پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ ۱۵:۴۶
۱۱
۰
نسخه چاپی

زمان مسابقه فینال حسن یزدانی با تیلور در المپیک توکیو 2020

زمان مسابقه فینال حسن یزدانی با تیلور در المپیک توکیو 2020
حسن یزدانی بازی فینال خود را باید در المپیک توکیو 2020 به مصاف تیلور آمریکایی بود.

به گزارش تیتربرتر؛ حسن یزدانی، کشتی گیر دسته 86 کیلوگرم ایران در فینال نوکیو 2020 باید به مصاف تیلور قدرت آمریکایی برود برای کسب دومین طلای کشتی آزاد المپیک سرشار از انگیزه و آمادگی است. او صبح امروز هر دو رقیب خود را با امتیازات بالا شکست داد تا در نیمه نهایی حضور پیدا کند. دارنده طلای المپیک 2016 برای صعود به دیدار پایانی ظهر امروز به مصاف نایفونوف روس رفت و او هم بی دردسر شکست داد تا به دیدار پایانی راه یابد.

در سمت دیگر جدول، دیوید تیلور امریکایی حضور دارد؛ کشتی گیر که با همان انگیز و آمادگی بالایی که در یزدانی دیدیم، ظاهر شده و با کسب دو پیروزی آسان مقابل حریفانی از بلاروس و سن مارینو به دیدار نیمه نهایی راه یافت. او برای صعود به دیدار فینال حریفی به مراتب آسان تر داشت و دیپاک پونیای هندی که 22 سال سن دارد را به راحتی شکست داده و فینالیست شد.

به این ترتیب مطابق پیش بینی ها، دو کشتی گیر قدر ایرانی و امریکایی به راحتی راهی دیدار پایانی المپیک 2020 شدند تا جذاب ترین کشتی توکیو را فردا مشاهده کنیم؛ کشتی که دوست داران این رشته در سرتاسر جهان سالهاست که برای تماشای آن انتظار کشیده اند. کسب 33 امتیاز (تیلور) و 3 امتیاز (یزدانی) در 3 دیدار منتهی به فینال نشان از قدرت بالای این دو کشتی گیر دارد؛ کشتی گیرانی که جز خودشان، کشتی گیر دیگر نمی تواند آنها را شکست دهد.

پیش بینی کشتی حسن یزدانی با تیلور آمریکایی در المپیک توکیو 2020

پیش بینی کشتی حسن یزدانی با تیلور آمریکایی در المپیک توکیو 2020
پیش بینی کشتی حسن یزدانی با تیلور آمریکایی در المپیک توکیو 2020

 

فینال دسته 86 کیلوگرم کشتی آزاد المپیک 2020 یکی از تماشایی ترین رویدادهای المپیک 2020 خواهد بود. مبارزه حسن یزدانی و دیوید تیلور در این مرحله می تواند یکی از تاریخی ترین کشتی های المپیک باشد؛ جایی که دو کشتی گیر از ایران و امریکا در اوج آمادگی و تجربه، هدفی جز طلا را دنبال نمی کنند و برای کسب آن از قدرت و مهارت کافی برخوردار است. مقایسه ورزشکار برتر از میان این دو کار سختی است، درست مثل مقایسه بی نتیجه مسی و رونالدو! تنها جایی که می توان پی به برتری یکی از این دو برد، میدان مسابقه است؛ میدانی که برای حضور در آن، یزدانی و تیلور یک گام دیگر در پیش دارند.

اولین دیدار یزدانی و تیلور به جام جهانی کرمانشاه برمی‌گردد که کشتی گیر آمریکایی که البته در آن زمان یک نام ناشناخته بود، موفق شد در مقابل چشم هزاران هوادار ایرانی حریف قدرتمند خود را شکست دهد. یک سال بعد تیلور در مسابقات جهانی ثابت کرد که پیروزی در کرمانشاه اتفاقی نبوده چرا که او موفق شد بار دیگر بر حسن یزدانی غلبه کند. اما حسن یزدانی یک سال بعد توانست مدال طلای جهان را دوباره از آن خود کند. البته دیوید تیلور نتوانست در این رقابت‌ها به دلیل مصدومیت حضور پیدا کند و یزدانی به راحت ترین شکل ممکن مدال طلا را از آن خود کرد.

نحوه آماده سازی روانی دو ورزشکار برای این دیدار بزرگ هم جالب بود. یزدانی چندی پیش تا کسب طلای المپیک با فضای مجازی خداحافظی کرد اما تیلور بارها در فضای مجازی کری های سنگینی برای حریف ایرانی اش خواند که مهمترین آن پست اینستاگرامی سال پیش او بود که با انتشار فیلم پیروزی خود برابر حسن یزدانی در مسابقات جهانی 2018 نوشته بود: «چه کسی برای راند سوم آماده است؟» حال باید دید برنده راند سوم این مبارزه بزرگ با برتری کدام کشتی گیر همراه خواهد بود و آیا یزدانی خواهد توانست طلسم تیلور را شکسته و در حساس ترین مبارزه خود با او ،شکستش بدهد یا خیر؟ ما که خیلی امیدوار هستیم.

ساعت مسابقه فینال حسن یزدانی در المپیک توکیو 2020

 حسن یزدانی در المپیک توکیو پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ از ساعت ۱۳:۴۵ به بعد از شبکه سه پخش خواهد شد.

مطالب مرتبط:

آخرین وضعیت حسن یزدانی برای بازی با تیلور آمریکایی در المپیک توکیو 2020

آخرین وضعیت حسن یزدانی برای بازی با تیلور آمریکایی در المپیک توکیو 2020
آخرین وضعیت حسن یزدانی برای بازی با تیلور آمریکایی در المپیک توکیو 2020

 

حسن یزدانی در یک کشتی سخت و نفس گیر توانست نایفونوف روسی را از پیش رو بردارد و اولین فینالیست کشتی آزاد لقب بگیرد.

از وقتی حسن یزدانی وارد توکیو شده بود، لحظه شماری برای حضور او روی تشک به عنوان یکی از ستاره های جهان کشتی آغاز شد. از صبح امروز این کشتی گیر که از سوی اتحادیه جهانی کشتی لقب بولدوزر را هم دریافت کرده، به هنرنمایی روی تشک کشتی المپیک توکیو پرداخت.

بعد از اینکه یزدانی خیلی راحت رقبایی از ازبکستان و سوییس را از پیش رو برداشت و به نیمه نهایی رسید، از ظهر امروز او در یک مبارزه نسبتا دشوار مقابل نایفونوف از روسیه قرار گرفت. یزدانی که دو سال قبل این کشتی گیر روس را به راحتی در مسابقات جهانی شکست داده بود، امروز نتوانست با شادابی گذشته برابر رقیبش بایستد.

حسن یزدانی که از لحظه اول مثل همیشه حمله کننده بود و مقابل رقیبش یورش می برد، به راحتی نمی توانست به پای نایفونوف برسد. بعد از اخطار داوران به کشتی گیر روسی یک امتیاز به اندوخته حسن اضافه شد. در ادامه نیز یل جویبار توانست به سختی اما با سماجت حریف خود را خاک بنشاند و دو امتیاز دیگر بگیرد.

ستاره کشتی ایران که در تایم دوم با آرامش بیشتری به کشتی ادامه داد و نمی خواست به آب و آتش بزند، با زیرگیری های حریف مواجه شده بود. یکی از این زیرگیری ها با بیرون رفتن پای حسن همراه شد و اولین امتیاز به کشتی گیر روس رسید.

در حالی که در یک دقیقه آخر کشتی به اوج حساسیت خودش رسیده بود و نگرانی برای طرفداران حسن یزدانی هم وجود داشت، نایفونوف در لحظات آخر برای جبران یک زیرگیری ریسکی داشت. حسن اما کنده حریف را در دست گرفت و با یک حرکت ریسکی کنده او را در ثانیه های پایانی بالا کشید و 4 امتیاز دیگر گرفت تا با اقتدار کامل فینالیست شود.

یزدانی 7 بر یک برنده کشتی نیمه نهایی با نایفونوف لقب گرفت و به فینال وزن 86 کیلوگرم رسید تا تنها یک گام تا کسب دومین طلای خود در المپیک فاصله داشته باشد.

البته که در فینال یک رقیب قدر و گربه سیاه حسن یزدانی یعنی تیلور آمریکایی منتظر اوست. باید دید کادرفنی کشتی آزاد ایران برای سومین مبارزه تاریخ یزدانی و تیلور چه برنامه ای دارند و آیا این بار اولین برد حسن برابر کشتی گیر آمریکایی با یک طلای شیرین برای کاروان ایران همراه می شود یا اتفاقات دیگری در راه است.

آخرین وضعیت تیلور حریف حسن یزدانی در المپیک توکیو 2020

آخرین وضعیت تیلور حریف حسن یزدانی در المپیک توکیو 2020
آخرین وضعیت تیلور حریف حسن یزدانی در المپیک توکیو 2020

 

آزادکار وزن ۸۶ کیلوگرم آمریکا و اصلی‌ترین رقیب حسن یزدانی در نخستین مبارزه خود در المپیک توکیو به برد قاطع دست یافت.

دیوید تیلور آزادکار وزن ۸۶ کیلوگرم آمریکا و دارنده مدال طلای جهان در نخستین مبارزه خود در المپیک توکیو مقابل حریف بلاروسی به برد قاطع رسید تا آمادگی بالای خود را به رخ حریفان بکشد.

تیلور در مبارزه نخست مقابل علی شعبان‌اف دارنده مدال برنز جهان از بلاروس به برد ۱۱ بر صفر رسید و راهی یک چهارم نهایی شد تا آمادگی‌اش را برای فینال محتمل با حسن یزدانی نشان دهد.

حسن یزدانی نیز در مبارزه نخست خود حریف ازبک را با نتیجه قاطع ۱۱ بر ۲ شکست داد.

تیلور تاکنون دو مرتبه با حسن یزدانی در جام جهانی کرمانشاه و مسابقات جهانی ۲۰۱۸ مصاف کرده که در هر دو مرتبه پیروز شده است.

بیوگرافی دیوید تیلور حریف حسن یزدانی در المپیک توکیو 2020

دیوید تیلور (David Taylor‎؛ زادهٔ ۵ دسامبر ۱۹۹۰) کشتی‌گیر آزادکار آمریکایی است. از افتخارات او می توان به کسب نشان طلای جهانی بوداپست ۲۰۱۸ اشاره کرد.

مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۸

تیلور در وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۱۸ در بوداپست حاضر بود که در مرحله گروهی مسابقات حسن یزدانی قهرمان المپیک ۲۰۱۶ ریو را با نتیجه ۱۱ بر ۶ با شکست مواجه کرد، تیلور در دورهای بعد حاجی رجبوف کشتی‌گیر بلاروسی، یوریسکی توربلانسه کشتی‌گیر اهل کشور کوبا و دوران کوراگلیف کشتی‌گیر روسی را شکست داد و به دیدار پایانی رسید. وی در این دیدار فاتح اردین کشتی‌گیر ترکی را شکست داد و گردن‌آویز طلای وزن ۸۶ کیلوگرم را بدست آورد.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: شایان صفرزاده



+ 11
مخالفم - 11
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری