پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
دوشنبه, ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ ۲۳:۵۷
۱۰
۰
نسخه چاپی
از دیگر مراقبت های پوست چرب:

بهترین کرم شب برای پوست چرب کدام است؟

از دیگر مراقبت های پوست چرب:
"پوست من در حال حاضر به اندازه کافی چرب است. آیا هنوز باید از مرطوب کننده استفاده کنم؟ " این شایع ترین نگرانی برای کسانی است که پوست چرب دارند. آیا نیاز به مرطوب کردن پوست چرب دارید؟

تیتربرتر: اکثر افرادی که دارای پوست چرب هستند نگران مرطوب کننده هایی هستند که پوست آن ها را چرب تر می کند، که به اعتقاد آن ها باعث جوش بیشتر می شود.  مرطوب کننده به حفظ رطوبت موجود در لایه بیرونی پوست کمک می کند. به این ترتیب، به حفظ رطوبت و سلامت پوست کمک می کند. اما اگر ایده استفاده از کرم روز را دوست ندارید، استفاده از کرم شب مناسب می تواند تمام تغذیه پوست شما را تامین کند. بنابراین  با افزودن بهترین کرم شب برای پوست چرب به روال مراقبت از پوست قبل از خواب شروع کنید.

مرطوب کننده با بهترین کرم شب برای پوست چرب ضروری است

مرطوب کننده با بهترین کرم شب برای پوست چرب ضروری است
مرطوب کننده با بهترین کرم شب برای پوست چرب ضروری است

در پوست های چرب، عواملی مانند شستشوی زیاد، قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش و آلودگی می تواند به آسانی به سد رطوبت پوست شما آسیب برساند. از دست دادن رطوبت، تولید چربی را تشدید می کند.

بنابراین، کنار گذاشتن استفاده از مرطوب کننده و خشک کردن محصولات مراقبت از پوست با مواد شیمیایی خشن می تواند باعث غدد چربی بیش از حد و خشک شدن پوست شود. در نتیجه، رنگ پوست حتی چرب تر به نظر می رسد. برای جلوگیری از چنین رطوبت، استفاده از کرم شب مناسب برای پوست های چرب ضروری است.

بهترین کرم شب برای پوست های چرب

هر چیزی که شب به صورت خود می زنید (مرطوب کننده، ماسک صورت، کرم شب) می تواند برای پوست شما معجزه کند. اکثر کرم های شب حاوی مواد ضد پیری مانند رتینوئیدها و رتینول هستند که به گردش سلول ها کمک می کند و می تواند به طرق متعددی برای پوست شما مفید باشد.

چگالی کرم های شب معمولاً نسبت به همتایان روزانه خود بیشتر است و احتمالاً دارای غلظت بیشتری از مواد برای هیدراته کردن، افزایش گردش سلول و شروع تولید کلاژن هستند. بهترین کرم های شب می توانند پوست شما را از داخل به بیرون هنگام ضربه زدن به بالش ترمیم کنند.

چگونه بهترین کرم شب را برای پوست های چرب انتخاب کنیم؟

چگونه بهترین کرم شب را برای پوست های چرب انتخاب کنیم؟
چگونه بهترین کرم شب را برای پوست های چرب انتخاب کنیم؟

انواع پوست های چرب برای تمیز و درخشان شدن به نظافت و مرطوب سازی منظم نیاز دارند. توصیه می کنیم از محصولاتی استفاده کنید که مناسب نوع پوست شما باشد. علاوه بر نوع پوست، توجه به نگرانی های پوستی مانند تیرگی، آکنه، خطوط ریز و چین و چروک نیز ضروری است.

وقتی پوست خود را به خوبی می شناسید، انتخاب کرم شب آسان تر می شود که می تواند به شما در حل مشکلات چربی پوست و سایر نگرانی ها کمک کند. در زیر راهنمای 3 مرحله ای برای انتخاب بهترین کرم شب برای پوست های چرب آمده است.

1. تأیید کنید که نوع پوست شما چرب است

درک نوع پوست در یافتن راه عملی مراقبت از پوست بسیار مهم است. شما باید محصولات مناسب پوست خود را انتخاب کنید. چگونه می توان نوع پوست خود را به درستی تشخیص داد؟ در اینجا دو راه مفید برای پیدا کردن نوع پوست شما وجود دارد.

  • با استفاده از روش چهره برهنه

صورت را با استفاده از پاک کننده ملایم تمیز کنید، سپس به آرامی روی صورت خود بمالید تا خشک شود. پوست را بدون هیچ موادی بگذارید و از هیچ گونه سرم، مرطوب کننده یا درمان های اضافی استفاده نکنید. پس از 30 دقیقه، پیشانی، بینی، گونه ها را از نظر درخشندگی بررسی کنید. اگر گونه ها، بینی یا پیشانی شما درخشان است، نوع پوست شما چرب می باشد.

  • با استفاده از روش ورق لکه گیری

این روش بسیار سریع تر است و یک ترفند برجسته برای شناخت نوع پوست شما است. کاغذ لکه را به آرامی روی نواحی مختلف صورت بمالید. اگر کاغذ لکه دار مملو از روغن است، احتمالاً پوست چربی دارید.

2. بدانید از چه چیزی باید اجتناب کنید

همه مواد برای پوست چرب مناسب نیستند. چند مورد وجود دارد که می تواند وضعیت شما را بدتر کند. موارد زیر چنین موادی هستند. اطمینان حاصل کنید که محصولات شما حاوی آنها نیستند.

  • از نرم کننده های انسدادی دوری کنید

ترکیبات انسدادی برای پوست های خشک مناسب است نیاز به سبوم دارد هیچ فایده ای برای پوست چرب ندارند. در عوض، انسداد کننده احساس چسبندگی و سنگینی می کند. در اینجا ترکیبات انسدادی وجود دارد که پوست چرب باید از آن ها اجتناب کند:

- موم زنبور عسل

- روغن معدنی

- پارافین

- موم سبزیجات و اضافی

- لانولین

  • عطرها

اکثر محصولات مراقبت از پوست دارای رایحه هایی هستند که بوی فوق العاده ای را به محصول می دهند. اما نکته منفی عطرها این است که باعث تحریک و خارش و لکه شدن پوست می شوند. آیا می دانید چند عطر نیز می تواند باعث آکنه شود؟ بنابراین از محصولات حاوی عطر خودداری کنید.

  • روغن نارگیل

روغن نارگیل به عنوان پاک کننده آرایش یا مرطوب کننده نیز بسیار محبوب است. اما، روغن نارگیل فوق العاده کمدوژنیک است. اگر پوست چربی دارید، بهترین انتخاب این است که از روغن نارگیل خودداری کنید زیرا باعث ایجاد چربی اضافی می شود. 

  • عناصری که روغن های طبیعی پوست را از بین می برند

تحقیقات ثابت کردند که در چند ساعت استفاده از اجزای لایه بردار پوست، چربی به حالت اولیه خود باز می گردد. بنابراین، محصولات مراقبت از پوست مبتنی بر سیلیکون تأثیر طولانی مدت بر چربی پوست ندارند. برخی از عناصر اصلی که می توانند چربی طبیعی پوست را از بین ببرند عبارتند از:

- الکل 

- لورت سولفات 

- لوریل سدیم

  • سیلیکون

آن ها سطحی به سختی چسبناک ایجاد می کنند تا به آرایش شما در طول روز خوب بماند. در نظر گرفتن هر ماده ای که لایه ای روی پوست ایجاد کند، مشکلاتی را برای افراد چرب ایجاد می کند. متخصصان به افراد چرب و مستعد آکنه توصیه می کنند که به جای سیلیکون از مرطوب کننده ها یا پرایمرهای مبتنی بر آب استفاده کنند. 

  • اسکراب فیزیکی

لایه برداری بزرگ برای از بین بردن سلول های مرده پوست ایجاد شده روی صورت ضروری است. اما لایه برداری بیش از حد نیز می تواند به مرز رطوبت آسیب برساند و منجر به تحریک پوست شود. اسکراب های شدید پوست را مستعد خشکی و حساسیت می کند.

3. بدانید که به دنبال چه چیزی باشید

در حالی که یک کرم شب خوب برای پوست های چرب پیدا می کنید، همیشه بهتر است مواد مناسب را انتخاب کنید. اجتناب از هر ماده ای که می تواند تولید روغن را بدتر کند، کلیدی است. برای پوست های چرب، باید به دنبال محصولاتی باشید که تا حد امکان سبک هستند.

یک قاعده کلی امیدوار کننده که هنگام جستجوی کرم شب مناسب برای پوست چرب باید از آن پیروی کنید این است که چیزهایی را تهیه کنید که از مواد طبیعی تهیه شده اند و اجزایی که احتمال ایجاد آکنه یا انسداد منافذ و عاری از چربی ندارند.

مطالب مرتبط:

بهترین ترکیبات طبیعی موجود در کرم شب برای پوست های چرب

بهترین ترکیبات طبیعی موجود در کرم شب برای پوست های چرب
بهترین ترکیبات طبیعی موجود در کرم شب برای پوست های چرب

همیشه بهتر است مواد طبیعی را به جای مواد شیمیایی انتخاب کنید. در اینجا مواد طبیعی وجود دارد که به مبارزه با درخشندگی ناخواسته کمک می کند.

1. وتیور

وتیور، یک روغن حیاتی است که از طریق خانواده چمن دسته جمع آوری می شود. بومی سریلانکا، هند و سایر کشورهای آسیایی است. این روغن برای پوست های چرب بسیار مورد علاقه است زیرا بر چربی پوست تأثیر می گذارد و چربی آن را تا حد قابل توجهی کاهش می دهد.

این منافذ را تمیز می کند و باعث ایجاد سر سفید و ایجاد جوش سرسیاه می شود که نگرانی اصلی افراد پوست چرب است. وتیور همچنین دارای خواص ضد باکتریایی زیادی است که می تواند باکتری های محبوس در منافذ را که منجر به آکنه و جوش های سرسیاه می شود ، از بین ببرد. 

2. نیلوفر آبی

درست از دانه های آن، از برگ تا گل، هر عنصر گیاه نیلوفر آبی به طور گسترده ای با مواد طبیعی و تقویت کننده سلامت پر می شود. این باعث می شود که برای مراقبت از پوست های چرب مناسب باشد.

روغن نیلوفر آبی از اصول گیاه درمانی و رایحه درمانی برای متعادل سازی پوست چرب استفاده می کند. این اسانس در پوست غوطه ور می شود و رطوبت را به لایه ها می بخشد تا درخشندگی ظریفی را بدون افزودن هیچ گونه چربی به پوست به ارمغان بیاورد. نیلوفر آبی قادر است منافذ پوست را تصفیه کرده و باعث شادابی و طراوت پوست شود. خاصیت سفت کننده و سفت کننده این گیاه باعث کاهش چین و چروک و لکه های تیره روی پوست می شود. 

3. آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا تنظیم کننده چربی پوست و درمان انواع عفونت های قارچی و باکتریایی است که ممکن است به دلیل چربی و هیدراتاسیون نامناسب ایجاد شود. خواص ضدالتهابی آلوئه ورا را به یک گزینه دوستانه برای آکنه و پوست چرب تبدیل می کند. حتی تحریکات پوستی ناشی از چربی اضافی را نیز درمان می کند. آلوئه ورا که یک خنک کننده بسیار خوب است، می تواند به تسکین پوست کدر و شفاف نیز کمک کند. 

این ماده شگفت انگیز یکی از بهترین قابض های طبیعت محسوب می شود زیرا می تواند در پاکسازی و سفت شدن منافذ معجزه کند.

4. مولتانی میتی

مولتانی میتی یک خاک رس مناسب برای جذب روغن برای مقابله با مشکلات پوستی چرب مشکل ساز است. مولتانی یک خاک رس طبیعی است که از منبع غنی از مواد معدنی طبیعی مانند منیزیم، آهن، اکسیدها، سیلیس و روی تشکیل شده است.

مولتانی میتی، همچنین به عنوان زمین پرتر شناخته می شود، برای از بین بردن چربی اضافی، سلول های مرده پوست و آلودگی از پوست مناسب است. این صورت را در کوتاه ترین زمان روشن می کند و آن را به یک ترکیب خوب برای رژیم مراقبت از پوست تبدیل می کند.

مولتانی لکه های تیره را روشن می کند، رنگ پوست را بهبود می بخشد، پوست را سفت می کند، با لکه ها مبارزه می کند و نگرانی های قابل توجهی روی پوست چرب دارد.

5. شیرین بیان

شیرین بیان ملانین را تجزیه می کند، بنابراین کل پوست را تقویت می کند. همچنین در تولید کلاژن و الاستین بسیار مفید است، که باعث می شود پوست چرب صاف و شاداب شود. اسیدهای آمینه موجود در شیرین بیان هر نوع پوستی را مرطوب و هیدراته می کند. هیپرپیگمانتاسیون دشمن اصلی پوست چرب است و شیرین بیان بهترین ماده طبیعی برای مدیریت آن است.

چگونه از پوست چرب مراقبت کنیم؟

چگونه از پوست چرب مراقبت کنیم؟
چگونه از پوست چرب مراقبت کنیم؟

این که آیا پوست شما فقط در تابستان یا در طول سال چرب است، مراقبت از پوست بسیار مهم است. در کنار داشتن خواب خوب، تغذیه مناسب و مدیریت استرس، نکاتی را باید رعایت کنید تا بتوانید پوست خود را به بهترین شکل نشان دهید. بیایید عمیقا در مورد نحوه مراقبت خوب از پوست چرب صحبت کنیم.

  1. مقدار کافی آب بنوشید
  2. با آرایش سبک بروید
  3. از کرم ضد آفتاب استفاده کنید
  4. اغلب به صورت خود دست نزنید.
  5. از محصولات طبیعی مراقبت از پوست که مناسب پوست چرب هستند استفاده کنید

 آنچه دیگران میخوانند:

​​​​​​​نویسنده: زهرا فرامرزی 



+ 10
مخالفم - 9
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری