پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دوشنبه, ۲۸ تیر ۱۴۰۰ ۱۱:۵۲
۷
۰
نسخه چاپی
برای مقابله با جوش و آکنه:

بهترین شستشوی صورت برای پوست چرب کدام است؟

برای مقابله با جوش و آکنه:
بیش از حد هر چیز بدی است و این امر خصوصاً در مورد پوست چرب صدق می کند. 

تیتربرتر: روغن های طبیعی موجود در پوست ممکن است به حفظ مانع پوستی شما کمک کنند، اما همچنین در هر زمان ممکن است دچار اضافه مصرف شوند. با این حال، آیا می دانید با پاک کننده مناسب صورت، نیازی به این محصولات آرایشی ندارید تا پوست شما از چربی اضافی در امان بماند؟ پاک کننده مناسب به کنترل تولید بیش از حد چربی کمک کرده و پوست شما را برای مدت طولانی متعادل نگه می دارد. در این مقاله به شما کمک می کنیم بهترین شستشوی صورت را برای پوست های چرب پیدا کنید.

پاکسازی صورت برای پوست چرب یک ضرورت مطلق است

پاکسازی صورت برای پوست چرب یک ضرورت مطلق است
پاکسازی صورت برای پوست چرب یک ضرورت مطلق است

 

پاک کننده مناسب صورت به از بین بردن آرایش، آلاینده ها، باکتری ها و بقایای ناخواسته صورت کمک می کند. علاوه بر این، تمیز کردن صورت با پاک کننده مناسب پوست شما را برای جذب محصولاتی که بعداً استفاده می کنید مانند تونر یا سرم آماده می کند. پاک کردن منافذ پوست باعث می شود سرم یا مرطوب کننده به داخل پوست نفوذ کرده و به طور موثرتری کار کند.

همچنین، هنگام انتخاب پاک کننده، باید نوع پوست خود را در ذهن داشته باشید. اگر پوست چربی دارید، ممکن است وسوسه شوید از مواد پاک کننده خشک برای از بین بردن چربی استفاده کنید. اما، صرف نظر از نوع پوست، باید از یک پاک کننده ملایم استفاده کنید زیرا صابون های خشک ممکن است پوست شما را به تولید روغن بیشتری تحریک کند. به همین ترتیب، اگر از صابون بر روی صورت خود استفاده کنید، می تواند آن احساس تمیز جیر جیر را ایجاد کند، اما همچنین ممکن است تمام روغن های خوب پوست را از بین ببرد. وقتی پوست از این روغن های اساسی برداشته شود، با وارد شدن بیش از حد و تولید حتی بیشتر روغن، واکنش نشان می دهد. بنابراین، انواع پوست های چرب نیاز به یک شستشوی خوب صورت دارند که بدون از بین بردن روغن های خوب، روغن اضافی را از بین می برد.

چگونه می توان از پوست چرب مراقبت کرد؟

چگونه می توان از پوست چرب مراقبت کرد؟
چگونه می توان از پوست چرب مراقبت کرد؟

 

به عنوان یک فرد با پوست چرب، باید به خاطر داشته باشید که شستشوی صورت با مرطوب کننده های شدید منافذ پوست شما را مسدود می کند. بنابراین، شما باید برای پوست خود از شستشوهای طبیعی استفاده کنید که بتواند تولید روغن شما را متعادل کند و پوست را عمیقاً تمیز کند. به یاد داشته باشید که شستشوی صورت که انتخاب می کنید نباید باعث سفتی و خشکی پوست شما بعد از هر بار شستشو شود. بنابراین، فاصله خود را با پاک کننده های روغنی و روغنی که می توانند تولید روغن را بیشتر تحریک کنند، حفظ کنید. برای انتخاب بهترین شستشوی صورت برای پوست های چرب، نکات زیر را دنبال کنید.

تأیید کنید نوع پوست شما چرب است

اولین قدم برای تصمیم گیری صحیح در مورد محصولات مراقبت از پوست، شناخت بهتر پوست است. برای بررسی اینکه آیا پوست چرب مهم ترین نگرانی پوستی شماست، علائم زیر را در پوست خود مشاهده کنید:

  1. صورت شما علیرغم تمیز کردن کامل، در روز معمولاً چرب و براق به نظر می رسد.
  2. به نظر می رسد آرایش به سرعت ذوب می شود.
  3. نواحی چرب صورت مرتباً دچار جوش، جوش های سرسیاه و سایر انواع آکنه می شود.
  4. منافذ بینی، پیشانی و چانه به طور مشهودی بزرگ شده اند.

پوست چرب

به غیر از این موارد، برای تأیید اینکه نوع پوست چربی دارید، می توانید از یک ورق بلات استفاده کنید. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که به آرامی کاغذ بلات را روی پوست خود قرار دهید. اگر پوست چربی دارید، کاغذ با آثار چربی اضافی پر می شود. اما، اگر روغن فقط در مناطقی مانند بینی و پیشانی قابل مشاهده است، این نشان می دهد که شما یک نوع پوست معمولی دارید.  پوست چرب ناشی از غدد چربی است که در زیر پوست شما وجود دارد. این غدد چربی مسئول تولید روغن و سبوم هستند. سبوم به طور کلی از اسیدهای چرب و تری گلیسیرید تشکیل شده است که به حفظ رطوبت پوست کمک کرده و از آن در برابر عفونت و تحریکات محافظت می کند. وقتی روغن یا سبوم بیش از حد تولید شود، پوست را چرب می کند.

از چه چیزهایی  برای پوست چرب باید اجتناب کنید

از چه چیزهایی  برای پوست چرب باید اجتناب کنید
از چه چیزهایی  برای پوست چرب باید اجتناب کنید

 

همه شستشوهای صورت برای پوست های چرب مفید نیستند. موادی وجود دارد که می تواند نگرانی های پوستی شما را بدتر کند. موارد زیر مواردی از این دست هستند که می خواهید از آن ها دوری کنید.

سدیم لوریل سولفات

آیا تا به حال احساس تمیز و شکننده ای را که پس از تمیز کردن صورت احساس می کنید، تجربه کرده اید؟ این به دلیل سدیم لوریل سولفات است. سدیم لوریل سولفات یک ماده رایج است که به شستشوی صورت اضافه می شود. همچنین یک ماده بسیار رایج در شامپوها است. اما، نه تنها در راهروی زیبایی، بلکه در روغن های چربی گیر موتو ، تمیز کننده های کف گاراژ و کارواش ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

نگرانی اصلی در مورد سدیم لوریل سولفات این است که نه تنها روغن های اضافی را از بین می برد بلکه پوست را از روغن های طبیعی آن که برای محافظت و آبرسانی پوست استفاده می شود، از بین می برد. و از آنجا که روغن های طبیعی را نیز از بین می برد، پوست با تولید چربی اضافی جبران می کند. 

روغن های صورت با اسید اولئیک

به دلایل مختلف از روغن های طبیعی صورت معمولاً در همه محصولات ما استفاده می شود. اما، آنها همیشه برای همه و به خصوص با انواع پوست چرب کار نمی کنند. اگرچه برای پوست های خشک مفید هستند، اما اگر پوست چربی داشته باشید می توانند منافذ پوست شما را مسدود کنند. غالباً، روغن های طبیعی که درصد بیشتری از اسید اولئیک دارند، کومدوژنیک هستند و روی سطح پوست می نشینند و باعث چربی بیشتر آن می شود. برخی از روغن های طبیعی با محتوای اسید اولئیک شامل:

  • روغن نارگیل
  • روغن کاملیا
  • روغن آفتابگردان
  • روغن فندق
  • به جای این ها، شما می توانید روغن هایی با درصد بالایی از محتوای لینولئیک مانند روغن گل محمدی، روغن درخت چای، روغن دانه کنف، روغن هسته انگور، روغن مراکش و روغن گل مغربی را انتخاب کنید. 

عطر یا رایحه ها

وقتی به لیست مواد تشکیل دهنده هر کالای خانگی نگاه می کنید ، با کلمه رایحه روبرو می شوید. گرچه این کلمه بی ضرر به نظر می رسد، اما می تواند نمایانگر صدها ماده شیمیایی باشد. عطرهای اضافه شده برای شستشوی صورت می تواند باعث تحریک، خارش پوست، آلرژی، آکنه، اگزما و پسوریازیس شود. بنابراین، بهتر است از مصرف محصولاتی که بیش از حد معطر هستند، خودداری کنید، در عوض به دنبال محصولاتی بروید که از عصاره های میوه و گیاهان یا روغن های اساسی از رایحه فرمول های خود استفاده می کنند.

مطالب مرتبط:

الکل ها

الکل ها متداول ترین موادی هستند که به عنوان پایه بسیاری از محصولات استفاده می شوند. این داروها اغلب به دو دلیل مورد استفاده قرار می گیرند - برای اینکه محصولات تقریباً بی وزن باشند و به سایر محصولات مراقبت از پوست مانند ویتامین C کمک کند، رتینول در پوست نفوذ کند. اگرچه می توانند به محصولات دیگر کمک کنند تا به طور مؤثر عمل کنند، اما به ویژه برای انواع پوست های چرب می توانند به پوست آسیب برساند. آن ها به شدت خشک می شوند و موانع طبیعی پوست را از بین می برند. بنابراین، برای داشتن رطوبت و سلامت صورت، توصیه می کنیم از الکل هایی مانند الکل ایزوپروپیل ، الکل SD 40 و الکل اتیل خودداری کنید. 

برای پوست چرب به دنبال چه چیزی می گردی؟

برای پوست چرب به دنبال چه چیزی می گردی؟
برای پوست چرب به دنبال چه چیزی می گردی؟

 

همیشه به دنبال شوینده های صورت باشید که بدون از بین بردن روغن های طبیعی، روغن های اضافی را از بین ببرید. این روغن های طبیعی به دام انداختن رطوبت پوست کمک می کنند و باعث می شوند در ماه های زمستان خشک و پوسته پوسته به نظر نرسید. آن ها همچنین از پوست شما در برابر علائم پیری محافظت می کنند. بنابراین، اگر نوع پوست روغنی دارید، خود را خوش شانس بدانید زیرا هیچ کس چهره کدر را نمی خواهد. به دنبال شوینده های صورت باشید که حاوی مواد طبیعی باشند زیرا روی پوست لطیف هستند، به پوست آسیب کمتری می رسانند، پوست را سالم نگه می دارند و بسیار پایدار هستند.

بهترین مواد طبیعی در شستشوی صورت برای پوست چرب

بهترین مواد طبیعی در شستشوی صورت برای پوست چرب
بهترین مواد طبیعی در شستشوی صورت برای پوست چرب

 

این مواد طبیعی نه تنها خاصیت سم زدایی دارند بلکه شما را از عوارض جانبی نامطلوبی که در اثر مواد شیمیایی ایجاد می شوند دور می کنند.

عسل

عسل به عنوان ماده مرطوب کننده طبیعی شناخته می شود. این بدان معنی است که رطوبت محیط را جذب کرده و در پوست ما قفل می کند و در نتیجه از تغذیه و رطوبت خوبی برخوردار می شود. این به نوبه خود به جلوگیری از تولید بیش از حد سبوم و کنترل چربی پوست کمک می کند. عسل همچنین نیروگاهی از خواص ضد باکتری و ضد عفونی کننده است که به طور موثری در از بین بردن آکنه و جوش ها کار می کند. همچنین این قابلیت را دارد که رطوبت اضافی مسدود شده منافذ را خیس کرده و آب بدن را از باکتری های آکنه بریزد. علاوه بر این، این ماده معجزه آسا به تعادل سطح PH پوست نیز کمک خواهد کرد. با تمام این مزایای شگفت انگیز، فکر نمی کنید که یکی از مواد تشکیل دهنده شستشوی صورت شما باشد؟ 

آلوئه ورا

آلوئه ورا انبوهی از خواص ضد میکروبی است و برای پوست تحریک شده و ملتهب واقعاً تسکین دهنده است و چون به صورت ژل است، برای پوست چرب نیز بسیار مناسب است. ژل آلوئه ورا در تنظیم تولید روغن در پوست بسیار موثر است. این ماده در درمان عفونت های باکتریایی و قارچی متعددی که به دلیل چربی و آبرسانی نامناسب ایجاد می شوند، کمک می کند. علاوه بر این، خواص ضد التهابی ژل آلوئه ورا آن را به درمانی عالی برای پوست های چرب و مستعد آکنه تبدیل کرده است. این گیاه شگفت انگیز همچنین به عنوان یکی از بهترین مواد قابض طبیعی شناخته شده است که آن را در پاکسازی پوست و سفت شدن منافذ پوست موثر می کند. بنابراین، شستشوی صورت با آلوئه ورا به عنوان ماده اصلی می تواند برای مقابله با مشکلات روغنی و پوستی آکنه شگفتی ایجاد کند. 

روغن درخت چای

در دنیای زیبایی، وقتی صحبت از مراقبت از پوست می شود، روغن درخت چای ماده ای است که به طور مداوم توجه را جلب می کند. دلیل محبوبیت آن خاصیت تسکین دهنده و ضد التهابی شگفت انگیز آن است که تحریک آرام خارش و قرمزی پوست را تسکین می دهد. همچنین بیشتر به دلیل خاصیت ضد میکروبی که باکتری های عامل ایجاد شکست را کنترل می کند، شناخته شده است. روغن درخت چای در کنترل سبوم معجزه می کند و بنابراین استفاده آن برای افرادی با انواع پوست چرب یک تصمیم مناسب است.

علاوه بر این، روغن درخت چای همچنین مرطوب کرده و تعادل روغن طبیعی پوست را باز می گرداند تا درخشش طبیعی آن را بازگرداند. 

روغن جوجوبا

همانطور که در بالا ذکر شد، پوست چرب برای متعادل ساختن تولید سبوم پوست به روغنی سرشار از اسید لینولئیک نیاز دارد. روغن چای و روغن هسته انگور از نمونه این روغن ها هستند. در واقع روغن جوجوبا برای پوست های چرب توصیه نمی شود زیرا گزینه سبک تری نیز وجود دارد. اما چرا می بینیم بسیاری از متخصصان زیبایی استفاده از روغن جوجوبا را برای پوست های چرب توصیه می کنند؟ دلیل آن این است  جوجوبا بسیار شبیه سبوم پوست است. بنابراین، وقتی آن را اعمال می کنیم، پوست ما فریب می خورد و احساس می کند به اندازه کافی سد لیپید روی آن وجود دارد. به عبارت دیگر، روغن پوست ما را فریب می دهد که فکر می کند روغن کافی وجود دارد و بنابراین لازم نیست برای محافظت از خود مقدار بیشتری از آن را تولید کند. استفاده از روغن جوجوبا مانند استفاده از روانشناسی معکوس بر روی پوست شما است. علاوه بر این، روغن جوجوبا همچنین در درمان آکنه و جوش های آکنه نیز کمک می کند. 

 

آیا شما پوستی چرب دارد، برای مراقبت از آن چه اقداماتی انجام می دهید آن را با دیگر مخاطبان به اشتراک بگذارید.

 

نویسنده: لیلا مرادی

آنچه دیگران میخوانند:



+ 7
مخالفم - 6
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری