پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
یکشنبه, ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ ۰۷:۱۶
۹
۰
نسخه چاپی
با آغاز به کار دولت سیزدهم:

پیش بینی قیمت طلا تا محرم 1400

با آغاز به کار دولت سیزدهم:
سرمایه‌گذاران طلا روز گذشته نگرانی‌هایی همچون افزایش شمار مبتلایان به ویروس‌کرونای جدید موسوم به دلتا در سراسر جهان را کنار گذاشته به‌طوری که باعث افزایش تقاضا در خرید سرمایه‌های پر ریسک‌تر همچون سهام شده‌ که به موجب این امر گفته می‌شود که معاملات طلای جهانی در بازه قیمتی محدودی برای روزهای آتی نوسان داشته باشد.

به گزارش تیتربرتر؛ تاثیرگذاری قیمت دلار بر روی سکه به احتمال زیاد تا روز دوشنبه مشخص خواهد شد، چرا که بازارها در ۲ روز ابتدایی هفته تعطیل هستند و احتمال زیاد نوسانات قیمتی براساس معاملات اندکی شکل خواهد گرفت.

پیش بینی قیمت طلا و سکه در محرم 1400

پیش بینی قیمت طلا و سکه در محرم 1400
پیش بینی قیمت طلا و سکه در محرم 1400

 

قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی تحت تاثیر قوی ماندن ارزش دلار کاهش یافت و در مسیر ثبت نخستین کاهش هفتگی در پنج هفته گذشته قرار گرفت.

 هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۸۰۳ دلار و ۳۳ سنت رسید. بهای معاملات این بازار از ابتدای هفته جاری تاکنون ۰.۴ درصد کاهش نشان می دهد. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۸۰۳ دلار و ۹۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۱ درصد افزایش، در ۱۸۰۵ دلار و ۴۰ سنت بسته شده بود.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی دیلی فارکس در این باره گفت: طلا همچنان جایگزینی برای پول کاغذی دیده می شود و بالا رفتن قیمت دلار عامل اصلی بوده که باعث عقب راندن طلا شده است. شاخص دلار نزدیک به بالاترین رکورد خود در سه ماه و نیم گذشته ایستاد و در مسیر ثبت دومین رشد هفتگی متوالی قرار دارد.

اما در بازار داخل نیز عامل تحریک‌کننده‌ای برای قیمت طلا فعلا قابل مشاهده نیست.

ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا نیز با پیش‌بینی قیمت‌ها در هفته اول مرداد ماه اظهار کرد: فردا آخرین روز کاری بازار‌های جهانی است و احتمالا ارزش اونس تغییر چندانی نخواهد کرد؛ همچنین بازار طلای داخلی هم فعلا تعطیل است و از روز دوشنبه شروع به کار خواهد کرد، بنابراین انتظار نمی‌رود طی چند روز آینده شاهد نوسان قیمت زیادی برای طلا و سکه باشیم.

رییس اتحادیه طلا افزود: از طرفی در آستانه ماه محرم قرار داریم و احتمال افزایش تقاضا بعد از بازگشایی بازار پایین است، به همین دلیل تا پایان هفته جدید اگر نرخ ارز تغییر زیادی نداشته باشد قیمت طلا و سکه هم در سطح فعلی باقی خواهد ماند.

اقتصادنیوز نیز نوشته است: بهای اونس طلا در انتهای هفته بازارهای جهانی افزایش خاصی را تجربه نکرد و ممکن است از این جهت قیمت سکه تحریک نشود و تاثیرگذاری قیمت دلار بر روی سکه نیز به احتمال زیاد تا روز دوشنبه مشخص خواهد شد، چرا که بازارها در دو روز ابتدایی هفته تعطیل هستند و احتمال زیاد نوسانات قیمتی براساس معاملات اندکی شکل خواهد گرفت.

مطالب مرتبط:

سکه به کدام قیمت می رسد؟

در این روز بهای هر قطعه سکه تمام بهار طرح جدید به ۹ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان رسید. کاهش قیمت سکه درست زمانی رقم خورد که ایران در نشست مجازی طرف‌های اروپایی برجام شرکت کرد و بنا شد که مذاکرات احیای برجام در گراند هتل وین از سر گرفته شود.

نقویت امیدها به احیای برجام و بازگشت پول‌های بلوکه شده باعث شد که بهای دلار که تا ۳۰ هزار تومان رفته بود به ۲۲ هزار تومان برگردد و سکه به زیر قیمت ۱۰ میلیون تومان عقبگرد کند.

حالا اما بسیاری از مشتریان بازار طلا با این ابهام مواجه هستند که آیا سکه بار دیگر به زیر ۱۰ میلیون تومان عقب‌نشینی می‌کند؟

فعالان بازار طلا در حال حاضر چنین چشم‌اندازی ندارند. آنها به سیگنال‌های منفی از وین اشاره می‌کنند و اشاراتی به رشد بی‌سابقه نقدینگی داشته و می‌گویند که با افزایش سطح تورم عمومی بهای سکه و طلا هم از این اتفاق متاثر می‌شود.

بانک مرکزی میزان نقدینگی سال گذشته را بالای ۳ هزار و ۷۰۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرده و برخی چهره‌های اقتصادی از جمله مسعود نیلی نسبت به افزایش بی‌سابقه نرخ تورم هشدار داده است.

از آن سمت پنجره برجام هنوز بسته نشده است و هرچند امریکا نسبت به مذاکرات فرسایشی هشدار داده اما اعلام کرده که همچنان منتظر انتقال دولت در تهران و از سر گرفتن مذاکرات با کابینه ابراهیم رئیسی است.

ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفته بود چنانکه برجام احیا شود ممکن است بازار طلا با هیجان موقت روبرو شود اما بهای سکه طلا روی کانال ۱۰ میلیون تومان تثبیت می‌شود و نرخ‌ سکه کمتر از این نخواهد شد.

برگشت اسکناس آمریکایی به بالای محدوده ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان موجب شده است که معامله گران سکه به روند اسکناس آمریکایی امیدوار شوند.

آینده طلا در جهان

آینده طلا در جهان
آینده طلا در جهان

 

تغییرات قیمتی اونس طلا در روز جمعه روند کاهشی را از خود نشان داد که تحت‌تاثیر افزایش ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران و رشد بازارهای ریسک‌دارتری مانند بازارهای سهام بین‌المللی، بهای این فلز زرد گرانبها افت را تجربه کرد. همچنین از سوی دیگر با بالا ماندن ارزش شاخص دلار در برابر دیگر ارزهای جهان، فشار مضاعفی را بر قیمت‌ اونس طلا وارد کرد. بر این اساس روز گذشته نرخ این فلز ارزشمند در سطح ۱۷۹۷ دلار مورد معامله قرار گرفت.

به گفته برخی کارشناسان این بازار گویا سرمایه‌گذاران طلا روز گذشته نگرانی‌هایی همچون افزایش شمار مبتلایان به ویروس‌کرونای جدید موسوم به دلتا در سراسر جهان را کنار گذاشته به‌طوری که باعث افزایش تقاضا در خرید سرمایه‌های پر ریسک‌تر همچون سهام شده‌ که به موجب این امر گفته می‌شود که معاملات طلای جهانی در بازه قیمتی محدودی برای روزهای آتی نوسان داشته باشد.

سکه توانست در معاملات هفته گذشته حمایت ۱۰میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی خود را حفظ کند. حفظ این سطح حمایتی در شرایطی که اونس طلا و قیمت دلار روند نزولی داشتند، برای بخشی از معامله‌گران به معنای سیگنال صعودی بود. به این ترتیب هر قطعه سکه بهار‌آزادی در آخرین روز معاملاتی به ۱۰‌میلیون و ۵۸۰ هزارتومان رسید و عملکرد هفتگی منفی ۲/ ۰درصد را ثبت کرد.

صعود قیمت سکه در کانال ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی موجب شد که انتظارات کاهشی در این بازار کاهش پیدا کند به گفته فعالان، هفته گذشته قیمت فلز گران بهای داخلی در مقطعی به کانال ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رفت و این موضوع موجب شد که برخی از معامله گران از احتمال افت قیمت سکه تا محدوده ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان سخن بگویند.

در روزهای خلوت و تعطیل بازار، معامله گران توانستند قیمت سکه را تا نزدیک محدود ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بالا ببرند. این اتفاق امیدواری سکه بازان برای افزایش قیمت را بیشتر کرد.

البته بهای اونس طلا در انتهای هفته بازارهای جهانی افزایشی خاصی را تجربه نکرد و ممکن است از این جهت قیمت سکه تحریک نشود. با این حال، شماری از سکه بازان به روند قیمت دلار خوش‌بین هستند.

برگشت اسکناس آمریکایی به بالای محدوده ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان موجب شده است که معامله گران سکه به روند اسکناس آمریکایی امیدوار شوند. به طور قطع برگشت دلار به زیر محدوده ۲۴ هزار ۵۰۰ تومانی بار دیگر می تواند قدرت را به دست فروشندگان بازار سکه بیاندازد.

تاثیرگذاری قیمت دلار بر روی سکه به احتمال زیاد تا روز دوشنبه مشخص خواهد شد، چرا که بازارها در ۲ روز ابتدایی هفته تعطیل هستند و احتمال زیاد نوسانات قیمتی براساس معاملات اندکی شکل خواهد گرفت.

برای اطلاع از آخرین قیمت طلا کلیک کنید

آنچه دیگران می خوانند:

گردآرونده: علی اکبر رضایی



+ 9
مخالفم - 4
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری