پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ ۰۹:۴۱
۵
۰
نسخه چاپی

بیوگرافی امین میرزازاده کشتی گیر ایرانی در المپیک توکیو 2020

بیوگرافی امین میرزازاده کشتی گیر ایرانی در المپیک توکیو 2020
امین میرزازاده کشتی گیر فرنگی کار موفق کشورمان است که در رقابت های المپیک توکیو 2020 حضور دارد.

به گزارش تیتربرتر؛ تیم های ملی کشتی فرنگی و آزاد به ترتیب روز 4 مرداد و 8 مردادماه راهی شهر توکیو ژاپن محل برگزاری بازی های المپیک می شوند و مسابقات کشتی بازی های المپیک روزهای 10 تا 16 مردادماه برگزار خواهد شد.

جزئیات المپیکی شدن امین میرزازاده

جزئیات المپیکی شدن امین میرزازاده
جزئیات المپیکی شدن امین میرزازاده

 

«امین میرزازاده» افزود: این دوره از پیکارهای کشتی فرنگی جام پیت لازینسکی لهستان با حضور کشتی‌گیران مطرح وزن ۱۳۰ کیلوگرم برگزار شد و خدا را شکر توانستم جواب زحمت‌های چند سال اخیر را با قهرمان بگیرم.

وی اظهار داشت: با قهرمانی در لهستان به رویایی که از ۱۴ سالگی در سر می‌پروراندم رسیدم و بعد از صلاحدید کادر فنی و انتخابم برای المپیک توکیو امیدوارم که نماینده قابلی برای تیم ملی کشتی فرنگی در المپیک باشم و بتوانم با یک مدال خوشرنگ دل همه مردم کشورم را شاد کنم.

این فرنگی‌کار خوزستانی ادامه داد: این پیکارها امسال به عنوان انتخابی تیم ملی بود و توانستم مدال طلا را کسب کنم. جا دارد یک خسته نباشید هم به دوستان خوبم امیرقاسمی منجزی و علاکبر یوسفی بگویم که در این مدت کنار هم بودیم و به یکدیگر کمک کردیم.

مسابقات پنج وزن نخست رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام پیت لازینسکی که جزء سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی برای بازی‌های المپیک توکیو و مسابقات جهانی ۲۰۲۱ نروژ محسوب می شد در شهر ورشو لهستان برگزار شد که پنج وزن نخست سه نماینده کشورمان در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به میدان رفتند و امین میرزازاده با پیروزی مقابل علی‌اکبر یوسفی در دیدار فینال به مدال طلا دست یافت و یوسفی نیز صاحب مدال نقره شد.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم  در بالای جدول علی‌اکبر یوسفی در دور نخست با نتیجه ۵ بر صفر روماس فریدریکاس از لیتوانی را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه یک بر یک هیکی نابی دارنده مدال‌های طلا، نقره و برنز جهان از استونی را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۲ بر یک  ادوارد پاپ از آلمان را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت.

در آن سوی جدول نیز امیر قاسمی‌منجزی در دور نخست مقابل مامینجان عبدالله‌یف قهرمان بازی‌های آسیایی از ازبکستان با نتیجه ۸ بر صفر مغلوب شد و با توجه به شکست این حریف مقابل میرزازاده از دور رقابت‌ها کنار رفت.

امین میرزازاده نیز در دور اول با نتیجه ۲ بر یک از سد یاسمانی آکوستا فرناندز دارنده مدال برنز جهان از شیلی گذشت. وی در دور دوم مقابل مانتاس کنیستاتاس از لیتوانی با نتیجه یک بر یک به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی رفت. وی در این مرحله مقابل مامینجان عبدالله‌یف قهرمان بازی‌های آسیایی از ازبکستان با نتیجه ۳ بر ۲ به برتری دست یافت.

جزئیات المپیکی شدن امین میرزازاده
جزئیات المپیکی شدن امین میرزازاده

 

دیدار فینال بین ۲ نماینده کشورمان برگزار شد که امین میرزازاده با نتیجه ۳ بر یک از سد علی‌اکبر یوسفی گذشت و به مدال طلا دست یافت. یوسفی نیز صاحب مدال نقره شد.

با توجه به اعلام کادر فنی، رقابت‌های لهستان انتخابی المپیک ۲۰۲۱ توکیو برای نمایندگان کشورمان محسوب می‌شود.

مطالب مرتبط:

مصاحبه امین میرزازاده درباره المپیک توکیو 2020

مصاحبه امین میرزازاده درباره المپیک توکیو 2020
مصاحبه امین میرزازاده درباره المپیک توکیو 2020

 

امین میرزازاده قهرمان کشتی فرنگی کشورمان در فاصله باقی مانده تا المپیک توکیو اظهار داشت: خداراشکر از وضعیت جسمانی و شرایط خیلی خوبی برخوردارم و تمرینات پایانی را انجام می‌دهیم تا به امید خدا در بهترین شرایط آمادگی عازم مسابقات المپیک توکیو شویم. چهارم مرداد به توکیو می‌رویم، پنجم مستقر می‌شویم و دهم و یازدهم مسابقاتم برگزار می‌شود.

او ادامه داد: تمام بچه‌ها زحمت کشیدند و هر 5 فرنگی کار واقعا لایق طلای المپیک هستند؛ امیدوارم روز مسابقه با یاری خدا بهترین نتایج را بگیریم و دست پر برگردیم.

قهرمان فرنگی کار کشورمان درباره پیش بینی از مسابقات مقابل حریفانش گفت: تمام تلاشم را می‌کنم تا با خوش‌رنگ‌ترین مدال المپیک به ایران بازگردم اما پیش بینی نتایج کشتی غیر ممکن است. کشتی ورزشی بدون رکورد و غیرقابل پیش بینی است و در لحظه اتفاق می افتد. در اردوی آخر تمرینات مان رفته رفته سبک‌تر می‌شود و با یاری خدا از پنجم که در توکیو مستقر شدیم چند جلسهتمرین می‌کنیم تا زمان مسابقات برسد.

او اضافه کرد: آنالیز کاملی از رقیبانم با کمک مربیان خوب تیم ملی داشته ام و روی نقاط ضعف و قوت خودم و حریفانم کار کرده‌ام. به امید خدا در المپیک بهترین نمایش خودم را به اجرا بگذارم.

او همچنین درباره وعده پاداش‌های وزارت ورزش و المپیک افزود: تمام پاداش هایمان را بصورت تمام و کمال دریافت کردیم و به وعده هایشان عمل کردند خیلی تشکر می‌کنم که حمایت‌های خوبی تا این لحظه از کشتی داشتند. در آخر از ریاست محترم فدراسیون بابت اردوی تفریحی 3روزه که در شرایط  قرنطینه و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کردند تشکر می‌کنم و از مریبان سازنده‌ام، کادر محترم فنی و هر کسی گردن من حق دارد و خانوادم که خیلی حمایتم کردند و در این مسیر همیشه همراهم بودند. امیدوارم دست پر از المپیک توکیو برگردیم و دل مردم عزیزمان را شاد کنیم.

بیوگرافی امین میرزازاده

بیوگرافی امین میرزازاده
بیوگرافی امین میرزازاده

 

امین میرزازاده ورزشکار رشتهٔ کشتی و عضو تیم ملی کشتی فرنگی ایران می‌باشد.وی قهرمان آسیا در سال ۲۰۲۰ و دارندهٔ نشان طلا و برنز قهرمانی جوانان جهان در دستهٔ سنگین‌وزن می‌باشد.

فعالیت حرفه‌ای ورزشی امین میرزازاده

فعالیت حرفه‌ای ورزشی امین میرزازاده
فعالیت حرفه‌ای ورزشی امین میرزازاده

 

  • زیر ۲۳ سال جهان ۲۰۱۷

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم امین میرزازاده در دور اول مقابل سینگ مهارس از هند با نتیجه ۱۰ بر یک به برتری رسید. وی در دور دوم مقابل منصور شادوکایف از قزاقستان با نتیجه ۴ بر صفر به پیروزی رسید وی در دور سوم و در مرحله یک چهارم نهایی عبدالطیف احمد محمد از مصر را با نتیجه ۷ بر ۳ مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. میرزازاده در این مرحله مقابل زویادی پاتاریدزه قهرمان جوانان جهان از گرجستان با نتیجه ۳ بر صفر مغلوب شد و به دیدار رده‌بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۳ بر یک از مانتاس کنیستاتاس از لیتوانی شکست خورد و پنجم شد.

  • قهرمانی آسیا ۲۰۲۰

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم امین میرزازاده در دور اول در یک دیدار نزدیک با نتیجه ۳ بر ۳ مقابل منصور شادوکایف از قزاقستان به برتری رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۶ بر یک آرتا سونودا از ژاپن را مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد. میرزازاده در دیدار فینال با نتیجه ۹ بر صفر کیم مین-سئوک دارنده مدال برنز جهان از کره جنوبی را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

  • المپیک ارتش ها ۲۰۱۹

در وزن ۱۳۰ کیلو گرم امین میرزازاده در دور اول در دیداری بسیار نزدیک به رضا کایالپ عنواندار چند دوره جهان و المپیک کشتی را ۵ بر ۳ باخت. پس از راه یابی کایالپ به فینال میرزازاده در شانس مجدد ابتدا ادگارد پاپ آلمانی کشتی گیر عنوان دار جهان و اروپایی مطرح آلمانی را که در المپیک ریو بشیر باباجانزاده مارو شکست داده بود شکست داد و سپس در دیدار رده بندی در مقابل چنرسنکی قهرمان اروپا با وجود نا داوری با نتیجه ۲ بر ۲ به پیروزی رسید و مدال ارزشمند المپیک ارتش ها را بر گردن آویخت.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: شایان صفرزاده



+ 5
مخالفم - 11
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری