پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: چهارشنبه, ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
یکشنبه, ۲۷ تیر ۱۴۰۰ ۱۶:۰۱
۱۱
۰
نسخه چاپی
چالش برانگیزترین جاده ها:

جاده های خطرناک و مرگبار جهان

چالش برانگیزترین جاده ها:
از پل های پر از طوفان و بزرگراه های یخی گرفته تا مسیرهای باریک صخره ای، برخی از خطرناک ترین جاده های جهان را بررسی می کنیم.

تیتربرتر:  این جاده ها نهایت مهارت در رانندگی را می طلبند و به دلیل عرض های ناچیز، گردنه های باریک، شرایط ناهموار پرخطر نامیده شده اند. بنابراین چه بخواهید برای سفر بعدی خود برنامه ریزی کنید و چه بخواهید از جاده های پرچالش جهان با خبر شوید، ما برای شما از سخت ترین، خطرناک ترین و دیوانه ترین جاده ها برای عبور از آن آورده شده است.

بادهای شدید، زمین های ناپایدار و ریزش سنگ می تواند منجر به آسیب دیدگی اتومبیل یا بدتر شود. اما، شما چقدر شجاع هستید؟ آیا جرات رانندگی در این مسیرهای مرگبار را دارید؟

جاده خطرناک آتلانتیک، نروژ

جاده خطرناک آتلانتیک، نروژ
جاده خطرناک آتلانتیک، نروژ

 

در حالی که جاده آتلانتیک نروژ بسیار زیبا است، اما بخشی از آن وجود دارد که حتی ممکن است دلیرترین رانندگان را نیز در یک روز بد بترساند. در این جاده یک مسیر 8 کیلومتری است که از طریق مجمع الجزایر در شهرستان مور و رومسدال عبور می کند. از Utheim در Aver Ay آغاز می شود و از طریق یک سری پل به سرزمین اصلی متصل می شود. طراحی چشم گیر آن منجر به نامگذاری آن به ساخت نروژی قرن در سال 2005 شد.

مارپیچ جاده با پیچ و خم به شما احساس می کند که سوار یک غلتک ملایم و زیبا هستید. با این حال، یک بخش از آن مخصوصاً پشم ریزان است. با نزدیک شدن به Hustadvika، پل تقریباً 300 متر با یک زاویه نسبتاً غیرمعمول بالا می رود. گرچه این امر به خصوص در تابستان خطرناک نیست، اما در فصل زمستان کاملاً خطرناک می شود. قسمت خمیده این پل به عنوان یک تونل باد عمل می کند و توسط اقیانوس پمپ می شود. در واقع، فقط در سال ساخت آن در سال 1983 دست کم ده طوفان قرار گرفت.

جاده مرگبار یونگاس شمالی، بولیوی

جاده مرگبار یونگاس شمالی، بولیوی
جاده مرگبار یونگاس شمالی، بولیوی

 

آیا شما طرفدار ارتفاعات بزرگ و جاده های باریک هستید؟ از جاده یونگاس شمالی با عرض فقط 3.5 متر و بدون محافظ اغلب به عنوان خطرناک ترین بزرگراه جهان یاد می شود. این مکان مرتفع در رشته کوه Cordillera Oriental Mountain در بولیوی قرار دارد. مسیر طی یک سفر خیانتکارانه 80 کیلومتری از لاپاز به کوروئیکو منتهی می شود، فقط به شجاع ترین افراد نیاز دارد. با وجود این، هنوز هم تعداد زیادی از گردشگران و مردم محلی را به خود جلب می کند.

جاده کوهستانی علاوه بر باریک بودن، بسیار مه آلود است. شرایط مرطوب همچنین مستعد لغزش و ریزش سنگ است. سالانه 200 تا 300 نفر در این مسیر جاده مرگ لقب می گیرند. خوشبختانه در سال 2006، بهبودهایی در خطرناکترین قسمت های آن ایجاد شد. عرض آن در مناطق خاص افزایش یافته و آسفالت شد. اگرچه اکنون بسیار ایمن تر است، اما با این وجود باید با احتیاط بسیار زیاد آن را طی کرد.

 بالاترین مسیر، در ارتفاع 4650 متر قرار دارد و رانندگان معمولاً خود را در مسیرهای باریک شن قرار می دهند که بسیار بالاتر از سطح ابر است. همچنین شامل بیش از 200 دور پیچ خیلی باریک است. مهم ترین حادثه در جاده یونگاس انحراف یک اتوبوس به دره و کشته شدن 100 نفر، بدترین تصادف جاده ای بولیوی را به ثبت رساند. تا سال 1994، هر ساله نزدیک به 300 مسافر هنگام استفاده از جاده جان خود را از دست می دادند.

بزرگراه خطرناک دالتون، آلاسکا

بزرگراه خطرناک دالتون، آلاسکا
بزرگراه خطرناک دالتون، آلاسکا

 

گذرگاه دالتون یک گذرگاه حماسی 666 کیلومتر وسرسام آور از طریق آلاسکا است. از بزرگراه الیوت شروع می شود و در دد هورس، نزدیک اقیانوس منجمد شمالی ختم می شود. این جاده به نام مهندس مشهور آلاسکایی، جیمز دالتون نامگذاری شد. این جاده توسط رانندگان کامیون که از میادین نفتی خلیج Prudhoe به سمت شمال رفت و آمد می کنند، استفاده می شود. این مسیر آنقدر خائنانه است که در چندین نمایش تلویزیونی از جمله، سخت ترین مشاغل آمریکا و خطرناک ترین جاده های آن به نمایش درآمده است.

شرایط آب و هوایی شدید آلاسکا عناصر سخت (بادهای شدید سرد، بهمن و غیره)، زمین سخت و دید ضعیف را فراهم می کند. قسمت های بزرگی از جاده حتی آسفالت نشده است. مسیر آنقدرسخت است که در طول مسیر هیچ جایگاه سوخت، رستوران یا امکانات پزشکی وجود ندارد. به رانندگان توصیه می شود که لوازم بقا و لوازم زیادی را به هر حال به همراه داشته باشند. جاده در اواسط زمستان به قدری یخبندان و لغزنده می شود که حتی کامیون داران یخ بند از عبور از آن خودداری می کنند.

مطالب مرتبط:

 جاده تونل پر چالش گولیانگ، چین

 جاده تونل پر چالش گولیانگ، چین
 جاده تونل پر چالش گولیانگ، چین

 

آیا به دیدن یکی از دورافتاده ترین روستاهای جهان علاقه دارید؟ تونل Guoliang از طریق یک صخره کوهستانی در استان هنان در چین تراشیده شده است. این مسافت برای 1.2 کیلومتر با حداکثر ارتفاع بیش از 600 متر اجرا می شود. دهکده منزوی گولیانگ قبل از ساخت آن عملاً غیرقابل دسترسی بود. پس از اینکه دولت چین از ساخت جاده امتناع کرد، سیزده نفر از اهالی روستا مسیر را پیاده کردند. از اوایل دهه 1970، آ نها از مواد منفجره برای عبور از کوه های تایهانک استفاده کردند. ساخت آن بیش از پنج سال طول کشید و سرانجام در سال 1977 افتتاح شد.

جاده با ارتفاع 5.4 متر و عرض 3.5 متر به سختی اجازه عبور دو ماشین از یکدیگر را می دهد. با توجه به نحوه ساخت آن، مشخص نیست که از نظر ساختاری چقدر مطمئن است. صخره های بسیار زیاد آن و همچنین کمبود محافظ و چراغ باعث خطرناک شدن آن می شود. وقتی هوا بد می شود اوضاع حتی بدتر نیز خواهد شد. در این منطقه مه شدید، شرایط لغزنده و گل و لای وجود دارد.

جاده کیلار به پانگی، هند

جاده کیلار به پانگی، هند
جاده کیلار به پانگی، هند

 

جاده کیلار به پانگی در هند نیست، جاده کیلار به پانگی ممکن است به درستی نامگذاری شود. این یک مسافت 113 کیلومتر از طریق یک منطقه کوهستانی، کیشتوار، در شمال هند است. با افت بیش از 2500 متر، صخره های آن از تندترین ها در این لیست است. پیش آمدگی های صخره ای آن و زمین های ناپایدار آن را به یک خم کننده پشم ریزان و  فقط برای شجاع ترین افرادها تبدیل کرده است.

جاده اتریش، قزاقستان

جاده اتریش، قزاقستان
جاده اتریش، قزاقستان

 

راهی که قزاقستان به اتریش می پیوندد؟ دوباره فکر کنید این جاده 37 مایلی به نام اسیران جنگی اتریشی-مجارستانی نامگذاری شده است که مسئول ساخت آن بین سال های 1915 تا 1917 است. این جاده رانندگان را از دره بوختارما به ارتفاع 990 متر تا گردنه بورخاتسکی به ارتفاع 2.137 متر در قزاقستان شرقی هدایت می کند. مسیر نامناسب که با استفاده از چوب و بیل ساخته شده است، در یک پارک ملی می چرخد و مناظر باورنکردنی رودخانه کارا-کوبا را ارائه می دهد.

جاده مرگبار تاراکو گورج، تایوان

جاده مرگبار تاراکو گورج، تایوان
جاده مرگبار تاراکو گورج، تایوان

 

Taroko در زبان قبیله بومی Truku به معنای باشکوه و بزرگ است. جاده تنگه از یک سری تونل ساخته شده است که در امتداد Grand Canyon تایوانی به کوهی حک شده است و سواحل شرقی و غربی کشور را از طریق پیچ های تند، مسیرهای باریک و منحنی های کور متصل می کند. در سال 2012، یک راننده و 13 گردشگر خوش شانس بودند که جان خود را نجات دادند، زیرا اتوبوس آن ها نتوانست از یک شیب در جاده بالا رود. وسیله نقلیه آن ها به عقب غلتید و به یکی از معدود موانع برخورد کرد و از یک شیب پایین افتاد و باعث آسیب دیدگی مسافران داخل شد.

زمین لرزه ها و توفان های مکرر که منجر به سقوط سنگ می شوند نیز ممکن است سفر شما را در این مسیر واقعاً پیچیده کنند.

جاده BAM، روسیه

جاده BAM، روسیه
جاده BAM، روسیه

 

جاده غیرمجاز BAM که به عنوان جاده خدماتی برای خط راه آهن بایکال آمور ساخته شده است، از طریق باتلاق ها، پل های شکسته و چاله ها 2700 مایل در شرق سیبری امتداد دارد. امروز موتورسواران ماجراجویی و رانندگان 4x4 این چالش را قبول می کنند و به دلیل آب و هوای نامناسب اغلب مسیر را بسته می بینند. حتماً عمق آج لاستیک خود را بررسی کنید زیرا وسیله نقلیه شما مجبور است با گذرگاه های نهر با جریان سریع و زمین گل آلود سالانه کنار بیاید.

 آیا شما حاضرید برای مسافرت از این جاده ها عبور کنید، حس شما نسب به پرپیچ و خم بودن این جاده ها چیست؟

 

 

نویسنده: زهره شعبانی 

آنچه دیگران میخوانند:



+ 11
مخالفم - 8
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری