پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
شنبه, ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ ۱۵:۳۶
۸
۰
نسخه چاپی
یکی از ارزهای رمزنگاری شده:

ارز دیجیتال مونرو چیست؟ و چالش های آن

یکی از ارزهای رمزنگاری شده:
مونرو ارزهای مجازی یا دیجیتال غیر متمرکز هستند و می توانند برای خرید و فروش یا فناوری بلاکچین استفاده شوند. هدف بسیاری از ارزهای دیجیتال افزایش حریم خصوصی و ناشناس ماندن است.

تیتربرتر: مونرو یکی از ارزهای دیجیتال است که محبوبیت و مقبولیت بالایی به دلیل ویژگی های حفظ حریم خصوصی کسب کرده است. وقتی بیشتر ما به ارزهای رمزنگاری شده فکر می کنیم، بیت کویین معمولا اولین چیزی است که به ذهن ما خطور می کند. این یکی از اولین موارد در نوع خود بود که از فناوری peer to peer استفاده می کرد تا به کاربران امکان پرداخت با سکه های خود را بدهد. در این مقاله مفاهیم اصلی، ویژگی ها و چالش های مونرو را توضیح می دهیم.

زنجیره بلوکی آن طوری است که باعث می شود جزئیات معامله و مقدار هر معامله با پنهان کردن آدرس های استفاده شده توسط شرکت کنندگان ناشناس باشد. سرمایه گذاران می توانند مونرو را با استفاده از CPU های خود استخراج کنند، این بدان معناست که نیازی به پرداخت سخت افزار ویژه ندارند.

ارز دیجیتال Monero (XMR) چیست؟

ارز دیجیتال Monero (XMR) چیست؟
ارز دیجیتال Monero (XMR) چیست؟

 

 مونرو یک رمزنگاری منبع باز و حریم خصوصی است که در سال 2014 راه اندازی شد. این مفهوم بلاکچین ها، فناوری زیربنایی ارزهای دیجیتال را تشکیل می دهند و دفتر عمومی فعالیت های شرکت کنندگان است که تمام معاملات در شبکه را نشان می دهد. بلاکچین مونرو عمدتا برای شفاف بودن تنظیم شده است. جزئیات معامله، مانند هویت فرستندگان و گیرندگان و مقدار هر معامله را با پنهان کردن آدرس های استفاده شده توسط شرکت کنندگان، ناشناس می کند. همراه با ناشناس بودن، روند استخراج مونرو بر اساس یک مفهوم برابری طلبانه است. این اصلی است که همه مردم برابر هستند و لیاقت فرصت های برابر را دارند. توسعه دهندگان این شرکت در هنگام راه اندازی مونرو هیچ گونه سهم خود را حفظ نکردند، اما برای توسعه بیشتر ارز مجازی بانک کمک های اجتماعی و پشتیبانی خود را پرداخت کردند. 

از 15 ژانویه 2021 ، مونرو با قیمت 155.94 دلار معامله شد و ارزش بازار آن 2.778 میلیارد دلار بود. این تفاوت فاحشی نسبت به قیمت پایانی 65.68 دلار در 15 ژانویه سال 2020 است. سقف بازار در آن تاریخ 1.143 میلیارد دلار بود، این جهش بیش از 137٪ است.

مونرو چه تفاوتی با بیت کوین دارد؟

مونرو چه تفاوتی با بیت کوین دارد؟
مونرو چه تفاوتی با بیت کوین دارد؟

 

بیت کوین محبوب ترین ارز دیجیتال در بازار است. این ارز بر روی پروتکلی کار می کند که سعی دارد با استفاده از آدرس های نام شبه از هویت شرکت کننده محافظت کند. این نام های شبه به صورت تصادفی ترکیبی از حروف و اعداد هستند. اما این روش حریم خصوصی محدودی را در اختیار شما قرار می دهد زیرا هم آدرس بیت کوین و هم معاملات در بلاکچین ثبت شده است و آن ها را برای دسترسی عمومی باز می کند. حتی آدرس های مستعار کاملاً خصوصی نیستند. معاملات معدودی که توسط یک شرکت کننده در طول زمان انجام می شوند می توانند به همان آدرس مرتبط شوند، این امکان را برای دیگران فراهم می کند تا از روند صاحب آدرس و هویت آنها آگاه شوند. 

مزیت دیگر مونرو نسبت به بیت کوین قابلیت انعطاف پذیری است. این بدان معناست که دو واحد پول می توانند متقابلاً جایگزین شوند و تفاوتی بین آن ها وجود ندارد. در حالی که ارزش دو اسکناس 1 دلاری برابر است، اما قابل نادیده گرفتن نیستند، زیرا هر یک از آن ها یک شماره سریال منحصر به فرد دارند.

تاریخچه معاملات هر بیت کوین در بلاکچین ثبت می شود. این امکان را می دهد تا واحدهای بیت کوین را که ممکن است به وقایع خاصی مانند کلاهبرداری، قمار یا سرقت مرتبط باشند، شناسایی کنید که این امر زمینه را برای مسدود کردن، تعلیق یا بسته شدن حساب هایی که این واحدها را در اختیار دارند، فراهم می کند. 

مونرو دارای سابقه معاملاتی غیرقابل ردیابی است، که به شرکت کنندگان شبکه بسیار ایمن تری ارائه می دهد که در آن ها خطر رد شدن واحدهای نگهداری شده یا قرار گرفتن آن ها در لیست سیاه توسط دیگران وجود ندارد. مونرو در میان 20 ارز دیجیتال محبوب این صنعت قرار دارد.

چگونه مونرو حریم خصوصی را حفظ می کند؟

چگونه مونرو حریم خصوصی را حفظ می کند؟
چگونه مونرو حریم خصوصی را حفظ می کند؟

 

مونرو با استفاده از مفاهیم امضاهای دیجیتال و آدرس های پنهانکاری، نگرانی های مربوط به حریم خصوصی را کاهش می دهد. امضاهای دیجتال یک فرستنده را قادر می سازد تا هویت خود را از سایر شرکت کنندگان در یک گروه پنهان کند. حلقه امضای دیجیتالی ناشناس از یک عضو گروه است، اما نشان نمی دهد کدام عضو معامله را امضا می کند.

برای تولید امضای دیجتال، پلتفرم مونرو ترکیبی از کلیدهای حساب فرستنده استفاده می کند و آن را با کلیدهای عمومی در بلاکچین بسته می کند. این باعث می شود آن را منحصر به فرد و همچنین خصوصی است. شناسه فرستنده را پنهان می کند، زیرا محاسبه اینکه از نظر کلید اعضای گروه برای تولید امضای پیچیده استفاده شده است، محال است.

آدرس های مخفی کاری حریم خصوصی بیشتری را ایجاد می کنند، زیرا این آدرس های ایجاد شده بصورت تصادفی برای یک بار استفاده برای هر معامله از طرف گیرنده ایجاد می شوند. استفاده از این آدرس های مخفی کاری امکان پنهان کردن آدرس مقصد واقعی یک معامله را فراهم می کند و هویت شرکت کننده دریافت کننده را پنهان می کند.

چالش های ارز دیجیتال مونرو

چالش های ارز دیجیتال مونرو
چالش های ارز دیجیتال مونرو

 

گرچه حفظ حریم خصوصی به تصویب سریع مونرو دامن می زند، چالش های متعددی را نیز با خود به همراه دارد. به عنوان مثال، ویژگی های غیرقابل ردیابی و حفظ حریم خصوصی به آن ها امکان می دهد تا برای اهداف نامعتبر و در بازارهای مشکوک از جمله مواردی مانند قمار استفاده شوند. 

گزارش های CNBC به مواردی اشاره می کند که هکرها نرم افزار مخربی را ایجاد کرده اند که کامپیوترها را برای استخراج مونرو آلوده کرده و به کره شمالی می فرستد. مونرو اساساً باز است که برای فعالیت های غیرقانونی و فرار از اجرای قانون مورد استفاده قرار می گیرد، زیرا خارج از کنترل سرمایه بدون ردیابی است. 

مطالب مرتبط:

نحوه استخراج ارز رمزنگاری شده مونرو

نحوه استخراج ارز رمزنگاری شده مونرو
نحوه استخراج ارز رمزنگاری شده مونرو

 

مونرو روی همه سیستم عامل های پیشرو از جمله ویندوز، macOS، لینوکس، اندروید و FreeBSD قابل اجرا است. این ارز از روند استخراج پشتیبانی می کند که در آن افراد با عضویت در استخرهای استخراج پاداش فعالیت خود را می گیرند یا می توانند به صورت جداگانه سکه استخراج کنند.

استخراج Monero را می توان روی یک رایانه استاندارد انجام داد و به سخت افزار خاصی مانند مدارهای مجتمع مخصوص برنامه (ASIC) نیاز ندارد. ASIC نوعی سخت افزار است که معمولاً برای استخراج ارزهای رمزپایه مانند بیت کوین استفاده می شود. در عوض، می توانید از CPU یا GPU رایانه شخصی خود برای استخراج ارز استفاده کنید. لیست کاملی از سخت افزارهای قابل استفاده در وب سایت مونرو موجود است. کاربران همچنین می توانند نرم افزار خاصی را نصب کنند که ممکن است هزینه توسعه دهنده را بپردازد.

طبق وب سایت این شرکت، مونرو به اثبات کار در استخراج متکی است. این الگوریتمی است که امنیت برخی از ارزهای رمزپایه مانند مونرو را تأمین می کند. این سیستم از مشکلات مربوط به هزینه های مضاعف جلوگیری می کند، که می تواند عرضه را به انحراف بکشد ، نشان می دهد که خیلی بیشتر از آنچه در دسترس است وجود دارد. خرید ارز به آسانی رفتن در صرافی یا جستجوی فروشنده ای است که مایل به تخلیه بار خود باشد. همچنین می توانید مونرو را از طریق دستگاه فروش خودکار (ATM) خریداری کنید که برای ارزهای دیجیتال فعال است.

سؤالات متداول درباره ارز دیجتال مونرو

سؤالات متداول درباره ارز دیجتال مونرو
سؤالات متداول درباره ارز دیجتال مونرو

 

آیا مونرو غیرقانونی است؟

مونرو یک ارز رمزنگاری شده غیرقانونی نیست. برخلاف نظر دیگران، این ارز رمزپایه محرمانه است که گمنامی را در اختیار کاربران قرار می دهد، این بدان معنی است که قابل پیگیری نیست. با این حال، این ویژگی باعث محبوبیت آن در شبکه های کلاهبرداری و استفاده از برخی فعالیت ها مانند قمار می شود.

آیا مونرو سرمایه خوبی است؟

اگر به ارزهای رمزپایه علاقه دارید، مونرو می تواند سرمایه گذاری خوبی باشد. قیمت ارز بین 15 ژانویه 2020 و 15 ژانویه 2021 بیش از 137٪ جهش داشت. علاوه بر این، شروع آن هزینه زیادی ندارد، زیرا شما به هیچ سخت افزار خاصی احتیاج ندارید. در واقع می توانید از CPU رایانه شخصی خود برای استخراج آن استفاده کنید و مونرو با تمام سیستم عامل های اصلی کار می کند. با این کار می توانید در هزینه های زیادی صرفه جویی کنید.

از کجا می توانم مونرو بخرم؟

شما می توانید مونرو را از طریق صرافی دیجیتال یا ارز مجازی خریداری کنید. یا می توانید به دنبال فروشنده شخصی یا خودپرداز فعال ارزهای رمزپایه باشید.

چقدر طول می کشد تا یک مونرو استخراج شود؟

استخراج یک سکه در حدود دو دقیقه طول می کشد، اگرچه حداکثر اندازه بلوک وجود ندارد. 

آیا می توان XMR را ردیابی کرد؟

مونرو یا XMR غیرقابل ردیابی است. برخلاف سکه های دیگر مانند بیت کوین، مونرو دارای سابقه معاملات غیرقابل ردیابی است. این ویژگی به شرکت کنندگان شبکه بسیار ایمن تری ارائه می دهد که در آن ها خطر پذیرفتن واحدهای نگهداری شده یا قرار گرفتن آنها در لیست سیاه توسط دیگران وجود ندارد.

ارزهای رمزپایه برای بسیاری از افراد سرمایه گذاری بسیار محبوب است ولی محبوبیت و قیمت بیت کوین ممکن است یک نتیجه مثبت باشد. اما ارزهای مجازی دیگری به ویژه مونرو نیز وجود دارد که می توانید خرید و فروش کنید که در آن سرمایه گذاری آسان تر است.

 

آیا شما با ارز دیجیتال مونرو آشنایی دارید، لطفا تجربیات خود را با دیگر مخاطبان به اشتراک بگذارید.

 

 

 

آنچه دیگران میخوانند:

نویسنده: سینا گلستانی 



+ 8
مخالفم - 6
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری