پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
دوشنبه, ۲۸ تیر ۱۴۰۰ ۱۶:۲۴
۸
۰
نسخه چاپی
از زیبایی های جهان:

شهرهای سبز جهان در دنیا کدام است؟

از زیبایی های جهان:
شهرهای سبز جهان اکثرا شهرهایی هستند که دارای پارک ها و جنگل های زیادی هستند و جزو شهرهای پربازدید جهان محسوب می شوند.

تیتربرتر: همه این شهرهای شگفت انگیز مقصدهای سرسبزی هستند که می توان در کنار فضای باز از فرهنگ پیشرفته شهری لذت برد. جالب اینجاست که تقریباً همه آن ها شهرهای متصل به آب هستند.شهر های سبز و زیبای جهان کدام است؟

کپنهاگ, دانمارک

کپنهاگ دانمارک
کپنهاگ دانمارک

 

کپنهاگ در طی سالهای گذشته جوایز بسیاری را برای اعتبارات زیست محیطی خود کسب کرده است که تقریبا کسل کننده شده است. با این حال، با زیرساخت های دوچرخه سواری گسترده و گزینه ای برای شنا در آب های بکر بندر درست در مرکز شهر، تحت تأثیر قرار دادن آن دشوار است. پل Queen Louise’s Bridge شلوغ ترین مسیر دوچرخه سواری در غرب است که در حدود یک ساعت 35000 دوچرخه سوار تخمین زده می شود. رنگ سبز در دانمارک برابر با خنک و لگن است. 

ونکوور, کلمبیا

ونکوور, کلمبیا
ونکوور, کلمبیا

 

رو به اقیانوس آرام و یک قدم دورتر از کوه های وحشی بریتیش کلمبیا قرار دارد، ونکوور از یک مزیت طبیعی در شهرهای سبز برخوردار است. استفاده از انرژی های تجدیدپذیر و انرژی آبی به معنای داشتن هوای فوق العاده تمیز است. همچنین، برخلاف بسیاری از شهرهای آمریکای شمالی، ونکوور زندگی شهری را به طور فعال ترویج می دهد، به این معنی که محله های مرکزی آن از زندگی، بارها و رستوران ها سر و صدا می کنند. و سپس 200 پارک وجود دارد که می توانید هوای تازه ونکوور را به درون قلب و ریه ها خود تنفس کنید. بزرگترین پارک آن استنلی است که جزیره اختصاصی خود را با جنگل های بارانی ساحل غربی، سواحل و دیواره دریایی اشغال کرده است.

آمستردام, هلند

آمستردام, هلند
آمستردام, هلند

 

با وجود صدها دوچرخه سوار و فضای باز در بین کانال ها، تعجبی ندارد که آمستردام به عنوان یکی از سبزترین شهرهای جهان طبقه بندی شود. برای استراحت در مناطق ساحلی یا گشت و گذار در مناظر روستایی، از منطقه صنعتی احیا شده سابق آمستردام نورد دیدن کنید. نورد با گالری ها، رستوران ها و مغازه های دمدمی مزاج در کارخانه ها و آشیانه های سابق به یک مرکز خلاقیت تبدیل شده است. می توانید در موزه پیشرفته فیلم EYE و کافه تراس دار آن، خانه عوارضی سابق با مکان موسیقی زنده، رستوران و سینما دیدن کنید.

استکهلم, سوئد

استکهلم, سوئد
استکهلم, سوئد

 

گواهی نامه سبز استکهلم که در سراسر مجمع الجزایر 14 جزیره گسترش یافته است، کاملاً ثابت شده است. استکهلم با استفاده از مواد تازه و محلی از چندین سالن بازار شاخص، شهرت خود را در رستوران های نوآور ایجاد کرده است. علاقه استکهلم برای سرسبزی به اقامتگاه های توریستی آن نیز گسترش می یابد.

سنگاپور, مالزی

سنگاپور, مالزی
سنگاپور, مالزی

 

سنگاپور که اغلب با آسمان خراش های درخشان همراه است، سبزترین شهر آسیا است. این جزیره به عنوان یک جزیره کوچک، متراکم و بدون منابع، با یک رویکرد زیست بوم راهی برای نوآوری پیدا کرده است. برای مردم محلی، باغ های پشت بام یک روش زندگی است. SkyPark عظیم در بالای مجموعه Marina Bay Sands، با استخر بی نهایت چشمگیر خود، معروف ترین است. هیجان انگیز ساختارهای Supertree که تا 50 متر در باغ های کنار خلیج صعود می کنند نمادی از تعهد سنگاپور برای پایداری است. این شهر همچنین معادل خاص خود را با خط نیویورک High Line 24 کیلومتر زمین پارک در امتداد مسیرهای قدیمی راه آهن ایجاد کرده است.

پورتلند, آمریکا

پورتلند, آمریکا
پورتلند, آمریکا

 

پورتلند به طور مداوم به عنوان سبزترین شهر ایالات متحده آمریکا رتبه بندی می شود. پایتخت اورگان به خاطر فضای دوستانه و آرامش شهرت دارد. بنابراین وسایل بیرون خود را بسته بندی کنید تا با هم ترکیب شوند و با نم نم باران مکرر کنار بیایند. پارک جنگلی، در تپه های غربی شهر، مشرف به رودخانه ویلامت است. این مسیر بیش از 113 کیلومتر مسیر دارد. برای کشف هشت پل پورتلند دوچرخه کرایه کنید. جالب ترین آن ها پل استیل، یک پل بالابر عمودی دو طبقه و پل هاوتورن، قدیمی ترین عمر عملیاتی ایالات متحده است

مطالب مرتبط:

ریکیاویک, ایسلند

ریکیاویک, ایسلند
ریکیاویک, ایسلند

 

ریکیاویک کوچک با 115000 نفر سکونت خود در تولید انرژی های تجدیدپذیر پیشگام بوده است. تمام آب گرم، گرمایش و برق آن از طریق برق آبی و منابع زمین گرمایی تأمین می شود. این بدان معناست که شما می توانید از چشمه های آب گرم، استخرهای گرم در فضای باز و همچنین هوای پاک لذت ببرید. برای افراد واقعاً شجاع، ساحل زمین گرمایی Nauthólsvík وجود دارد، که از یک تالاب با دیواره های بزرگ دریا تشکیل شده است، جایی که ملاقات دریا سرد و آب گرم زمین گرمایی منجر به دمای بالاتر می شود. مردم محلی از شنا لذت می برند، حتی زمستان، در حمام های بخار و وان های آبگرم شنا می کنند، اما در سردترین حالت ممکن است دما نزدیک به صفر کاهش یابد. سفر به پایتخت ایسلند نیز هزینه زیادی ندارد. 

کیپ تاون, آفریقا

کیپ تاون, آفریقا
کیپ تاون, آفریقا

 

کیپ تاون با داشتن ذخایر طبیعی متعدد، کیلومترها از خط ساحلی چشم گیر و سیستم حمل و نقل عمومی کارآمد، سبزترین شهر آفریقا محسوب می شود. با تله کابین بالا بروید و اگر شجاعت دارید، قبل از رفتن به ساحل آرام Oudekraal، که هنوز در داخل پارک ملی Table Table است، از کوه Table Table عزیمت کنید. برای داشتن یک ساحل زیبا با اختلاف، در ساحل بولدرز که به مناسبت 2000 پنگوئن آفریقایی در معرض خطر انقراض قرار دارد، دیدن کنید. 

کوریتیبا, برزیل

کوریتیبا, برزیل
کوریتیبا, برزیل

 

کوریتیبا به عنوان دوست داشتنی ترین شهر برزیل شناخته می شود. شورای محلی از دهه 1970 سیاست های سبز را ترویج کرده است، که اغلب از طریق بحث برانگیز کاهش مالیات و یارانه ها، منجر به ایجاد 30 پارک و جنگل شهری شده است. مردم محلی نیز به شهرت دوس تدار محیط زیست شهر کاشت 1.5 میلیون درخت در امتداد بزرگراه ها طی دهه های گذشته خود رسیده اند. اگر به این شهر می روید، حتماً از سیستم Bus Rapid Transit - یک اختراع Curitiba - برای دیدن در پارک ها و بناهای یادبود مربوط به چند قسمت فرهنگی شهر، از جمله Germens Woods و بنای یادبود لهستان استفاده کنید.

سانفرانسیسکو, ایالت کالیفرنیا

سانفرانسیسکو, ایالت کالیفرنیا
سانفرانسیسکو, ایالت کالیفرنیا

 

سانفرانسیسکو در تلاش است تا به یکی از سبزترین شهرهای ایالات متحده تبدیل شود. به عنوان خانه باشگاه سیرا یکی از اولین جنبش های مردمی زیست محیطی در کشور و زادگاه روند "خوردن محلی" این شهر دارای اعتبار معتبری است. همه چیز با ایجاد پارک گلدن گیت در دهه 1860 آغاز شد. امروزه، محوطه پارک شامل موزه جوان، آکادمی علوم، باغ های گیاه شناسی و چای و یک گله گیاه گاو نر است.

برای استفاده بیشتر از سانفرانسیسکو، مهم است که محل اقامت خود را هوشمندانه انتخاب کنید. 

 

شما دوست دارید به کدام یک از شهری بالا سفر کنید، لطفا نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

آنچه دیگران میخوانند:

نویسنده: زهره شعبانی 



+ 8
مخالفم - 7
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری