پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ ۱۹:۲۶
۸
۰
نسخه چاپی

پیش بینی قیمت طلا در هفته دوم مرداد 1400

پیش بینی قیمت طلا در هفته دوم مرداد 1400
کارشناسان از کاهش تقاضا در طول هفته گذشته و تاثیر نوسانات قیمت دلار بر بازار طلا وسکه خبر می دهند و علت اصلی افزایش قیمت را نبود تقاضا و افزایش نرخ ارز می‌دانند.

به گزارش تیتربرتر؛ در روزهایی که رشد قیمت دلار تا مرز ۲۵۵۰۰ تومان سیگنال مهمی برای بازار طلا محسوب می‌شود، در بازار جهانی تصمیم جدید آمریکا این بازار را با ابهاماتی مواجه کرد.

طلا تا پایان مرداد رشد می کند یا نه؟

با توجه به آنکه در هر بحرانی طلا به عنوان یک پناهگاه امن نمایان می شود احمال اینکه روند قیمت طلا در ماه های آینده صعودی باشد بالا است؛ تحلیلگران در اتحادیه بازار شمش های لندن بر این باورند که قیمت طلا در ماه های آینده ۱۱.۵ درصد افزایش خواهد یافت و به طور متوسط به هزار و ۹۷۴ دلار خواهد رسید.

به گفته این تحلیلگران واکسیناسیون عمومی به طور قطع نرخ شیوع کرونا در جهان را کاهش خواهد داد اما نقدینگی تزریق شده در بازار و کسری بودجه در ماه های آینده به قوت خود باقی خواهند ماند.

طبق آخرین براوردهای صورت گرفته کسری بودجه دولت انگلیس در دوازده ماه منتهی به مارس به ۳۰۳.۱ میلیارد پوند ( ۴۲۰.۸ میلیارد دلار) افزایش یافته که این رقم معادل ۱۴.۵ درصد کل حجم تولید ناخالص داخلی این کشور است و در ایالت متحده آمریکا نیز میزان بدهی‌های دولت این کشور تا پایان ماه می به ۲۸ تریلیون و ۲۳۴ میلیارد و ۹۵۸ میلیون دلار رسیده است.

علت افزایش قیمت طلا در هفته اول مرداد 1400

علت افزایش قیمت طلا در هفته اول مرداد 1400
علت افزایش قیمت طلا در هفته اول مرداد 1400

 

در بازار امروز انس جهانی حدود سه دلار افزایش و در بازار داخلی تقاضا کاهش پیدا کرده است. حباب قیمت سکه روز سه‌شنبه افزایش یافت و به محدوده ۳ درصدی نزدیک شد. از نگاه برخی فعالان، رشد حباب فلز گران بهای داخلی در روزهای اخیر نشان می‌دهد که تقاضا در بازار بیشتر شده و قیمت را در مسیر صعودی قرار داده است.

نادر بذرافشان، دبیر اتحادیه طلا به افزایش قیمت طلا و سکه اشاره کرد و توضیح داد: نوسانات نرخ ارز در چند روز گذشته که با افزایش قیمت دلار همراه بود، باعث افزایش قیمت در بازار طلا و  سکه شد.

بذرافشان از کاهش تقاضا در بازارهای داخلی خبر داد و گفت: نوسانات و افزایش نرخ ارز موجب افزایش قیمت طلا و سکه شد و همین موضوع کاهش تقاضا در بازار را به دنبال داشت.

دبیر اتحادیه طلا نبود تقاضا و افزایش قیمت دلار در چند روز گذشته را علت اصلی افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه می‌داند.

او درباره روند بازار طلا در روزهای آینده اعتقاد دارد به دلیل نوسانات نرخ ارز و افزایش انس جهانی و افزایش قیمت طلا در هفته اول مرداد، اگر در روزهای آینده اتفاق سیاسی خاصی رخ ندهد و نوسانات نرخ ارز و انس جهانی با درصد بالایی همراه نباشد، قیمت‌ها در همین محدوده باقی می‌ماند و احتمال کاهش قیمت وجود دارد.

برای بازیگران بازار سکه دو نقطه قیمتی اهمیت زیادی دارد. اولین محدوده مهم برای قیمت سکه ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است که با عبور از آن، موج خریدها در بازار فلز گران بهای داخلی بیشتر می شود. محدوده مهم دیگر ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است که شکست آن، منجر به فشار فروش خواهد شد. سکه بازان به این دو محدوده بسیار دقت خواهند کرد.

مطالب مرتبط:

آخرین وضعیت قیمت طلا در دنیا

فدرال رزرو نرخ بهره خود را نزدیک به صفر نگه داشته و در بیانیه این نهاد آمده اقتصاد آمریکا در حال پیشرفت است اما همچنان درگیر کرونا است.

همانطور که انتظار می‌رفت، کمیته بازار آزاد فدرال جلسه دو روزه خود را با حفظ نرخ بهره در محدوده هدف نزدیک به صفر به پایان رساند. در کنار آن کمیته دیدگاه خود را مبنی بر ادامه «تقویت» اقتصاد تکرار کرد.

اولین واکنش طلا به نشست فدرال رزرو پایین آمدن به زیر ۱۸۰۰ دلار در هر اونس بود. اما وقتی پاول شروع به صحبت کرد، این افت کاملاً معکوس شد و طلای خالص به بالاترین قیمت روزانه ۱،۸۰۸٫۲۰ دلار صعود کرد که در روز ۰٫۵۳ درصد افزایش داشت. زیرا کمیته بازار آزاد فدرال نرخ بهره معیار خود را بدون تغییر نزدیک به صفر نگه داشت. فدرال رزرو اعلام کرد که برنامه خرید اوراق قرضه ماهانه ۱۲۰ میلیارد دلار را حفظ خواهد کرد. تا قبل از اعلام نظر فدرال رزرو بازار طلا تحت فشار بود و زیر ۱۸۰۰ دلار در هر اونس قرار داشت اما فدرال رزرو کمی سیاست جدیدی را برای سیاست‌های پولی روشن می‌کند.با این حال قیمت طلا در محدوده ۱۸۰۰ دلار در نوسان است.

در لحظه نگارش این گزارش هم طلا به ۱۸۱۵ دلار در هر اونس رسید اما باید دید این روند صعودی چقدر ماندگار است و فدرال رزرو چقدر ممکن است بر تصمیم عدم تغییر نرخ بهره خود می‌تواند پافشاری کند.

اما در بازار داخلی نیز قیمت دلار روندی صعودی را در پیش گرفته که در صورت تداوم آن، ممکن است قیمت طلا متاثر شود، با این حال با توجه به نزدیک شدن به زمان تغییر دولت از نظر داخلی نیز طلا با این ابهام مواجه است که روند دلار چه خواهد شد. در صورت تداوم روند فعلی در بازار دلار و روند فعلی بازار جهانی تقاضا برای طلا ممکن است بیشتر شود. اما آیا طلا طبق انتظار عمل خواهد کرد؟

پیش بینی قیمت طلا در هفته دوم مرداد 1400

پیش بینی قیمت طلا در هفته دوم مرداد 1400
پیش بینی قیمت طلا در هفته دوم مرداد 1400

 

نادر بذرافشان، دبیر اتحادیه طلا به افزایش قیمت طلا و سکه اشاره کرد و توضیح داد: نوسانات نرخ ارز در چند روز گذشته که با افزایش قیمت دلار همراه بود، باعث افزایش قیمت در بازار طلا و سکه شد.

بذرافشان از کاهش تقاضا در بازارهای داخلی خبر داد و گفت: نوسانات و افزایش نرخ ارز موجب افزایش قیمت طلا و سکه شد و همین موضوع کاهش تقاضا در بازار را به دنبال داشت.

قیمت سکه چه تغییراتی می کند؟

انس جهانی عصر روز چهارنشبه زیر مرز ۱۸۰۰ دلار و روی ۱۷۹۹ دلار قرار داشت. با وجود اینکه طلا عملکرد نسبتا ضعیفی داشت، قیمت سکه تغییرات مثبت قیمتی را به ثبت می‌رساند. قیمت سکه در شروع معاملات دیروز روی ۱۱ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان قرار داشت. سکه در ادامه رشد کرد، به مرز حساس ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان نزدیک شد، آن را لمس کرد و دوباره زیر مرز حساس روی رقم ۱۱ میلیون و ۱۹۰ هزار تومان قرار گرفت.

مهم ترین توصیه ها برای خریداران طلا در مرداد 1400

به نقل از خبرگزاری مهر، ابراهیم محمد ولی در مورد خرید طلای آب شده، اظهار کرد: به دلیل بازگشت آرامش نسبی به بازار طلا و اطلاع رسانی در مورد مضرات خرید طلای آب شده، تقاضا برای خرید آن طی ۴۰ روز اخیر نسبتاً کاهش یافته است و اکنون، بیشتر خود صنعتگران حوزه طلا در معاملات طلای آب شده فعال هستند که اهل فن بوده و می‌توانند درست یا غلط بودن طلای آب شده را تشخیص دهند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: زمانی که بازار دچار نوسانات شدید قیمتی می‌شود، مردم پول را تبدیل به طلا می‌کنند چرا که طلای آب شده مالیات بر ارزش افزوده و اجرت ندارد.

برای اطلاع از آخرین قیمت طلا کلیک کنید

آنچه دیگران می خوانند:

گزارش از علی اکبر رضایی



+ 8
مخالفم - 5
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری