پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
شنبه, ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ ۱۶:۲۳
۴
۰
نسخه چاپی

بهترین شستشوی صورت برای پوست های خشک کدام است؟

بهترین شستشوی صورت برای پوست های خشک کدام است؟
اگر پوست شما خشک است، انتخاب شستشوی مناسب صورت می تواند کار دشواری باشد.

تیتربرتر: اکثر پاک کننده های صورت وظیفه تمیز کردن آلودگی، چربی اضافی و آرایش از پوست شما را به خوبی بر عهده دارند. متأسفانه، با استفاده منظم از برخی از این شستشوی صورت، رطوبت طبیعی پوست ما نیز از بین می رود. برای کسانی که پوست خشک دارند، رطوبت طبیعی قفل شده در داخل سد پوستی بسیار ارزشمند است. بهترین شستشوی صورت برای پوست های خشک آن است که به همان اندازه که برای تمیز کردن مراقبت می کند، از آبرسانی پوست شما نیز مراقبت می کند.

پاکسازی با بهترین شستشوی صورت برای پوست های خشک ضروری است

پاکسازی با بهترین شستشوی صورت برای پوست های خشک ضروری است
پاکسازی با بهترین شستشوی صورت برای پوست های خشک ضروری است

آیا می دانید که بیرونی ترین لایه اپیدرم ما به عنوان "سد پوستی" شناخته می شود؟ برای داشتن پوستی سالم، ما به این سد پوستی احتیاج داریم تا از تحریک کننده ها در حین قفل کردن روغن های طبیعی و رطوبت جلوگیری کند. بدون مانع سالم پوست، پوست ما بیش از حد خشک می ماند و مستعد مشکلات پوستی مانند درماتیت آتوپیک (اگزما)، لکه های پوسته پوسته، پوست خشن و سفت، احساس خارش زیاد، قرمزی، کدر شدن و پوسته پوسته شدن پوست می شود. متأسفانه، بسیاری از مواقع حتی این روغن های طبیعی ضروری برای پوست ما با پاک کننده های صورت از بین می روند.

تمیز کردن صورت، مهمترین و اصلی ترین بخش مراقبت روزانه از پوست است. کاری که ما می توانیم انجام دهیم این است که درباره محصولات پوستی که انتخاب می کنیم تصمیمات هوشمندانه و آگاهانه بگیریم. وقتی صحبت از خشکی پوست می شود، شستشوی صورت معمولاً می تواند باعث ایجاد یا شکستن پوست شما شود، بنابراین باید با نهایت دقت انتخاب شود. 

نحوه انتخاب بهترین شستشوی صورت برای پوست های خشک 

نحوه انتخاب بهترین شستشوی صورت برای پوست های خشک 
نحوه انتخاب بهترین شستشوی صورت برای پوست های خشک 

همیشه توصیه می شود از محصولات طبیعی، چه ماسک صورت و چه اسکراب برای پوست خود استفاده کنید. به طور مشابه، حتی برای مقابله با مشکلات خشکی پوست انتخاب عاقلانه ای است که از پاک کننده های طبیعی بدون ترکیبات خشک کننده صورت در مقایسه با مواد شیمیایی استفاده کنید.

مرحله 1 - تأیید کنید که نوع پوست شما "خشک" است

شناخت بهتر پوست خود اولین قدم برای تصمیم گیری درست در مورد محصولات مراقبت از پوست است. برای تشخیص اینکه آیا خشکی پوست نگرانی اصلی شما است، بررسی کنید که آیا علائم زیر را نشان می دهد که به طور خاص مربوط به پوست خشک است یا خیر.

  • سفتی و خشکی پوست: به نظر می رسد که پوست شما کشیده می شود
  • ناهمواری، قرمزی و احساس خارش
  • پوسته پوسته شدن یا پوسته پوسته شدن بیش از حد روی سطح
  • ترک های پوستی 

به غیر از این علائم می توان از یک ورقه لکه برای تشخیص نوع پوست استفاده کرد. یک کاغذ لکه دار را به آرامی روی نواحی مختلف صورت ضربه بزنید. سپس، کاغذ را در برابر منبع نور نگه دارید و آن را مشاهده کنید. اگر کاغذ روغن کمی یا بدون روغن داشته باشد نشان دهنده نوع پوست خشک است. اگر روغن در ناحیه بینی و پیشانی قابل مشاهده باشد نشان دهنده نوع طبیعی پوست است. با این حال، اگر کاغذ با آثار روغن اضافی پر شده باشد، نشان دهنده یک دسته پوست چرب است.

مرحله 2 - از چه چیزهایی اجتناب کنید

از آنجایی که پاک کننده های صورت مهم هستند، توجه به موادی که می توانند نگرانی های پوستی شما را بدتر کنند ضروری است.

کلرید سدیم، ایزوپروپیل الکل، سدیم لوریل سولفات، آمونیوم لوریل سولفات، اسیدهای سالیسیلیک از جمله موادی هستند که در شستشوی صورت از آن ها اجتناب می کنید. این مواد شیمیایی شهرت بدی در بدتر کردن عوارض خشکی پوست با حذف رطوبت مورد نیاز دارند.

توصیه می کنیم از محصولات طبیعی مراقبت از پوست که عاری از مواد شیمیایی مانند سولفات هستند استفاده کنید. همچنین از محصولات معطر خودداری کنید زیرا برخی از مواد شیمیایی مورد استفاده برای عطر می تواند باعث تحریک پوست شما شود، حتی باعث ایجاد اگزما می شود.

مرحله 3 - به دنبال چه چیزی باشید

با وجود چنین طیف گسترده ای از گزینه های موجود در سطح جهان، ممکن است یک کار عادی به نظر برسد که بفهمیم پوست دقیقاً به چه چیزی نیاز دارد و کدام مواد برای پوست ما مناسب تر است. بیایید با درک کمی بیشتر در مورد پوست خود شروع کنیم.

برخی از ترکیبات شستشوی صورت که خواص طبیعی پوست را حفظ می کنند عبارتند از:

اسید هیالورونیک

این اسید قندی است که حتی در شرایط طبیعی در پوست ما یافت می شود و آب را نگه می دارد و به تجدید پوست کمک می کند. اسید هیالورونیک دارای خواص شگفت انگیزی است که می تواند رطوبت را 1000 برابر بیشتر از وزن خود نگه دارد. در نتیجه، این اسید به حفظ رطوبت پوست کمک می کند. این خاصیت حفظ کننده دارد و از تبخیر رطوبت جلوگیری می کند. این اسید حتی دارای خواص ضد پیری است و در برابر پوست کاملا بدون وزن احساس می شود. توصیه می شود از سرم اسید هیالورونیک به همراه مرطوب کننده استفاده کنید.

گلیسیرین

گلیسیرین به عنوان یک مرطوب کننده عمل می کند، به این معنی که می تواند رطوبت پوست را حفظ کند. مشکل اصلی خشکی پوست کمبود رطوبت است. استفاده از گلیسیرین این رطوبت را بازیابی کرده و آن را قفل می کند. 

سرامیدها

سرامید یک چربی است که به طور طبیعی روی پوست نیز یافت می شود. تقریباً 50 درصد لایه بیرونی پوست توسط سرامیدها ساخته می شود. عملکرد سلول ها را القا می کند و با جلوگیری از آسیب های محیطی به محافظت از اپیدرم نیز کمک می کند. با جلوگیری از نفوذپذیری و قفل کردن رطوبت، می تواند مانعی ایجاد کند. همچنین خاصیت ضد پیری دارد.

در حالی که این مواد برای پوست های خشک عالی هستند، مهم است که برچسب شستشوی صورت خود را بررسی کنید تا متوجه شوید که با چه مواد دیگری ترکیب شده است. گاهی اوقات، عناصر دیگر در شستشوی صورت می توانند باعث خشکی یا سوزش پوست شوند.

راه حل مطمئن تر، استفاده از شستشوی طبیعی صورت برای پوست های خشک است. 

مطالب مرتبط:

بهترین ترکیبات طبیعی در شستشوی صورت برای پوست های خشک

بهترین ترکیبات طبیعی در شستشوی صورت برای پوست های خشک
بهترین ترکیبات طبیعی در شستشوی صورت برای پوست های خشک

 

آلوئه ورا

آلوئه ورا دارای خواص تسکین دهنده است و پوست را نرم و جوان می کند. از آنجا که حاوی عناصر آبرسان است، برای پوست های خشک بسیار مناسب است و رطوبت را محکم می کند.

چوب صندل

چوب صندل حاوی ماده ای به نام α-santalol است که دارای خواص درمانی است. روغن چوب صندل به عنوان یک مرطوب کننده عالی عمل می کند و همچنین برای جلوگیری از مشکلات خشکی پوست بسیار مفید است. حاوی خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی است، به همین دلیل هر نوع تحریک پوستی ناشی از خشکی پوست با استفاده از آن تسکین می یابد.

گل همیشه بهار

روغن گل همیشه بهار از گل همیشه بهار استخراج می شود. حاوی اجزای ضد قارچی، ضد باکتریایی، ضد التهابی است و آن را برای پوست های خشک، تحریک شده، قرمز و یا ساییده ایده آل می کند. این ماده در برابر اگزما عمل می کند و صافی هیدراته ای به پوست می بخشد.

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا ساختارهای مشابه روغن طبیعی موجود بر روی پوست دارد. بنابراین، در مقایسه با سایر روغن ها، خاصیت جذب سریع تری دارد. با استفاده از روغن جوجوبا می توانید از قرمزی و سایش ناشی از خشکی پوست جلوگیری کنید.

سرشار از ویتامین E است و همچنین دارای ویتامین B کمپلکس است که می تواند درخشش از دست رفته را احیا کند، خطوط ریز را کاهش دهد و از خشک شدن و تیرگی بیشتر پوست جلوگیری کند. از این رو، پوست را جوان می کند و همچنین بافت نرم به آن می بخشد.

اسانس رز

اسانس گل رز از گلبرگ های گل رز استخراج می شود و به طور گسترده ای در رایحه درمانی استفاده می شود. دارای خاصیت آبرسانی و همچنین ضد پیری است. این دارو در برابر بیماری های پوستی مانند اگزما و روزاسه که می تواند تشکیل خشک پوست را تسهیل کند، عمل می کند.

چگونه از پوست خشک مراقبت کنیم

چگونه از پوست خشک مراقبت کنیم
چگونه از پوست خشک مراقبت کنیم

به غیر از پاک کننده و مرطوب کننده، چند نکته ضروری دیگر نیز وجود دارد که باید برای افرادی که دارای پوست خشک هستند رعایت شود. بیایید برخی از روش های ساده مراقبت از پوست را که می توانید برای مراقبت از خشکی پوست خود در برنامه معمول خود قرار دهید، بررسی کنیم:

  • بعد از دوش گرفتن یا حمام، زمانی که هنوز پوست کمی مرطوب است، از مرطوب کننده استفاده کنید. این به رطوبت قفل شده و پوست را هیدراته نگه می دارد.
  • استفاده از ترکیبات تسکین دهنده، با میزان اسید، عطر و رنگ کمتر یا صفر در مورد پوست های حساس مفید است.
  • هر روز با نوشیدن مقدار زیادی آب بدن خود را هیدراته نگه دارید.
  • سعی کنید حداقل دوبار در روز پوست خود را مرطوب کنید.
  • استفاده از مرطوب کننده ها برای جلوگیری از خشکی پوست در زمستان
  • در حین استفاده از پاک کننده ها یا سایر محصولات حاوی صابون، بیش از حد کف نکنید و از مقدار اضافی استفاده نکنید. برای تمیز کردن پوست از مقدار مناسب استفاده کنید.
  • برای دوش گرفتن از آب ولرم استفاده کنید. استفاده از آب بیش از حد گرم یا سرد می تواند پوست را خشک کند.
  • خود را خشک نکنید زیرا باعث کشیدن پوست می شود، همیشه به آرامی خود را خشک کنید.
  • به خاطر داشته باشید که لب های خود را نیز مرطوب نگه دارید، در مقایسه با سایر نقاط بدن پوست حساس تری دارد.
  • در زمستان ها مستقیماً روبروی هیچ منبع گرما ننشینید زیرا ممکن است گرمای کوتاه مدت به شما بدهد، اما پوست شما را بسیار خشک می کند.
آیا شما پوستی خشک دارید، برای مراقبت از آن چه اقداماتی را انجام می دهید؟ 

 آنچه دیگران میخوانند:

نویسنده: زهرا فرامرزی 



+ 4
مخالفم - 8
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری