پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ ۱۷:۰۵
۶
۰
نسخه چاپی
کمری صاف و زیبا با:

درمان خانگی مؤثر برای از بین بردن جوشهای کمر و علت ایجاد آنها

کمری صاف و زیبا با:
یکی ازعمده مشکلات اکثر مردم جوش های کمر است، در این مقاله ما روش هایی را برای درمان آنها به شما معرفی می کنیم؟

تیتربرتر: جوش ها بدون توجه به اینکه از کجا ایجاد می شوند، می توانند یک چالش برای درمان باشند. متأسفانه، جوش زدن به سال های نوجوانی شما محدود نمی شود. به دلایل مختلف ممکن است آکنه در هر سنی رخ دهد. جوش ها می توانند در هر قسمت از بدن، از جمله پشت کمر، ظاهر شوند.

علت ایجاد جوش در پشت کمر

علت ایجاد جوش در پشت کمر
علت ایجاد جوش در پشت کمر

دلایل زیادی برای آکنه وجود دارد، بنابراین مهم است که بدانید چرا و چگونه جوش ها ایجاد می شوند. بدن شما روغنی به نام سبوم تولید می کند. در غدد متصل به فولیکول های مو ساخته شده است. سبوم پیازهای مو را بالا می برد تا رطوبت را به پوست و موهای شما اضافه کند.

در صورت تجمع سبوم اضافی و سلول های مرده پوست، جوش ها ایجاد می شوند. این تجمع منافذ پوستی و باکتری ها را مسدود می کند. وقتی دیواره فولیکول مو متورم می شود، جوش سرسفید ایجاد می کند. وقتی منافذ مسدود شده در معرض هوا قرار می گیرند، جوش های سرسیاه ایجاد می شود.

دلایل عمده جوش های کمر

دلایل عمده جوش های کمر
دلایل عمده جوش های کمر

برخی از دلایل آکنه عبارتند از:

  • ژنتیک مشکل در آکنه می تواند در خانواده شما ایجاد شود.
  • داروها آکنه می تواند به عنوان یک عارضه جانبی در بعضی از داروها مانند داروهای ضد افسردگی خاص ایجاد شود.
  • هورمون ها: تغییرات هورمونی در سالهای نوجوانی اغلب علت آکنه است. اما برای زنان در سنین بلوغ، شیوع جوش می تواند با تغییرات هورمونی مرتبط با قاعدگی و بارداری مرتبط باشد.
  • عرق: به خصوص اگر در زیر لباس های تنگ گیر افتاده باشد، می تواند آکنه را بدتر کند.
  • فشار: استرس دلیل مستقیم آکنه نیست ، اما می تواند یک عامل مؤثر باشد.
  • برخی تحقیقات نشان می دهد که غذاهایی که می خورید می توانند با آکنه ارتباط داشته باشند.

طبق آکادمی پوست آمریکا، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد برخی کربوهیدرات ها (به عنوان مثال نان سفید، چیپس سیب زمینی) که باعث افزایش سطح قند خون شما می شوند، می توانند در بروز آکنه نقش داشته باشند. برای برخی، محصولات لبنی نیز ممکن است محرک باشد.

در حالی که کرم ها و پاک کننده های دارویی معمولاً بهترین گزینه های درمانی هستند، تعدادی از داروهای طبیعی و ترفندهای ساده نیز ممکن است به از بین بردن آکنه پشت کمک کنند. مانند سایر انواع آکنه، جوش کمر که به آن "باکنه" نیز گفته می شود، هنگام مسدود شدن ریشه های مو در زیر پوست اتفاق می افتد. تولید بیش از حد روغن (سبوم)، تجمع باکتری ها و التهاب غدد چربی تولید کننده روغن همگی می توانند در ایجاد جوش نقش داشته باشند.

علاوه بر این، از آنجا که منافذ پشت به طور قابل توجهی بزرگتر از منافذ صورت هستند، می توانند راحت تر مسدود شوند و به سرعت زمینه را برای بروز حاد فراهم کنند.

روش های خانگی برای درمان جوش های کمر

روش های خانگی برای درمان جوش های کمر
روش های خانگی برای درمان جوش های کمر

 

روغن درخت چای

یک مطالعه از هند نشان می دهد که روغن درخت چای می تواند به از بین بردن باکتری های ساکن پوست که در آکنه نقش دارند کمک کند. طبق این مطالعه، افراد مبتلا به آکنه که 5٪ ژل روغن درخت چای بر روی جوش های خود قرار داده اند، 3.55 برابر در تعداد جوش ها و همچنین در آن ها 5.75 برابر شدت جوش کاهش یافته است. برخی از شستشوهای بدن دربازار از روغن درخت چای به عنوان یک ماده اصلی استفاده می کنند که می تواند به تسکین آکنه کمر کمک کند. روغن درخت چای در برخی از افراد می تواند باعث تحریک پوست و درماتیت تماسی آلرژیک شود. برای جلوگیری از مشکلات، روغن را روی تکه کوچکی از پوست آزمایش کنید و 24 ساعت صبر کنید تا ببینید آیا واکنشی ایجاد شده است.

لایه بردارهای طبیعی

لایه برداری فرآیند از بین بردن سلول های مرده پوست از سطح پوست با استفاده از یک ماده شیمیایی، دانه ای یا ابزار لایه برداری  می تواند منافذ پوست را مسدود کند. با کمک یک برس خشک می توانید سلول های مرده پوست را که می توانند با سبوم مخلوط شوند و باعث انسداد منافذ شوند از بین ببرید.

در حالی که می توانید یک اسکراب بدن بخرید، می توانید نسخه طبیعی خود را با مخلوط کردن شکر قهوه ای و عسل خام در قطعات مساوی ایجاد کنید. توجه به این نکته مهم است که لایه برداری یک استراتژی پیشگیری است. بهتر است در هنگام استفاده پوست را مالش ندهید زیرا این امر می تواند باعث التهاب و زخم شود.

نرم کننده های گیاهی

روغن آرگان، روغن چریش، کره شی، روغن تامانو و روغن خولان احتمال مسدود شدن منافذ پوست کمتر است و بنابراین ممکن است به جلوگیری از آکنه پشت کمک کند. از آنجا که کرم های بدن و روغن های ماساژ حاوی روغن معدنی، لانولین مصنوعی و کره کاکائو می توانند آکنه را تشدید کنند، سعی کنید با محصولات گیاهی که فاقد روغن هستند یا منافذ پوستی را مسدود می کنند، آب رسانی کنید. این شامل:

  • ژل آلوئه ورا
  • روغن آرگان
  • روغن چریش
  • کره شی
  • روغن تامانو

غذاهای ضد التهاب

خوردن غذاهای ضد التهاب می تواند به جلوگیری از بروز آینده کمک کند. از آنجا که التهاب و آکنه ارتباط تنگاتنگی دارند، تمرکز رژیم غذایی خود بر روی غذاهای ضد التهاب مانند انواع توت ها، انواع خاصی از آجیل ها، غلات سبوس دار و لوبیا ممکن است به کاهش شیوع جوش های کمر در آینده کمک کند. هرچقدر که به نظر دور از ذهن برسد، مطالعات نشان داده است که خوردن غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا 3 (مانند ماهی های چرب) و کاهش اسیدهای چرب امگا 6 (موجود در روغن های کلزا و سویا) می تواند به کاهش التهاب، سطح آندروژن کمک کند. 

مطالب مرتبط:

غذاهای کم گلیسمی

پیروی از یک رژیم غذایی با بار گلیسمی پایین می تواند به جلوگیری از آکنه پشت کمک کند. پر کردن مواد غذایی با بار گلیسمی بالا، مانند آب نبات، نوشیدنی های شیرین، برنج سفید، سیب زمینی سرخ کرده و غلات با فیبر کم، می تواند خطر آکنه را افزایش دهد. مطالعات نشان می دهد که غذاهای با شاخص گلیسمی بالا می توانند با بالا بردن سطح انسولین، باعث آکنه شوند که به نوبه خود تولید سبوم و هورمون مردانه (آندروژن) را افزایش می دهد هر دو باعث پیشرفت آکنه می شوند. 

برای کمک به بهبود پوست و تقویت سلامت کلی خود، با انتخاب میوه ها، سبزیجات، غلات سبوس دار، آجیل و لوبیا، یک رژیم غذایی با بار قند خون پایین را دنبال کنید.

غذاهای غنی شده از روی

مواد غذایی غنی شده از روی، مانند اسفناج، می تواند به تولید چربی پوست کمک کند، از این رو از بروز آکنه جلوگیری می کند.

برخی تحقیقات نشان می دهد که ماده معدنی روی ممکن است به مهار التهاب مربوط به آکنه و جلوگیری از تولید سبوم در پوست شما کمک کند. شناخته شده است که روی باعث کاهش تولید التهاب می شود. می توانید روی خود را با غذاهایی مانند جوانه گندم، صدف، دانه کدو تنبل و اسفناج تقویت کنید.

مصرف لبنیات را کاهش دهید

کاهش مصرف لبنیات می تواند باعث دفع آکنه شود. تحقیقات نشان می دهد که آندروژن ها و هورمون های رشد موجود در محصولات شیر می توانند رشد آکنه را تحریک کنند.

پوست درخت بید سفید

پوست بید سفید حاوی اسید سالیسیلیک است که می تواند برای درمان آکنه استفاده شود. سالیسیلیک اسید یک ماده رایج در پاک کننده ها و درمان های آکنه بدون نسخه است. در مورد آکنه خفیف، مالیدن آن بر روی پوست با اصلاح ریزش غیر طبیعی سلول های پوستی به از بین بردن منافذ پوست کمک می کند.

اگرچه محصولات معمولاً با اسید سالیسیلیک مصنوعی ساخته می شوند، این ماده شیمیایی به طور طبیعی در پوست بید سفید نیز یافت می شود. پوست بید سفید ممکن است گزینه ای مناسب برای افرادی باشد که می خواهند از برخی مواد موجود در داروهای آکنه بدون نسخه پزشک اجتناب کنند.

مدیریت استرس

برخی شواهد نشان می دهد که استرس می تواند آکنه را بدتر کند. اگرچه اعتقاد بر این بود که استرس یک عامل است، اما موارد دیگری مانند کاهش خواب، کیفیت پایین خواب، رژیم غذایی نامناسب و برنامه های غذایی متغیر در تأثیر آن نقش دارند.

برای کمک به جلوگیری از آکنه، سعی کنید روش های کاهش استرس مانند یوگا و مدیتیشن را انجام دهید.

توجه به این نکته مهم است که تحقیقات در زمینه حمایت از این داروهای طبیعی آکنه محدود است. اگر تصمیم دارید یکی از این موارد را دنبال کنید، با پزشک یا متخصص پوست صحبت کنید تا مطمئن شود آیا بی خطر است.

داروهایی برای جوش های کمر

داروهایی برای جوش های کمر
داروهایی برای جوش های کمر

برخی از افراد در مورد رفع آکنه به کمی کمک اضافی نیاز دارند. اگر درمان های خانگی را امتحان کرده اید و تسکین نمی یابید، یک متخصص پوست می تواند داروهای خوراکی یا کرم های دارویی را برای شما تجویز کند.

جوش های کمر یک بیماری قابل درمان است. بیشتر افراد می توانند با استفاده از درمان های خانگی تسکین پیدا کنند. با این حال، اگر آکنه شما شدید است یا جوش های آن بسیار بزرگ است، ممکن است نیاز به درمان توسط پزشک داشته باشید. برای زنانی که آکنه ناشی از هورمون دارند، مصرف منظم قرص های ضد بارداری می تواند به کاهش جوش ها کمک کند.

 

شما برای درمان جوش های کمر چه اقداماتی را انجام می دهید؟ لطفا راهکارهای خود را با دیگر مخاطبان به اشتراک بگذارید.

 

آنچه دیگران میخوانند:

نویسنده: صادق رمضانی 



+ 6
مخالفم - 9
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری