پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
دوشنبه, ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ ۱۷:۳۵
۱۰
۰
نسخه چاپی

افت و خیز بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال

افت و خیز بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال
بیت کوین، اتریوم، دوج کوین همگی در معاملات یک شبه کاهش یافتند؛ تغییر قیمت بیت کوین در حدود 43،695 دلار معادل 2.7 درصد کاهش را به همراه داشت.

به گزارش تیتربرتر؛ بیت کوین، قدیمی ترین رمز ارز جهان، روز شنبه قبل از جبران برخی از دستاوردهای آخر هفته، به بالاترین حد خود در تقریبا سه ماه گذشته رسید. قیمت ها از آن زمان سرد شده و پس از رسیدن به بالای 45،300 دلار در 24 ساعته 1.5 درصد کاهش یافته است. داده های دیتامیش نشان می دهد که فشار بیت کوین به بالاترین قیمت ها (HH) و پایین ترین قیمت ها (HL) با یک فشار کوتاه افزایش یافت که باعث شد 126 موقعیت کوتاه بیت کوین در روز جمعه منحل شود.

تغییر قیمت بیت کوین در شب گذشته

تغییر قیمت بیت کوین
تغییر قیمت بیت کوین

توبی چپل، سرپرست معاملات شرکت دارایی های دیجیتال Zerocap از طریق تلگرام به کوین دسک گفت: نرخ های تأمین مالی دائمی مثبت شده اند، به این معنی که بازار مشتقات به وضوح در سمت طولانی قرار گرفته است. این موقعیت یابی همچنین با توسعه منحنی مبنای آتی پشتیبانی می شود و نشان می دهد که احساسات بازار به تدریج در حال افزایش است.

به گفته شرکت دارایی های دیجیتالی، خروج های قابل توجهی از مبادلات نیز شتاب گرفته است، که نشان دهنده فقدان قصد فروش کوتاه مدت است. با وجود نگرانی های بازار در مورد ارائه گزارش مالیات رمزنگاری شده در لایحه زیرساخت های ایالات متحده، فعالیت های نهادی بار دیگر در حال افزایش است.

چپل می گوید: این امر در رسیدن حق بیمه مقیاس خاکستری به سمت قلمرو مثبت منعکس می شود، هر چند به آرامی.

به گفته زیروکاپ، نهنگ ها یا شرکت کنندگان بزرگ بازار که بین 100 تا 10000 بیت کوین دارند، به موقعیت یابی بلند مدت ادامه می دهند که ساختار بازار را به خوبی نشان می دهد.

الگوی نمودار صعودی HH و HL بیت کوین بیانگر وضعیت ریسک پذیری فعلی در بازار است که قیمت ها را به سمت میانگین متحرک 200 روزه سوق داده است.

چپل می گوید: میانگین متحرک 200 روزه تقریباً 45000 دلار مقاومت خاصی را ایجاد کرده است، یک وقفه تمیز در اینجا می تواند منجر به افزایش سریع تر بعدی شود.

بیت کوین صبح دوشنبه کمی پایین تر است و کمی بالاتر از سطح 43،000 دلار معامله می شود. به گفته کوین دسک، قیمت هر سکه در اوایل روز دوشنبه حدود 43،715 دلار در حال حرکت بود، در حالی که رقبای اتریوم و دوج کوین به ترتیب در حدود 2940 دلار و 24 سنت در هر سکه معامله می شدند.

بیت کوین روز شنبه قبل از جبران برخی از سودهای آخر هفته، به بالاترین حد خود در تقریبا سه ماه گذشته رسید. پس از رسیدن به بالای 45.200 دلار در اواخر شنبه شب و صبح روز یکشنبه، قیمت ها پس از سرد شدن حدود 3 درصد کاهش یافته است. از زمان انتشار، بیت کوین ( -2.70) در حدود 43695 دلار در حال تغییر است.

در دیگر اخبار رمزنگاری، روز پنجشنبه، رئیس جمهور بایدن از پیشنهاد سناتور ران وایدن، رئیس کمیته مالی و دیگر سناتورها با هدف رفع مقررات پیشنهادی در مورد برخی از الزامات گزارش ارزهای رمزنگاری شده به عنوان بخشی از لایحه زیرساخت های دو حزبی فاصله گرفت.

اندرو بیتس، معاون سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید گفت که دولت از اصلاحیه پورتمن وارنر سینما برای شفاف سازی اقدام برای کاهش فرار مالیاتی در بازار ارزهای رمزنگاری شده حمایت می کند.

قیمت های دیگر ارزهای دیجیتالی

قیمت های دیگر ارزهای دیجیتالی
قیمت های دیگر ارزهای دیجیتالی

ارزهای رمزنگاری شده اصلی در 9 آگوست یعنی 18 مردادماه 1400 با کمترین ارزش معامله می شوند و بیت کوین در 24 ساعت گذشته بیش از 2 درصد سقوط کرد. ارزش بازار جهانی ارزهای رمزنگاری شده 1.74 تریلیون دلار است که در 24 ساعت گذشته 3.77 درصد کاهش یافته است. اگرچه بیت کوین شاهد افت بوده است، اما در هفته گذشته بیش از 8 درصد رشد داشته است و در حال حاضر در بالای 43000 دلار معامله می شود. اتریوم نزدیک به 6 درصد کمتر از روز گذشته معامله می شود و نزدیک به 3000 دلار است.

گفته می شود بازار ارزهای رمزنگاری شده بیش از هر بازار دیگری بی ثبات و آسیب پذیر است. قیمت ارزهای دیجیتال صنوبر مانند بیت کوین، اتر و دوج کوین می تواند یک شبه تغییر کند و به بالاترین سطح خود برسد یا به پایین ترین حد خود برسد. میزان آسیب پذیری بازار را می توان از این واقعیت که توئیت میلیاردر ایلان ماسک یا بیانیه یک متخصص صنعت برای تأثیرگذاری بر قیمت های فوری کافی است، سنجید. طی سال گذشته، بیت کوین، بزرگترین و قدیمی ترین ارز رمزنگاری شده جهان، شاهد رونق بی سابقه ای بود. سایر توکن های دیجیتالی مانند اتریوم و دوج کوین، ارز رمزنگاری شده مبتنی بر الگوهای رفتاری، نیز از حمایت گسترده ای از سوی مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس برخوردار شده اند.

با این حال، از بین همه ارزهای رمزنگاری شده محبوب، بیت کوین به طور خاص جهش های فزاینده ای را تجربه کرد و در ماه آوریل به 64،000 دلار (تقریبا 47.53 میلیون روپیه) رسید که بالاترین قیمت آن بود.

در اینجا نگاهی به نحوه عملکرد برخی از این ارزهای دیجیتال در چند ماه گذشته می اندازیم:

بیت کوین: روز دوشنبه، 9 آگوست، قیمت بیت کوین تقریباً Rs افتتاح شد. 33.14 لکه، 0.67 درصد افزایش، پس از آخرین بسته شدن در حدود Rs. 32.87 میلیون این بالاترین رقمی است که بیت کوین از 17 مه تا کنون یعنی زمانی که ارزش رمز توکن دیجیتال 43،541 دلار (تقریبا 32.65 هزار روپیه) بوده است لمس کرده است. پس از چندین فراز و نشیب، به نظر می رسد دارایی دیجیتال پس از رسیدن به 29،793 دلار (تقریبا 22.34 لخیر روپیه) در 20 ژوئیه، کمی پایین آمده است که کمترین میزان در دو ماه گذشته است.

اتریوم: اتریوم معمولاً همان مسیر بیت کوین را دنبال می کند. در 9 آگوست، دومین ارز دیجیتال پرطرفدار با قیمت تقریبی Rs افتتاح شد. 2.25 لکه، 2.97 درصد کاهش نسبت به بسته شدن قبلی خود در روپیه را دارا می باشد. 2.31 هزار تومان تنها در 7 اوت بود که قیمت اتریوم پس از 18 مه از مرز 3100 دلار (تقریباً 2.32 میلیون روپیه) عبور کرد و ارزش آن 3777 دلار (تقریباً 2.53 میلیون روپیه) بود. این ارز در 20 جولای با افت قیمت در 1786 دلار (تقریباً 1.33 روپیه روس) به پایین ترین حد خود رسید.

دوج کوین: در حالی که دوج کوین ممکن است از نظر ارزش رتبه بالایی نداشته باشد، در بالای نمودارهای محبوبیت قرار دارد. آنچه که به عنوان یک الگوی رفتاری آغاز شد به یک رمز دیجیتالی تبدیل شد که از حمایت بی مانع ایلان ماسک و دیگران برخوردار بود. در 9 آگوست، قیمت دوج کوین در هند 18.31 روپیه بود که 8.9 درصد از روپیه کاهش داشت. 20 روز قبل در 9 مه، این ارز 0.568 دلار (تقریباً 42 روپیه) ارزش گذاری شد. از آن زمان به بعد، ارز دیجیتالی ضربه خورد و تنها در هفته اول آگوست که 0.261 دلار ارزش داشت (تقریباً 19.5 روپیه) علائم بهبودی را نشان داد. در 21 ژوئن، دوج کوین به پایین ترین قیمت خود یعنی 0.17 دلار رسید (تقریباً 12.75 روپیه).

هیچ چیز در هیچ بازاری قطعی نیست، اما در بین ارزهای رمزنگاری شده، نامشخص ترین است. اگرچه بازدهی این دارایی های دیجیتالی می تواند آنقدر زیاد باشد که ارزش رها کردن شغل شما را داشته باشد، اما به یاد داشته باشید ، این تجارت با ریسک بالا همراه است. ثروت شما می تواند با سرعت بالایی افزایش یابد و در همان زمان نیز از بین برود.

مطالب مرتبط:

چرا ارزهای رمزنگاری شده بسیار ناپایدار هستند؟

چرا ارزهای رمزنگاری شده بسیار ناپایدار هستند؟
چرا ارزهای رمزنگاری شده بسیار ناپایدار هستند؟

بازار ارزهای رمزنگاری شده، از جمله بیت کوین، می تواند در مورد قیمت دوباره بازگردد. بیت کوین در تلاش است تا بازگشت بعدی خود را آغاز کند زیرا برای اولین بار از ماه مه به 50،000 دلار آمریکا (68800 دلار آمریکا) نزدیک شد، بازار گسترده ارزهای رمزنگاری شده نیز به دنبال جبران خسارات هنگفت بود. بیت کوین معروف ترین ارز رمزنگاری شده با 44500 دلار آمریکا معامله می شود و پس از آن می آید که ده ارز دیجیتال برتر از جمله اتریوم و دوج کوین طی هفته گذشته 300 میلیارد دلار آمریکا (409 میلیارد دلار) به بازار اضافه کردند.

تونی سیکامور، تحلیلگر بازار APAC در سیتی ایندکس، گفت که افزایش بیت کوین پس از ارتقای اتریوم هفته گذشته و خوش بینی مجدد نسبت به ETF بیت کوین صورت می گیرد، که به سرمایه گذاران اجازه می دهد بدون گذراندن فرایند پیچیده معاملات، از سکه دیجیتال خرید کنند.

وی خاطرنشان کرد: این نگرانی را تحت الشعاع قرار می دهد که ایالات متحده می تواند قانونی از جمله ارزهای رمزنگاری شده را به عنوان بخشی از قوانین گزارش مالیات در قانون زیرساخت ها و مشاغل تصویب کند.

اگر بیت کوین بتواند شکستگی پایدار را بیش از میانگین متحرک 200 روزه در 45000 دلار ببیند، این امر خروج از محدوده بالای سه ماهه را تأیید می کند و به سود 52000 دلار ادامه می دهد.

نظر یکی از کارشناسان درباره بیت کوین

نظر کارشناس درباره بیت کوین
نظر کارشناس درباره بیت کوین

ری دالیو می گوید طلا را به جای بیت کوین انتخاب می کند!

سرمایه گذار میلیاردر ری دالیو گفت که در حالی که او بیت کوین را "طلای دیجیتال" می دانست، یکی را بر دیگری ترجیح می داد. دالیو، بنیانگذار شرکت Bridgewater Associates، به CNBC گفته است که صاحب مقدار کمی بیت کوین است. اگر اسلحه ای روی سر من بگذارید و بگویید: من فقط می توانم یک اسلحه داشته باشم. من طلا را انتخاب می کنم. من مقدار کمی بیت کوین دارم. من یک مالک بزرگ نیستم. دارایی های خاصی وجود دارد که شما می خواهید مالکیت برای تنوع بخشیدن به سبد سهام و بیت کوین چیزی شبیه یک طلای دیجیتالی است. دالیو به CNBC گفت: او به کانال خبری گفته که طلا را به دلیل سابقه طولانی آن به عنوان "ذخیره ثروت" انتخاب می کند. 

شرایط تبلیغات گوگل از ارزهای رمزنگاری شده

از دیروز، گوگل فقط تبلیغات ارزهای رمزنگاری شده را از آگهی دهندگانی که در شبکه اجرای جنایات مالی (FinCEN) به عنوان مشاغل خدمات پولی ثبت شده اند یا یک بانک فدرال یا دولتی که مراحل تأیید جدید را به اتمام رسانده اند و با سایر بقیه ملاقات می کند، تبلیغ می کند. الزامات مربوط به دسته برای اینکه این صرافی ها و کیف پول های ارزهای دیجیتال در گوگل ادز تبلیغ کنند، این تبلیغ کنندگان باید در FinCEN به عنوان مشاغل خدمات پولی و حداقل در یک ایالت به عنوان فرستنده پول یا یک نهاد بانکی فدرال یا ایالتی ثبت نام کنند. مشاغل باید از الزامات قانونی مربوطه، از جمله هر گونه الزامات قانونی محلی، چه در سطح ایالتی یا فدرال پیروی کنند. همانند سایر تبلیغ کنندگان، آن ها نیز باید از تبلیغات و صفحات فرود خود با تمام خط مشی های Google Ads مطابقت داشته باشند.

آنچه دیگران میخوانند:

​​​​​​​نویسنده: سینا گلستانی



+ 10
مخالفم - 4
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری