پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۳۱ تیر ۱۴۰۰ ۱۶:۳۷
۱۱
۰
نسخه چاپی
یکی از جاذبه های گردشگری جهان:

شهرهای زیبا و دیدنی ایتالیا

یکی از جاذبه های گردشگری جهان:
ایتالیا برای گردشگران و توریست ها همانند بهشت است، با اینکه ایتالیا جز کوچک ترین کشورهای جهان است جاذبه های گردشگری زیادی را در خود جای داده است.

تیتربرتر: ایتالیا که یکی از کشورهای زیبا و دیدنی جهان است، دارای ده شهر زیبا را می باشد. این شهرها نه تنها زیباترین شهرهای ایتالیا هستند، بلکه از پربازدیدترین شهرهای این کشور نیز هستند. پس همراه ما باشید تا شهرهای زیبا و دیدنی کشور ایتالیا را بررسی کنیم. 

رم شهر زیبای ایتالیا

رم شهر زیبای ایتالیا
رم شهر زیبای ایتالیا

 

یکی از زیباترین شهرهای ایتالیا که احتمالاً اولین ایستگاه در این کشور برای بسیاری است، پایتخت آن رم است. هزاران چشمه قرون وسطایی، کاخ ها، موزه ها، بناهای تاریخی قرون وسطایی مانند کولوسئوم و پانتئون افسانه ای شناخته شده، آشنا شوید. از جمله کارهای لازم در رم می توان به تور غذا برای چشیدن بهترین پیتزا، ماکارونی اشاره کرد. یا به تور پیاده روی تاریخی بپیوندید تا بهترین جاذبه های رم را دیدن کنید. یکی دیگر از جاذبه های گردشگری در شهر مشهور ایتالیا، شهر واتیکان است.

فلورانس شهر دیدنی ایتالیا

فلورانس شهر دیدنی ایتالیا
فلورانس شهر دیدنی ایتالیا

 

یکی از زیباترین شهرهای ایتالیا که مورد علاقه روح خلاق، طبیعت و علاقه مندان به موزه است، فلورانس زرق و برق دار است. بسیاری از مردم فلورانس را به رم ترجیح می دهند، جای تعجب نیست زیرا اگر شهرهای کوچک و جمع و جور و منظم را دوست دارید، فلورانس یکی از بهترین مکان ها برای بازدید در ایتالیا است. این مکان ممکن است یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در تمام ایتالیا باشد. بسیاری از کارهای باورنکردنی برای دیدن و انجام در فلورانس وجود دارد. 

ونیز شهر گردشگری و رویایی ایتالیا

ونیز شهر گردشگری ایتالیا
ونیز شهر گردشگری ایتالیا

 

ونیز یا ونزیا، همانطور که ایتالیایی ها آن را می نامند، بدون شک یکی از زیباترین شهرهای ایتالیا است که در یک تالاب، پر از شگفتی های معماری بیزانس، روی آب قرار گرفته است. هرگز نمی توانید اولین نگاه اجمالی خود را در این شهر زرق و برق دار فراموش کنید، مهم نیست که چند بار به آن سفر خواهید کرد، شما مدام برمی گردید. ونیز ممکن است یکی از عاشقانه ترین مقصدهای جهانی باشد، اما برای لذت بردن از زیبایی های این شهر گوندولاها و کانال ها نیازی به عشق ندارید.

ناپل شهر دیدنی ایتالیا

ناپل شهر دیدنی ایتالیا
ناپل شهر دیدنی ایتالیا

 

کوه آتشفشانی باستانی زیبا و وسوویوس، که با تپه های کوچک تر احاطه شده است، پس زمینه زیبا ناپل را در منطقه کامپانیا، یکی از زیباترین شهرهای ایتالیا تشکیل می دهد. و در طرف دیگر، دریای مدیترانه ای فیروزه ای را پیدا خواهید کرد. اگر اهل پیاده روی بیرون از منزل، اماکن باستانی یا تاریخ و فرهنگ قرون وسطایی هستید، در ناپل، محل زندگی میراث جهانی یونسکو آن را می توانید به دست بیاورید.

مطالب مرتبط:

میلان یکی از جاذبه گردشگری ایتالیا

میلان یکی از جاذبه گردشگری ایتالیا
میلان یکی از جاذبه گردشگری ایتالیا

 

میلان از جمله پربازدیدترین مکان های این کشور، پایتخت مد اروپا و یکی از ثروتمندترین شهرهای جهان است. این با شهرهای معمولی ایتالیا متفاوت است. اما یکی دیگر از عجایب زیباترین شهرهای ایتالیا به میلان وجود دارد، زیرا در کنار این آسمان خراش های مدرن، می توانید چندین عجایب قرون وسطایی، موزه ها، گالری ها، غذاهای عالی و غیره را نیز پیدا کنید. بسیاری فرض می کنند این شهر فقط برای شیک پوشان است و یا آن را به عنوان یک قطب صنعتی تصور می کنند و این شهر را رد می کنند، اما این درست نیست، زیرا چیزهای زیادی برای لذت بردن در شهر دوست داشتنی میلان وجود دارد.

بولونیا شهر زیبای ایتالیا

میلان یکی از جاذبه گردشگری ایتالیا
میلان یکی از جاذبه گردشگری ایتالیا

 

نزدیک به فلورانس، گوهر دیگری از توسکانی، بولونیا که در منطقه امیلیا رومانیا قرار دارد. در اطراف تپه های سرسبز خانه باغ های انگور و باغ های زیتون، ساختمان هایی به رنگ پاستل، کوچه های سنگفرش شده با سقف قرمز، کاخ ها، کلیساهای جامع و تاریخ باستانی غنی، بولونیا را به یکی از زیباترین شهرهای ایتالیا تبدیل کرده است. بولونیا یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اروپا را در خود جای داده است.

ورونا قدیمی ترین شهر ایتالیا

ورونا قدیمی ترین شهر ایتالیا
ورونا قدیمی ترین شهر ایتالیا

 

بسیاری از مسافران در مورد سومین شهر بزرگ ایتالیا که محل برگزاری تاریخ رومئو و ژولیت و محل زندگی برخی از قدیمی ترین مکان های تاریخی است اطلاع ندارند،  حتی برخی از آن ها به قرون وسطی بر می گردند. واقع در قسمت شمالی کشور، ورونا یکی از زیباترین شهرهای ایتالیا است که اگر از طرفداران تاریخ هستید، قطعاً باید از آن دیدن کنید. همچنین ورونا هر ساله یکی از بزرگترین جشنواره های اپرا را برگزار می کند؟

راونا شهری زیبا و کوچک ایتالیا

راونا شهری زیبا و کوچک ایتالیا
راونا شهری زیبا و کوچک ایتالیا

 

اگر عاشق گشت و گذار در شهرهای کوچک هستید، فوراً راونا، یکی از زیباترین شهرهای ایتالیا را دوست خواهید داشت. بسیاری نمی دانند که راونا یکی از شهرهای بزرگ در دوره روم بود و برای مدتی در قرن 5 به عنوان پایتخت عمل می کرد. اما یکی از مهمترین دلایلی که باید از راونا دیدن کنید، موزاییک های رنگارنگ و ساختمان های زیبا متعلق به قرن 5 و 6 است که می توان در سراسر شهر یافت. این ساختمان ها با موزاییک در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده اند. آرامگاه دانته آرامگاه شاعر مشهوری است که کمدی الهی را نوشت و یک مکان تاریخی جذاب است. اگر از موزه ها لذت می برید، بازدید از موزه ملی را از دست ندهید. 

لوکا زیباترین شهر ایتالیا

لوکا زیباترین شهر ایتالیا
لوکا زیباترین شهر ایتالیا

 

در حالی که فلورانس در نزدیکی شهرهای منطقه توسکانی بیشترین توجه را به خود جلب می کند، با قطار سواری یکی از زیباترین شهرهای ایتالیا یعنی لوکا را می توانید بازدید کنید. لوکا، محصور در میان تپه ها، تاکستان ها و مزارع زیتون، مکان کاملی است که می توانید پیدا کنید. این بنا به دلایل زیادی یکی از بهترین مکان های ایتالیا برای بازدید است، بر خلاف سایر شهرهای ایتالیا، لوکا کوچک تر است و ترکیبی کامل از شهر مدرن و باستانی دارد که بسیار خوب حفظ شده است.

سیه نا دیدنی ترین شهر ایتالیا

سیه نا دیدنی ترین شهر ایتالیا
سیه نا دیدنی ترین شهر ایتالیا

 

شهر محبوب در توسکانی پس از فلورانس سیه نا، یکی از زیباترین شهرهای ایتالیا است. سیه نا که در شهر قرون وسطایی میراث جهانی یونسکو قرار دارد، نقش مهمی در شکل گیری تاریخ منطقه داشته است. یکی از بهترین چیزها در مورد سیه نا این است که وقتی در توسکانی هستید می توانید یک سفر یک روزه برنامه ریزی کنید و به لطف اندازه جمع و جور این شهر که در یک روز به راحتی قابل گردشگری است. سیه نا یکی از معدود شهرهای اروپایی است که از بناهای تاریخی قرون وسطایی به خوبی محافظت می شود و قدمت آن بین قرن های 13 تا 16 میلادی است.

برج پیزا در فلورانس ایتالیا

برج پیزا در فلورانس ایتالیا
برج پیزا در فلورانس ایتالیا

 

در حالی که برج تاریخی پیزا یکی از برجسته ترین بناهای تاریخی در کشور است، بسیاری از مردم از شهری که در آن قرار دارد چشم پوشی می کنند. خیلی ها نمی دانند که پیزا یکی از بهترین شهرهای ایتالیا برای گردشگرانی است که با چیزهای زیادی شناخته شده اند. پیزا یکی از 10 شهر برتر ایتالیا است زیرا جدا از واقع شدن در نزدیکی فلورانس، لوکا و همچنین سینک تره، چندین میدان به سبک قرون وسطایی، ساختمان های بی نظیر وغذاهای عالی را در خود جای داده است.

تورنتو پربازدیدترین شهر ایتالیا

تورنتو پربازدیدترین شهر ایتالیا
تورنتو پربازدیدترین شهر ایتالیا

 

در منطقه ترنتینوآلتو آدیژه در شمال ایتالیا، یک شهر شگفت انگیز به نام تورنتو واقع شده است. اگرچه یکی از بهترین شهرهای ایتالیا و نزدیک به ونیز است، اما افراد زیادی از تورنتو دیدن نمی کنند. تورنتو به دلیل نبود جمعیت، صحنه های غنی آشپزی، بناهای باشکوه قرون وسطایی و برخی از شگفت انگیزترین موزه ها شناخته شده است، یکی از زیباترین شهرهای ایتالیا برای گردشگران، به ویژه مسافران برای اولین بار است.

پروگو شهر دیدنی ایتالیا

پروگو شهر دیدنی ایتالیا
پروگو شهر دیدنی ایتالیا

 

یکی از شهرهای مشهور ایتالیا برای دانشگاه هایی که دانشجویان را از سراسر جهان جذب دانشجو می کند، پروگو یا پروجیا در منطقه آمبریای مرکزی است. پروجیا که از رودخانه تیبر عبور می کند، به دلیل جذابیت مدرن، شهر قدیمی و کاملاً محافظت شده شهرت دارد، جمعیت شلوغی که جوانان تحت سلطه آن قرار گرفته اند و این شهر را به یکی از زیباترین شهرهای ایتالیا تبدیل کرده است.

جنوا زیباترین شهر ایتالیا

پروگو شهر دیدنی ایتالیا
پروگو شهر دیدنی ایتالیا

 

جنوا در ساحل شمال غربی در لیگوریا یکی از زیباترین شهرهای ایتالیا، شهر بندری و پایتخت ریوریای ایتالیا واقع شده است. جنوا به دلیل بزرگترین شهر قرون وسطایی که در فهرست یونسکو به خوبی حفظ شده شناخته شده است، یکی از بهترین مکا نهای ایتالیا برای بازدید است. این شهر ثروتمندترین و با نفوذترین نخبه های منطقه را در خود جای داده بود. به دلیل داشتن بندر دریایی، بسیاری از بازرگانان ثروتمند ثروت خود را در طول قرون وسطی به رخ کشیدند.

 

شما کدام یک از شهر ایتالیا را دوست دارید؟

 

آنچه دیگران میخوانند:

نویسنده: زهره شعبانی 



+ 11
مخالفم - 8
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری