پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ ۱۵:۳۲
۸
۰
نسخه چاپی

شرایط سفر در شهریور 1400

شرایط سفر در شهریور 1400
کارشناسان و پزشکان در روزهای تاسوعا و عاشورا جهت شرکت در آیین‌های خاص این روزها و پخت نذری به شهرهای کوچک و روستاها بخواهند سفر کنند، نسبت به این اقدام خطرناک در موج پنجم کرونا هشدار دادند.
خبر جدید در مورد تعطیلات کرونایی
خبر جدید در مورد تعطیلات کرونایی

 

به گزارش تیتربرتر؛ معاون فنی مرکز سلامت محیط و کسب و کار وزارت بهداشت، تاکید کرده است که تعطیلی مشاغل و اصناف در روزهای اعلام‌شده (دوشنبه ۲۵ مرداد تا شنبه ۳۰ مرداد)شامل بخش خصوصی هم می‌شود.

خبر جدید در مورد تعطیلات کرونایی

 

در پی شیوع گسترده کرونا در کشور تعطیلی کرونا نیز از ۲۵ تا ۳۰ مرداد اعمال شد. علی رغم تعطیلی کرونا برای بخش دولتی و خصوصی تعدادی از بخش های خصوصی در شرایط کرونا سر کار می روند. محسن فرهادی اعلام کرده است که تعطیلی کرونا شامل بخش خصوصی و دولتی می شود.

مهندس محسن فرهادی گفت: بازرسی‌ها شدت یافته است و تمام بازرسان سلامت محیط و کار شبانه‌روزی آماده‌باش بوده و بیش از ۸۰ هزار بازرسی در کل کشور در روز دوشنبه ۲۵ مرداد انجام شده است. البته، بخشی از این تعداد بازرسی مشترک با همکاران نیروی انتظامی و بازرسان سازمان تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف بوده است‌.

وی با اشاره به این‌که شرایط در تهران عقب‌تر از سایر استان‌ها است، اظهار کرد: به طور میانگین ۷۰ درصد بر اساس گروه شغلی اعلام شده در این روزها پروتکل را رعایت کردند و پاساژهای بزرگ تعطیل بودند. در مجموع میانگین رعایت‌ها درکل کشور بهتر از تهران است. تهران به دلیل این‌که شاهراه فعالیت‌های استان‌های دیگر است اگر بتوانیم میزان تمرکز و تجمع را کاهش دهیم موفق هستیم در غیر این‌صورت تعطیلات هیچ کمکی به ما نمی‌کند.

فرهادی ادامه داد: شهربازی‌ها و پارک‌ها باید تعطیل باشند و ما خواهش می‌کنیم شهرداری‌ها نسبت به تعطیلی این مراکز اقدام کنند در غیر این‌صورت از دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌خواهیم مداخله و از فعالیت این مراکز جلوگیری کنند.

وی تاکید کرد: در مصوبه اخیر صریحا ذکر شده است که تعطیلی مشاغل شامل بخش دولتی و بخش خصوصی است.

شرایط سفر در شهریور 1400

معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه با بیان اینکه برخی افراد در روزهای تاسوعا و عاشورا جهت شرکت در آیین‌های خاص این روزها و پخت نذری به شهرهای کوچک و روستاها سفر می کنند، نسبت به این اقدام خطرناک در موج پنجم کرونا هشدار داد.

دکتر سارا شاه آبادی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به پیشروی پرشتاب موج پنجم کرونا گفت: این موج از نوع سویه "دلتا" است و قدرت سرایت بالای آن موجب شده روز به روز شاهد افزایش تعداد مبتلایان باشیم.

شاه آبادی با اشاره به تعطیلات پیش روی تاسوعا و عاشورا گفت: برخی افراد در این روزها برای شرکت در مراسم پخت نذری و دیگ مراسم خاص این روزها به روستاها و شهرهای کوچک سفر می کنند که این اقدام خطرناک می‌تواند در این مناطق فاجعه آفرین شود.

این مسئول گفت: در این مناطق با توجه به رفت و آمدهای فامیلی امکان گسترش کرونا بسیار محتمل است و اگر افراد ویروس را با خود به این مناطق ببرند، تهدید بزرگی برای این مناطق ایجاد خواهد شد.

وی افزود: روستاها و شهرهای کوچک امکانات درمانی مناسبی ندارند و اگر شیوع کرونا در این مناطق حادث شود، جان بسیاری به خطر خواهد افتاد.

شاه آبادی از مردم خواست در تعطیلات پیش رو همگی در خانه مانده و از سفر رفتن به طور جد خودداری کنند.

وی همچنین از مردم خواست از برگزاری دورهمی های فامیلی و پخت نذری دسته جمعی هم در این ایام خودداری کرده و رعایت پروتکل های بهداشتی را داشته باشند.

معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: در وضعیت خطرناکی به سر می‌بریم و آمارها روز به روز در حال افزایش است و نیاز است که مردم نسبت به رعایت پروتکل ها جدیت بیشتری به خرج دهند.

وی با تاکید بر لزوم ماندن در قرنطینه و عدم خرج غیرضروری از منزل، گفت: در صورت خروج ازمنزل توصیه می شود افراد حتما از ماسک استفاده کرده و رعایت فاصله اجتماعی را داشته باشند.

شاه آبادی گفت: همه باید همکاری کرده و با رعایت پروتکل ها در تعطیلات پیش رو کاری کنیم که این موج فروکش کند، وگرنه خسارت سنگینی متحمل خواهیم شد.

حجت‌الله غلامی،افزود: امروز محدودیت‌های جدیدی با توجه به وضعیت بحرانی کشور در زمینه کرونا در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا وضع شد که بر اساس آن از فردا ساعت ۱۲ ظهر تا پایان وقت روز جمعه پنجم شهریور، سفرهای بین استانی ممنوع است و فقط ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر مُجاز به تردد هستند.

وی با بیان اینکه در این مدت همه مجوزهای صادر شده برای تردد بین استانی نیز فاقد اعتبار است، اظهار داشت: در داخل استان نیز در مدت مذکور سفر به شهرهای دارای جاذبه گردشگری مانند باغبهاداران، چادگان، خوانسار، قمصر، نیاسر، نطنز، کاشان، سمیرم و فریدونشهر ممنوع است و فرمانداری‌ها موظف به کنترل ورودی‌های شهر هستند.

مطالب مرتبط:

غلامی با اشاره به اینکه دوربین‌های ثبت تخلف از ساعت ۱۲ فردا در ورودی‌های استان فعال می‌شود، تصریح کرد: اگر خودرویی بدلیل تخلف از محدودیت‌های اعلام شده در این ایام، جریمه شود و تا یک ماه آینده آن را نپردازد، مبلغ جریمه ۲ برابر خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه طبق گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اصفهان با روند روبه‌رشد آمار بستری و فوتی‌های ناشی از کرونا مواجه است، گفت: بر اساس مُصوبه‌های امروز ستاد ملی مقابله با کرونا، همه اداره‌ها، صنوف(جز صنوف ضروری) و بانک‌ها از دوشنبه ۲۵ مرداد تا شنبه ۳۰ مرداد جاری تعطیل هستند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان اضافه کرد: در این مدت فقط اداره‌های خدمات ضروری مانند آب، برق، گاز، اورژانس و آتش نشانی فعالیت دارند و در بین صنوف نیز فقط واحدهای صنفی ضروری مانند مواد غذایی و بهداشتی می‌توانند فعالیت کنند.

غلامی، هدف از اِعمال این محدودیت‌ها را در خانه ماندن مردم در روزهای پیش‌رو و احتراز از برگزاری دورهمی و شیوع بیشتر ویروس کرونا دانست و خاطرنشان کرد: نظارت و بازرسی برای اجرای این مُصوبه‌ها و محدودیت‌ها از فردا در استان اصفهان تشدید می‌شود.

وی در باره نحوه برگزاری مراسم عزاداری ماه مُحرم در روزهای آینده نیز گفت: مسوولیت برگزاری این مراسم با سازمان تبلیغات اسلامی است و کارگروهی در این زمینه برای نظارت بر چگونگی برگزاری مراسم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط این سازمان تشکیل شد.

وی با تاکید بر اینکه تخلف‌های مُحرز شده به دستگاه قضایی معرفی می‌شود، خاطرنشان کرد: جرائمی برای مُتخلفان و افرادی که برخلاف مُصوبه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی رفتار می‌کنند در نظر گرفته شده است.

شرایط سفر در شهریور 1400
شرایط سفر در شهریور 1400

 

بر اساس آخرین آمار و اطلاعات موجود، آمار کرونا، روز به روز در اصفهان در حال افزایش است بطوریکه رسیدن تعداد بستری بیماران کرونایی به بیش از سه هزار نفر، بخش درمان استان را در مرز شکنندگی قرار داده است.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، در زمان حاضر حدود سه هزار و ۲۰۰ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری و حدود ۴۰۰ نفر از آنها بدحال هستند.

شرایط سفر بعد از تعطیلات مرداد

 ستاد ملی مقابله با کرونا صبح اعلام کرد از روز دوشنبه ۲۵ مردادماه تا روز شنبه ۳۰ مردادماه کشور به منظور مدیریت خیز پنجم کرونا با هدف کاهش شیب افزایشی ابتلا و مرگ و میر ناشی از شیوع پرشتاب کووید ۱۹ تعطیل است و ممنوعیت تردد از ۱۲ ظهر فردا اعمال می‌شود. این اعلام بدون در نظر گرفتن تمهیدات پیشگیرانه کافی با ممنوعیت مطلق سفر و بستن جاده‌ها از همین امروز صورت گرفته است.

در صورتی که از همین امروز جاده‌های کشور و سفرهای ریلی و هوایی و زمینی و دریایی ممنوع نشود، صدها هزار وسیله نقلیه و میلیون‌ها ایرانی همچون تعطیلات گذشته از همین امروز و صبح فردا راهی جاده‌ها می‌شوند و در نتیجه نه تنها مدیریت خیز پنجم کرونا به نتیجه نخواهد رسید که شرایط برای افزایش شیب تند ابتلا و مرگ‌ومیر ناشی از کرونا نیز فراهم می‌شود.

ستاد ملی مقابله با کرونا و مدیران کشور پیشتر تاثیر اعلام تعطیلی‌های بلندمدت و کوتاه مدت را بدون در نظر گرفتن اقدامات پیشگیرانه برای انجام سفر آزموده‌اند و در تمام تجربیات گذشته در مدیریت و مقابله با کرونا با شکست مواجه شدند. شاهد این مدعا اظهارات پیشین مسئولان ستاد ملی مقابله با کرونا در پیک‌های افزایشی کرونا در کشور بود که سفرهای داخلی را عامل افزایش ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا اعلام کردند.

اکنون ستاد ملی مقابله با کرونا بدون اعلام ممنوعیت مطلق سفر از امروز و بسته بودن جاده‌ها به روی مسافران زمینی و حتی ممنوع شدن سفرهای ریلی و هوایی و در قالب ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای بار دیگر، موضوع تعطیلی کشور به مدت شش روز را اعلام کرد. این اعلام بدون ابلاغ سختگیرانه‌تر ممنوعیت سفر و بسته بودن جاده‌ها پیش از اعلام تعطیلی صورت گرفته و چراغ سبزی به مسافران نشان داده است که در طول امروز تا ظهر فردا امکان سفر به نقاط مختلف کشور را دارند و به هر نقطه از کشور که بخواهند می‌توانند سفر کنند.

ناظران معتقدند ستاد ملی مقابله با کرونا اگر واقعا قصد جلوگیری از افزایش شیب موج پنجم کرونا در کشور را دارد باید از همین امروز طرح ممنوعیت سفر و بستن جاده‌ها به روی مسافران را اعلام می‌کرد تا از موج سفرهای داخلی در تابستان داغ و سیاه ایران یک روز و نیم پیش از اعمال تعطیلی جلوگیری کند.

براساس برنامه ستاد ملی مقابله با کرونا قرار است از ۱۲ ظهر فردا (یکشنبه) مسافرانی که قصد سفر در تعطیلات اعلام شده دارند، مبلغ دو میلیون تومان جریمه شوند و یکماه نیز فرصت پرداخت داشته باشند. براساس این اعلام در صورتی که این جریمه ظرف یکماه پرداخت نشود، مبلغ جریمه ۴ میلیون تومان خواهد شد. این تصمیم در شرایطی اتخاذ می‌شود که تجربه تعطیلات گذشته مشخص کرده است برخی مسافران در تعطیلات کرونایی حاضر به پرداخت مبلغ یک میلیون تومان جریمه تعیین شده پیشین بودند تا حتی در ممنوعیت‌هایی کرونایی از سفرهای مرگبار لذت ببرند.

بدین ترتیب تنها راه چاره برای مقابله با انجام سفرها در تعطیلات کرونایی اعلام ممنوعیت مطلق سفر از همین امروز به منظور پیشگیری از ترافیک‌های جاده‌ای مسافرانی است که با دور زدن فرمان ستاد ملی مقابله با کرونا از همین امروز یا صبح فردا، تصمیم به انجام سفر می‌گیرند تا نه تنها گرفتار جرایم راهنمایی و رانندگی و بسته شدن جاده‌ها از ظهر فردا  نشوند که با تمسخر فرمان‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، پیش از اعمال محدودیت‌های نه چندان سختگیرانه سفر به مسافرت بروند یا حتی با سفر در روزهای ممنوعیت میلغ جریمه را نیز پرداخت کنند.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: علی اکبر رضایی



+ 8
مخالفم - 7
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری