پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
یکشنبه, ۲۰ تیر ۱۴۰۰ ۲۰:۰۹
۱۵
۲
نسخه چاپی

پیش بینی بازی دربی در 24 تیر 1400

پیش بینی بازی دربی در 24 تیر 1400
تیم های فوتبال پرسپولیس و استقلال در جام حذفی باید به مصاف هم بروند.

به گزارش تیتربرتر؛ با توجه به اینکه استقلال تنها هدفش قهرمانی در جام حذفی است نیاز مبرم به برتری مقابل پرسپولیس در دربی دارد. بر همین اساس، فرهاد مجیدی از شاگردان خود و دستیارانش خواسته که درباره دربی صحبت نکنند و وارد حاشیه نشوند.

ساعت بازی دربی جام حذفی در 24 تیر 1400

نجشنبه ۲۴ تیر پرسپولیس – استقلال- ساعت 19:45 با هم دیدار می کنند.

داور دربی در 24 تیر 1400

 او پیش از ترک تهران دربی های زیادی را سوت زده بود اما اواخر از کمیته داوران خواهش کرده بود قضاوت این بازی را به دیگر داوران هم محول کند. برای او چهره خوشی نداشت که مدام قضاوت بازی دو تیم استقلال و پرسپولیس را به او محول می کردند به خصوص که در برخی از دیدارها انتقادات زیادی هم به خاطر برخی از اشتباهات که اجتناب ناپذیر بود از علیرضا فغانی مطرح می شد؛ البته همان طور که اشاره شد او دوست داشت این قضاوت به دیگر داوران ایرانی هم محول شود. 

خبرهای رسیده از فدراسیون فوتبال حکایت از این دارد خداداد افشاریان – سرپرست کمیته داوران تمایل زیادی دارد قضاوت این بازی را به علیرضا فغانی محول کند. بازی ای که پنج شنبه آینده در چارچوب مرحله یک چهار نهایی جام حذفی در استادیوم آزادی تهران برگزار می شود و جالب اینکه داور بین المللی فوتبال کشورمان این بار برای قضاوت این بازی اعلام آمادگی کرده است. او ماه‌هاست که از ایران دور است و به این بهانه هم سفری به ایران خواهد داشت و تجدید خاطرات خواهد کرد.

حساسیت این بازی موجب شده تا کمیته داوران روی علیرضا فغانی زوم شود چرا که یک اشتباه ممکن است به قیمت حذف یک تیم و از دست دادن جام حذفی تمام شود در صورتی که انتخاب علیرضا فغانی به عنوان داور این دیدار رضایت هر دو تیم را به دنبال خواهد داشت و از سویی پیش از بازی موجب صدور بیانیه و نگرانی نخواهد شد. 

با توجه به اعلام آمادگی علیرضا فغانی برای قضاوت این دیدار به احتمال قوی در روزهای آینده به  طور رسمی از سوی کمیته داورن علیرضا فغانی به عنوان داور دربی در جام حذفی اعلام خواهد شد.

آخرین وضعیت استقلال و پرسپولیس برای بازی با پرسپولیس در دربی 24 تیر

آخرین وضعیت استقلال و پرسپولیس برای بازی با پرسپولیس در دربی 24 تیر
آخرین وضعیت استقلال و پرسپولیس برای بازی با پرسپولیس در دربی 24 تیر

 

مجیدی که به همراه دستیارانش در نشست‌های خبری نیز شرکت نمی‌کنند، قصد دارند فعلا برای تمرکز تیم درباره مشکلات و همچنین اظهارات یحیی گل‌محمدی صحبت نکنند و همه چیز را به بعد از دربی موکول کنند.

هر چقدر به دربی حساس جام حذفی نزدیک تر می شویم، حساسیت ها و حواشی این دیدار نیز بیشتر از قبل می شود. روز گذشته یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس پس از پیروزی مقابل آلومینیوم، به استقلالی ها حمله کرد و آنها را هوچی گر نامید.

گل محمدی در اظهارات اخیرش گفت: هوچی گری فقط اعتراض نیست .هوچی گری این است که  مدیرعامل تیم حریف (احمد مددی) روزی دو مصاحبه کند و جایگاه از دست رفته خودش را با بی احترامی به تیم ما بخواهد به دست بیاورد. اینکه دو هفته قبل از دربی متاسفانه می‌خواهند داوری را تحت فشار بگذارند و علیه تیم ما صحبت می کنند.

گل محمدی سپس به وضعیت مالی رقیب پرداخت و گفت: آنها شرایط بسیار خوبی از نظر مالی داشتند، 98 میلیارد اسپانسر داده و 50-60میلیارد هم متمول هایی که در باشگاه شان بوده هزینه کرده‌اند. 160 میلیارد امسال پول گرفته‌اند اما فشار روی ماست. چرا وقتی حرف از انتشار قرارداد می شود پا پس می کشند؟ دلیلش می‌دانید چیست؟ چون  مبالغشان سه برابر قراردادهای  ماست.ولی هیچ‌وقت هم نمی‌آیند رسانه‌ای کنند این هوچی گری است و به خاطر فشار هواداران خود راجع به تیم ما صحبت می کنند. جای تاسف دارد که به جای تمرکز روی تیم خودشان مدام درباره ما حرف می زنند. متاسفانه این اتفاقات از سوی تیم رقیب درباره ما اتفاق می افتد و این خیلی عجیب است.

مشخص بود که صحبت های تند و تیز یحیی گل محمدی با واکنش استقلالی ها مواجه می شود. پس از اینکه ناصر فریادشیران معاون اجرایی آبی پوشان به حرف های سرمربی پرسپولیس واکنش نشان داد، حالا باشگاه استقلال نیز به صورت رسمی، با بیانیه ای شدید الحن، به گفته های روز گذشته گل محمدی پاسخ داد.

در ابتدای این بیانیه آمده است: «بعد از اظهارات خلاف واقع، گستاخانه و البته بی پایه و اساس یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس در خصوص مجموعه باشگاه استقلال، این باشگاه از این مربی به کمیته اخلاق و کمیته انضباطی شکایت کرد و قطعا این مربی باید در این محاکم پاسخگو باشد.»

سپس استقلالی ها درخصوص ادعاهای سرمربی سرخپوشان موضع گرفته و از او درخواست کرده اند تا با سند و مدرک، ارقامی که درخصوص قرارداد بازیکنان این تیم مطرح کرده را ثابت کند. در ادامه نیز آبی پوشان با لحنی تهدید آمیز، از روابط گل محمدی با دو فرد با هویت نامشخص پرده برداشته است:

«یک/ اعداد و ارقامی که آقای گل‌محمدی درباره تیم استقلال اعلام می‌کند، متصل به کدام مرجع و منبع است؟ اگر ایشان تنها بر روی برخی شنیده‌ها و شایعات حکم می‌کند، آیا به باشگاه استقلال هم این اجازه را می‌دهند که درباره مطالب مطرح شده در ماه‌های گذشته پیرامون ارتباط ایشان با افرادی مثل آقای میم و آقای گاف، قضاوت کند؟

دو/ انتشار قراردادها مقوله‌ای مربوط به بازیکنان است و با توجه به سوابق قبلی باشگاه پرسپولیس، باشگاه استقلال از آقای گل‌محمدی در خواست می‌کند ابتدا ایشان قرارداد شخص خودش و دستیارانش را منتشر کند. در ادامه نیز برای بی حرف و حدیث ماندن مسائل، قراردادها از سوی مراجع ذیربط منتشر شود.

سه/ این هم از طنز ماجراست که سرمربی پرسپولیس و دستیارش به اندازه یک کتاب علیه استقلال صحبت می‌کنند و در نهایت هم می‌گویند برخلاف حریف تمرکز ما روی کار خودمان است!

چهار/ ترجیح باشگاه استقلال بر عدم وارد شدن در این مباحث بوده اما بدیهی است که این باشگاه در مقابل ایراد تهمت‌ها و استفاده از واژه‌های غیر اخلاقی همچون "هوچی گری" ساکت نبوده و قاطعانه از منافع ارکان باشگاه حمایت می‌کند.»

به هر شکل ممکن، در حالیکه هنوز چند روزی تا برگزاری شهرآورد تهران باقی مانده است، فضای میان دو باشگاه به شدت ملتهب شده و بیانیه ها و مصاحبه های استقلالی ها و پرسپولیسی ها علیه یکدیگر، حسابی داغ شده است. باید دید در روزهای آتی سرمربی پرسپولیس و این باشگاه، چه واکنشی به این بیانیه نشان می دهند.

مطالب مرتبط:

پیش بینی بازی دربی 24 تیر 1400

پیش بینی بازی دربی 24 تیر 1400
پیش بینی بازی دربی 24 تیر 1400

 

جنجالی باشگاه استقلال علیه سرمربی پرسپولیس؛ «میم» و «گاف» مرتبط با گل‌محمدی چه کسانی هستند؟

باشگاه استقلال ضمن اعلام شکایت از یحیی گل‌محمدی، از «میم» و «گاف» به‌عنوان افرادی که با سرمربی پرسپولیس در ارتباط هستند نام برده است.

باشگاه استقلال پس از حرف‌های یحیی گل‌محمدی علیه مدیرعامل این باشگاه تصمیم به شکایت از سرمربی پرسپولیس گرفت و حتی به صورت اختصاری از افرادی که با گل‌محمدی در ارتباط هستند پرده‌برداری کرد.

در این باره نوشت: این که شکایت استقلال به جایی می‌رسد یا نه، معلوم نیست اما آنها از افرادی چون میم و گاف به صورت اختصاری نام برده‌اند. بد نیست بدانید که میم و گاف ابتدای نام فامیلی دو واسطه نقل و انتقالاتی است که استقلالی‌ها مدعی‌اند با یحیی گل محمدی کار می‌کنند.

پیش از این در فایل صوتی مهدی رسول پناه هم مباحثی مطرح شده بود که مددی مدیر عامل استقلال چند روز قبل در مورد آن صحبت کرد که همان صحبت‌ها خشم یحیی را برانگیخت و باعث شد تا او در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی با آلومینیوم اراک از واژه هوچی گر استفاده وبحث قراردادها را مطرح کند.

در آستانه دربی حساس جام حذفی حملات تند یحیی و البته شکایت باشگاه استقلال می‌تواند به طور کلی فضای بازی را عوض کند. البته دیگر این دعواها را نمی‌توان به گردن برنامه ۹۰ یا رسانه‌ها انداخت چون دوستان خودشان دعوا را شروع می‌کنند و خودشان هم بنزین روی آتش می‌ریزند اما مسلما این دعوا دربی پنجشنبه را تحت الشعاع قرار خواهد داد و باید دید در روزهایی که فرهاد مجیدی سکوت کرده دعوای پرسپولیس و استقلال و دعوای گل محمدی و مددی به کجا کشیده خواهد شد؟

بعد از کمال کامیابی‌نیا، سیدجلال حسینی و امید عالیشاه که در مصاحبه‌های رسمی آمادگی خود را برای انتشار قرارداد و مقایسه آن با تیم رقیب اعلام کرده بودند، اینبار یحیی گل‌محمدی این خواسته را مطرح کرد تا اینطور نشان دهند که آنها (سرخ‌ها) کاملا نسبت به کم بودن عدد قراردادشان نسبت به تیم رقیب اطمینان دارند.

موضوع از لیگ قهرمانان آسیا شروع شد؛ جایی که پرسپولیس بعد از نائب قهرمانی در شرایطی در هند حضور یافت که از جمع مدیران این تیم تنها ابراهیم شکوری حضور داشت و از اردوگاه رقیب در عربستان خبر می‌رسید که جمعی از مدیران تیم راهی این کشور شده و حتی چمدان دلار یکی از آنها هم ضبط شده است. موضوعی که گلایه تند بازیکنان پرسپولیس را در پی داشت و آنها با اشاره به دریافتی کم خود از تعهد قرارداد، عدم پرداخت پاداش بردهای لیگ و در ادامه پرداخت ١٠٠ دلاری برد در گوا هند، گلایه خود را به گوش مدیریت و شخص معاون اجرایی باشگاه رساندند.

در ادامه با صعود بدون دردسر آنها به مرحله بعدی و بازگشت به تهران که با صدرنشینی دوباره در لیگ و برد مقابل استقلال توام بود هم آنها از دستیابی به تعهدات مالی مدنظر خود دور ماندند. پایان همکاری با کارگزار باشگاه که با دریافت تمامی تعهدات مالی همراه بود ولی بدهی‌های گذشته دست بازیکنان و کادرفنی را از دریافت مطالبات کامل‌شان کوتاه می‌کرد، مزید بر علت شد تا آنها نگران پایان فصل باشند.

پایانی که برای آنها کاملا قابل تصور است احتمالا با جامی دیگر توام شود اما هیچ آورده‌ای به همراه نداشته باشد و در نهایت مجبور باشند مطابق فصول اخیر بخش اعظمی از آپشن‌هایی را که برای آن تلاش کرده‌اند، در ازای پرداختی قرارداد ببخشند. موضوع اما از آنجایی تاب آنها را به سر آورده که  طی ماه‌ها و خصوصا هفته‌های اخیر با کنایه رقبا مواجه شده‌اند.

بازیکنان پرسپولیس اما از چندی پیش با اطلاع از عدد قرارداد بازیکنان رقیب، در تلاش هستند نشان دهند موفقیت‌های آنها در سایه حمایت مالی کمتری صورت گرفته است. برخی از بازیکنان پرسپولیس حتی با اطلاع از چند برابری بودن رقم قرارداد رفقای خود در دیگر تیم‌ها با توجه به پیشنهاداتی که در ابتدای فصل از سوی آن تیم‌ها متوجه‌شان بوده، خواهان مشخص شدن فاصله زیاد با آنها هستند. 

در این رابطه نکته‌ای که آنها را امیدوار می‌کند، چشم‌پوشی و فرار دیگر باشگاه‌ها از خواسته‌شان برای حضور در چالش افشای قراردادها است. جایی که در فاصله سه هفته مانده به پایان فصل و دریافت کمتر از ۶٠ درصد قرارداد به موفقیت آنها رنگ و لعاب بهتری در نزد هواداران و اهالی فوتبال می‌دهد. باید دید در آستانه‌ی دربی آیا بازیکنی از اردوگاه رقیب به درخواست آنها پاسخ مثبت می‌دهد یا خیر؟

سرخ‌ها سه بازیکن باسابقه خود را به پیشواز این چالش فرستاده‌اند و مدعی‌اند در شرایط عادی باید سیدجلال حسینی، کمال کامیابی‌نیا و امید عالیشاه با توجه به ارزش افزوده قراردادها طی سالیان اخیر در جمع نفراتی از این تیم باشند که بالاترین عدد در جلوی برگه قرارداد آنها ثبت شده است و البته کامیابی‌نیا مدعی شده آنها هیچ مشکلی با اینکه هر بازیکنی از آنها در مقایسه با رقیب قرار گیرد ندارند.

یحیی گل‌محمدی در پایان بازی شب گذشته تیمش برابر آلومینیوم در میان جملات خود علیه باشگاه رقیب (استقلال) مدعی شد آنها علاوه بر دریافتی ٩٠ میلیاردی از اسپانسر، بیش از ٧٠ میلیارد نیز توسط افراد نزدیک به این باشگاه و افراد متمول  تزریق مالی شده که این 160 میلیارد رقمی عجیب برای اداره تیمی است که مثل پرسپولیس دهها مشکل حل نشده دارد. ضمن اینکه از اردوگاه رقیب هم خبر می‌رسد آنها قرار است در دفاع از خود از هزینه کادرفنی پرسپولیس و مقایسه دریافتی مجیدی و گل محمدی آغاز کنند. 

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: جواد شکرخواه



+ 15
مخالفم - 13
نظرات : 2
منتشر نشده : 0
 
ir
+0
unlike
-0
Nima ۰۰/۰۴/۲۴ - ۱۷:۴۳
پاسخ
comments استقلال برندن/2
پاسخ ها:
  • Rasool ۰۰/۰۹/۱۲ - ۲۳:۲۲ ir country
    commentsبرد پرسپولیس باوجود یحی حتمی/1
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری