پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
یکشنبه, ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ ۱۴:۰۹
۸
۱
نسخه چاپی

زمان فروش کامل سهام عدالت در سال 1400

زمان فروش کامل سهام عدالت در سال 1400
زمان آزادسازی ۴۰ درصد باقیمانده سهام عدالت مشخص شد.

به گزارش تیتربرتر؛ بورس بازهای فعال در شبکه‌های اجتماعی می‌گویند با بازگشت بسیاری از شرکت‌ها از مجامع سالیانه ارزش معاملات خرد افزایش خواهد داشت و بازار دست کم در ابتدای معاملات روند مثبتی خواهد داشت. 

تحلیل‌گران تکنیکی معتقدند بعد از شکسته شدن یک سطح مقاومت مهم، معمولا شاخص افت می‌کند و سپس روند صعودی پیدا می‌کند. بنابراین تکنیکالیست‌ها می‌گویند بازار در روز دوشنبه با روندی مثبت کار خود را آغاز کند اما با توجه به قرار گرفتن شاخص در محدوده مقاومت عرضه‌ها افزایش خواهد یافت.

از سویی دیگر گروهی از فعالان بازار معتقدند با توجه به برگزاری مجامع سالیانه و تقسیم سود شرکت‌ها، قیمت بسیاری از سهم‌های بازار به سطوح ارزنده‌ای رسیده و برای سهام داران و معامله‌گران جذاب شده است و شاخص کل توان شکستن سطح مقاومت یک میلیون و ۳۱۲ هزار واحد را خواهد داشت. 

آخرین وضعیت سهام عدالت در بورس مرداد 1400

آخرین وضعیت سهام عدالت در بورس مرداد 1400
آخرین وضعیت سهام عدالت در بورس مرداد 1400

 

چند روز گذشته بازار سهام باز هم روند متعادل و مثبتی را در پیش گرفت. سهامداران حقیقی رکورد خود را برای حضور مجدد در بورس زدند و به نظر می‌رسد اعتماد در بازار دوباره در حال شکل‌گیری است.

سبد سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی هم از هفته پیش تا به حال ۷۴ هزار تومان افزایش قیمتی را داشته است. سهام عدالت هفته گذشته ۱۱ میلیون و ۴۵۸ هزار تومان بود و در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته پیش از تعطیلی شش روزه تهران و البرز در قیمت ۱۱ میلیون و ۳۸۳ هزار تومان به کار خود پایان داد.

همچنین روز گذشته مصوبه جدید شورای عالی بورس خبری خوش را به سهامداران عدالت داد. طبق مصوبه شورای عالی بورس به مشمولان سهام عدالت به روش مستقیم اجازه می‌دهد از این به بعد بتوانند در مجامع شرکت‌های سهام‌عدالت حضور پیدا کنند و از تمامی حقوق و مزایای سهامداری برخوردار شوند.

زمان آزادسازی ۴۰ درصد باقیمانده سهام عدالت

دهقان دهنوی، تمهیداتی در دست طراحی است که به محض اجرایی شدن آنها امکان فروش تدریجی سهام عدالت داده خواهد شد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ۴۰ درصد باقیمانده سهام عدالت چه زمانی آزادسازی خواهد شد، گفت: تا زمانی که طراحی های لازم برای عدم تاثیر منفی این اقدامات بر بازار به پایان نرسد هیچ تصمیمی برای آزادسازی ۴۰ درصد باقیمانده اتخاذ نمی‌شود اما بعد از طراحی ابزارهای لازم، این اقدام به تدریج به مرحله اجرا خواهد رسید.

دهقان دهنوی خاطرنشان کرد: اکنون در صدد هستیم، آزادسازی سهام عدالت را دوباره از صفر آغاز کنیم تا دیگر شاهد تاثیر منفی این اقدام بر روند معاملات بازار نباشیم و به دنبال این اتفاق، آزادسازی سهام عدالت را از یک درصد آغاز خواهیم کرد.

دهقان دهنوی خاطرنشان کرد: اکنون در صدد هستیم، آزادسازی سهام عدالت را دوباره از صفر آغاز کنیم تا دیگر شاهد تاثیر منفی این اقدام بر روند معاملات بازار نباشیم و به دنبال این اتفاق، آزادسازی سهام عدالت را از یک درصد آغاز خواهیم کرد.

مطالب مرتبط:

زمان پرداخت ۱۰ درصد باقیمانده سود سهام عدالت

زمان پرداخت ۱۰ درصد باقیمانده سود سهام عدالت
زمان پرداخت ۱۰ درصد باقیمانده سود سهام عدالت

 

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه به زمان پرداخت ۱۰ درصد باقیمانده سهام عدالت تاکید کرد و گفت: بخشی از ۱۰ درصد باقیمانده سود سهام عدالت صرف افزایش سرمایه تعدادی از شرکت ها شد و به دنبال این اتفاق سهام در اختیار سهامداران قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه دو شرکت سهل انگاری هایی را درخصوص پرداخت سود سهام داشتند، ادامه داد: در این راستا یک شرکت هیچ سودی را برای واریز به حساب سهامداران پرداخت نکرده است و شرکت دوم فقط بخشی از سود را واریز کرد که به طور حتم طبق ضوابط سازمان با آنها برخورد خواهد شد.

فروش سهام عدالت از چه زمانی آغاز می‌شود؟

دهقان دهنوی با بیان اینکه موضوع مهمی که به دنبال آن هستیم این است که با آزادسازی سهام عدالت همه مسایل مربوط به این سهام باید مانند دیگر سهام حاضر در بازار سرمایه شود، گفت: شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت نباید تفاوتی با دیگر شرکت های سرمایه گذاری داشته باشند، در غیر اینصورت انگار آزادسازی صورت نگرفته است؛ بنابراین باید به سمتی باشد که این اتفاق رخ دهد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: به دنبال این اقدام مانند هر شرکت دیگری که سود پرداخت نمی کند و با آنها برخورد صورت می گیرد، برای این دو شرکت هم در سازمان بورس پرونده انضباطی تشکیل می شود و بعد از بررسی های انجام شده حکمی برای آنها صادر می شود.

برگزاری انتخابات شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت

وی به برگزاری انتخابات شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت و مشکلات موجود بر سر راه آن توضیحاتی را ارائه داد و گفت: به دلیل سوتفاهم های ایجاد شده از برگزاری انتخابات شرکت های استانی جلوگیری شد.

دهقان دهنوی ادامه داد: تلاش داریم تا با توجه به مدارک موجود نشان دهیم که مسیر قانونی این انتخابات در حال طی شدن بود و وقفه ایجاد شده در برگزاری این انتخابات به عنوان عاملی منفی در مسیر پیشبرد اهداف این شرکت ها است.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: امیدواریم هر چه زودتر بتوان این ممانعت را از سر راه برداریم و دوباره انتخابات را برگزار کنیم، مدیران جدید که منتخب مردم هستند در شرکت ها مستقر خواهند شد.

بعد از آزادسازی سهام عدالت به دستور رهبر معظم انقلاب در تاریخ ۹ اردیبهشت ۹۹، اقدامات مربوط به فروش سهام عدالت توسط سهامداران مهیا و براساس آن اعلام شد که از تاریخ ۱۴ تیر ماه امکان فروش  ۳۰ درصد از سهام عدالت فراهم است.

با آزادسازی سهام عدالت در نخستین روزهای سال ۹۹ اقدامات گسترده‌ای از سوی وزارت اقتصاد و دارایی، شورای عالی بورس و سازمان خصوصی سازی صورت گرفت تا هر چه زودتر سهام عدالت به مشمولان این سهام واگذار و مدیریت آنها تحت تملک سهامداران قرار گیرد.

پیش بینی بورس بعد از تعطیلات در هفته اول مرداد 1400

بازار سهام تیرماه در حال بازیابی خود بود و وضعیت بهتری را نسبت به تیرماه سپری کرد. ارزیابی ها نشان می دهد بورس دومین ماه تابستان را نیز مثبت آغاز می کند. آنچه موجب خوش بینی به آینده بازار سرمایه شده است را می توان در سه دلیل کلی دسته بندی کرد که در ادامه می خوانید.

انتشار گزارش هایی از افزایش سود شرکت ها در مجامع

انتشار گزارش‌های مالی و برگزاری مجمع سالیانه شرکت‌ها بر روند تغییرات قیمت سهام آن‌ها تاثیر مستقیم دارد. در یک سال گذشته بسیاری از شرکت‌ها یه دلیل روند رو به رشد تورم و افزایش قیمت دلار افزایش درآمد داشتند و بسیاری نیز توانستند سود عملیاتی را نیز افزایش دهند، بنابراین سودهای تقسیمی خوبی را به سهام‌داران خود دادند. از این رو فعالان بازار معتقدند بازار سهام برای سهام داران خرد جذاب‌تر می‌شود و با اقبال بیشتری مواجه خواهد شد.

افزایش تقاضای خرید سهام و کاهش صف های فروش

در آخرین روز کاری بازار سهام ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز یکشنبه ۲۷ درصد رشد کرد و در رقم ۳۵۶ میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز ۹ درصد کاهش یافت و ۴۴۱ میلیارد تومان شد. همچنین در هفته گذشته میانگین ارزش صف‌های خرید پایانی بازار ۱۱ درصد افزایش یافت و ارزش صف‌های فروش افت ۲۲ درصدی داشت. از این رو با توجه به بهبود تقاضای بازار و طویل شدن صفوف خرید در هفته گذشته -خصوصا در روز دوشنبه- بسیاری از فعالان بازار در انتظار انتقال تقاضای بازار به معاملات دوشنبه ۴ مرداد هستند.

نشانه های مثبت در تحلیل های تکنیکال

تحلیل‌گران تکنیکی معتقدند بعد از شکسته شدن یک سطح مقاومت مهم، معمولا شاخص افت می‌کند و سپس روند صعودی پیدا می‌کند. بنابراین تکنیکالیست‌ها می‌گویند بازار در روز دوشنبه با روندی مثبت کار خود را آغاز کند اما با توجه به قرار گرفتن شاخص در محدوده مقاومت عرضه‌ها افزایش خواهد یافت

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: مرتضی جباری



+ 8
مخالفم - 9
نظرات : 1
منتشر نشده : 0
 
ir
+0
unlike
-0
م ش ۰۰/۰۶/۲۹ - ۱۲:۴۶
پاسخ
comments مگه اونجا اونقد شیر توشیره و بخور بخوره هرک هر کیه واقعا خوش به حال مردم ..چه مسئولین با وجدانی یعنی شهر هرت هرکی هرچی خواست انجام بده یکی میخوره یکی میبره یکی میدزده اب از ابهم تکون نمیخوره بابا مگه الکیه که بعضی شرکتها سود پرداخت نکردند واقعا خوش به حال ایرانیها چقد با وجوان وچقد پاک سرشت و ازاده ولقمه حلال خور/1
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری