پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۳۱ تیر ۱۴۰۰ ۱۸:۳۱
۱۰
۰
نسخه چاپی

اولین گزارش خیابانی به آغاز المپیک 2020

اولین گزارش خیابانی به آغاز المپیک 2020
خیابانی: قرنطینه تمام شد؛ پیش به سوی المپیک

به گزارش تیتربرتر؛ جواد خیابانی، گزارشگر باتجربه تلویزیون اعلام کرد با پایان دوران قرنطینه از امروز به تهیه گزارش در توکیو خواهد پرداخت.

جزئیات حضور خیابانی در المپیک 2020

جزئیات حضور خیابانی در المپیک 2021
جزئیات حضور خیابانی در المپیک 2020

 

جواد خیابانی بعد از خروج از قرنطینه امروز اولین گزارش خود را هم به صورت مستقیم از توکیو انجام داد.

 بعد از اینکه جواد خیابانی و دیگر گزارشگران ایرانی با پایان سه روز قرنطینه خود در توکیو، توانستند کار خود را در المپیک آغاز کنند، این گزارشگر باتجربه امروز اولین گزارش خود را هم از توکیو به صورت زنده انجام داد.

جواد خیابانی گزارشگر بازی مکزیک و فرانسه از رقابت های فوتبال المپیک توکیو بود و این دیدار به صورت مستقیم از تلویزیون ایران پخش شد.

جالب اینکه این دیدار هم با نتیجه عجیبی همراه بود و مکزیک توانست 4 بر یک از سد خروس ها عبور کند.

آخرین وضعیت هادی عامل به همراه جواد خیابانی

آخرین وضعیت هادی عامل به همراه جواد خیابانی
آخرین وضعیت هادی عامل به همراه جواد خیابانی

 

هادی عامل که با بدشانسی مواجه شده و به دلیل مثبت شدن تست یکی از گزارشگران صداوسیما باید قرنطینه 14 روزه را طی کند، طبق قوانین موجود در المپیک توکیو فقط روزانه 15 دقیقه می تواند از اتاق خود خارج شده و در محوطه هتل حضور داشته باشد.

از سوی دیگر اما جواد خیابانی با گروه دیگری از عوامل صداوسیما به توکیو رسیده و طبق قوانین باید سه روز قرنطینه را سپری کند تا در صورت منفی بودن تست کرونا کارش را در ورزشگاههای المپیک توکیو آغاز کند.

حالا این تصاویر نشان می دهد که جواد خیابانی و هادی عامل که در یک هتل حضور دارند، در بیرون از قرنطینه به هواخوری می پردازند؛ اما طبق قوانین آن ها نباید از هتل دور شوند و بعد از 15 دقیقه باید به اتاق های خود بازگردند. 

دوره قرنطینه سه روزه جواد خیابانی فردا به پایان می رسد و او می تواند به زودی به تهیه و ارسال گزارش از توکیو برای تلویزیون ایران بپردازد.

با این حال هادی عامل که 5 روزی است قرنطینه را تحمل می کند، باید 9 روز دیگر در هتل بماند و با پایان این دوره و بدون ارتباط با هیچ فردی می تواند به ورزشگاههای المپیک توکیو وارد شود.

گزارش جواد خیابانی در المپیک توکیو 2020

گزارش جواد خیابانی در المپیک توکیو 2021
گزارش جواد خیابانی در المپیک توکیو 2020

 

جواد خیابانی، یکی از باتجربه ترین گزارشگران اعزامی صداوسیما به توکیو که بعد از ورود به پایتخت ژاپن برای پوشش خبری بازی های المپیک مثل دیگر گزارشگران تلویزیونی دنیا به قرنطینه سه روزه رفته بود، بعد از پایان دوران قرنطینه از حال و اوضاع خودش و سایر گزارشگران ایرانی حاضر در توکیو خبر داد.

جواد خیابانی با اعلام خبر خروج خود از قرنطینه گفت: چون تست های آخر ما منفی شده لذا مجوز خروج از قرنطینه سه روزه و عمومی خبرنگاران مستقر در هتل را با تلاش مدیران حاضر در توکیو به ما داده اند و از صبح امروز به مرکز خبری بازی ها موسوم به IBC رفتیم تا خودمان را برای ضبط و تهیه گزارش ها و پخش زنده رویدادهای المپیک آماده کنیم. این رخداد کاملا طبق قوانین موجود در ژاپن برای همه خبرنگاران تلویزیونی رعایت شده و خاص ما نیست.  از تمام مردم ایران و از اینکه با محبت و مهربانی خود به فکر ما بوده و هستند سپاسگزارم و با امید به اینکه ورزشکارانمان بتوانند موفقیت کسب کنند حتما سعی میکنم در آینده ای نزدیک که کارمان سبک تر و کم تر شد بیشتر با شما در این باره گفتگو کنم.

وی افزود: ضمنا قریب به اتفاق است که با تلاش مدیران ما هادی عامل هم  بزودی از قرنطینه در آمده و به جمع ما بپیوندد. اینطور نیست که فقط هادی در قرنطینه باشه ده ها نفر از شبکه های مختلف تلویزیونی اینجا در قرنطینه بوده و هستند و هادی با رعایت تمام اصول و پروتکل ها برای گزارش جذاب کشتی های المپیک آماده است تا با صدای گرم خود هیجان را به دل مردم کشورش برساند .

خیابانی در پایان هم گفت: موضوعی که باید به آن اشاره کنم این است که خبرنگاران روزنامه ها چنین محدودیتی ندارند چون در تماس نزدیک با ورزشکاران نیستند، اما عوامل تلویزیون از تمام شبکه های جهان بخاطر نزدیک تر بودن به صحنه های تمرین و مسابقات و ارتباط کلامی و رودر رو با ورزشکاران محدودیت های بیشتری را تحمل میکنند و بجاست با درک شرایط کرونا که در توکیو برای همه یکسان است از گسترش شایعات بی اساس دست برداریم. همه ما کارکنان رادیو و تلویزیون ایران در اینجا هستیم تا آخرین  اتفاقات المپیک را مثل تمام ادوار گذشته به مردم کشورمان منعکس کنیم و همه ما همراه و هم پیمانیم تا چنین کنیم . برای همکار عزیزم عبدالله روا هم آرزوی سلامتی و بهبود دارم و یقینا ایشان هم که از همکاران توانای من است بزودی و پس از اتمام محدودیت های کرونایی به جمع ما بازخواهد گشت.

مطالب مرتبط:

بیوگرافی جواد خیابانی

بیوگرافی جواد خیابانی
بیوگرافی جواد خیابانی

 

جواد خیابانی (زادهٔ ۲۷ آبان ۱۳۴۵ در کرج) گزارشگر فوتبال، تهیه‌کننده و مجری برنامه‌های ورزشی تلویزیون ایران است.

شروع فعالیت حرفه‌ای جواد خیابانی

تهیه‌کنندگی جواد خیابانی

جواد خیابانی از سال ۱۳۷۳ تا به حال در بیش از ۴۰ برنامه تلویزیونی مختلف، به عنوان تهیه‌کننده شرکت داشته که برخی از آن‌ها فهرست شده‌است:

  • معرفی ورزش‌ها، سال ۱۳۷۳- شبکه سه
  • ایران در جام جهانی، ۱۳۷۵ - شبکه یک
  • جام ملت‌های آسیا، ۱۳۷۶ - شبکه سه
  • دیدار، شبکه پنج
  • ما، شما، ورزش - شبکه سه
  • در جستجوی ورزش - شبکه دو
  • آموزش فوتبال - شبکه آموزش
  • یار دوازدهم - شبکه سه
  • سفر به مسابقات پارالمپیک ۲۰۰۸ پکن
  • مجری‌گری و گزارش مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹

مجری‌گری جواد خیابانی

خیابانی در برنامه‌های زیر به‌عنوان مجری حضور داشته‌است:

جام طلایی (ویژه برنامهٔ جام جهانی فوتبال ۲۰۰۶) - شبکه سه سیما

فوتبال برتر - شبکه سه سیما

  • فصل داغ فوتبال (ویژه برنامه جام جهانی ۲۰۱۸) - شبکه ورزش
  • مجله آسیایی (ویژه برنامه بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸) - شبکه ورزش
  • فوتبال آسیایی (ویژه برنامه جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹) - شبکه ورزش
  • به توان ما (ویژه برنامه برای مبارزه با بیماری کرونا) - شبکه سه سیما

سفرهای کاری جواد خیابانی

جواد خیابانی تا به حال به عنوان خبرنگار به المپیک سیدنی و آتن و پارالمپیک پکن، لندن و ریو دو ژانیرو و جام ملت‌های ۲۰۱۱ قطر اعزام شده‌است. او در زلزله کرمانشاه کمک‌های فراوانی را جمع‌آوری کرده و به آنجا برد.

خانواده جواد خیابانی

جواد خیابانی پنجمین فرزند از میان خانواده‌ای با هشت فرزند است. پدر او انباردار اداره اصلاح بذر کرج بود. او تا ۶ سالگی مقیم کرج بود تا اینکه در سال ۱۳۵۱ به تهران آمد و شاگرد اول کل دبستان‌های منطقه ۱۰ آموزش و پرورش تهران شد. او در آزمون کنکور استعدادهای درخشان شرکت کرد و قبول شد اما به خاطر محدودیت‌های مالی نتوانست ثبت نام کند.

او به علت بیماری فلج اطفال که در سال ۱۳۴۸ به آن دچار شده بود، مشکلات حرکتی زیادی داشت که هنوز هم از آن رنج می‌برد اما با این وجود در مسابقات دوچرخه‌سواری آموزشگاه‌های ایران در سال ۱۳۶۲ قهرمان شد. در سال‌های ۱۳۶۲ تا ۱۳۶۴ مدافع چپ و دروازه‌بان تیم فوتبال منتخب آموزشگاه‌های کرج بود. در سال ۱۳۶۶ از سوی تیم فوتبال منتخب دانشکده‌های فنی و مهندسی تهران در المپیک دانشجویان ایران در شیراز شرکت کرد و به مقام پنجم ایران در رشته فوتبال دست یافت. او به اردوی تیم ملی فوتبال دانشجویان ایران هم دعوت شد اما این اردو هرگز تشکیل نشد، زیرا در آن زمان ورزش دانشگاهی چندان فعالیت مهمی نداشت. جواد خیابانی در بیست و سوم اردیبهشت ۱۳۷۴ ازدواج کرد و یک فرزند دختر به نام «نگار» دارد.

کاندیداتوری جواد خیابانی در مجلس

وی در تاریخ ۴ دی ماه ۱۳۹۴ از طرف حوزه انتخابیه کرج نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی شد، اما از سوی هیئت نظارت شورای نگهبان، به علت نقص مدارک، رد صلاحیت گردید و پس از ارائه مدارک مورد نظر، صلاحیت او مورد تأیید قرار گرفت و در نهایت یک ماه قبل از برگزاری انتخابات به علت مشکلات شخصی از انتخابات مجلس کناره‌گیری کرد.

کتاب های جواد خیابانی

  • سه‌گانه‌ای از پپ گواردیولا (متشکل از سه کتاب «تولد اسطوره» به نویسندگی جواد خیابانی و «محرمانه پپ» و «تکامل جوزپه گواردیولا» به نویسندگی مارتی پرارنائو و ترجمه جواد خیابانی)، نشر افق دور
  • ترجمه حواستو جمع کن یورگن اثر رافائل هونیگشتاین، نشر افق دور
  • ترجمه سقوط امپراطوری فیفا اثر دیوید کان، نشر افق دور
  • ترجمه باشگاه میلیاردرها، نشر افق دور

جوایز جواد خیابانی

  • جایزه بهترین گزارشگر فوتبال صدا و سیمای ایران (۱۳۷۷)
  • محبوب‌ترین چهره تلویزیونی در ایران به انتخاب مجله سروش (۱۳۷۸)
  • بهترین مجری برنامه‌های ورزشی صدا و سیمای ایران (۱۳۸۴)
  • بهترین مجری برنامه‌های ورزشی صدا و سیمای ایران (۱۳۸۶)

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: شایان صفرزاده



+ 10
مخالفم - 7
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری