پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سه شنبه, ۲۹ تیر ۱۴۰۰ ۰۷:۴۰
۱۴
۰
نسخه چاپی
یکی از جراحی های چشم:

هزینه جراحی زیبایی چشم گربه ای یا کانتوپلاستی چقدر است؟

یکی از جراحی های چشم:
کانتوپلاستی یک جراحی زیبایی و ترمیمی است که می تواند گوشه خارجی چشم را ثابت کند، رنگ پوست را بازگرداند، پلک را بلند کند و چشم بادامی شکل بیشتری ایجاد کند.

تیتربرتر: کانتوپلاستی یا جراحی زیبایی چشم گربه ای یک روش جراحی است برای بلند کردن گوشه های خارجی چشم، رفع افتادگی پلک ها و ایجاد پشتیبانی اضافی از پلک بعد از بلفاروپلاستی فوقانی یا تحتانی استفاده می شود. کانتوپلاستی برای بهبود حالت خسته یا غم انگیز، بازیابی ظاهر بدنبال چشم گربه و ایجاد ظاهری جوان تر در ناحیه چشم ایده آل است. در واقع، کانتوپلاستی می تواند پلک شل شده را سفت کرده و کانتوس جانبی را تغییر فرم دهد. در این روش از یک برش در گوشه خارجی پلک برای بازسازی تاندون کانتال ضعیف یا کشیده شده که پلک پایین را لنگر می اندازد استفاده می شود که به نوبه خود گوشه های خارجی چشم را بالا می برد و شکل کلی آن ها را بهبود می بخشد.امروزه انواع مختلفی از عمل های چشم توسط متخصص انجام می شود، یکی از این عمل ها عمل چشم گربه ای است. عمل چشم گربه ای نوعی جراحی است که طی آن متخصص در ناحیه چشم سوراخ ایجاد می کند و پلک را تا حدی افزایش می دهد، و در لبه خارجی چشم استخوانی ثابت می کند.

مزایا و عوارض چشم گربه ای یا کانتوپلاستی

مزایا و عوارض چشم گربه ای یا کانتوپلاستی
مزایا و عوارض چشم گربه ای یا کانتوپلاستی

 

مزایای روش کانتوپلاستی یا جراحی چشم گربه ای چیست؟

  • مشکلات پلک از جمله پتوز یا تغییر شکل بدن ناشی از ضربه، پیری یا بیماری را اصلاح کنید.
  • سفت شدن عضله های متصل کننده پلک های بالا و پایین
  •  جراحی های قبلی چشم که بهترین نتیجه را نگرفته اند را بهبود ببخشید 

عوارض جراحی چشم گربه ای

این عمل زیبایی غیرطبیعی ایجاد می کند که ممکن است برای همه خوشایند نباشد و عوارض آن ایجاد شود، زیرا با بریدن بخشی از پلک می تواند به رشته های عصبی و اعصاب صورت آسیب برساند. احتمال ریزش مو، ابروها در ناحیه عمل بسیار زیاد است و چون اکثر متخصصان این کار را نمی کنند، در بیشتر موارد باعث از بین رفتن پوست، خونریزی ، عفونت، لمس بیش از حد پلک یا حتی کوری می شود. و از آنجا که مقدار زیادی پلک برداشته می شود، فرد در پلک زدن نیز دچار مشکل خواهد شد و در بعضی موارد حتی نمی تواند چشمان خود را ببندد. افرادی که عمل چشم گربه ای را انجام می دهند به زودی دچار افسردگی و بیماری روانی می شوند و اگر در مشکلات روحی خود دچار مشکل شوند این مشکل چند برابر می شود و باید درمان شود

کانتوپلاستی یک عمل جراحی جزئی است و خطرات جدی ندارد اما مانند هر عمل جراحی خطرات خاصی نیز در رابطه با جراحی کانتوپلاستی وجود دارد:

آمادگی برای عمل کانتوپلاستی

آمادگی برای عمل کانتوپلاستی
آمادگی برای عمل کانتوپلاستی

 

  • بیماران باید 6 هفته قبل از جراحی سیگار را ترک کنند و از نوشیدن الکل یک هفته قبل از جراحی خودداری کنند.
  • بیماران باید از نظر سلامتی خوب باشند، از مصرف هرگونه دارو قبل از جراحی و مکمل های گیاهی خودداری کنند.
  • به بیماران توصیه می شود که مدت زمان مشخصی قبل از جراحی غذا نخورند 

جراحی زیبایی چشم گربه ای برای چه افرادی مناسب است؟

کانتوپلاستی برای موارد زیر مناسب است:

  • به طور معمول، بیمارانی که پلک های پایین آویزان یا گشاد دارند، گزینه خوبی برای این نوع روش ها هستند، به ویژه اگر ظاهر و شکل فعلی چشم باعث پریشانی آن ها شود.
  • بیماران زن و مرد بالای 18 سال
  • بیمارانی که از نظر روحی و جسمی از سلامت خوبی برخوردار هستند.

هزینه عمل چشم گربه ای

هزینه عمل چشم گربه ای
هزینه عمل چشم گربه ای

 

عمل چشم گربه ای یک عمل سرپایی است، یعنی پس از یک عمل تقریباً 3 ساعته، فرد می تواند مرخص شود. این عمل نیازی به بیهوشی ندارد و با بی حسی موضعی انجام می شود و بعد از یک هفته یا 10 روز بخیه ها برداشته می شوند. هزینه این عمل زیبایی بین 8 تا 12 میلیون است، البته هزینه جراحی بستگی به مکان و پزشک شما دارد. باید توجه داشت که هر اتفاقی برای بیمار بیفتد، خواه نابینایی یا حالت زشت چشم یک قصور پزشکی نباشد و همه خطرات احتمالی تحت مسئولیت فرد است. این بدان معناست که هیچ شکایتی بر این اساس قابل طرح نیست.

مطالب مرتبط:

کانتوپلاستی و بلفاروپلاستی: تفاوت آنها با یکدیگر چیست؟

کانتوپلاستی و بلفاروپلاستی: تفاوت آنها با یکدیگر چیست؟
کانتوپلاستی و بلفاروپلاستی: تفاوت آنها با یکدیگر چیست؟

 

جراحی کانتوپلاستی را نباید با بلفاروپلاستی، نوع دیگری از جراحی پلک اشتباه گرفت. بلفاروپلاستی یک روش جوان سازی است که بر روی از بین بردن پوست اضافی از پایین چشم یا قسمت فوقانی چشم که به دلیل افزایش سن شل شده است، بدون تغییر در شکل و اندازه چشم متمرکز است. 

در طی جراحی کانتوپلاستی

در طی جراحی کانتوپلاستی
در طی جراحی کانتوپلاستی

 

جراحی کانتوپلاستی یا چشم گربه ای چگونه انجام می شود؟

کانتوپلاستی معمولاً از 1 تا 2 ساعت طول می کشد. قبل از شروع جراحی، یک محافظ شفاف پلاستیکی برای پوشاندن چشم در طول جراحی قرار می گیرد. جراحی با ایجاد علامت توسط جراح در پلک فوقانی که در آن برش ها ایجاد می شود، شروع می شود. به دنبال چین های طبیعی ناحیه، برش هایی در حدود 1 سانتی متر روی پلک فوقانی ایجاد می شود. هنگامی که جراح به تاندون کانتال رسید، آن را محکم کرده و بر روی غشایی که لبه پریوست را می پوشاند ثابت می کند. اگر پوست یا چربی اضافی در پلک پایین وجود داشته باشد، جراح آن ها را برداشته و سپس برش ها را با بخیه می بندد. پس از پایان جراحی، سپر از روی چشم برداشته می شود و برای محافظت از زخم ها از پانسمان استفاده می شود.

کانتوپلاستی یک عمل سرپایی است که می تواند تحت بی حسی موضعی و آرام بخشی از طریق ورید انجام شود. در حین عمل کانتوپلاستی، جراح از داخل پلک عضله را برش می دهد تا کانال جانبی را تنظیم کند. جراح شما می تواند تقاطع پلک ها را بلند کند، به این ترتیب که گوشه خارجی چشم نسبت به گوشه داخلی کمی بلند شده و به شکل بادام با پوستی صاف است.

بعد از جراحی کانتوپلاستی

  • بیماران معمولاً چند ساعت پس از جراحی به خانه اعزام می شوند.
  • بخیه ها معمولاً 2 روز پس از جراحی برداشته می شوند و بیشتر تورم طی 2 هفته برطرف می شود.
  • بیماران باید با خوابیدن روی حدود 2 بالش سر خود را بالا نگه دارند.
  • کمپرس سرد می تواند در طول روز چند بار روی چشم انجام شود.
  • برای جلوگیری از آسیب دیدگی چشم باید بیشتر مراقبت کرد.
  • بیماران نباید چیزهای سنگین را بلند یا سر خود را خم کنند.
  • بیماران باید قطره های چشمی استفاده کنند، پماد و داروهای دیگر توسط جراح تجویز می شود.

زمان بهبودی بعد از کانتوپلاستی کاملاً کوتاه است زیرا این عمل در ناحیه کوچکی از بدن انجام می شود و تحت بی حسی موضعی انجام می شود. بلافاصله بعد از عمل، شما را به یک اتاق بهبودی منتقل می کنند و در آنجا برای یکی دو ساعت تحت نظر قرار می گیرید. در این مدت پرستاران علائم حیاتی شما را نیز کنترل می کنند و بیهوشی و آرامبخش از بین می رود. در این مدت ممکن است احساس حالت تهوع و سرما داشته باشید اما پرستاران پتو به شما ارائه می دهند و طولی نمی کشد که این عوارض فروکش می کنند. همچنین ممکن است مقداری درد داشته باشید و داروی مسکن نیز به شما ارائه می شود. برای محافظت از چشم ها و کاهش تورم، روی آن یک پانسمان زده شده است. 

به طور کلی ، بیماران دو روز پس از جراحی به حالت قبلی خود برمی گردند. اگر بخیه هایی دارید که قابل حل نیستند، باید دو تا پنج روز بعد به جراحی برگردید تا آن ها را بردارید. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که به خوبی بهبود می یابید و هیچ عارضه ناخواسته ای در جلسات خاص خود ملاقات نکرده اید.

فعالیت های خاصی وجود دارد که باید مدتی از آنها اجتناب کنید. شما نمی خواهید چشم های خود را خسته کنید زیرا ممکن است چشم ها تحریک شوند بنابراین از فعالیت هایی مانند خواندن، تماشای تلویزیون، استفاده از رایانه یا تماس با افراد خودداری کنید. همچنین باید از خم شدن یا هرگونه ورزش خودداری کنید، زیرا باید سر خود را تا حد ممکن بلند نگه دارید. در صورت امکان، باید از گریه نیز خودداری کنید. تخمین زده می شود که زمان بهبودی کامل و زمانی که اثرات کامل جراحی آشکار می شود سه هفته است.

بهبودی کامل برای کانتوپلاستی به طور معمول بین 4-2 هفته است و در این مدت بسیار مهم است که دستورالعمل های جراح خود را بعد از عمل دنبال کنید و در هر قرار ملاقات پیگیری شده شرکت کنید.

چگونه می توانم بهترین جراح کانتوپلاستی در ایران را پیدا کنم؟

جراحان کانتوپلاستی (گربه چشم) در ایران می توانند چهره شما را جذاب تر کنند. مهم این است که شما به دنبال جراحی با تجربه و ماهر در زمینه کانتوپلاستی در ایران باشید که شرایط مناسبی را برای افراد با بودجه محدود فراهم کرده اند تا بتوانند به راحتی کانتوپلاستی در ایران انجام دهند. شایان توضیح است که کیفیت ارائه شده توسط جراحان ایرانی بسیار بالاتر از سایر کشورها از جمله ترکیه و هند است.

 

آیا شما تا به حال جراحی کانتوپلاستی یا چشم گربه ای انجام داده اید، لطفا تجربیات خود را برای دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

 

نویسنده: زهرا فرامرزی 

آنچه دیگران میخوانند:



+ 14
مخالفم - 7
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری