ ۱۷:۱۲
۹
۰
نسخه چاپی

شرایط سفر به پاکستان در تابستان 1400

شرایط سفر به پاکستان در تابستان 1400
شرایط سفر به پاکستان در تابستان 1400 اعلام شد.

به گزارش تیتربرتر؛ منع و محدودیت سفرهای خارجی با توجه به وضعیت کرونایی کشورهای مقصد با تصمیم ستاد مبارزه با کرونا و ابلاغ آن از سوی سازمان هواپیمایی انجام می‌شود. اکنون پروازهای انگلیس به دلیل عادی شدن شرایط در این کشور برقرار است، اما سفر به هند و پاکستان ممنوع و بلیت فروشی در این مسیرها نیز غیرقانونی اعلام شده است.

کدام کشورها برای سفر در تابستان 1400 ممنوعیت دارند؟

کدام کشورها برای سفر در تابستان 1400 ممنوعیت دارند؟
کدام کشورها برای سفر در تابستان 1400 ممنوعیت دارند؟

 

«محمد حسن ذیبخش» در خصوص آخرین وضعیت و شرایط سفرهای خارجی افزود: محدودیت پروازهای خارجی بدون تغییر هنوز ادامه دارد.

وی گفت: فقط کشور انگلیس از فهرست محدودیت ها خارج شده است و پروازها به این انگلستان برقرارشد.  پروازها به عراق نیز به ضرورت و با رعایت پروتکل های ویژه در حال انجام است.

به گفته ذیبخش به دلیل شیوع کرونا تغییری در وضعیت سفر به کشورهای پرخطر و ویژه به وجود نیامده است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی توضیم داد: اکنون سفر به هند، پاکستان، فرانسه، بوتسوانا، برزیل، جمهوری چک، عراق، استونی، ایرلند، لسوتو، مالاوی، موزامبیک، اسلواکی، آفریقای جنوبی و زامبیا به عنوان کشورهای دارای شرایط ویژه ممنوع است.

وی گفت: برای این کشورها ممنوعیت پذیرش مسافر چه با پرواز مستقیم چه غیرمستقیم داریم که استثنائی برای دیپلمات‌ها و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی با رعایت شرایط و پروتکل‌های کرونا قائل هستیم.

ذیبخش گفت: فهرست ۲۷ کشور نیز که به عنوان کشورهای پرخطر با شرایط خاص مسافر پذیرش می شود شامل آلبانی، آندورا، بحرین، بولیوی، بوسنی و هرزگوین، کلمبیا، مصر، استونی،  اکوادور، مجارستان، اردن، کوزوو، لتونی، لبنان، مالت، مولداوی، مونته نگرو، مقدونیه، فلسطین، سنت لوسیا، ‌صربستان، سیشل، اسلونی، سوئد، سوریه، تانزانیا و امارات متحده عربی اعلام می شود. سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: کشورهای پرخطر که با بروز بالای بیماری شناخته شده‌اند، دارای شرایط عدم منع تردد با الزام ارائه تست PCR منفی با اعتبار ۹۶ ساعته در مبدأ‌ و انجام تست مجدد پس از ورود به کشور برای مسافران بالای ۸ سال هستند.

اگرچه پرواز مستقیمی به برخی از کشورهای نامبرده وجود ندارد اما ستاد کرونا با این استدلال که مسافر از طریق پرواز کانکشن در مسیرهای ذکر شده جابجا و وارد ایران شود، نام برخی کشورها را که ایران پرواز مستقیمی به آن ندارد در فهرست کشورهای ممنوع و پرخطر آورده است.

یبخش افزود: همه اتباع ایرانی و خارجی که قصد سفر به ایران را دارند، ملزم به ارائه گواهی تست مولکولی(RT-PCR) منفی از نظر کووید ۱۹ با مدت اعتبار حداکثر ۹۶ ساعت از آزمایشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت کشور مبدا به زبان انگلیسی یا مورد تایید کنسولگری پیش از سوار شدن به هواپیما در فرودگاه مبدا هستند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: مسافران باید فرم خوداظهاری عدم ابتلا به کووید۱۹ را در فرودگاه مبدا قبل از صدور کارت پرواز تکمیل و به نماینده شرکت هواپیمایی ارائه کنند و همچنین فرم تعهد مسافر را در طول پرواز تکمیل و در فرودگاه مقصد به نماینده وزارت بهداشت مستقر در فرودگاه تحویل دهند.

مطالب مرتبط:

مقررات سفر از ایران به پاکستان در تابستان 1400

مقررات سفر از ایران به پاکستان در تابستان 1400
مقررات سفر از ایران به پاکستان در تابستان 1400

 

براساس آخرین خبر و گزارش های بدست رسیده، مقررات سفر از ایران به پاکستان به روز شد.

مرزهای پاکستان و ایران همچنان برای تردد مسافر بسته است. پاکستان با به روز رسانی مقررات سفر به این کشور در دوران کرونا بر رعایت پروتکل های بهداشتی برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا تاکید کرد و فقط به مسافرانی که دارای گذرنامه پاکستانی و POC (Pakistan origin card) هستند، اجازه ورود داده است.

همچنین تاکید شد تمام مسافران بالای 12 سال در پروازهای ورودی به پاکستان باید قبل از پرواز، آزمایش PCR را در محدوده 72 ساعت قبل در یکی از مراکز تایید شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران انجام دهند و گواهی جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشند. فهرست مراکز تایید شده آزمایش تشخیص مولکولی مسافران برون مرزی در لینک https://health.behdasht.gov.ir قرار دارد.

پس از ورود به پاکستان، مسافران باید به مدت 14 روز در محل سکونت خود را قرنطینه کنند.

تکمیل اطلاعات و بارگذاری جواب منفی تست PCR روی برنامه PASS TRACK و یا لینک https://passtrack.nitb.gov.pk/ الزامی است و مسافران باید از اطلاعات تکمیلی یادشده هنگام پذیرش کپی به همراه داشته باشند.

مسافران قبل از پرواز باید فرم اظهارنامه پیوست را تکمیل کنند و در بدو ورود به مسئولان مربوطه در کراچی ارائه دهند.

وضعیت گردشگری پاکستان در دوران کرونا

پیش بینی می‌شود بحران پیش روی صنعت گردشگری پاکستان ناشی از شیوع کرونا به سایر بخش‌های مرتبط با آن شامل شرکت‌های هواپیمایی، آژانس‌های مسافرتی، تورهای مسافرتی، هتل داری، حمل و نقل، شرکت‌های خدماتی و راهنمایان توریست و صنعت شیلات نیز سرایت کند. 

شیوع کرونا طی دو ماه گذشته تمامی پروازهای شرکت‌های هواپیمایی دولتی و خصوصی در پاکستان برای انتقال مسافران عازم حجم عمره و برنامه‌های آتی برای حجم تمع را لغو کرد و باعث شد تا میلیاردها روپیه ضرر مالی نصیب این شرکت‌ها شود. 

منابع خبری به نقل از مسئولان سازمان هواپیمایی پاکستان (PIA) اعلام کردند: صنعت هواپیمایی به شدت تحت تاثیر بحران کرونا قرار گرفته و تنها سازمان هواپیمایی دولتی پاکستان تا الان متحمل ۴ میلیارد روپیه ضرر بوده و از این وضعیت حتی فرصت جبران خسارت‌های قبلی این سازمان کشوری را نیز از بین برده است. 

آژانس‌های مسافرتی، تورهای مسافرتی، صنعت هتل داری، حمل و نقل گردشگری، جاذبه‌های توریستی از جمله صنعت شیلات در شمال پاکستان نیز در رادار ویروس کرونا قرار گرفته و باعث شد تا این این حوزه و تمامی افراد وابسته به آن روزها و ماه‌های سختی را تجربه کنند. 

کارشناسای اقتصادی و فعالان گردشگری در پاکستان معتقدند: دولت باید برای نجات صنعت توریست از بحران کرونا به یاری صنعت هواپیمایی، آژانس‌های مسافرتی و شرکت‌های توریستی بشتابد و ضمن نرمش در خصوص دریافت مالیات بسته مالی ویژه‌ای برای حمایت از آسیب دیدگان بخش گردشگری اعلام کند. 

آنان گفتند: بهبود مجدد صنعت گردشگری در پاکستان با دشواری‌های فراوانی طی سال‌های اخیر صورت گرفت و اگر دولت در وضعیت فعلی کاری برای حمایت از این حوزه نکند، این کار در آینده به مراتب دشوارتر و ضررهای جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت. 

بهبود شاخص‌های گردشگری

پاکستان کشوری زیبا و بی‌نظیر است که دست طبیعت آنچه از هنر در آستین داشته به آن هدیه داده است، کشوری که سال‌های سیاه ترور و انفجار را پشت سرگذاشته و اینک طعم شیرین امنیت را می‌چشد. 

آغاز عملیات‌های ضد تروریستی ارتش پاکستان در سال ۲۰۱۴ نشان داد که اگر اراده مردم و دولت برای مبارزه با تروریسم رقم بخورد، روزهای امن و خوب گذشته دوباره باز می‌گردد. 

بهبود نسبی شاخص‌های امنیت در پاکستان پس از عملیات‌های «ضرب عضب و ردالفساد» به قدری مورد قبول بود که از چشم جهانگردان و گردشگران نیز پنهان نماند. 

سال ۲۰۱۱ که سیاه‌ترین سال تاریخ پاکستان بود حملات تروریستی بیش از ۲۰میلیارد دلار به پاکستان خسارت وارد کرد ولی میزان این خسارت در سال ۲۰۱۷ به حدود دو میلیارد دلار رسید، و این مهر قبولی به کارنامه عملیات‌های ارتش پاکستان می‌زند. 

کارشناسان گردشگری بر این مهم هم عقیده‌اند که با بهبود شاخص‌های امنیتی در پاکستان و تبلیغ دولت در خصوص جذب گردشگر، این صنعت اشتغالزا در پاکستان بیش از گذشته در اقتصاد کشور نقش بازی می‌کند. 

برخی از شرکت‌های هواپیمایی خارجی از جمله بریتیش ایرویز پس از سال‌ها توقف، تصمیم به ازسرگیری پروازهای خود به پاکستان گرفتند. 
دولت حزب تحریک انصاف پاکستان به نخست وزیری «عمران خان» این روزها در این فکر است که زمان تغییر و بازسازی سیاست‌های صنعت گردشگری فرا رسیده است. 

سازمان توسعه گردشگری پاکستان دسامبر گذشته اعلام کرد: ابتکارات جدید دولت در تقویت حوزه توریست به ویژه بهبود وضعیت امنیتی کشور باعث شد تا سطح ورود گردشگران به پاکستان در طول سال ۲۰۱۸ شاهد افزایش ۷۰ درصدی در مقایسه با سال مشابه گذشته بود. 
خبرگزاری رسمی پاکستان گزارش داد: بیش از ۱۷ هزار گردشگر خارجی در سال ۲۰۱۸ به پاکستان سفر کردند در حالی که این تعداد در سال ۲۰۱۷، ۱۰ هزار نفر ثبت شده بود. 

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: مریم بالوی فیلی



+ 9
مخالفم - 7
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری