پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
سه شنبه, ۲۹ تیر ۱۴۰۰ ۰۹:۰۴
۸
۰
نسخه چاپی
برای پوستی صاف و زیبا

ده درمان خانگی برای بستن منافذ پوست

برای پوستی صاف و زیبا
منافذ بزرگ شده به همان اندازه که معمول هستند نیز ناخوشایند هستند. خوشبختانه، شما می توانید منافذ بزرگ پوست را به طور طبیعی در خانه با این ترفند های آسان کوچک کنید.

تیتربرتر: منافذ بزرگ پوست یک مشکل پوستی بسیار شایع است. متأسفانه آن ها سایر مشکلات پوستی مانند آکنه و جوش های سرسیاه، بیشتر در افراد با پوست چرب را نیز جلب می کنند. حال اگر از خود می پرسید که چه عواملی باعث بزرگ شدن منافذ پوست می شوند، می توان به سبوم، آلودگی و باکتری های اضافی جمع شده در پوست اشاره کرد.اگرچه تعداد کمی از محصولات در بازار وجود دارد که به شما کمک می کند تا با این مشکل کنار بیایید، اما با استفاده از داروهای خانگی می توانید پوست را در معرض مواد شیمیایی سخت قرار ندهید، که باعث بزرگ تر شدن منافذ پوست می شود. این ده درمان خانگی به شما کمک می کند تا آن منافذ بزرگ شده را به طور طبیعی کوچک کنید . 

تکه های یخ برای بستن منافذ صورت

تکه های یخ برای بستن منافذ صورت
تکه های یخ برای بستن منافذ صورت

 

استفاده از تکه های یخ روی پوست یکی از موثرترین راه های خلاص شدن از منافذ بزرگ پوست است. یخ اثر سفت کننده ای بر روی پوست دارد و این همان چیزی است که به کوچک شدن منافذ بزرگ پوست کمک می کند. درمان بسیار ساده است و استفاده از یخ روی صورت قبل از آرایش بسیار مؤثر است. همچنین با افزایش گردش خون در صورت، سلامت پوست شما را تقویت می کند. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که چند قطعه یخ را در برای چند ثانیه آن را روی پوست خود بمالید. اگر یخ نباشد، می توانید صورت خود را با آب سرد یخ بشویید.

سرکه سیب 

سرکه سیب
سرکه سیب

 

سرکه سیب ماده طبیعی پوست برای شما است. به دلیل خواص ضد التهابی و ضد میکروبی شناخته شده و به درمان آکنه کمک می کند. از همه مهم تر، تعادل PH پوست را بازیابی می کند و با کاهش منافذ بزرگ پوست را سفت می کند. برای مدیریت منافذ پوست سرکه سیب را امتحان کنید.  یک قاشق چای خوری سرکه سیب را با دو قاشق چای خوری آب مخلوط کنید. یک پنبه را در مخلوط خیس کنید و آن را روی صورت خود بمالید. قبل از شستشو آن را برای مدت پنج تا ده دقیقه بگذارید و سپس پوست خود را به طور معمول مرطوب کنید.

سفیده تخم مرغ و منافذ پوست

سفیده تخم مرغ و منافذ پوست
سفیده تخم مرغ و منافذ پوست

 

سفیده تخم مرغ به شما کمک می کند تا پوست را سفت کنید، که در نتیجه آن منافذ بزرگ پوست را کوچک می کند. تهیه ماسک لایه بردار با سفیده بسیار آسان است. ناگفته نماند، این یک داروی عالی برای خلاص شدن از شر روغن بیش از حد است. برای تهیه این ماسک، سفیده را از زرده جدا کرده و خوب هم بزنید. آن را به طور مساوی روی صورت خود پخش کنید. اکنون، به سرعت صورت خود را با تکه های پارچه بپوشانید، اجازه دهید سفیده مانند چسب عمل کند. بگذارید کاملا خشک شود و سپس دستمال کاغذی را جدا کنید. همچنین می توانید صورت خود را با آب بشویید. این کار را دو بار در هفته انجام دهید.

بسته شدن منافذ پوست با اسکراب قند

بسته شدن منافذ پوست با اسکراب قند
بسته شدن منافذ پوست با اسکراب قند

 

شکر در لایه برداری از پوست، از بین بردن چربی و بقایای اضافی منافذ پوست کار شگفت انگیزی انجام می دهد. در واقع، استفاده از اسکراب قند با خنک کردن تمام اسلحه ها می تواند اندازه منافذ پوست شما را کاهش دهد. روش تهیه اسکراب: فقط یک لیمو را از وسط برش دهید، یک تکه بردارید و مقداری شکر روی آن قرار دهید. قبل از اینکه آن را با آب بشویید، آن را روی تمام صورت خود بمالید و بگذارید آب و کریستال های شکر روی پوست شما بمانند.

نکته: در صورت تمایل می توانید مقداری روغن زیتون نیز به اسکراب اضافه کنید، فقط مطمئن شوید که از نصف مقدار شکر استفاده کرده اید.

مسدود کردن منافذ پوست با جوش شیرین

مسدود کردن منافذ پوست با جوش شیرین
مسدود کردن منافذ پوست با جوش شیرین

 

جوش شیرین تأثیر مشابه قند روی پوست شما دارد. علاوه بر این، می تواند به تعادل سطح PH پوست نیز کمک کند. خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی آن در کاهش جوش و آکنه کمک می کند. فقط باید دو قاشق غذاخوری جوش شیرین به دو قاشق غذاخوری آب ولرم اضافه کنید و با ماساژ دادن آن با حرکات دورانی مخلوط را روی صورت خود پخش کنید. بگذارید پنج دقیقه بماند و با آب سرد بشویید. پیشنهاد می کنیم حداقل سه تا چهار بار در هفته این کار را انجام دهید تا به نتایج دلخواه برسید.

مولتی میتی برای منافذ باز صورت

مولتی میتی برای منافذ باز صورت
مولتی میتی برای منافذ باز صورت

 

مولتی میتی به عنوان یک درمان خانگی برای پوست چرب مشهور است. به هر حال، این باعث لایه برداری پوست و جذب بیش از حد روغن به راحتی می شود. برای استفاده از مولتی میتی، آن را با یک قاشق چای خوری گلاب مخلوط کرده و خمیر حاصل را به طور یکنواخت روی صورت خود بمالید. بگذارید کاملا خشک شود و با کمی آب حرکت دورانی مالش دهید تا همه چیز از بین برود. صورت خود را با آب سرد بشویید و کارتان تمام شد.

مطالب مرتبط:

 اسکراب گوجه فرنگی

 اسکراب گوجه فرنگی
 اسکراب گوجه فرنگی

 

گوجه فرنگی به لطف خاصیت قابض خود، روغن اضافی را از بین می برد، پوست را سفت می کند و از منافذ بزرگ پوست می کاهد. گوجه فرنگی سرشار از لیکوپن و آنتی اکسیدان در واقع می تواند پیری پوست را کند کند

یک قاشق غذاخوری آب گوجه فرنگی مخلوط شده با سه تا چهار قطره آب لیمو تمام آنچه برای تهیه ماسک نیاز دارید است. قبل از شستشو با آب خنک ، آن را روی پوست خود بمالید و بگذارید حدود 20 دقیقه روی آن بماند.

منافذ باز پوست و ماست 

منافذ باز پوست و ماست
منافذ باز پوست و ماست

 

ماست حاوی اسید لاکتیک است که می تواند سلول های مرده پوست را به آرامی از روی صورت شما لایه برداری کند. علاوه بر این، می تواند به لایه های عمیق پوست شما نفوذ کرده و سطح رطوبت خود را که به دلیل قرار گرفتن در معرض آفتاب از دست رفته است، بازیابی کند. در آخر، مقدار روی موجود در ماست می تواند به روشن شدن لکه های تیره و رنگدانه های ناشی از آفتاب کمک کند. بنابراین، ماساژ صورت با ماست می تواند به شما در خلاص شدن از آفتاب و آفتاب آسیب برساند. 

سیب زمینی

سیب زمینی
سیب زمینی

 

سیب زمینی حاوی آنزیمی به نام کاتکولاز است که به روشن شدن رنگ پوست و نواحی رنگدانه ای پوست کمک می کند. علاوه بر این، آن ها دارای آنتی اکسیدان هایی هستند که می توانند به پوست شما کمک کنند تا از آسیب رادیکال های آزاد که ممکن است به دلیل قرار گرفتن در معرض آفتاب افزایش یابد ، جلوگیری کند.

بنابراین، شما می توانید صورت خود را به طور منظم با تفاله سیب زمینی ماساژ دهید یا به راحتی یک برش سیب زمینی را به آرامی روی صورت خود بمالید تا شاهد نتایج شگفت انگیز باشید.

پاپایا و منافذ باز پوست

پاپایا و منافذ باز پوست
پاپایا و منافذ باز پوست

 

پاپایا حاوی آنزیمی به نام پاپائین است که دارای خواص قوی روشن کنندگی پوست است که می تواند به شما در خلاص شدن از آفتاب برنز کمک کند و همچنین باعث کاهش دید زخم و لکه های پوستی شود. این نیست. چندین آنزیم دیگر موجود در پاپایا به دلیل تجدید پوست، لایه برداری و ترمیم رطوبت و رطوبت پوست شناخته شده اند. ماساژ صورت با تفاله پاپایا برای جلوگیری از برنزه شدن آفتاب و منافذ باز پوست یک پیروزی است.

شما برای مسدود کردن منافذ باز پوست چه راه حلی دارید، لطفا آن را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

 

آنچه دیگران میخوانند:

نویسنده: زهرا فرامرزی



+ 8
مخالفم - 7
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری