پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
سه شنبه, ۲۹ تیر ۱۴۰۰ ۱۶:۵۰
۹
۰
نسخه چاپی
زیباترین سواحل:

زیباترین جزایر جهان را بشناسید!

زیباترین سواحل:
جزایر رویاهای بهشت را به ذهن یادآوری می کنند: یک تکه شن و ماسه عالی که در آن می توانید زیر کف دست های خش خش استراحت کنید و به دریایی آبی و آرام نگاه کنید.

تیتربرتر: همه جزایر یکسان ایجاد نشده اند. زیبایی برخی بیشتر توسط دریایی که آن ها را احاطه کرده است، تعریف می شود که می تواند با وضوح بلوری و پادشاهی های مرفه پر رونق، متخصصان را مجذوب خود کند. جزایر دیگر دارای جنگل های مجلل و قله های مخملی هستند و برخی از مسافران را با جواهرات فرهنگی خود مسحور می کنند. 

مالدیو، هند

مالدیو، هند
مالدیو، هند

 

مالدیو محل زندگی برخی از جذاب ترین جزایر جهان است، اما این دریا است که باعث درخشش این جزایر می شود. مجمع الجزایر مالدیو متشکل از 26 جزایر مرجانی طبیعی، کمترین کشور کره زمین است که در بالاترین نقطه خود بیش از سه متر از دریا بلند نمی شود، اندازه گیری که هر ساله کاهش می یابد. در زیر آب های مسحورکننده، صخره های مرجانی شکوفا می شوند و غواصان را از سراسر جهان فریب می دهند. موج سواران نیز برای سوار شدن در تعطیلات بدون ازدحام جمعیت در اینجا جمع می شوند. 

بورا بورا، پلی نزی فرانسه

بورا بورا، پلی نزی فرانسه
بورا بورا، پلی نزی فرانسه

 

این جزیره آتشفشانی سرسبز که مانند یک سومبره غول پیکر شکل گرفته است، در خیالات بی شماری از اقیانوس آرام جنوبی قرار دارد. نقطه کانونی و بهترین سرمایه این زیبایی گرمسیری تالاب شگفت انگیز آن در فیروزه ای تک رنگ است. ماهی ها، لاک پشت ها، کوسه ها و پرتوهای موجود در آب های زلال شنا می کنند و جزایر کوچک نقاط تالاب را نشان می دهند. این جزیره البته کاملاً فرانسوی است و غذاهای بسیار دلپذیری متناسب با آن است. غواصی در صخره های اطراف بسیار عالی است و مسیرهای پیاده روی از میان جنگل های پر از نخل می باشد.

پالاوان ، فیلیپین

پالاوان ، فیلیپین
پالاوان ، فیلیپین

 

 جزیره پالوان از جنوب غربی تا بورنئو امتداد دارد، با قله های سنگ آهک سرسبز از دریایی جواهری مانند بسیار شفاف بالا می رود، به طوری که تقریبا می توانید ماهی را از بالای سطح مشاهده کنید در حالی که در زیر آب، صخره های مرجانی پر از تنوع چشمگیر ماهی گرمسیری است و بهترین غواصی در جهان را ارائه می دهد.

از دیگر جاذبه های آن می توان به حیات وحش بی نظیر جزایر، دریاچه های زمرد، و دهکده های جالب ماهیگیری اشاره کرد. 

سیشل، کنیا

سیشل، کنیا
سیشل، کنیا

 

سیشل یک جزیره بکر و کاملاً ایده آل ارزش سفر را دارند. در شرق کنیا، این مجمع الجزایر نسبتاً بکر 115 جزیره مرجانی و گرانیتی مملو از جاذبه های مختلف است، از جنگل های ذکر شده در یونسکو و صخره های مرجانی پر رونق گرفته تا سواحل پودری و پوشیده از نخل و تخته سنگ های عظیم قرار دارد. تقریبا نیمی از مساحت کل این جزایر استوایی محافظت می شود و بسیاری از این جزایر در پناهگاه های دریایی غنی از ماهی با غواصی عالی می باشند.

سیشل همچنین از برخی از ثروتمندترین مناطق ماهی گیری در این سیاره برخوردار است و این مکان را به مقصد اصلی ماهی گیران تبدیل می کند. 

جزایر کوک ، نیوزلند

جزایر کوک ، نیوزلند
جزایر کوک ، نیوزلند

 

اگر تا به حال آرزو داشته اید که در جنوب اقیانوس آرام به یک منطقه دور افتاده مسافرت کنید، جزایر کوک برای شما مناسب است. بین جزایر پلی نزیای فرانسه و ساموآ واقع شده است اما با نیوزلند ارتباط قوی دارد، 15 جزیره مجمع الجزایر از زیباترین جزایر جنوب اقیانوس آرام است.

از مهمترین جاذبه های این جزایر می توان به تالاب های آکوامارین، سواحل حاشیه نخل و قله های آتشفشانی اشاره کرد. 

بالی ، اندونزی

بالی ، اندونزی
بالی ، اندونزی

 

فرهنگ مست کننده جزیره بالی جشنی است برای حواس، بخور معابد هندو، شالیزارهای برنج در سبزیجات مانند نوری می درخشند. موج سواری، شنا و آفتاب گرفتن از فعالیت های محبوب در سواحل زیبای این جزیره است.

یک چیز قطعی است: روح مسحورکننده بالی مانند یک موج گرم و گرمسیری شما را شستشو خواهد داد.

 جزایر دالمتین ، کرواسی

 جزایر دالمتین ، کرواسی
 جزایر دالمتین ، کرواسی

 

در دریای آدریاتیک در سواحل کرواسی، جزایر دالمتین ترکیبی دلربا از جذابیت آرام و تاریخ غنی است. دهکده های عجیب و غریب و بوتیک هتل ها و رستوران ها این جزایر زیبا را که اطراف آن ها را دریاهای درخشان و برخی از بهترین سواحل کرواسی احاطه کرده اند، قرار داده اند.

 فیجی، استرالیا

 فیجی، استرالیا
 فیجی، استرالیا

 

یکی از جزایر گرمسیری استرالیا، فیجی است. سواحل ماسه سفید، آب های فیروزه ای شفاف و صخره های مرجانی پر آب، همه در اینجا به وفور یافت می شوند. و مردم فیجی با بازدید از لبخندهای گرم و صمیمی از بازدید کنندگان استقبال می کنند.

غواصی در آب، ماهیگیری و در بعضی مناطق، موج سواری همه چیزهای محبوب در فیجی است. با بیش از 300 جزیره، آسان ترین جزیره را برای تعطیلات خود پیدا می کنید.

مطالب مرتبط:

کاوایی در اقیانوس آرام

کاوایی در اقیانوس آرام
کاوایی در اقیانوس آرام

 

کاوایی به دلایلی جزیره باغ نامیده می شود: جنگل های بارانی فضای داخلی زیادی را پوشانده اند، آبشارها از صخره های گدازه سقوط می کنند و عطر مست کننده شکوفه های گرمسیری به شدت در هوای شنیع آویزان است. اما زیبایی این جزیره فقط در گیاهان سرسبز آن نهفته است. خط ساحلی تماشایی آن نفس شما را می گیرد. گدازه این جزیره خیره کننده را مجسمه سازی کرد و از کف اقیانوس به سمت بالا حرکت کرد تا پشته های مخملی و صخره های سرگیجه ای را که در سواحل زیبا قرار دارند تشکیل دهد.

کاپری ، ایتالیا

کاپری ، ایتالیا
کاپری ، ایتالیا

 

کاپری پر زرق و برق، در حدود 20 کیلومتری ساحل آمالفی، با همه هیاهوها مطابقت دارد. دسته های دریایی و صخره های سر به فلک کشیده از دریای تیرنی که دارای رنگ آبی است، برخاسته و با اسپری های گل های رنگارنگ قاب گرفته اند. یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری آن غار آبی است، یک غار دریایی درخشان، جایی که مردم محلی گردشگران را با قایق های کوچک ردیف می کنند و برای نشان دادن صوت، اپرا می خوانند.

کو فی فی، تایلند

کو فی فی، تایلند
کو فی فی، تایلند

 

در کو فی فی، مجمع الجزایر کوچکی در استان کرابی تایلند، قله های سنگ آهک سرسبز از دریای گرمسیری برخاسته و آب های گرم در سواحل شیرین حاوی نخل، دامان می گیرند. کو فی فی که در سال 2004 مورد اصابت سونامی قرار گرفت اکنون بهبود یافته است. زیبایی طبیعی آن هنوز رویای جزیره گرمسیری را در فیلم معروف لئوناردو دی کاپریو، به یاد می آورد که در اینجا در ساحل مایا در جزیره کوچک تر همسایه کو فی فی له فیلمبرداری شده است.

ساردینیا ، ایتالیا

ساردینیا ، ایتالیا
ساردینیا ، ایتالیا

 

سواحل ماسه سفید سعادتمندان ، قله های ناهموار ساحلی، غذاهای پر آب، ترکیبی بی نظیر از فرهنگ ها و گنجینه های باستان شناسی باستان این جزیره خوش آب و هوا ایتالیا می باشد.

بارت سنت، فرانسه

بارت سنت، فرانسه
بارت سنت، فرانسه

 

یکی از مهمترین جاذبه های سنت بارت، سواحل بور و پر زرق و برق آن است که در اطراف خط ساحلی آن منحنی شکل گرفته و تپه های سرسبز آن را پشتیبانی می کند. حفظ حریم خصوصی و گوشه نشینی از دیگر موارد برتر این جزیره است. این جزیره جذاب یکی از گران ترین جزایر کارائیب است، اما اگر پول برای شما بی ارزش باشد، می توانید خود را در یک ویلا خصوصی هتل محاصره کنید، تا غذای مورد علاقه خود در غذاهای لذیذ فرانسوی بخورید و سبک زندگی افراد ثروتمند و مشهور را تجربه کنید.

باهاما در اگزوماس

باهاما در اگزوماس
باهاما در اگزوماس

 

با 700 جزیره و بیش از دو هزار ساحل کوچک، یافتن مخفیگاه رویایی کارائیب در باهاما آسان است. مهم ترین جاذبه های این جزایر فوق العاده زیبا از سواحل ایده آل و صخره های مرجانی پر رونق گرفته تا خرید و غذاخوری خارق العاده است.

 

آیا شما سفر به جزایر ساحلی را دوست دارید؟ سواحل مورد علاقه خودتان را برای ما به اشتراک بگذارید.

 

آنچه دیگران میخوانند:

نویسنده: زهره شعبانی 



+ 9
مخالفم - 8
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری