پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: سه شنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ ۲۲:۱۶
۷
۰
نسخه چاپی

عادت های افراد ناراضی که شما نباید انجام دهید!

عادت های افراد ناراضی که شما نباید انجام دهید!
افراد ناراضی در زندگی عادت هایی دارند که ما باید این ویژگی ها را بشناسیم و از انجام آن ها دوری کنیم. پس همراه ما باشید تا عادت های افراد ناراضی را برای شما توضیح دهیم.

تیتربرتر: داشتن یک شیوه زندگی ناخوشایند تنها منجر به اتلاف عمر می شود. زندگی کوتاه است، پس چرا یک دقیقه احساس ناراحتی را در مورد چیزهایی که نمی توانید کنترل کنید هدر دهید؟ در حالی که همه ما باید احساسات منفی خود را به جای نادیده گرفتن آن ها بپذیریم، اما اجازه ندهیم غم و اندوه شما تداوم داشته باشد. اگر می خواهید زندگی شادتری داشته باشید، آنچه را که افراد ناراضی انجام می دهند یادداشت کنید تا بدانید از چه چیزی باید اجتناب کنید.

افراد ناراضی به دنبال تأیید دیگران هستند

افراد ناراضی به دنبال تأیید دیگران هستند
افراد ناراضی به دنبال تأیید دیگران هستند

افراد ناراضی به دنبال خوشبختی در مکان های اشتباه هستند. آن ها وقت خود را تمرکز بر روی آنچه دیگران در مورد آن ها فکر می کنند، صرف می کنند؛ در حالی که باید روی خود تمرکز کنند. یک فرد ناراضی در تلاش برای جلب رضایت دیگران تمرکز می کند و در تلاش برای جلب رضایت است.

این کاری است که ما باید از انجام آن خودداری کنیم. شما همیشه نمی توانید نظر دیگران را جلب کنید، همچنین نمی توانید باورهای خود را متناسب با دیگران تنظیم کنید. شما فقط نارضایتی را در این مورد خواهید یافت. برای شاد بودن باید خود و باورهای خود را در اولویت قرار دهید. کاری را بکنید که شما را خوشحال می کند و نه کاری را که دیگران برای دیگران تأیید می کنند.

آن ها باید بر همه چیز کنترل داشته باشند

آن ها باید بر همه چیز کنترل داشته باشند
آن ها باید بر همه چیز کنترل داشته باشند

افراد ناراضی باید احساس کنند که تحت کنترل هستند. آن ها می خواهند اطمینان حاصل کنند که همه جزئیات را می دانند و به آن ها امکان می دهند کنترل کامل را داشته باشند. آن ها معتقدند که با داشتن کنترل کامل، می توانند جلوی عوارض جانبی منفی را بگیرند. اما شما نمی توانید همه چیز را کنترل کنید. زندگی نامشخص و غیرقابل پیش بینی است، به این معنی که شما نمی توانید در برابر همه چیز آماده شوید. وقتی وارد حالت کنترل کامل می شوید، متوجه می شوید که انرژی زیادی را هدر می دهید. با این حال، در نهایت، همه چیز می تواند تغییر کند و تلاش شما به هدر می رود. بنابراین تمام وقت خود را صرف تمرکز بر روی هر جزئیات نکنید. قبول کنید که نمی توانید همه چیز را کنترل کنید. تمام تلاش خود را بکنید و بگذارید هر اتفاقی قرار است، بیفتد.

آن ها ریسک نمی کنند

آن ها ریسک نمی کنند
آن ها ریسک نمی کنند

افراد ناراضی عادت دارند ریسک نکنند. وقتی فرصت هایی را در اختیار آن ها قرار می دهند، اغلب دعوت را رد می کنند یا بهانه ای برای عدم پذیرش پیدا می کنند. ترس خود آن ها را از استفاده از این فرصت باز می دارد و بنابراین ریسک نمی کند. مشکل این است که هر چه بیشتر تنزل کنید، موقعیت ترسناک تر می شود. برای شاد بودن باید رها کنید و ریسک کنید. نه گفتن به فرصت های زندگی فقط شما را از زندگی کامل باز می دارد. بنابراین اجازه ندهید بهانه ها شما را عقب نگه دارند، اگر می توانید این کار را انجام دهید، پس پیش بروید!

 آن ها روی چیزهایی که ندارند تمرکز می کنند

آن ها روی چیزهایی که ندارند تمرکز می کنند
آن ها روی چیزهایی که ندارند تمرکز می کنند

افراد ناراضی نکات منفی را در زندگی می بینند، تمرکز اصلی آن ها چیزهایی است که ندارند. آن ها با خود می گویند، "اگر من این شغل را داشتم، خوشحال تر می شدم" یا "اگر زمان بیشتری داشتم، می توانستم بر استعدادهای واقعی خود تمرکز کنم". افراد ناراضی معتقدند که برای شادتر شدن به چیزی نیاز دارند که لازم نیست. تمرکز آن ها روی چیزهایی است که ندارند، زندگی روزمره آن ها را خسته کننده و ناراضی می کند.

شاید بهتر باشد شغل متفاوتی داشته باشید یا زمان بیشتری را در اختیار داشته باشید. اما این نباید شما را از زندگی در حال حاضر باز دارد. اگر شما آن شغل رویایی را بدست آورده اید، همیشه چیزی بیشتر از آن خواهید داشت. شما باید به خاطر داشته باشید که بر آنچه دارید یا آنچه در شرایط فعلی شما خوب است تمرکز کنید. آیا دوستان و خانواده بزرگی در اطرافتان دارید؟ آیا سقف بالای سر و پول دارید تا بتوانید صورت حساب ها را پرداخت کنید؟ از آن زمان و انرژی صرف شده برای رویای زندگی متفاوت استفاده کنید و از داشته های خود لذت ببرید.

افراد ناراضی از قلب خود پیروی نمی کنند

افراد ناراضی از قلب خود پیروی نمی کنند
افراد ناراضی از قلب خود پیروی نمی کنند

افراد ناراضی راهی برای تمرکز روی جزئیات دارند. به همین دلیل آن ها تمایل دارند به مسائل منطقی فکر کنند و از مغز خود نه از قلب خود استفاده کنند. آن ها غریزه خود را نادیده می گیرند و تصمیم می گیرند که همه چیز را در نظر بگیرند و مزایا و معایب آن ها را بسنجند. جوانب مثبت و منفی ممکن است به شما بگویند به جشن تولد دوست خود نروید، اما اگر قلبتان خلاف این را به شما بگوید چه؟ قلب شما کلید خوشبختی شماست. باید به آن اعتماد کنید تا شما را به آنچه در زندگی می خواهید هدایت کند. بنابراین دفعه بعد که باید تصمیم بگیرید، به غریزه قلبی خود گوش دهید.

مطالب مرتبط:

افراد ناراضی فقط نکات منفی را می بینند

افراد ناراضی فقط نکات منفی را می بینند
افراد ناراضی فقط نکات منفی را می بینند

 

افراد ناراضی فقط نکات منفی را در زندگی می بینند. تمام نگرش آن ها به زندگی این است که جهان مکانی بدبخت است. آن ها نکات مثبت را در زندگی نمی بینند. آن ها فقط نکات منفی را در زندگی می بینند، مانند آنچه که ندارند و آنچه در زندگی آن ها اشتباه است. این باعث می شود افراد ناراضی بدبین شوند. در مواجهه با چالش های زندگی، نباید روی نکات منفی تمرکز کنید.

گاهی اوقات ممکن است به نظر برسد که فقط نتایج منفی وجود دارد، با این وجود هنوز می توانید نتایج مثبت را پیدا کنید. فقط فکر کنید، چه چیزی از این تجربه به دست آورده اید؟ به یاد داشته باشید، همیشه می توانید یک موقعیت مثبت پیدا کنید.

افراد ناراضی کینه را فراموش نمی کنند

افراد ناراضی کینه را فراموش نمی کنند
افراد ناراضی کینه را فراموش نمی کنند

افراد ناراضی کینه ها را رها نمی کنند و در عوض حافظه دردناک را حفظ می کنند. آن ها از خود سؤالاتی مانند "اگر ..." و "چرا این اتفاق افتاد؟" می پرسند. آن ها به سختی می توانند با افرادی که به آن ها ظلم کرده اند ارتباط برقرار کنند و بخشیدن آن ها را مشکل می دانند. در عوض، آن ها تصمیم می گیرند روی کارهایی که دیگران انجام داده اند و رنجی که احساس کرده اند متمرکز شوند.

هرگز نباید به خاطر کاری که کسی با شما کرده ناراضی باشید. این اشتباه است که اجازه دهید چیزی در گذشته زندگی امروز شما را تحت کنترل خود درآورد. اجازه ندهید اعمال یا گفتار دیگران احساس شما را امروز کنترل کند. شما کسی هستید که با نگه داشتن این خاطره دردناک رنج خواهید برد. فراموش کردن و بخشیدن را بیاموزید، زیرا شما سزاوار خوشحالی امروز هستید.

آن ها مسئولیت نمی پذیرند

آن ها مسئولیت نمی پذیرند
آن ها مسئولیت نمی پذیرند

افراد ناراضی وقتی مشکلی پیش می آید دیگران را سرزنش می کنند. آن ها به جای آنکه مسئولیت خود را بر عهده بگیرند، انگشت خود را به طرف کسی نشان می دهند. آن ها ممکن است چیزی شبیه این بگویند: "اگر فلانی نبود، من دیر نمی ماندم و به سخنرانی صبحگاهی خود می رسیدم".

کاری که باید انجام دهید، مسئولیت پذیری است. با اشاره به شخص دیگر، نمی توانید اعتراف کنید که اشتباه کرده اید. به زودی، مارپیچ مقصر خارج از کنترل می شود و شما همه چیز را به گردن دیگری می اندازید. وقتی اشتباه می کنید بپذیرید و از اشتباهات خود درس بگیرید. اگر نبینید که مقصر هستید نمی توانید یاد بگیرید.

افراد ناراضی به دنبال افراد اشتباه می گردند

افراد ناراضی به دنبال افراد اشتباه می گردند
افراد ناراضی به دنبال افراد اشتباه می گردند

افراد ناراضی دیگران را در نوع خود جذب می کنند. گفته می شود که شما انرژی ای را که می دهید جذب می کنید، بنابراین افراد منفی افراد منفی بیشتری را جذب می کنند. بودن در کنار افراد منفی، روحیه شما را پایین می آورد و دیدگاه تلخ تری نسبت به زندگی به شما می دهد. اگر می خواهید شاد باشید، اجازه ندهید خود را با افراد منفی محاصره کنید. افراد منفی انرژی شما را تخلیه می کنند و بر شما تأثیر منفی می گذارند. فقط به افراد مثبت اجازه دهید در اطراف شما باشند، افرادی که شما را تشویق می کنند، روی نقص شما تمرکز نکنند.

آن ها از زمان حال لذت نمی برند

آن ها از زمان حال لذت نمی برند
آن ها از زمان حال لذت نمی برند

افراد ناراضی بر نکات منفی زندگی تمرکز می کنند. آن ها به چیزهایی که ندارند و تجربیات منفی که داشته اند نگاه می کنند. از آنجا که آن ها در خاطرات تلخ خود گم شده اند، نمی توانند بر لحظه حال تمرکز کنند. با توجه به اینکه افکار آن ها را مشغول کرده است، آن ها نمی توانند سرگرم شوند و رها شوند. شادی واقعی زندگی در لحظه حال است، برای اینکه بتوانید امروز لذت ببرید و از زندگی لذت ببرید. آنچه در گذشته اتفاق افتاده یا ممکن است در آینده رخ دهد، مهم نیست. اکنون باید از این لحظه لذت ببرید. در مکالمات اطراف خود شرکت کنید یا به سادگی مراقب اطرافیان خود باشید.

آیا شما در اطراف خود با افراد ناراضی سروکار دارید؟

آنچه دیگران میخوانند:

نویسنده: مهرداد اکبری 



+ 7
مخالفم - 7
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری