پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۳۰ تیر ۱۴۰۰ ۱۲:۲۹
۸
۰
نسخه چاپی
پیش بینی بیت کوین 15 هزار دلاری:

بیت کوین تا چه مقدار می خواهد کاهش پیدا کند؟

پیش بینی بیت کوین 15 هزار دلاری:
قیمت بیت کوین امروز ۳۰ تیرماه با ۳.۵۱ درصد افزایش نرخ به ۳۰,۶۹۴ دلار معادل ۷۵۹,۹۰۱,۳۰۰ تومان رسید.

به گزارش تیتربرتر؛ ساعاتی قبل رمز ارز بیت کوین به کانال ۲۰ هزار دلاری سقوط کرد.ارزش بیت کوین تا ۲۹۵۰۰ دلار کاهش یافته که یک طی یک ماه گذشته بی سابقه است.ارزش اتر هم ۴.۸ درصد پایین آمده و به ۱۷۳۰.۳۳ دلار رسیده که پایین ترین رقم طی یک ماه گذشته را نشان می‌دهد.

سقوط بورس از کجا شروع شد؟

سقوط بورس از کجا شروع شد؟
سقوط بورس از کجا شروع شد؟

 

بیت کوین علیرغم افزایش بها همچنان در کانال ۳۰ هزار دلار قرار دارد. امروز ۳۰ تیرماه قیمت بیت کوین با ثبت افزایش ۳.۵۱ درصد به ۳۰,۶۹۴ دلار معادل ۷۵۹,۹۰۱,۳۰۰ تومان رسید.

بیت کوین یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۵۷۷.۶۹ میلیارد دلار، در رتبه ۱ بازار قرار داشته و سهم ۴۴.۷۸ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد و حجم مبادلات روزانه آن ۲۱.۵۹ میلیارد دلار است.

بالاترین قیمت بیت کوین در تاریخ ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ معادل ۶۴,۸۶۳.۰۹ دلار بوده که همینک %۵۲.۵۳ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحد‌های در گردش بیت کوین ۱۸.۷۶ میلیون و تعداد کل واحد‌های آن ۲۱ میلیون خواهد بود.

طی یک هفته گذشته بیت کوین حدود ۴۰۰۰ دلار از ارزش خود را از دست داد. خرس‌ها همچنان به افزایش فشار ادامه دادند و بار‌ها این دارایی را به پایین کشاندند. در نتیجه این تحولات، ارز رمزنگاری شده اول بازار تا حدود تراز ۳۱ هزار دلار افت کرد.

ولی طی ۲۴ ساعت گذشته وضعیت خیلی بدتر شد. به طوری که دامپ ۱۵۰۰ دلاری بیت کوین باعث شد این دارایی به پایین‌ترین سطح روزانه خود یعنی ۲۹۵۰۰ دلار سقوط کند. این اولین بار بعد از ۲۲ ژوئن (۱ تیر) بود که بیت کوین زیر ۳۰ هزار دلار را لمس می‌کرد.

از آن زمان، بیت کوین اندکی بهبود یافته، ولی هنوز زیر این سطح بحرانی ترید می‌شود. سرمایه بازار این ارز نیز کاهش یافته و به ۵۶۰ میلیارد دلار رسیده است، اما به دلیل سقوط شدید اکثر آلتکوین ها، دامیننس بیت کوین به بیش از ۴۶ ٪ رسیده است.

ارزیابی داده‌های درون شبکه‌ای نشان می‌دهد شماری زیادی از سرمایه گذاران خرد بازار با ضرر در حال فروش دارایی‌های خود هستند چرا که نگران اند تمام دارایی خود را از دست بدهند. از طرف دیگر سرمایه گذاران بزرگ و شرکت‌ها اگرچه کماکان اقدام به فروش دارایی‌های در اختیار خود نکرده اند، اما تمایل آن‌ها به خرید جدید کاهش قابل توجهی داشته است و آن‌ها نیز نظاره گر بازار شده اند.

به دنبال ناتوانی بیتکوین در ثبت یک صعود پرقدرت، برخی از فعالان مالی انتظار آغاز دور جدید ریزش بیتکوین را دارند. جفری گوندلاخ -میلیاردر آمریکایی و فعال بازار‌های مالی- با اشاره به نصف شدن قیمت بیتکوین از قله قیمتی خود پیش بینی کرده است قیمت بیتکوین به محدوده ۲۳ هزار دلاری عقب بنشیند. او عقیده دارد که علاوه بر بیتکوین، ارزش طلا نیز طی ماه‌های پایانی سال ریزش خواهد کرد.

طی ساعات گذشته قیمت بیت کوین به یکباره ۶ درصد سقوط کرد.

علل افت شدید بیت کوین در بازار جهانی

علل افت شدید بیت کوین در بازار جهانی
علل افت شدید بیت کوین در بازار جهانی

 

به نقل از کوین مارکت کپ، در معاملات امروز بازار جهانی ارزهای مجازی قیمت بیت کوین به یکباره ۶ درصد ریخت و حتی کانال ۳۰ هزار دلاری را از دست داد. هم اکنون هر بیت کوین ۲۹ هزار و ۶۸۷ دلار در حال معامله است. این قیمت نسبت به هفته پیش همین موقع حدود ۱۱ درصد پایین تر بوده و ارزش کل بازار بیت کوین را به ۵۵۶ میلیارد دلار رسانده است.

در ۲۴ ساعت گذشته هم ۷۷۹ هزار بیت کوین به ارزش ۲۳ میلیارد دلار در بازار جهانی خرید و فروش شده است. تعداد بیت کوین‌های جهان هم هم‌اکنون ۱۸ میلیون و ۷۶۱ هزار و ۵۰۶ عدد است.

اتریوم دو درصد بیشتر از بیت کوین ریخت، و با حدود ۸ درصد کاهش در حال حاضر ۱۷۴۲ دلار خرید و فروش می‌شود. باینانس کوین هم ۱۲.۵ درصد سقوط کرد و ۲۶۱ دلار دست به دست می‌شود. کاردانو ۱۰.۵ درصد و ریپل هم حدود ۹ درصد سقوط قیمت داشتند و ۱.۰۵ دلار و ۵۲ سنت در حال خرید و فروش هستند. یکی از قربانیان امروز هم دوج کوین بود که ۸.۳ درصد ریخت و هم اکنون ۱۶ سنت خرید و فروش می‌شود.

در ۲۴ ساعت گذشته ۷.۲۶ درصد معادل حدود ۱۰۰ میلیارد دلار از ارزش بازار ارزهای مجازی به باد رفتند و هم‌اکنون به رقم ۱.۱۹۳ میلیارد دلار رسیده است. در این بازار همچنین ۵۶ میلیارد دلار پول جابجا شده و تعداد ارزهای مجازی جهان هم در آستانه رسیدن به ۱۱ هزار نوع قرار داشته و فقط ۳۵ پله دیگر فاصله دارد.

مطالب مرتبط:

به گزارش بلومبرگ، حدود دو ماه بود که بیت کوین بین 30 تا 42 هزار دلار در حال معامله بود، اما امروز به یکباره به زیر 30 هزار دلار سقوط کرد و نسبت به دیروز 6 درصد ریخت.

صبح امروز تحلیل‌گران تکنیکال به دقت پیگیر آن بودند که آیا بیت کوین حمایت 30 هزار دلار را خواهد شکست و بر این باور بودند در صورتی که حمایت 30 هزار دلاری بشکند شاهد سرعت گرفت افت قیمت بیت کوین در بازار جهانی خواهیم بود.

برخی از کارشناسان بر این باورند که همان گونه که شاهد سقوط بورس آمریکا در شب گذشته بودیم و دلیل آن هم بازگشت موج شیوع کرونا در این کشور بود، بازار ارزهای مجازی هم با همین الگو سقوط کرده است. 

کیت لرنر، کارشناس ارشد موسسه تریوس، بر این باور است که سرمایه‌گذاری در ارزهای مجازی بر مبنای اطمینان و نقدینگی است و زمانی که شما شاهد کاهش اطمینان هستید، می‌بینیم که فضا در کوتاه مدت در بازار جهانی ارزهای مجازی ملتهب می‌شود.

نکته قابل تأمل اینکه این ادعا که بیت کوین می‌تواند پناهگاهی برای دارایی‌ها در برابر تورم باشد نیز زیر سوال رفته است. طرفداران سرمایه‌گذاری در بیت کوین می‌گفتند به لطف محدود بودن عرضه بیت کوین، این ارز مجازی می‌تواند از دارایی‌های آنها در برابر کاهش ارزش ناشی از بالا رفتن تورم حمایت کند، اما حالا شاهد آن هستیم که در ماه جولای قیمت بیت کوین 10 درصد سقوط کرده و قیمت آن نسبت به ابتدای سال تنها رشد 6 درصدی داشته است و این در حالی است که شاخص S&P500 در بورس آمریکا از ابتدای سال جاری تاکنون 9 درصد رشد کرده است. 

لرنر بر این باور است که زمانی که شاهد بالا رفتن ریسک در فضای اقتصادی باشیم، در بازار جهانی ارزهای مجازی هم خود را نشان خواهد داد. 

شیوع نوع دلتای ویروس کرونا در بسیاری از کشورها نگرانی‌های جدی را نسبت به تداوم روند بهبود اوضاع اقتصادی در جهان ایجاد کرده و بازارهای مالی را تحت‌الشعاع قرار داده است.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده:سینا گلستانی



+ 8
مخالفم - 6
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری