پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ ۲۱:۳۱
۱۱
۰
نسخه چاپی
برای پایداری در ازدواج:

چگونه می توان ازدواجی را از طلاق نجات داد؟

برای پایداری در ازدواج:
همانطور که می دانید آمار طلاق درکشور رو به افزایش است ما در اینجا راهکارهایی را آموزش می دهیم که از طلاق در ازدواج ها جلوگیری می کند.

تیتربرتر: اکثریت زوج ها از هم جدا می شوند، همانطور که نشان می دهد میزان طلاق در کشوردر حال رشد است. این آمار ازدواج شامل زوج هایی نمی شود که پس از یک رابطه طولانی مدت بدون اینکه ازدواج کنند، از هم جدا می شوند. پس چرا این همه رابطه و ازدواج منجر به از طلاق می شود؟ در حالی که بسیاری از روابط و ازدواج ها دوام نمی آورند، مواردی وجود دارد که می توانید برای نجات یک ازدواج انجام دهید. در اینجا، ما نحوه نجات ازدواج در حال طلاق را توضیح خواهم داد.

اگر می خواهید ازدواج خود را نجات دهید زود اقدام کنید

اگر می خواهید ازدواج خود را نجات دهید زود اقدام کنید
اگر می خواهید ازدواج خود را نجات دهید زود اقدام کنید

شایع ترین اشتباهی که بسیاری از زوج ها مرتکب می شوند این است که فقط زمانی مشکلات را شروع می کنند که همه چیز از کنترل خارج شده است؛ بنابراین گاهی اوقات برای نجات رابطه آن ها دیر است. منتظر نمانید تا وضعیت ازدواج شما ناامید کننده شود. اکنون کاری را انجام دهید، در حالی که هر دو معتقد هستید که رابطه شما می تواند نجات یابد. وقتی متوجه می شوید که چیزی در ازدواج شما درست نیست، باید فوراً کاری در مورد آن انجام دهید. این امر مستلزم ارتباط صریح و صادقانه است. گاهی اوقات این می تواند چالش برانگیز به نظر برسد، با این حال یک رابطه شاد و کامل نیاز به ارتباط مؤثر و به دنبال آن اقدامات عمدی دارد. اگر به اندازه کافی زود اقدام کنید، تغییر رابطه خود چندان دشوار نیست.

همدیگر را درک کنید

همدیگر را درک کنید
همدیگر را درک کنید

وقتی با همسرتان مشاجره می کنید، از هر ده بار نه بار سعی می کنید حق با شما باشد نه اینکه شادی را انتخاب کنید. شما می توانید کاملاً، مثبت بگویید ... از دیدگاه خودتان. اما اگر بحث با نقطه نظر شما را خوشحال نمی کند، این که باید همیشه حق با شما باشد چه فایده ای دارد؟ تحقیقات نشان داده است که مغز ما می تواند وضعیت را به صدها حالت مختلف درک کند بنابراین واقعاً یک معجزه است که ما یکدیگر را درک کرده و در مورد هر چیزی به توافق برسیم!

با پیشاپیش آگاهی از این که مغز شما اغلب چیزها را به اشتباه تفسیر می کند (و همچنین اهداف پشت آنها) می توانید به جای موضع گیری مقاومتی و سرسختانه تلاش برای اثبات حق با شما، دیدن طنز یک موقعیت را انتخاب کنید. از نظر فنی، هر دوی شما از دیدگاه خود درست می گویید، بنابراین در اولویت قرار دهید که به دنبال درک آنچه شریک زندگی شما سعی در گفتن دارد، باشید.

غالباً با لبخند زدن به پوچ بودن موضع مقاومتی که در پیش گرفته اید، شروع به لبخند زدن می کنید، اما به نظر نمی رسد که بتوانید از لجاجت خودداری کنید. شما به وضوح آنچه را که شریک زندگی شما می خواهد بگوید می بینید، با این حال شما بیش از حد پافشاری می کنید تا ثابت کنید که کلمات آن ها اشتباه هستند و با آنچه می خواهند بگویند ناسازگار است. شما بیش از حد مشغول اثبات حق خود هستید که این عمل خرابکارانه رابطه را قبل از اینکه از کنترل خارج شود، اصلاح نکنید. افراط و تفریط در این بازی کودکانه می تواند منجر به این شود که هر دوی شما از نظر احساسی تحریک شده و وارد مشاجره ای تمام عیار شوید ... فقط به این دلیل که می خواهید ثابت کنید که حق با شماست.

از کوچک بودن دست بردارید و در عوض، از شیوه های مختلف بیان خود لذت ببرید. این به جلوگیری از تشدید مسائل خارج از کنترل کمک می کند و گامی مهم در جهت نجات ازدواج شما است. خبر خوب این است که وقتی واکنش بیش از حد خود را در برابر احساسات برانگیخته منفی متوقف کنید، احساس خوشبختی بیشتری خواهید داشت و انتخاب شاد بودن به جای اینکه همیشه درست باشد، چیز فوق العاده ای است. بنابراین، یک روش موثر برای نجات ازدواج در حال طلاق است. استفاده از شوخ طبعی و کنار گذاشتن ریزه کاری ها راه های موثری برای کنار آمدن با مشکلات کوچک در ازدواج است.

"کلید یک رابطه شگفت انگیز این است که هرگز از معاشقه با شریک زندگی خود دست نکشید و او را در یک دید جدید ببینید."

مطالب مرتبط:

روی سه رکن ازدواج کار کنید

روی سه رکن ازدواج کار کنید
روی سه رکن ازدواج کار کنید

سه رکن در رابطه وجود دارد: ارتباط عاطفی، صمیمیت و مزایای متقابل که می توان آن ها را همسویی جاذبه نیز نامید. هنگامی که ازدواج هر سه رکن را تراز می کند، رابطه متعادل، شاد و سالم است. وقتی دو رکن در یک ازدواج خوب پیش می رود، به عنوان یک ازدواج بسیار خوب تلقی می شود. هنگامی که یک رکن در ازدواج خوب پیش می رود  این ازدواج همچنان پایدار است. می توانید ارزیابی کنید که کدام رکن نیاز به کار بیشتری دارد و آن مناطق را برای صرفه جویی در اسرع وقت بهبود بخشید.

رکن 1: ارتباط عاطفی

قبل از هر چیز، اگر ارتباط عاطفی به اندازه کافی قوی نباشد، اغلب احساس می کنید که از شریک زندگی خود فاصله گرفته و ارتباط شما قطع شده است. این زمانی است که کلمات و عملکردها اغلب نادرست تفسیر می شوند و اختلافات بالا می گیرد. این به طور کلی به این معناست که شما بیشتر تمرکز خود را بر روی چیزهایی که در شریک زندگی خود دوست ندارید، متمرکز می کنید تا آنچه که در آنها دوست دارید و از آن ها قدردانی می کنید.

قسمتی از مغز شما وجود دارد که میلیون ها بایت داده ای را که از طریق حواس شما وارد می شود فیلتر می کند، بنابراین شما تحت فشار قرار نمی گیرید. مشکل این است که این فیلترها توسط آنچه بیشتر توجه خود را بر آن متمرکز می کنید تعیین می کنند و تنظیم می کنند و سپس باعث می شوند توجه بیشتری به آن داشته باشید.

آیا بر بهترین یا بدترین نتایج ازدواج خود تمرکز کرده اید؟ مکالمات خیالی شما را به کدام طرف یا از یک رابطه شاد با شریک زندگی شما می برد؟ آیا تصور می کنید که رابطه شما در حال خراب شدن است یا ذهن خود را نظم می دهید تا به دنبال فرصت هایی برای ایجاد آنچه می خواهید باشد؟ برای بهبود ارتباط عاطفی خود، به یاد داشته باشید که در انتخاب کلمات و به ویژه لحن صدای خود متفکر باشید. اغلب لحن صدا شماست که باعث تحریک شریک زندگی شما در واکنش احساسی می شود.

رکن 2: صمیمت

در مرحله دوم، اگر اوضاع در اتاق خواب چندان خوب نباشد، در نهایت باعث ایجاد شکاف احساسی و از بین رفتن میل و جذابیت احتمالی در هر دو طرف می شود. برای بازگرداندن واقعی یک رابطه عاطفی شاد نیاز به ایجاد و حفظ یک زندگی جنسی رضایت بخش است. رابطه جنسی تنها چیزی است که شما را بیشتر از دوستان دوست می کند و جزء اساسی یک ازدواج شاد و سالم است.

ایجاد صمیمیت چیزی است که هر دوی شما باید برای دستیابی به آن تلاش کنید.

تمایل بسیاری از زنان بر اساس ارتباط عاطفی است، بنابراین مهم است که گام هایی را بردارید تا از خراب شدن شادی خود در جنبه های احساسی و جنسی رابطه خود جلوگیری کنید. بیشتر مردان به رابطه جنسی نیاز دارند مانند ماهی ها به آب و به این ترتیب عشق و علاقه خود را نشان می دهند. 

بسیاری از زوج ها پس از چندین سال ازدواج، روی صمیمیت خود دست از کار می کشند و ازدواج های گرسنه جنسی بیش از آنچه تصور می شود شایع است. این می تواند منجر به طلاق ازدواج می شود. بنابراین اگر می خواهید ازدواج خود را نجات دهید، مطمئن شوید که بر روی رکن صمیمیت کار می کنید.

رکن 3: هم ترازی جاذبه

هرگز از خود راضی نشوید و انتظار داشته باشید که شریک زندگی شما همچنان به شما علاقه داشته باشد. هنگامی که مراقبت از خود را متوقف می کنید و یا با نگرش خود نسبت به اینکه بهترین نسخه خود هستید تنبل می شوید، احترام و تحسین شریک خود را از دست می دهید. 

اگر نمی توانید کیفیت ازدواج خود را ارتقا دهید، به یک مشاور ازدواج مراجعه کنید

گر نمی توانید کیفیت ازدواج خود را ارتقا دهید، به یک مشاور ازدواج مراجعه کنید
گر نمی توانید کیفیت ازدواج خود را ارتقا دهید، به یک مشاور ازدواج مراجعه کنید

خسارت ناشی از مشاجره های غیر ضروری می تواند به روابط شما آسیب برساند و ازدواج شما را از هم بپاشد. پس از وقوع یک مشاجره در زندگی زناشویی، حداقل سه تجربه مثبت مورد نیاز است تا یک زن و شوهر دوباره احساس خوشبختی کنند. بنابراین، مهم است که از بروز مشاجره جلوگیری شود. به همین علت با مراجعه به مشاور ازدواج یا روانشناس از طلاق در ازدواج جلوگیری کنید.

آنچه دیگران میخوانند:

​​​​​​​نویسنده: مریلا جواهری 



+ 11
مخالفم - 9
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری