پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۳۰ تیر ۱۴۰۰ ۱۷:۱۰
۶
۰
نسخه چاپی

ماجرای ابتلای اعضای خندوانه به کرونا

ماجرای ابتلای اعضای خندوانه به کرونا
جناب خان از ابتلای اعضای خندوانه به کرونا خبر داد.

به گزارش تیتربرتر؛ کرونا به جان «خندوانه» افتاد.

جزئیات ابتلای اعضای خندوانه به کرونا

جزئیات ابتلای اعضای خندوانه به کرونا
جزئیات ابتلای اعضای خندوانه به کرونا

 

 برخی از عوامل «خندوانه» در ساعات اخیر از ابتلای عده ای از دست اندرکاران تولید این مجموعه به کرونا خبر داده اند.

محمد بحرانی، صداپیشه «جناب خان» با انتشار ویدئویی که محوریت آن مشکلات مردم خوزستان است، از ابتلای دوتن از همکارانش در «خندوانه» به ویروس کرونا خبر داده است.

بحرانی در این ویدئو اعلام می کند که حامد ذبیحی و مهدی برقعی، دو عروسک گردان «جناب خان» به کرونا مبتلا شده اند و علت غیبت عروسک جناب خان در برنامه «خندوانه» هم همین مساله است.

همچنین علی صبوری از کمدین های برنامه «خندوانه» در سالهای اخیر با انتشار مطالبی در پیج شخصی اش در اینستاگرام از ابتلای رامبد جوان به ویروس کرونا خبر داده است.

اما خبرهای دست اندارکان تولید «خندوانه» در حالی از ابتلای رامبد جوان و برخی دیگر از عوامل برنامه، به کرونا حکایت دارد که شامگاه گذشته ـ سه شنبه ـ 29 تیر ماه ـ رامبد جوان مقابل دوربین این برنامه و مسابقه ادابازی حاضر شد و با برخی دیگر از هنرمندان از جمله شهاب عباسی، آرش ظلی پور و ... در تماس بود.

معرفی برنامه خندوانه

خندوانه نام برنامه‌ای تلویزیونی به کارگردانی و اجرای رامبد جوان است که در هر قسمت با چهره‌های سرشناس سینما، تلویزیون، ورزش، سیاست و مانند آن در مورد خنده و شادی گفتگو می‌کند.

خندوانه برای مدت‌ها در کنار برنامه‌های دیگری مانند دورهمی و … یکی از پر مخاطب‌ترین برنامه‌های تلویزیونی ایران محسوب می‌شود. این برنامه از هنرمندانِ محبوب و معروفِ دیگر نیز بی‌بهره نمانده و هفته‌ای چند شب یک خنداننده به برنامه می‌آید.

همچنین، مهمانان دیگری از میان افراد موفق جامعهٔ ایرانی نیز دارد. این برنامه در اسفند ماه سال ۹۸ مجدداً از شبکه‌های نسیم و اول سیما پخش شد. تاکنون هفت فصل از برنامه خندوانه پخش شده است که سری جدید این برنامه در قالب سریالی از پخش صحنه خندوانه از هفته آینده در شبکه نسیم پخش می شود.

از بخش‌های دیگر برنامه می‌توان به استندآپ کمدی، مسابقه، میان‌برنامه (مصاحبه با مردم)، انیمیشن و نماهنگ اشاره کرد. به گفته محمدرضا زائری «برنامه «خندوانه» یکی از بهترین الگوها در تجربه‌های رسانه ای است»

خندوانه برنامه‌ای تلویزیونی به تهیه‌کنندگی سید علی احمدی و کارگردانی و اجرای رامبد جوان است که در هر قسمت با چهره‌های سرشناس سینما، تلویزیون، ورزش، سیاست و مانند آن در مورد خنده و شادی گفتگو می‌کند. خندوانه برای مدت‌ها یکی از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های تلویزیونی ایران محسوب می‌شود. این برنامه از هنرمندانِ محبوب و معروفِ دیگر نیز بی‌بهره نمانده و هفته‌ای چند شب یک خنداننده به برنامه می‌آید. همچنین، مهمانان دیگری از میان افراد موفق جامعهٔ ایرانی نیز دارد. این برنامه در اسفند ماه سال ۹۸ مجدداً از شبکه‌های نسیم و اول سیما پخش شد. فصل هفتم خندوانه قرار بود از اواخر سال ماه ۱۳۹۸ پخش شود که به دلیل محدودیت‌های ناشی از کرونا تا اواسط اسفند ۱۳۹۹ انجام نشد ولی بالأخره از ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ به مناسبت مبعث به روی آنتن شبکهٔ نسیم رفت.

مطالب مرتبط:

ایده اولیه خندوانه

ایده اولیه خندوانه
ایده اولیه خندوانه

 

ایدهٔ اجرای برنامه، یک بار در سال ۱۳۸۳ توسط رامبد جوان به شبکهٔ پنج داده شده بود، ولی به خاطر تأمین نشدن بودجه و مسائلی آن ساخت این برنامه به تعویق افتاد.

از ۲۰۰۰ مقاله‌ای که دربارهٔ خندیدن و خنده در جهان تألیف و نوشته شده بود، تقریباً ۹۰۰ مورد استخراج و بن‌مایه علمی برنامه شد. بارزترین بخش این مقالات توجه به اثرات حیرت‌انگیز خنده در انسان‌ها بود.

محتوای برنامه خندوانه

این برنامه از تماشاگرانی تشکیل شده که با تست خنده و از میان افراد متقاضی به برنامه وارد شده‌اند و در طول برنامه لبخند به لب دارند و به آن‌ها «هیئت داورانِ خندوانه» گفته می‌شود. برنامه با مقدمهٔ رامبد جوان شروع می‌شود و پس از آن او و حضار، ترانهٔ شاد برنامه را می‌خوانند. بعد، مهمان برنامه را همراه با تشویق به داخل دعوت می‌کنند. در میان مصاحبه، گفتگویی با دوستان و همکاران وی نشان داده می‌شود. گفتگو با مهمان با شوخی و خنده همراه است. از مهمان برنامه خواسته می‌شود که پنج ثانیه به سمت دوربین لبخند بزند و مردم با فرستادن پیامک، در برنامهٔ پایانیِ هر هفته بهترین لبخند را گزینش می‌کنند. در طی برنامه، نیما شعبان‌نژاد و جناب خان (فصل‌های ۲ و ۳) نقش آفرینی می‌کنند.

در فصل ۴ عروسک جناب خان از برنامه خارج شد و ۴ عروسک برادر به برنامه دعوت شدند که پس از حضور ناموفق آن‌ها از این برنامه کنار گذاشته شدند. در فصل ۵ خندوانه که با بازگشت جناب خان نیز همراه بود، برای نخستین بار برنامه در سه شب آخر هفته (روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه) روی آنتن می‌رفت و زمان برنامه مقدار قابل توجهی افزایش یافته بود. این روند در فصل ششم هم ادامه یافت.

از بخش‌های دیگر برنامه می‌توان به استندآپ کمدی، مسابقه، میان‌برنامه (مصاحبه با مردم)، انیمیشن و نماهنگ اشاره کرد. به گفته محمدرضا زائری «برنامه خندوانه یکی از بهترین الگوها در تجربه‌های رسانه ای است».

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده : علیرضا یوسفی



+ 6
مخالفم - 5
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری