پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ ۲۰:۰۹
۵
۰
نسخه چاپی

روغن های گیاهی معجزه آور برای مو

روغن های گیاهی معجزه آور برای مو
ریزش مو، خشکی مو، خارش پوست سر، کم پشت شدن مو، درماتیت، رشد مو کوتاه، آیا بدنبال راه حل هایی برای این مشکلات مو هستید؟ خوب، پس این مقاله برای شما مناسب است!

تیتربرتر: آیا تا به حال از رایحه نارنجی تازه پوست کندن یک پرتقال احساس انرژی کرده اید؟ یا با عطر بهشتی اسطوخودوس آرام می شوید؟ رایحه ای که از برخی میوه ها، گل ها، برگ ها یا پارس ها ساطع می شود، به دلیل خاصیت خاص آن گیاه است و همین اسانس است که اسانس معروف آن گیاه را تولید می کند.

شاید در مورد استفاده از روغن های گیاهی برای آروماتراپی مطالعه کرده باشید. با این حال ، این روغن های خاص کارهایی فراتر از نیرو بخشیدن به حواس شماست! آنها فواید بی شماری دارند و یکی از این موارد استفاده در مبارزه با مشکلات مختلف مو و حمایت از رشد غنی مو است.

خوب، روغن های گیاهی فرار و سبک هستند. آن ها از قسمت غیر چرب گیاه گرفته شده اند. از طرف دیگر، روغن های معمولی هنگام استخراج از قسمت چرب، که شامل مغزها، دانه ها و حتی هسته ها است، احساس سنگینی و چربی می کنند. روغن های اساسی به دلیل غلظت زیاد، باید در قالب رقیق شده و مقادیر کمتری استفاده شوند.

برای اینکه بیشتر بدانید کدام روغن ضروری با توجه به اثربخشی موهای شما متناسب است، به خواندن ادامه دهید.

روغن های گیاهی شگفت انگیز برای موها

روغن های گیاهی شگفت انگیز برای موها
روغن های گیاهی شگفت انگیز برای موها

عوارض مو به دلایل مختلفی ایجاد می شود، از ژنتیک، هورمون ها، تغییر آب و هوا گرفته تا روش هایی که فرد برای نگهداری از مو استفاده می کند. متأسفانه، نقش ژنتیک و عوامل خارجی در رشد و سلامت موهای ما فراتر از محدوده ماست. بگذارید دریابیم که چگونه می توانیم موهای خود را با استفاده از وسایل طبیعی که در دسترس ما است ترمیم و نگهداری کنیم.

در زیر لیستی از روغن های گیاهی آورده شده است که می تواند عوارض مختلف مو را برطرف کرده و به رشد سالم کمک کند.

1. روغن گیاهی اسطوخودوس برای رشد مو

گفته شده است که روغن اسطوخودوس دارای اجزای ضد باکتری و ضد قارچ است. این به حفظ سلامت موها و فولیکول ها کمک می کند و سلامت پوست سر شما را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد. در مطالعه ای که بیش از 4 هفته انجام شد، استفاده موضعی روغن اسطوخودوس پنج بار در هفته، یک بار در روز نتایج مثبتی از جمله افزایش عمق و تعداد فولیکول های مو، کاهش سلول های التهابی و حتی افزایش افزایش ضخامت لایه پوستی می شود.

2. روغن گیاهی نعناع برای پوست سر چرب

روغن نعناع از خانواده نعناع است و اثر نعناع آن احساس سرما و احساس سوزن سوزن شدن می کند که باعث افزایش گردش منطقه ای می شود که روی آن مالیده شده است. این به طور خاص به رشد موهای بیشتر شاخه های موی موجود در مرحله آناژن (رشد) کمک می کند. روغن ضروری نعناع باعث تحریک پوست سر و همچنین ایجاد شوره سر می شود. به دلیل افزایش تحریک، از رشد سالم مو حمایت می کند.

3. روغن ضروری گیاه بادرنجبویه برای تقویت مو

کاربرد موضعی روغن گیاهی لیموترش روی پوست سر برای تقویت ساقه های مو و تحریک رشد مو شناخته شده است. این ماده حاوی خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی است و باعث خارش پوست سر و خشکی پوست سر یا مو می شود. به دلیل این توانایی، به طور گسترده ای برای کسانی که مشکلات مربوط به شوره سر دارند توصیه می شود. حداکثر اثربخشی بیان شده است که طی 7 تا 14 روز پس از مصرف موضعی منظم، تجربه می شود.

4. اسانس درخت چای برای درمان شوره سر

آیا می دانید روغن ضروری درخت چای می تواند فولیکول های مو را از بین ببرد؟ این خاصیت روغن ضروری چای درخت ، ایجاد یا تجمع روغن اضافی روی پوست پوست را از بین می برد. این مجموعه سلول های مرده پوست را از بین می برد و همچنین تجمع باقیمانده محصول مو را کنترل می کند. اگر فولیکول موی شما لاغر باشد، باعث ایجاد شوره می شود و رشد موهای شما را کاهش می دهد. روغن چای درخت همچنین برای رفع عوارضی مانند اگزمای پوست سر شناخته شده است.

5. روغن گیاهی یلانگ یلانگ برای موهای صاف

روغن ضروری یلانگ یلانگ مخصوصاً برای کسانی که موهای خشک ، خشن و شکننده دارند مفید است. شما می دانید که داشتن تار موی خشک و ضعیف شایع ترین علت شکستگی مو است. کاربرد موضعی روغن ضروری Ylang Ylang برای تقویت و تحریک تولید سبوم، ماده روغنی آزاد شده از غده چربی شناخته شده است. این به نوبه خود باعث بهبود بافت مو و تقویت آن می شود. روغن اساسی Ylang Ylang همچنین دارای خواص ضد عفونی کننده است که می تواند به از بین بردن شپش نیز مناسب است.

6. اسانس برگاموت برای جلای مو

آیا احساس می کنید که موهای شما درخشندگی خود را از دست داده و به نظر می رسد براق کننده یا طبیعی است؟ خوب، پس این روغن برای شما مناسب است! روغن گیاهی ترنج می تواند ظاهر موهای شما را تغییر دهد و درخشش و درخشش مورد نیاز آن را تأمین کند. در کنار این، حتی می تواند فولیکول های مو و رشته های مو را تقویت کند. ریزش مو را کاهش می دهد و از رشد سالم مو نیز پشتیبانی می کند.

7. اسانس پرتقال برای پوست سر خشک

استفاده از اسانس پرتقال بر روی موهای شما محتوای ویتامین C غنی را در پوست سر شما نیز تزریق می کند. این روغن در برابر خشکی پوست سر و مشکلات کم شدن مو بهتر عمل می کند. حتی رایحه ای میوه ای به موهای شما می بخشد و باعث می شود احساس شادابی کنید. هنگامی که همراه با عسل استفاده می شود ، استفاده موضعی از این روغن می تواند محتوای رطوبت را بازیابی کرده و سطح pH پوست را متعادل کند و تولید روغنهای طبیعی حیاتی مورد نیاز برای رشد موهای سالم را متعادل کند.

8. روغن گیاهی دارچین برای تحریک پوست سر

استفاده از روغن گیاهی دارچین برای موها عمدتا برای رفع شوره سر، نازک شدن موها همراه با ریزش موها است. این روغن به همراه یک روغن حامل مناسب رشد مو را زنده کرده و حتی به پاکسازی ریشه مو کمک می کند. افزودن یک قطره از روغن ضروری دارچین به یک شامپوی معمولی به درخشش رشته های مو کمک می کند. با این حال، استفاده از روغن ضروری دارچین برای مو به تحقیقات علمی بیشتری نیاز دارد تا اثبات تأثیرگذاری بر روی مشکلات مویی که ادعا می کند از بین می برد، ارائه دهد.

9. روغن گیاهی اکالیپتوس برای پوست خشک و خارش دار پوست

این روغن فواید دارویی بی شماری دارد، اما آیا در مورد اثر استفاده از روغن گیاهی اکالیپتوس برای مو می دانید؟ استفاده آرایشی از این روغن می تواند مو را تغذیه کند، رشد مو را تشویق کند و باعث کاهش خارش و خشکی انجمادی شود. این روغن حاوی عناصر ضد عفونی کننده ای است که می تواند رشد شپش یا لکه های شاخه های مو را از بین ببرد. حتی در صورت صدمه یا کوفتگی پوست سر باعث بهبود می شود.

10. اسانس کاج برای پیشگیری از شوره سر

روغن اساسی کاج حاوی خاصیت ضد میکروبی است که به جلوگیری از تشکیل باکتری کمک می کند. حتی تجمع چربی ، سلولهای مرده پوست و آلودگی هایی را که می توانند رشد سالم موها را از بین ببرند از بین می برد. این ماده حاوی ترکیبات ضد التهابی است که التهاب و خارش را از شما دور می کند. این ماده به منظور حفظ رطوبت رشته های مو و فولیکول های مو کمک می کند و از این طریق از بروز شوره جلوگیری می کند. حتی اسانس کاج در از بین بردن آلودگی شپش موثر است.

11. روغن ضروری ریحان شیرین برای حجم و درخشش مو

اسانس ریحان با رایحه گرم و گلی رشته های مو را جوان کرده و به مو طراوت می بخشد و به راحتی قابل کنترل است. نه تنها این، بلکه باعث آبرسانی و نرم شدن ترد شما می شود. این روغن تولید سبوم در پوست سر را تنظیم می کند، که رشد قوی مو را تشویق می کند. شناخته شده است که روغن گیاهی ریحان شیرین باعث کاهش یا کند شدن ریزش مو می شود و در نتیجه باعث افزایش حجم مو در طی مدتی می شود. این می تواند ساقه های مو را تسکین دهد و همچنین آن را شفاف کند ، و موهای شما را نرم و حجیم کند.

مطالب مرتبط:

چگونه از روغن های گیاهی برای مو استفاده کنیم؟

چگونه از روغن های گیاهی برای مو استفاده کنیم؟
چگونه از روغن های گیاهی برای مو استفاده کنیم؟

در اینجا، ما در مورد روش های مختلفی که می توان روغن های گیاهی برای مو را در برنامه منظم مراقبت از مو استفاده کرد، صحبت خواهیم کرد. قبل از شروع به یاد داشته باشید که روغن اسانس همیشه باید به شکل رقیق شده آن استفاده شود. برای رقت، از روغن حامل مناسب کمک کنید که غلظت روغن اصلی را کاهش می دهد.

بر اساس کیفیت مو، فرد باید در مورد روغن حامل تصمیم بگیرد. گفته شده است که کسانی که موهای چربی دارند باید روغن های حامل سبک تری مانند روغن هسته زردآلو، روغن بادام شیرین یا روغن هسته انگور را در نظر بگیرند. این روغن های حامل باعث ایجاد تعادل در تولید روغن می شوند. در مورد موهای خشک، یک روغن حامل مانند نارگیل، شیر یا آووکادو برای مقابله با خشکی همراه با تأمین فواید ضروری روغن اساسی مفید تلقی می شود. همچنین می توانید از روغن کنجد به عنوان روغن حامل استفاده کنید. برای انواع موها کار می کند.

2-3 قطره از مایع مورد نظر را به خوبی با یک روغن حامل از انتخاب های خود مانند نارگیل، بادام یا کنجد مخلوط کنید. بعد، موهای خود را برش دهید، مقدار کمی روغن در اطراف پوست سر خود بمالید و به دنبال حرکات دورانی خوب ماساژ دهید. می توانید روغن را بعد از 3-4 ساعت استفاده شستشو دهید یا آن را یک شب بگذارید و روز بعد بشویید.

از روغن های گیاهی می توان به عنوان ماده موادی در اسپری مو استفاده کرد. در مرحله اول، برای تهیه اسپری مو و روغن اساسی، یک ظرف کوچک آب مقطر یا خالص را به مدت چند دقیقه گرم کنید. پس از خاموش کردن منبع حرارت، یک قاشق روغن نارگیل اضافه کرده و کاملاً مخلوط کنید تا حل شود. بعد از این، اجازه دهید مخلوط خنک شود و در مرحله بعدی، حدود 25 قطره روغن ضروری مورد نظر را اضافه کنید. برای ذخیره آن، کل محلول را در یک ظرف اسپری شیشه ای بریزید. می توانید نزدیک به سه هفته از این محلول برای موهای خود استفاده کنید و پس از آن باید دور ریخته شود.

حتی می توانید چند قطره از بهترین روغن اساسی مناسب را در هر یک از شامپوها، نرم کننده ها یا ماسک های موی خود اضافه کنید. محصول را همانطور که معمولاً استفاده می کنید استفاده کنید و آن را کاملاً آبکشی کنید.

چگونه کیفیت روغن های گیاهی برای مو را بررسی کنیم؟

چگونه کیفیت روغن های گیاهی برای مو را بررسی کنیم؟
چگونه کیفیت روغن های گیاهی برای مو را بررسی کنیم؟

برای آگاهی از کیفیت روغن گیاهی، نکات زیر را در نظر بگیرید.

به جای خرید مواد مصنوعی، روغن اساسی ضروری ارگانیک را که دارای گواهینامه است انتخاب کنید زیرا حاوی مواد افزودنی خارجی است.

قبل از خرید به خوبی در مورد برند یا شرکت تحقیق کنید. بدانید آیا منبع روغن و نتایج آزمایش را افشا می کند. تکرارپذیری و قابلیت اطمینان شرکت را بررسی کنید.

مراقب قیمت روغن باشید و در معرض اسانس با قیمت پایین قرار نگیرید. اینها ممکن است تقلبی شوند. معمولاً اسانس با کیفیت برتر در رده بالاتری قرار می گیرد.

بدین ترتیب، با در نظر گرفتن این نکات و بخش ها، می توانید از اسانس مناسب خود استفاده کرده و از مزایای آن با خیال راحت بهره مند شوید.

آیا استفاده از روغن های اساسی برای مو عوارض جانبی دارد؟

حتی اگر مزایای بی شماری وجود داشته باشد که فرد می تواند هنگام استفاده از یک روغن ضروری تجربه کند، لازم است از عوارض جانبی احتمالی آن نیز آگاهی داشته باشید. فرد باید با مسئولیت پذیری از روغن اساسی فقط از طریق روش های ایمن استفاده کند. قبل از سرمایه گذاری در روغن ضروری با کیفیت برتر به نکات زیر توجه کنید.

هرگز از روغن های اساسی، به طور مستقیم یا در قالب رقیق نشده آن استفاده نکنید. همانطور که قبلا ذکر شد، روغن های اساسی بسیار غلیظ هستند. عوارض جانبی احتمالی استفاده از آنها در قالب رقیق نشده شامل قرمزی در ناحیه اعمال شده، بثورات پوستی، کهیر، کاهش فشار خون، سرگیجه ناگهانی و حالت تهوع، اسهال، افزایش ضربان قلب و غیره است.

برای جلوگیری از این مسائل احتمالی، به یاد داشته باشید که قبل از استفاده از پزشک عمومی در رژیم، با پزشک عمومی مشورت کنید.

اگر با چنین تجربه های نامنظمی در مورد برنامه روبرو شدید، بلافاصله استفاده از آن را متوقف کنید و به دنبال مشاوره پزشکی باشید.

زنان باردار و کودکان باید در استفاده از روغن اساسی احتیاط کنند و برای جلوگیری از هرگونه عارضه جانبی بهتر است قبل از استفاده از راهنمایی پزشکی استفاده کنید.

 

با مطالعه مطلب بالا کدام یک از روغن های گیاهی برای موهای شما مناسب است؟

 

آنچه دیگران میخوانند:

نویسنده: زهرا فرامرزی 



+ 5
مخالفم - 6
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری