پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
یکشنبه, ۲۷ تیر ۱۴۰۰ ۱۶:۱۵
۹
۰
نسخه چاپی

گزارش بازار بورس در 27 تیر 1400 + پیش بینی روز بعد

گزارش بازار بورس در 27 تیر 1400 + پیش بینی روز بعد
شاخص کل بورس امروز با ۸۳۲۶ واحد کاهش رقم یک میلیون و ۳۰۲ هزار واحد را ثبت کرد.

به گزارش تیتربرتر، شاخص کل با معیار هم وزن با ۲۲۶۰ واحد کاهش به رقم ۴۰۰ هزار ۳۲۶ واحد رسید. معامله گران این بازار ۷۱۲ هزار معامله به ارزش ۶۲ هزار و ۵۶۲ میلیارد ریال انجام دادند.

در بازار امروز چه گذشت؟

گزارش بازار بورس در 27 تیر 1400
گزارش بازار بورس در 27 تیر 1400

 

فولاد مبارکه اصفهان، پتروشیمی نوری، معدنی و صنعتی گل گلهر و صنایع پتروشیمی خلیج فارس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین و سرمایه گذاری تامین اجتماعی بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

در آن‌سوی بازار سرمایه، شاخص کل فرابورس با ۱۴۲ واحد کاهش رقم ۱۸ هزار و ۸۴۵ واحد را ثبت کرد.

در این بازار ۵۴۵ هرار معامله به ارزش ۹۸ هزار و ۶۲۰ میلیا د ریال انجام شد. پلمیرآریاساسول، پتروشیمی زاگرس، صنعتی مینو و سنگ آهن گهرزمین نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل بانک دی و پالایش نفت شبراز بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بورس با افت 8 هزار و 326واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و 302هزار و 914واحد  به کار خود پایان داد و بیش از 8میلیارد و 251میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر 6هزار و 355میلیارد تومان در بیش از 712هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت.

بر این اساس سهامداران شرکت‌های سرمایه‌گذاری دارویی تامین، سیمان قائن و سیمان سپاهان بیشترین رشد قیمت را در بورس اوراق بهادار داشتند و در مقابل دارندگان سهام شرکت‌های سازه پوش، لیزینگ کارآفرین و سرمایه‌گذاری استان گلستان بیشترین افت را تجربه کردند.

این گزارش می‌افزاید: در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 6 میلیارد و 154میلیون ورقه به‌ارزش 10هزار و 74میلیارد تومان در 545هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 142واحد افت کرد و در ارتفاع 18هزار و 845واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز سهامداران شرکت‌های پالایش نفت لاوان، صنایع بهداشیتی ساینا و پالایش نفت شیراز بیشترین رشد را داشتند و شرکت‌های بیمه تجارت نو، صنایع ماشین‌های اداری ایران و سرمایه‌گذاری مسکن زاینده‌رود بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

مطالب مرتبط:

تحلیل بازار بورس در 27 تیر 1400

تحلیل بازار بورس در 27 تیر 1400
تحلیل بازار بورس در 27 تیر 1400

 

بر اساس آمار‌های معاملاتی، در نیمه دوم بازار در روز جاری بیشتر شاخص‌های بورس با کاهش مواجه بودند. شاخص کل با ۸۳۲۹ واحد کاهش معادل منفی ۰.۶۴ درصد به یک میلیون و ۳۰۲ هزار و ۹۱۱ واحد، شاخص قیمت وزنی - ارزشی با ۲۱۱۵ واحد کاهش معادل منفی ۰.۶۴ درصد به ۳۳۰ هزار و ۹۳۵ واحد، شاخص کل هم وزن با ۲۲۶۱ واحد کاهش معادل منفی ۰.۵۶ درصد به ۴۰۰ هزار و ۳۲۵ واحد، شاخص قیمت هم وزن با ۱۴۳۶ واحد کاهش معادل منفی ۰.۵۶ درصد به ۲۵۴ هزار و ۲۵۹ واحد، شاخص آزاد شناور با ۱۴۹۱۷ واحد کاهش معادل منفی ۰.۸۵ درصد به یک میلیون و ۷۵۰ هزار و ۲۷۰ واحد، شاخص بازار اول با ۱۱۱۲۵ واحد کاهش معادل منفی ۱.۱۳ درصد به ۹۷۱ هزار و ۱۴۹ واحد و شاخص بازار دوم با ۹۶۷ واحد کاهش معادل منفی ۰.۰۴ درصد به ۲ میلیون و ۵۷۲ هزار و ۷۴۲ واحد رسید.

ارزش و حجم معاملات

به این ترتیب، در نیمه دوم داد و ستد‌های امروز بورس، در ۷۱۲ هزار و ۱۷۸ نوبت معاملاتی، ۸ میلیارد و ۲۴۲ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۶۲ هزار و ۵۷۳ میلیارد ریال در بورس معامله شد.

نمادهای تاثیرگذار

۷ نماد تاثیرگذار بر شاخص کل بورس در نیمه دوم بازار در روز جاری عبارت بودند از: فولاد، میدکو، تاپیکو، شسنا، نوری، کگل و فارس.

تعداد صف های خرید و فروش

در نیمه دوم بازار امروز از ۵۸۷ نماد حاضر، ۸۱ نماد (۱۴ درصد) در صف خرید و ۱۱۸ نماد (۲۰ درصد) در صف فروش بودند.

برترین عرضه و تقاضا

۷ نماد با برترین تقاضا در بورس در نیمه دوم بازار امروز: تیپیکو، سپاس، تاپیکو، برکت، سپاها، مداران و یاقوت.

۷ نماد با برترین عرضه در بورس در پایان بازار امروز: غدام، سنیر، بکاب، کساوه، قشهد، کاما و وسخراج.

بیشترین و کمترین قیمت

۷ نماد با بیشترین افزایش قیمت در بورس در پایان بازار امروز: تیپیکو، سقاین، سپاها، سدور، سشمال، سبجنو و ساراب.

۷ نماد با بیشترین کاهش قیمت در بورس در پایان بازار امروز: خپویش، ولکار، وسگلستا، وملی، ثنوسا، بورس و فجر.

پیش بینی بازار بورس در 28 تیر 1400

ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس فردا_ دوشنبه ۲۸ تیرماه_ را اینگونه پیش‌بینی می‌کند: روز یکشنبه (۲۷ تیرماه) شاخص بورس از سطح مقاومتی خود عبور کرد که در تصویر زیر قابل مشاهده است.

پس از عبور سطح مقاومتی شاخص بورس و رفتار روز گذشته حقوقی‌های بازار پیش بینی شد که بازار امروز منفی خواهد شد و به سطح یک میلیون ۳۰۰ هزار واحد پولبک خواهد زد البته دلیل دیگری هم دارد که تعطیل بودن روز چهارشنبه است و کسانی که نیاز به پول نقد دارند فقط امروز فرصت داشتند دارایی خود را بفروشند و تقاضای وجه نقد کنند.

دلیل دیگری که وجود دارد این است که این ایام روزهای مجامع شرکت‌ها است و بسیاری از معامله‌گرها تمایلی به ورود به مجامع شرکت‌ها و دریافت سود نقدی ندارد بنابراین اقدام به فروش می‌کنند.

گروه سیمانی این روزها مورد توجه بازار قرار گرفته است دلیل آن افزایش قیمت سیمان به دلیل کمبود عرضه است، (قطعی برق) البته معاملات سیمان روز گذشته در بورس کالا تأیید نشد ولی همچنان تقاضا برای نمادهای این گروه بالا می‌باشد.

پیش بینی می‌شود بازار فردا سبز پوش باشد و نماگر بازار تهران از پنج تا ۱۵ هزار واحد رشد کند. نمادهای بزرگ بازار مانند شستا، وغدیر، وصندوق، فولاد، فملی، شتران، شپنا و شبندر رفتار تعادلی خواهند داشت.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: مرتضی جباری



+ 9
مخالفم - 6
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری