پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
یکشنبه, ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ ۲۲:۲۲
۱۵
۲
نسخه چاپی

پیشرفته ترین جنگنده در سال 2021

پیشرفته ترین جنگنده در سال 2021
پیشرفته ترین و جدیدترین جت های جنگنده جهان را معرفی می کنیم

تیتربرتر: هر کشوری که می خواهد از فضای هوایی خود محافظت کند باید جدیدترین و بهترین جت های جنگنده را در زرادخانه خود داشته باشد. در حال حاضر، هواپیماهای جنگنده نسل 5 با جدیدترین سلاح ها، موتورهای قدرتمند و قابلیت مخفی کاری پیشرفته ترین هستند.

اما بسیاری از کشورها در حال حاضر تولید جنگنده های نسل 6 را آغاز کرده اند، در حالی که جنگنده های نسل 4 ستون فقرات اکثر نیروهای هوایی در سراسر جهان هستند. جنگنده های نسل چهارم را می توان با فناوری جدید ارتقا داد تا از آنها به عنوان یک نیروی مؤثر در میدان نبرد مدرن استفاده شود. چنین هواپیماهایی اغلب به عنوان جنگنده های نسل 4+ یا 4++ شناخته می شوند.

ما از این ویژگی ها برای اندازه گیری میزان پیشرفت هر هواپیمای جنگنده استفاده خواهیم کرد:

قدرت و قابلیت اطمینان موتور آن: بهترین جنگنده ها از قوی ترین و پیشرفته ترین موتورها استفاده می کنند.

جدیدترین و پیشرفته ترین سیستم های تسلیحاتی: یک جنگنده به اندازه سلاح های خود مؤثر است.

اویونیک با عملکرد بالا: تجهیزات پیشرفته کنترل پرواز اجازه می دهد تا بهترین هواپیما را اداره کنید.

پنهان کاری همه جانبه: چنین قابلیتی به هواپیما اجازه می دهد تا حد ممکن برای رادارها و آشکارسازهای دشمن نامرئی بماند.

رادار قدرتمند و پیشرفته: امکان شناسایی دشمنان را فراهم می کند و احتمال رهگیری آن کم است.

سیستم های کامپیوتری بسیار یکپارچه: رایانه های پیچیده امکان کنترل هواپیما و همچنین برقراری ارتباط با دیگر جنگنده ها و همچنین کنترل زمینی را فراهم می کنند.

با در نظر گرفتن این نکته، بیایید 10 پیشرفته ترین جنگنده برتر 2021 را بشماریم!

JF-17 Thunder / HAL Tejas

JF-17 Thunder / HAL Tejas
JF-17 Thunder / HAL Tejas

این دو جنگنده بزرگ آنقدر با هم منطبق هستند که نمی توانیم تصمیم بگیریم کدام یک بهتر است! JF-17 و Tejas سریع و چابک بهترین طراحی نسل چهارم جنگنده های سبک هستند. آنها جنگجویان فوق العاده ای هستند که به مجموعه وسیعی از سلاح ها مسلح هستند و همچنین جنگنده های چند منظوره ای هستند که می توانند نقش های رزمی متعددی را ایفا کنند.

JF-17 Thunder ، که با نام FC-1 Xiaolong نیز شناخته می شود، توسط پاکستان و چین توسعه داده شد و اکنون با جایگزینی جنگنده های قدیمی Dassault Mirage III و Chengdu J-7 تبدیل به اسب کار نیروی هوایی پاکستان شده است. در ژانویه 2021، جدیدترین نوع JF-17A Block 3 تولید شد که پیشرفته ترین سیستم های اویونیک، صفحه نمایش روی کلاه ، رادار جدید و بسیاری پیشرفت های دیگر را ارائه می داد.

HAL Tejas همتای هندی آن است که برای جایگزینی جنگنده های قدیمی MiG-21 و غنی سازی نیروی هوایی هند با تعداد زیادی جنگنده پیشرفته تولید داخل توسعه یافته است. در ژانویه 2021، نسخه بهبود یافته Tejas Mark 1A برای تولید تأیید شد که شامل رادار جدید، تجهیزات جنگی الکترونیکی پیشرفته و امضای رادار کاهش می یابد.

سوخو Su-30SM

سوخو Su-30SM
سوخو Su-30SM

سوخو Su-30SM جدیدترین توسعه تعداد زیادی از جنگنده های نیروی هوایی روسیه، Su-27 است. Su-30 با ارتقاء هر جنبه ای از مدل پایه، یک هواپیمای جنگنده نسل 4+ است و دارای رادار جدید، اویونیک، سیستم های تسلیحاتی و موارد دیگر است.

بسیاری از کشورها از جمله هند، ویتنام، ارمنستان و سایر کشورها از مدل های مختلف Su-30 با موفقیت چشمگیری استفاده می کنند. Su-30 SM با رادار قوی تر، هواپیماهای جدیدتر و مهمتر از همه سیستم بردار رانش که امکان چرخش نازل های موتور جت را برای مانور بی نظیر فراهم می کند، بهبود می یابد. به لطف آن، Su-30SM یکی از مانورپذیرترین هواپیماها و یکی از پیشرفته ترین جنگنده های جهان است.

بوئینگ F-15EX

بوئینگ F-15EX
بوئینگ F-15EX

McDonnell Douglas F-15 Eagle بیشترین هواپیمای نیروی هوایی ایالات متحده (USAF) و همچنین بسیاری از نیروهای هوایی دیگر در سراسر جهان است. امروزه این هواپیما توسط بوئینگ ساخته شده است، که پیشرفت های زیادی را برای هواپیما ایجاد کرده است. F-15E Strike Eagle نسخه فعلی آن است و F-15EX یک ارتقاء است که به آن قابلیت نسل 4+ با سیستم کنترل جدید، قابلیت های پیشرفته سلاح و بسیاری ویژگی های دیگر را می دهد.

این هواپیما بر اساس F-15QA ساخته شده برای نیروی هوایی قطر است، در حالی که بسیاری از کشورهای دیگر، مانند عربستان سعودی، اسرائیل و دیگر کشورها نیز F-15 های خود را به استانداردهای مدرن ارتقا داده اند. در اوایل سال 2021، ایالات متحده فروش F-15EX را به هند نیز تأیید کرد.

Eurofighter Typhoon

Eurofighter Typhoon
Eurofighter Typhoon

Eurofighter Typhoon یک جنگنده چند منظوره نسل 4+ است که توسط بریتانیای کبیر، آلمان، قطر، کویت، ایتالیا و دیگران استفاده می شود. این یک توسعه مشترک ایرباس، BAE Systems و Leonardo بود و یکی از پیشرفته ترین جنگنده های تولید شده در اروپا است.

Eurofighter Typhoon به طور مداوم با ویژگی های جدید ارتقا می یابد. ترانش 3 جدیدترین استاندارد تولید با سیستم های الکترونیکی، راداری و دفاعی جدید است و قابلیت هوا به هوا و هوا به زمین را تا حد زیادی بهبود بخشیده است. هواپیماهای قدیمی Eurofighter Typhoons به طور مداوم در حال ارتقا به سطح جدیدترین نوع خود هستند و آنها را به پیشرفته ترین جنگنده های جنگنده در سال 2021 تبدیل می کند.

داسو رافال

داسو رافال
داسو رافال

رافال یک جنگنده چند منظوره است که توسط شرکت فرانسوی توسعه یافته است. حمله فرانسه پس از اختلاف نظر با سایر کشورها از برنامه مشترک جنگنده های اروپایی خارج شد و هواپیمای جنگنده خود را توسعه داد که جایگزین جنگنده های قدیمی میراژ در نقش دفاع هوایی و حمله زمینی می شود.

نه تنها فرانسه، بلکه هند، مصر، قطر و یونان نیز این هواپیما را برای نیروهای هوایی خود سفارش داده اند، در حالی که بسیاری از کشورهای دیگر نیز به خرید این هواپیما فکر کرده اند. رافال انواع مختلفی دارد که شامل تسلیحات، هواپیما و ارتقاء مخفی کاری است.

مطالب مرتبط:

Shenyang FC-31

Shenyang FC-31
Shenyang FC-31

FC-31 جدیدترین جنگنده نسل پنجم چینی است. اطلاعات زیادی در مورد قابلیت های آن وجود ندارد، اما به احتمال زیاد به زودی به عنوان یک مانور سبک قابل حمل J-20 یا به عنوان یک جنگنده جدید برای ناوهای هواپیمابر چین به ارتش چین معرفی می شود.

FC-31 سبک تر و ساده تر از بسیاری از هواپیماهای جنگنده نسل پنجم، با این وجود بسیار پیشرفته است و دارای قابلیت های مخفی کاری، فوق کروز و بسیاری دیگر از قابلیت های باورنکردنی است. از آنجا که هنوز معرفی نشده است، همچنان باید خود را ثابت کند.

لاکهید مارتین F-22 Raptor

لاکهید مارتین F-22 Raptor
لاکهید مارتین F-22 Raptor

F-22 Raptor اولین جنگنده نسل پنجم بود و همچنان مخفی ترین جنگنده موجود است. این هواپیما مسیر دیگر هواپیماها را نیز دنبال کرد و دید کم راداری، سوپر کروز، شبکه های حسگر پیشرفته و قابلیت استفاده فوق العاده را در یک بسته معرفی کرد.

اگرچه تولید آن در سال 2011 به دلیل هزینه زیاد متوقف شد، اما همچنان یکی از مرگبارترین جنگنده های جنگی برای نبردهای دور برد دید است که با توانایی تقریباً بی رقیب خود در سگ نگران کننده تر نیز می شود. فاقد قابلیت های چند منظوره بسیاری از جنگنده های دیگر، Raptor هنوز یک سکوی هوا به هوا فوق العاده موثر است.

سوخوی Su-57

سوخوی Su-57
سوخوی Su-57

Su-57 Felon پاسخ روسی به F-22 است. این اولین هواپیمای رادارگریز کشور است که ترکیبی از اثربخشی عالی جنگنده های نزدیک Su-27 و خانواده Su-30 با دید راداری پایین و سایر ویژگی های جت جنگنده نسل پنجم است.

اگرچه هزینه برآورد شده آن بسیار کمتر از دیگر جنگنده های جدید است، توسعه هواپیمای Su-57 با تاخیر روبرو شد. تولید سری آن تنها در سال 2020 آغاز شد و در سال 2021 نیروی هوایی روسیه از اولین واحدهای این جنگنده باورنکردنی استفاده کرد. همچنین، روسیه در حال توسعه موتور جدید برای آن است. بنابراین، در آینده نزدیک Su-57 قرار است در هوا حتی پیشرفته تر و حتی کشنده تر شود.

چنگدو J-20

چنگدو J-20
چنگدو J-20

J-20 که با نام اژدهای قدرتمند نیز شناخته می شود، پیشرفته ترین جنگنده چینی است که از جدیدترین فناوری مخفی کاری استفاده می کند. این هواپیما همچنین دومین جنگنده نسل پنجم است که در جهان خدمت می کند، این موفقیت به دلیل این واقعیت است که چین به تازگی توسعه هواپیماهای جنگنده پیشرفته خود را آغاز کرده است.

قابلیت های واقعی آن یک راز محرمانه است که تنها توسط بالاترین مقامات چینی شناخته می شود. با این وجود، می توانیم بگوییم که چین مدام J-20 های خود را ارتقا می دهد. اخیراً، موتورهای جدید قدرتمند ساخت داخل برای آن توسعه داده شده است و همچنین نکاتی وجود دارد که انواع جدید و پیشرفته تری در دست ساخت است.

لاکهید مارتین F-35 Lightning II

لاکهید مارتین F-35 Lightning II
لاکهید مارتین F-35 Lightning II

برخی آن را دوست دارند، برخی دیگر از آن متنفرند، اما هیچ کس نمی تواند منکر این باشد که F-35 یکی از پیشرفته ترین و تواناترین جت های جنگنده است. در حالی که انواع اولیه آن با انواع مشکلات روبرو بود، ایالات متحده میلیاردها دلار برای بهبود این هواپیما هزینه کرد و بسیاری از آزمایش ها و مبارزات آموزشی نشان می دهد که می تواند هر جت دیگری را به چالش بکشد.

این هواپیما دارای سه نوع متفاوت است: F-35A اصلی ترین جنگنده معمولی است. F-35B یک نوع برای بلند شدن کوتاه و فرود عمودی است. F-35C یک نوع حامل است که برای جایگزینی جنگنده F/A-18 نیروی دریایی ایالات متحده طراحی شده است.

آنچه F-35 را متمایز می کند تلفیق باور نکردنی سنسورهای پیشرفته، مخفی کاری، جنگ الکترونیکی و قابلیت های شبکه است. ایالات متحده بیش از 1.5 تریلیون دلار برای توسعه این هواپیما هزینه کرد و آن را گران ترین سکوی تسلیحاتی تاریخ کرد. همچنین آن را به پیشرفته ترین تبدیل کرد.

آنچه دیگران میخوانند:

​​​​​​​نویسنده: فرید نادری 



+ 15
مخالفم - 10
نظرات : 2
منتشر نشده : 0
 
ir
+0
unlike
-0
رضا ۰۰/۱۲/۲۰ - ۰۰:۰۵
پاسخ
comments رده بندی شما بدرد خودتون میخوره/2
 
 
ir
+0
unlike
-0
سپهری ۰۰/۱۱/۰۱ - ۱۲:۰۱
پاسخ
comments عالي./3
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری