پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۳۰ تیر ۱۴۰۰ ۱۳:۴۲
۹
۰
نسخه چاپی
یکی از جاذبه های دیدنی جهان:

شهرهای جذاب و دیدنی در اسکاندیناوی

یکی از جاذبه های دیدنی جهان:
اسکاندیناوی یکی از مقاصد سفر در تابستان است، زیرا خورشید به سختی غروب می کند و مردم به شادیو خوشگذرانی می پردازند.

تیتربرتر: اسکاندیناوی سبک زندگی آن ها آرام و مردم صمیمی و مهمان نوازی دارد. با سفر به اسکاندیناوی از زندگی شهری می توانید دور شوید و از طریق فعالیت هایی مانند کمپینگ، پیاده روی، سنگ نوردی، کایاک سواری و دوچرخه سواری کوهستان از مناظر باشکوه آن دیدن کنید. اگر به این منطقه جذاب جهان علاقه دارید، ما برای شما بهترین و زیباترین شهرهای اسکاندیناوی را آوردیم، پس همراه ما باشید.

شهر کپنهاگ در دانمارک 

شهر کپنهاگ در دانمارک 
شهر کپنهاگ در دانمارک 

 

کپنهاگ پایتخت اسکاندیناوی شهری شگفت انگیز برای گشت و گذار با پای پیاده یا دوچرخه است، زیرا مسطح، در دسترس، دوستانه و جمع و جور است. چیزهای زیادی برای دیدن وجود دارد ، از کاخ آمالین برگ، خانه ای برای خانواده سلطنتی دانمارک، و مسیحیان، کاخ زینتی دیگری که قبلا تا سال 1794 خانه سلطنتی بود و اکنون محل پارلمان است. 

نیهوان یک منطقه شلوغ که با خانه های دارای رنگ های روشن پوشانده شده است، جایی که ساختمان های آن مملو از کافه ها و رستوران های زیرزمینی است. درست در خارج از شهر، طولانی ترین پل جاده ای و ریلی اروپا را که پنج مایل طول دارد و دانمارک را به شهر مالمو سوئد متصل می کند، وجود دارد. همچنین طرفدارن شکسپیر همیشه در حال گشت و گذار در هلسینگور از قلعه باشکوه کرونبورگ که مکان هملت بوده است می باشند.

شهر استاوانگر در نروژ

شهر استاوانگر در نروژ
شهر استاوانگر در نروژ

 

شهر استاوانگر خیابان های آن سنگ فرش و با کلبه های چوبی سفید قرن هجدهم پوشیده شده است. در خارج از شهر، صومعه قرن 12 میلادی که پس از اصلاحات خراب شده است قرار دارد اما در سال 1750 با دقت مرمت شد. امروز این تنها صومعه باقی مانده در نروژ از این دوران است.

 یکی از زیباترین آب های نروژ در این شهر قرار دارد. در اینجا، صخره های کاملاً با ارتفاع بیش از 3000 فوت به دریا فرو می روند.

استکهلم، یکی از بهترین شهرهای اسکاندیناوی

استکهلم، یکی از بهترین شهرهای اسکاندیناوی
استکهلم، یکی از بهترین شهرهای اسکاندیناوی

 

استکهلم یکی از بهترین شهرهای اسکاندیناوی برای فرهنگ، غذا، موسیقی و تاریخ است. کوچه های باریک و سنگ فرش شده قرون وسطایی گاملا استن شبیه موزه ای زنده که با ساختمان های شیروانی و در سایه های مایل به قرمز، آجری و سبز پوشیده شده است. گاملا استن مملو از رستوران های جالب است، بسیاری از آن ها غذاهای اسکاندیناویایی با پیچ و تاب های معاصر و همچنین بوتیک های جذاب و مستقل متخصص در هر چیز، از لباس های پرنعمت گرفته تا آن ظاهر شیک تکرار نشدنی اسکاندیناوی را ارائه می دهند.

موزه Vasa در اسکله، یکی از بهترین موزه های جهان را که از نگاهی جذاب به جهان کشتی سازی قرن هفدهم می گذرد، می باشد. واسا یک کشتی جنگی سنگین بود که در اولین سفر خود در بندر در سال 1622 غرق شد، اما پس از 333 سال در بستر دریا، آن را بالا بردند و با زحمت ترمیم کردند. امروز، این افتخار و لذت سوئد و کامل ترین نمونه جهان از یک کشتی جنگی قرن 17 است.

شهر برگن در نروژ

شهر برگن در نروژ
شهر برگن در نروژ

 

پایتخت سابق نروژ، برگن در تابستان هنگامی که آبشار از بازدیدکنندگان مملو است و مردم محلی برای لذت بردن از تابش آفتاب به کافه های روسازی می روند، در بهترین حالت است. در ضلع شرقی بندر، خانه های زیبا و براق چوبی بریگن در سایه های مختلف صورتی، قرمز و نارنجی یک میراث جهانی هستند که میراث بناهای قدیمی اسکله هانزه را حفظ می کنند. 

در بندرگاه نیز بازار ماهی وجود دارد که مملو از دکه های فروش ماهی تازه و پخته شده، قهوه، انواع توت ها و گل ها است که همیشه به خریداران مشغول توقف میان وعده ناهار مشغول است. 

مطالب مرتبط:

شهر ارهوس در دانمارک

شهر ارهوس در دانمارک
شهر ارهوس در دانمارک

 

دومین شهر بزرگ دانمارک، ارهوس با بیش از 1000 سال پیش توسط وایکینگ ها تاسیس شد. امروزه، این شهر خود را به عنوان مرکزی برای فرهنگ و آموزش احیا کرده است. همیشه با دانشجویان سرگرم می شود و مملو از کافه های خنک، بازارها و دکه های غذای خیابانی است که این شهر را به یکی از بهترین شهرهای اسکاندیناوی تبدیل کرده است.

آرهوس جمع و جور است و به راحتی قابل دیدن است.  زیباترین خیابان شهر باید مسیر سنگ فرش مولستین باشد که با خانه هایی نیمه چوبی، گل های رز که در اطراف آن ها پیچیده شده اند قرار گرفته است.

شهر اسلو در نروژ

شهر اسلو در نروژ
شهر اسلو در نروژ

 

پایتختی سبز، هنری و برجسته برای زندگی در نروژ در انتهای یک فیورد طولانی قرار دارد که جنگل ها و کوه ها آن را در بر گرفته اند. اسلو که جمع و جور و با فرهنگ است، به عنوان مرکزی برای هنر و آشپزی روزافزون آوانگارد، در حال ظهور است، زیرا رشته ای از رستوران ها و کافه های خنک با ستاره میشلن، این مفهوم را که نورویایی ها روی سرزمین رویایی زندگی می کنند، آرام می کند.

برای آگاهی از تاریخ خارق العاده وایکینگ ها و دیدن کشتی های متعلق به قرن نهم و همچنین مصنوعات مربوط به اتاق های تدفین باستان، از موزه کشتی وایکینگ دیدن کنید.

اگر می خواهید نقاشی نمادین فریاد Edvard Munch را ببینید، به سمت گالری ملی بروید. اما آثار اکسپرسیونیست فراتر از این تصویر آزار دهنده است، بنابراین از موزه کاملاً جدید مونک در ساحل بازسازی شده دیدن کنید تا مناظر، صحنه های روستایی و پرتره های رنگارنگ او را تحسین کنید. برای داشتن بهترین چشم انداز از شهر fjord، یک سفر کوتاه به هولمن کولن، پرش اسکی المپیک داشته باشید. چشم اندازهای بالای برج بسیار باشکوه است و موزه ای جالب وجود دارد که به تاریخ اسکی و اکتشاف قطبی می پردازد.

جیرانگر در نروژ

جیرانگر در نروژ
جیرانگر در نروژ

 

جیرانگر به عنوان یکی از طولانی ترین و عمیق ترین فیوردهای جهان شناخته می شود و باعث می شود در لیست میراث جهانی یونسکو جای گیرد. آبشارها از طرف کوه های تقریبا عمودی بیش از 900 فوت ارتفاع می گیرند. سقوط های معروف De syv søstrene (هفت خواهر)، Friaren (خواستگار) و Brudesløret (حجاب عروس) صخره ها را با ظاهری زیبا از مه آلود و اغلب اوقات رنگین کمان تماشایی می کند. جیرانگر خود کمی بیشتر از روستایی با خیره کننده ترین مناظر منطقه در دسترس است. 

اولدن یکی از زیباترین شهرهای اسکاندیناوی

اولدن یکی از زیباترین شهرهای اسکاندیناوی
اولدن یکی از زیباترین شهرهای اسکاندیناوی

 

اولدون دروازه ورود به منظره ای از دریاچه های کوهستانی بلند، فیوردهای عمیق و قله های پوشیده از برف است. برای تماشا در مورد این محیط زیبا، با ماشین تله کابین از دهکده همسایه Loen تا 3600 فوت تا کوه Hoven حرکت کنید. از بالا، مناظر پانوراما از دریاچه Lovatnet، یخچال وسیع Jostedalsbreen، بزرگترین سرزمین اصلی اروپا را مشاهده خواهید کرد. مسیرهای پیاده روی متعددی از ایستگاه تله کابین آغاز می شوند.

شهر اولسند در نروژ

شهر اولسند در نروژ
شهر اولسند در نروژ

 

اولسند در یک شبه جزیره باریک که با جزایر احاطه شده بود در سال 1904 در اثر آتش سوزی ویران شد اما سرانجام دوباره ساخته شد و مانند ققنوس به عنوان یکی از بهترین شهرهای اسکاندیناوی برای معماری زیبا و رنگارنگ ساخته شد. بسیاری از بهترین ساختمان ها در اطراف بندر یافت می شوند، جایی که سرگرم کننده است و به راحتی می توان گشت و گذار کرد و در فروشگاه های عجیب و غریب دیدن و خرید کنید. عتیقه های دریایی و همچنین صنایع دستی ساخته شده از مواد محلی مانند چوب و سنگ خرید خوبی است. چندین رستوران عالی ماهی نیز در اینجا یافت می شود، زیرا این مکان بزرگترین ناوگان ماهی گیری نروژ است، که به فرصت های زیادی برای نمونه برداری از لوازم ماهی گیران محلی اجازه می دهد.

برای فرهنگ ماهیگیری بیشتر، به موزه Sunnmøre مراجعه کنید. بیش از 55 خانه قدیمی نروژی در اینجا نقل مکان شده است که داستان تاریخ فرهنگی و معماری منطقه را بازگو می کند. همچنین یکی از بزرگترین مجموعه های قایق های تاریخی نروژ، از جمله ماکت های کشتی های دوره وایکینگ ها را مشاهده خواهید کرد.

 

کدام یک از شهرهای اسکاندیناوی برای شما جذابیت دارد؟

 

 

 

آنچه دیگران میخوانند:

نویسنده: زهره شعبانی 



+ 9
مخالفم - 12
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری