پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
شنبه, ۲۶ تیر ۱۴۰۰ ۱۱:۰۴
۸
۰
نسخه چاپی

زمان افتتاحیه بازی‌های المپیک توکیو 2020

زمان افتتاحیه بازی‌های المپیک توکیو 2020
ساعت افتتاحیه بازی‌های المپیک توکیو 2020 مشخص شد.

به گزارش تیتربرتر؛ بازی های المپیک بالاخره پس از یکسال تعویق به خاطر کرونا و شرایط وخیمش حالا قرار است تابستان با آغاز خود نوید روزهای خوشی در ورزش بدهد.

ساعت بازی های المپیک توکیو 2020

افتتاحیه بازی‌ها جمعه ۲۳ جولای (اول مرداد) ساعت ۱۵:۳۰ به وقت ایران است.

بیشترین سهمیه المپیک توکیو 2021 مربوط به کدام کشور است؟

بیشترین سهمیه المپیک توکیو 2021 مربوط به کدام کشور است؟
بیشترین سهمیه المپیک توکیو 2020 مربوط به کدام کشور است؟

 

سامی کشورها به ترتیب تعداد سهمیه به شرح زیر است:

  1. ژاپن 590 (277 زن و 313 مرد)
  2. آمریکا 613 (329 زن و 284 مرد)
  3. استرالیا 488 (261 زن و 227 مرد)
  4. چین 431 (298 زن و 133 مرد)
  5. آلمان 402 (165 زن و 237 مرد)
  6. فرانسه 380 (168 زن و 212 مرد)
  7. انگلیس 376 (201 زن و 175 مرد)
  8. کانادا 371 (225 زن و 146 مرد)
  9. ایتالیا 371 (179 زن و 192 مرد)

اولین بازی های تیم های ایرانی در المپیک توکیو 2020

اولین بازی های تیم های ایرانی در المپیک توکیو 2021
اولین بازی های تیم های ایرانی در المپیک توکیو 2020

 

** جمعه ۲۳ جولای ( اول مرداد)

  • - قایقرانی (نازنین ملایی): مرحله گروهی روئینگ یک نفره زنان از ساعت ۴ صبح
  • - تیروکمان(میلاد وزیری) : مرحله تعیین رنکینگ  انفرادی مردان از ساعت ۸:۳۰ صبح

آخرین وضعیت تیم شمشیربازی در المپیک توکیو 2020

فدراسیون شمشیربازی قرار است پس از بازگشت سابریست ها از المپیک توکیو به آنها پاداش پرداخت کند که در صورت کسب مدال رقم آن حداقل ۱۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

تیم ملی شمشیربازی ایران در المپیک توکیو جزو شانس‌های کسب مدال قرار گرفته است.

دوم و ششم مرداد دو روز مهم برای شمشیربازان محسوب می شود تا با کسب مدال اتفاق تاریخی را در این رشته رقم بزنند.

البته فدراسیون تصمیم گرفته پاداشی را پس از بازی‌های المپیک به شمشیربازان ایران اهدا کند. این پاداش تنها منوط به کسب مدال نیست و حتی اگر شمشیربازان موفق به کسب مدال هم نشوند باز هم قرار است پاداشی را دریافت کنند اما اگر موفق به مدال آوری شوند رقم پاداش بیشتر خواهد بود.

مجتبی عابدینی، علی پاکدامن، محمد رهبری و محمد فتوحی نمایندگان ایران در المپیک توکیو هستند که در روز دوم مرداد در بخش انفرادی و ششم مرداد در بخش تیمی به رقابت می پردازند.

فضل اله باقرزاده رئیس فدراسیون شمشیربازی در مورد پرداخت پاداش به سابریست ها به ایسنا گفت: بلافاصله پس از بازگشت سابریست ها از توکیو پاداشی  را به آنها به صورت ریالی می دهیم. البته برای پرداخت پاداش رنگ مدال مشخص نکردیم چون حتی اگر مدال برنز هم بگیرند یک دنیا برای ما ارزش دارد. از این رو هر کسی که مدال بگیرد حداقل ۱۰۰ میلیون تومان پاداش می گیرد. البته حتی اگر سابریست ها مدال هم نگیرند بعد از بازگشت از المپیک برایشان پاداشی در نظر می گیرم چون نزدیک دو سال است در این شرایط سخت شیوع کرونا زندگیشان را گذاشته اند و باید تقدیر کنیم.

مطالب مرتبط:

بررسی وضعیت تیم ملی تکواندو در المپیک توکیو 2020

اولین بازی های تیم های ایرانی در المپیک توکیو 2021
بررسی بازی های تیم های ایرانی در المپیک توکیو 2020

 

مربی تیم ملی تکواندو گفت: تا جایی که می‌دانم و از فریبرز عسکری شنیدم، شکستن طلسم 13 ساله عدم کسب مدال طلا در المپیک بزرگترین رویا و آرزوی سرمربی تیم ملی است.

وحید عبداللهی در خصوص شرایط المپین‌های ایران در استانه اعزام به المپیک توکیو اظهار داشت: خدا را شکر شرایط خوب است و همانطور که می‌دانید مشکل ما فقط بحث مصدومیت رباط صلیبی آرمین است. آرمین در این مدت خیلی خوب تمرین کرده است و اگر کسی تمرینات او را ببیند فکر نمی‌کند این بازیکن پارگی رباط صلیبی دارد. فقط کادرفنی به او تاکید کرده است در یکسری زوایا ضربه نزند و این کار را انجام می‌دهد.

وی در خصوص مقایسه شرایط هادی‌پور با باقری معتمد در المپیک 2012 لندن گفتد: بدن با بدن فرق می‌کند. آن زمان که معتمد این شرایط را داشت، اصلاً پیچ‌خوردگی در پای او ایجاد نمی‌شد و حتی کادر فنی تا زمانی که خودش عنوان نکرده بود، اصلاً از مشکل او خبر نداشت. شرایط آرمین فرق می‌کند و او در ابتدای تمرینات در بسیاری از شرایط دچار پیچ‌خوردگی پا می‌شد. شرایط آن زمان تکواندو نیز فرق می‌کرد و درگیری و پا در پا شدن بازیکنان بسیار بیشتر شده است.

مربی تیم ملی تکواندو در خصوص شکست  آرمین هادی‌پور در دیدار  قهرمانی آسیا گفت: حریف کره‌ای در آن مسابقه جابجایی‌های خوبی داشت و با فاصله بازی می‌کرد. آرمین برای اینکه به او برسد باید پای بلند بر می‌داشت یا لِی می‌کرد. در قانون، لی کردن خطا است و آرمین به خاطر مصدومیت و اینکه پای او خالی می‌کرد، نمی‌توانست پای بلند بردارد.  بازی در آن دیدار دست آرمین بود و حریف کره‌ای در حد او نبود و  اگر بازی در شرایط عادی بود، آرمین برنده می‌شد. 

عبداللهی در خصوص اینکه اظهارات منتقدین مبنی بر بهانه کردن مصدومیت هادی‌پور توسط کادر فنی برای زمانی که خدایی نکرده نتیجه‌ای گرفته نشد، گفت: منتقدان حق دارند که حرف بزند اما در نهایت مسئولیت تیم با ما است و قرار نیست شانه خالی کنیم و خدایی نکرده از زیر بار مسئولیت در برویم. واقعیت‌ها را می‌گویم و واقعیت این است که سه جراح گفتند که آرمین نباید به المپیک برود و باید جراحی بکند. اگر جراحی می‌کردیم در حال حاضر آرمین را نداشتم و  سعی کردیم او را حفظ کنیم.

وی در خصوص احتمال بازی ناجوانمردانه توسط رقبای هادی‌پور گفت: در گذشته اگر برای آرمین مشکلی پیش می‌آمد، حدود 2 دقیقه زمان نیاز بود تا او  به بازی برگردد. از لحاظ قانونی کسی که 2 دقیقه نتواند مسابقه را ادامه بدهد، بازی تمام خواهد شد، اما در حال حاضر زمان وقفه به 20 الی 30 ثانیه رسیده است که  خوب و عالی است. آرمین توانسته این موضوع را مدیریت کند و خدایی نکرده اگر اتفاقی بیفتد، او می‌تواند زمان را مدیریت و به بازی برگردد. 

مربی تیم ملی تکواندو تاکید کرد: این درست که ما این موضوع را در نظر گرفتیم اما نمی‌توانیم روی آن حساب کنیم و  فقط تلاش کردیم بخش مربوط به خودمان را مدیریت کنیم. در این مدت تلاش کردیم که هادی‌پور را از لحاظ توانایی و آمادگی بدنی و جسمانی به قدری بالا ببریم که بتواند سه راند به حریف فشار وارد کند و تا آنجا که می‌تواند، اجازه ندهد حریف برنامه‌اش را پیاده کند. اصل برنامه ما برای هادی‌پور در المپیک فشار سه رانده به حریف است.

عبداللهی در خصوص قرعه آرمین هادی‌پور گفت: شرایط المپیک با مسابقات دیگر فرق می‌کند و در المپیک‌های گذشته شاهد بودیم بازیکنانی که مطرح نبودند یکسری بازیکنان را بردند که هیچ کسی حتی به آن فکر نمی‌کرد. در المپیک همه حریفان می‌توانند خطرناک باشند و امیدواریم آرمین بتواند مثل گذشته خوب بازی کند و در نهایت به نتیجه‌ای مناسب برسد.  

وی در خصوص خارج شدن میرهاشم حسینی از شوک مسابقات قهرمانی آسیا گفت: میرهاشم توانسته با شرایط خود را وفق بدهد. در این مدت تمرینات خوبی انجام داد و به آمادگی مطلوب رسیده است. دور بودن بازیکنان از مسابقات باعث شد در قهرمانی آسیا شاهد باشیم برخی بازیکنان در دیدار اول از شرایط مسابقه دور و حتی گیج باشند. حسینی در تورنمنت بیروت از شوک قهرمانی آسیا خارج شد و در یک وزن بالاتر 4 مسابقه خیلی خوب  انجام داد و هیچ مشکلی نداشت. 

مربی تیم ملی تکواندو در خصوص شرایط وزنی حسینی گفت: خدا را شکر میرهاشم با مدیریتی که انجام داد وزنش خیلی راحت پایین آمد و در حال حاضر روی 5 درصد بالای وزن  یا حتی زیر 5 درصد در حال تمرین است. فکر می‌کنم در حال حاضر 71 کیلوگرم است که وزن مطلوبی برای رسیدن به شرایط مسابقه است. 

عبداللهی در خصوص احتمال رویارویی حسینی با دای هون لی در دیدار دوم مسابقات المپیک گفت: در المپیک همه مسابقات حکم فینال را دارد و جای هیچ اشتباهی وجود ندارد. همه حریفان خوب هستند و حریف اول میرهاشم از چین تایپه نیز بازیکن بسیار خوبی است. ما به میرهاشم حسینی توصیه کردیم پله به پله جلو برود و از حالا فکرش روی دای هون لی نباشد. 

وی در پاسخ به این سوال که فشارها و توقعات نسبت به دوره گذشته از تکواندو کمتر شده است و این موضوع می‌تواند به بچه‌ها کمک کند، گفت: اعتقاد دارم واقعاً خانواده تکواندو خیلی کمک می‌کند تا اتفاقات خوبی برای ما رقم بخورد. فشاری که دوره گذشته روی دوش بازیکنان سابق ما بود در این دوره روی دوش بچه‌ها نیست و جو حمایتی خانواده تکواندو قابل تقدیر است. فکر می‌کنم شرایط محیطی و پیرامونی خیلی مهیاتر از دوره گذشته است. 

عبداللهی در خصوص شکسته شدن طلسم 13 ساله عدم کسب مدال طلا در المپیک توکیو گفت: تا جایی که می‌دانم و از فریبرز عسکری شنیدم، این موضوع بزرگترین رویا و آرزوی سرمربی تیم ملی است که در حال تلاش برای آن هستیم و امیدوارم در توکیو موفق باشیم. ما این باور را داریم که حتی می‌توانیم دو مدال کسب کنیم.

 

سوال: به نظر شما کاروان المپیک ایران چند مدال می گیرد؟

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: شایان صفرزاده



+ 8
مخالفم - 8
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری