پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۳۱ تیر ۱۴۰۰ ۱۲:۰۶
۱۴
۰
نسخه چاپی
برای صمیمیت در زندگی مشترک:

اهمیت رابطه جنسی در زندگی زناشویی چقدر است؟

برای صمیمیت در زندگی مشترک:
رابطه جنسی قطعاً فواید جسمی و روانی زیادی برای آن دارد. با این حال، پاسخ به اهمیت آن در ازدواج کمی پیچیده تر از آن است.

تیتربرتر: رابطه جنسی بدیهی است که فواید زیادی دارد و هرچه بیشتر داشته باشید، بهتر است. با این حال، به یاد داشته باشید که همه چیز از دست نمی رود وقتی شما آن را به اندازه دیگران نداشته باشید. فرکانس مهم نیست؛ این کیفیت است که ارزش دارد. در اینجا 10 نکته برای دانستن اهمیت رابطه جنسی در یک رابطه وجود دارد.

 رابطه جنسی صمیمیت را تقویت می کند

 رابطه جنسی صمیمیت را تقویت می کند
 رابطه جنسی صمیمیت را تقویت می کند

 

این احتمالاً بارزترین دلیل نیاز زوج های متاهل به رابطه جنسی بیشتر است. رابطه جنسی باعث ایجاد صمیمیت می شود. مطمئناً، شما همه چیز را با هم تقسیم می کنید و یک رابطه خوب در رابطه شما وجود دارد، با این حال اگر رابطه جنسی در نحوه ابراز عشق خود به یکدیگر پایین باشد، درست نیست. داشتن زندگی مشترک و اطمینان از حضور یکدیگر می تواند باعث از بین رفتن برخی از مشکلات شما شود. اگرچه عاشق هستید، اما ممکن است حس جنسی ابتدای کار خود را از دست داده باشید، بنابراین آنچه برای احیای آن لازم است کمی رابطه جنسی بیشتر است.

رابطه جنسی استرس شکن است

ارتباط رابطه جنسی و استرس
ارتباط رابطه جنسی و استرس

 

نیازی به گفتن نیست که چقدر می تواند شگفت آور باشد که پس از یک روز طولانی به خانه بیایید و تمام انرژی استرس خورده خود را با شریک زندگی خود در رختخواب آزاد کنید. متخصصان می گویند رابطه جنسی منظم به دلیل ترشح اندورفین های خوب در بدن، به مردم کمک می کند واکنش بهتری نسبت به استرس نشان دهند. نه تنها به آرامش شما کمک می کند، بلکه باعث می شود زمان زیادی با همسرتان در رختخواب پیوند برقرار شود. پس از آن همه خواب شب خوبی وجود دارد که پس از آن خواهید دید. اگرچه انجام یک تمرین خوب درست قبل از خواب توصیه نمی شود، اما رابطه جنسی از آن مستثنی است. مشاهده شده است که دمای بدن را کاهش می دهد و باعث خواب عمیق می شود.

 رابطه جنسی و پیوند زوجین با هم

ارتباط رابطه جنسی و پیوند زوجین
ارتباط رابطه جنسی و پیوند زوجین

 

انفجار اندورفین در مغز بعد از فعالیت جنسی کمک به پیوند زوجین در حین رابطه جنسی است. این فقط مربوط به نفوذ و اتمام نیست، بلکه اکتشاف بازیگوشانه ای است که قبل از آن رخ می دهد و صمیمی ترین لحظات را با شریک زندگی خود به شما هدیه می دهد. هر دو زن و مرد به شور، عاشقانه و رابطه احتیاج دارند تا به یکدیگر نشان دهند که عشق آن ها زنده است و به خوبی پیش می رود.

 رابطه جنسی به حل مشکلات کمک می کند

 رابطه جنسی به حل مشکلات کمک می کند
 رابطه جنسی به حل مشکلات کمک می کند

 

با پیشرفت زمان در یک رابطه طولانی، زوجین در مورد موضوعات اختلاف نظر دارند. تعارضات ناشی از اختلاف نظر به امری عادی تبدیل می شود و زوجین تمایل به دور شدن دارند. سپس رابطه جنسی به یک فعالیت وارداتی برای ایجاد آتش بس تبدیل می شود. صمیمیت جنسی به زوجین کمک می کند تا عاشقانه اختلافات خود را حل کنند زیرا فراتر از اختلافات خود به دنبال یافتن نقاط مشترکی هستند که به جای درگیری برای قدرت، برای هر دو مفید باشد. همچنین این امر عاشقانه از دست رفته را دوباره زنده می کند و اعتمادی را که حتی در وسط سخت ترین مبارزاتشان به اشتراک می گذارند به آن ها یادآوری می کند.

رابطه جنسی سطح عمیق تری ایجاد می کند

رابطه جنسی سطح عمیق تری ایجاد می کند
رابطه جنسی سطح عمیق تری ایجاد می کند

 

زوجین راضی از نظر جنسی به شما می گویند که رابطه جنسی فقط در اتاق خواب محدود نیست. ریشه های آن فراتر از زندگی روزمره آن هاست. ارتباط اصلی در خارج از اتاق خواب شما مهم است، بدون آن، ارتباط فیزیکی شما در تخت خواب ضعیف خواهد بود. رابطه جنسی عالی از ذهن شروع می شود، که شامل ارتباط صادقانه با همسرتان در همه زمان ها است. سازگاری با آن چیزی است که باعث می شود رابطه جنسی به ویژه برای زنان بسیار لذت بخش تر باشد. به آن ها کمک می کند ارتباط عمیقی با مرد خود داشته باشند و رابطه عاشقانه را واقعاً دوست داشته باشند.

مطالب مرتبط:

 رابطه جنسی یک تمرین عالی است

 رابطه جنسی یک تمرین عالی است
 رابطه جنسی یک تمرین عالی است

 

رابطه جنسی همان فعالیت بدنی شدید است که به شما کمک می کند کالری زیادی بسوزانید. یک دور خوب از رابطه جنسی معادل برخی از فعالیت های بدنی متوسط مانند راه رفتن سریع از بالا رفتن از یک پله است. شما همچنین در حین رابطه جنسی عضلات را تحریک می کنید، که به شما کمک می کند شکم، کمر و ران خود را سفت و شل کنید. به طور متوسط در پایان 30 دقیقه رابطه جنسی خوب 200 کالری می سوزانید. بنابراین اگر شما در یک برنامه تناسب اندام هستید که تمام کالری دریافتی و سوزانده شده خود را کنترل می کند، کاهش کمی از تردمیل و جایگزینی آن با رابطه جنسی با شریک زندگی خود مزایای بی نظیری دارد.

 رابطه جنسی اعتماد به نفس بهتری ایجاد می کند

 رابطه جنسی اعتماد به نفس بهتری ایجاد می کند
 رابطه جنسی اعتماد به نفس بهتری ایجاد می کند

 

رابطه جنسی برای داشتن احساس خوبی در مورد خود مهم است. هیچ کس از بودن در ازدواجی که فاقد اشتیاق جسمی است لذت نمی برد. همه می خواهند مورد پسند واقع شوند. بنابراین، رابطه جنسی پرشور و نیرومند شاخصی است که نشان می دهد شریک زندگی شما هنوز درگیر شماست. عالی بودن در رختخواب و بازگشت همسرتان به خواسته های بیشتر یک تقویت کننده اعتماد به نفس عالی برای زنان و مردان است. از طرف دیگر، بررسی اهمیت جنسیت در یک رابطه طولانی مدت نشان می دهد که عدم اطمینان نسبت به خودتان و عملکرد ضعیف می تواند سرانجام شریک زندگی شما را به دنبال راه های دیگر خارج از ازدواج سوق دهد.

 رابطه جنسی برای سلامت جسمی

رابطه جنسی برای سلامت جسمی
رابطه جنسی برای سلامت جسمی

 

رابطه جنسی نه تنها می تواند به شما تمرین خوبی بدهد و هم کالری بسوزاند، بلکه فواید بی شماری برای سلامتی جسمی هم برای شما و هم برای شریک زندگی خود دارد. عضلات درگیر در رابطه جنسی به خوبی نازک شده و باعث بهبود کنترل مثانه در مردان و زنان می شوند. اندورفین منتشر شده در طی فعالیت جنسی به کاهش درد جسمی و حتی گاهی میگرن و کمردرد کمک می کند و باعث ایجاد آرامش و رفاه می شود. مقاربت جنسی با همسر شما همچنین همراه با داشتن فواید زیادی برای قلب، از جمله کاهش فشار خون پس از آن و کاهش احتمال بیماری های قلبی، یک کار خوب است.

رابطه جنسی و مزایای روانشناختی 

رابطه جنسی و مزایای روانشناختی 
رابطه جنسی و مزایای روانشناختی 

 

علاوه بر پیوند و صمیمیت، رابطه جنسی دارای تأثیرات روانشناختی فراوانی است که هم برای شما و هم برای ازدواج شما مفید است. رابطه جنسی با همسر شما باعث افزایش کیفیت زندگی و خوشبختی شما می شود. با این حال، این مربوط به رابطه جنسی معنی دار با درگیری کامل هر دو شریک زندگی است. رابطه جنسی باعث ترشح اندورفین می شود که برای داشتن احساس خوب، کاهش تحریک پذیری و مقابله با دوره های افسردگی ضروری است. هورمون اکسی توسین که در هنگام تحریک جنسی ترشح می شود به پیوند و احساس امنیت و اتصال کمک می کند، فواید روانشناختی دارد.

 رابطه جنسی یک جشن است

 رابطه جنسی یک جشن است
 رابطه جنسی یک جشن است

 

اگرچه رابطه جنسی به دلیلی غیر از خود احتیاج ندارد، اما بسیاری از زوجین به عنوان جشن عشق و صمیمیت خود رابطه جنسی برقرار می کنند. نه تنها احساس شگفت انگیزی دارد، بلکه جرقه را زنده نگه می دارد و مانع از یکنواختی در زندگی زناشویی می شود.

صمیمیت تمایل دارد که با ایجاد یک رابطه از الگویی پیروی کند. زوج هایی که تازه عاشق شده اند به طور معمول احساس نزدیکی و هیجان می کنند و رابطه جنسی منظمی دارند. بچه دار شدن صمیمیت زن و شوهر را به میزان قابل توجهی تغییر می دهد. طبیعی است که زندگی جنسی یک زن و شوهر پس از بچه دار شدن به دلیل خستگی و کمبود وقت خصوصی رو به زوال است.اما زندگی جنسی بسیاری از زوجین پس از خارج شدن از منطقه کودک بهبود نمی یابد. اولویت ها به تربیت بچه ها و شغل های بزرگ و مسئولیت های خانه تغییر می کند. 

حتی اگر فرزندی نداشته باشید، تازه رابطه بعد از سه یا چهار سال زندگی مشترک از بین می رود. به طور معمول، این زمانی است که رابطه جنسی معمولی و عادی می شود. در این مرحله صمیمیت از بین می رود زیرا زوجین در مورد زندگی جنسی خود صحبت نمی کنند، و زوجین به همان اندازه که در اوایل رابطه با هم بودند، در رابطه با یکدیگر شریک نمی شوند.

 

رابطه جنسی در زندگی زناشویی شما چه اهمیتی دارد، لطفا آن را با مخاطبان به اشتراک بگذارید.

 

آنچه دیگران میخوانند:

نویسنده: مریلا جواهری 



+ 14
مخالفم - 7
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری