پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ ۰۸:۱۲
۴
۰
نسخه چاپی
پیش بینی جدید در بازارهای اقتصادی:

سرنوشت قیمت سکه و طلا تا اربعین 1400

پیش بینی جدید در بازارهای اقتصادی:
قیمت طلای جهانی روز گذشته به سمت مرز ۱۸۲۰ دلار خیز برداشت، اما در عبور از این مرز ناکام ماند.

به گزارش تیتربرتر؛ سکه در معاملات روز سه‌شنبه در راستای رشد محرک‌های اصلی طلا افزایش قیمت را تجربه کرد. صعود نرخ دلار و از طرفی رشد بهای اونس طلا در بازار جهانی سبب رشد کمرنگ این فلز گرانبها شد، تا جایی که سکه در یک قدمی کانال ۱۲ میلیون تومانی قرار گرفت.

قیمت طلا در پایان هفته دوم شهریور 1400

قیمت طلا در پایان هفته دوم شهریور 1400
قیمت طلا در پایان هفته دوم شهریور 1400

 

با افزایش ملایم قیمت سکه معامله‌گران کمی در بازار حاضر به خرید هستند و با کاهش داد و ستد‌های بازار طلا رونق گذشته را ندارد. حالا با این رفت و برگشت سریع قیمت‌ها برخی فعالان بازار بر این باورند که روند دو روز گذشته بازار طلا صرفا هیجانی و موقت بوده و از آنجا که هنوز اقدام عملی پیرامون تعیین تکلیف برجام صورت نگرفته و همچنان اونس طلا در انتظار گزارش آمار اشتغال در روز جمعه است، معامله‌گران در برابر افت قیمت‌ها مقاومت خواهند کرد.

عملکرد خثنای اونس در ماه آگوست

قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه تا حدودی جایگاه خود را در بالای مرز ۱۸۰۰ دلاری تثبیت کرد. این امر تحت تاثیر افت شاخص دلار به پایین‌ترین رکورد دو هفته اخیر که ناشی از عدم شفاف‌سازی و سیگنال‌دهی رئیس بانک مرکزی آمریکا برای کاهش خرید ماهانه اوراق قرضه بود، رقم خورد. به این ترتیب بهای اونس طلا که دیروز در محدوده ۱۸۰۱تا۱۸۲۰ دلار نوسان داشت ساعت۲۰:۳۰ به وقت تهران به ۱۸۱۰ دلار رسید. به این ترتیب این فلز گرانبها در داد و ستد‌های ماه گذشته میلادی موفق به ثبت بازدهی مثبت نشد. به گفته کارشناسان نیروی صعودی طلا در حال حاضر قوی بوده و آماده رشد به سطوح بالاتر است. اما انتشار گزارش اشتغال ماهانه آمریکا در روز جمعه می‌تواند تعیین‌کننده مسیر جدیدی برای طلا باشد.

پیش بینی قیمت سکه و طلا تا اربعین 1400

پیش بینی قیمت سکه و طلا تا اربعین 1400
پیش بینی قیمت سکه و طلا تا اربعین 1400

 

ابراهیم محمدولی رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تهران، در خصوص آخرین وضعیت بازار طلا و سکه اظهار کرد: امروز قیمت هر قطعه سکه طرح جدید نسبت به  روز گذشته حدود 100 هزار تومان کاهش یافت و با نرخ 11 میلیون و 880 هزار تومان فروخته می‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تهران مطرح کرد: امروز قیمت اونس جهانی روند نزولی را تجربه کرد همچنین نرخ دلار در ایران افت کرد که در نهایت این عوامل موجب ارزان شدن قیمت طلا و سکه در بازارهای داخلی شدند.

مطالب مرتبط:

محمدولی ادامه داد: امروز هر قطعه سکه 100 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار 9 هزار تومان ارزان شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تهران تصریح کرد: امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و 153 هزار تومان، هر قطعه سکه طرح جدید 11 میلیون و 880 هزار تومان، طرح قدیم ۱۱ میلیون و 400 هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و 200 هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و 800 هزار و سکه یک گرمی ۲ میلیون و 350 هزار تومان در بازار‌های داخلی معامله شد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به اینکه اقدامات مسئولان در کنترل بازار منجر به کاهش قیمت طلا و سکه شده است، گفت: اگر همین مسیر ادامه یافته، عرضه و تقاضا و بازار ارز کنترل شده و به آرامش برسد، در روزهای آینده قیمت طلا و سکه بیش از این کاهش می‌یابد.

آیت محمدولی درباره دلیل کاهش قیمت سکه و طلا در معاملات چند روز اخیر اظهار کرد: در چند روز اخیر مسئولان اقتصادی سعی کرده‌اند بازار را کنترل کنند، همچنین تقاضا کاهش یافته و بازار ارز نیز کنترل شده است.

وی افزود: در چنین مواقعی، قیمت طلا نیز کاهشی شده و امید است با ادامه این روند، قیمت‌ها اصلاح شده و بازار به آرامش رسیده تا داد و ستدها به خوبی انجام شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: بانک مرکزی و مسئولان اقتصادی برای کنترل نوسانات انس جهانی اقداماتی کرده‌اند تا آسیب کمتری به بازار داخل بزند، در بخش قیمت ارز نیز اگر مقداری که برای آن در بازار تقاضا وجود دارد تأمین شود کاهشی می‌شود، اگر این اقدامات کنترلی به موقع انجام شود قیمت طلا و سکه نیز کاهشی می‌شود.

محمدولی اضافه کرد: اگر همین مسیر ادامه یافته و میزان عرضه و تقاضا و بازار ارز کنترل شده و به آرامش برسد در روزهای آینده قیمت طلا و سکه بیش از این کاهش می‌یابد.

محمد کشتی‌آرای نیز با اشاره به افزایش قیمت سکه در بازار امروز درباره عوامل موثر بر آن توضیح داد: امروز بازار‌های جهانی تعطیل است و اونس در سطح ۱۷۶۴دلار ثابت مانده اما به دلیل تغییرات ناچیز نرخ ارز و همچنین افزایش تقاضا برای سکه طرح جدید، امروز قیمت سکه افزایش یافته ولی بهای طلا و انواع دیگر سکه تقریبا بدون تغییر مانده است.

او اضافه کرد: افزایش تقاضا برای سکه امامی باعث شده امروز حباب آن تا ۵۰۰هزار تومان افزایش یابد اما به طور کل رکود فصلی شروع شده و بازار طلا تحت تاثیر حال و هوای محرم خلوت است؛ ضمن اینکه بازار از اواسط هفته آینده به مدت یک هفته، به مناسبت سوگواری ایام محرم تعطیل خواهد شد و به نظر می‌رسد تا آن زمان حجم داد‌وستد و تقاضا برای سکه همچنان بالا باشد.

این فعال بازار طلا درباره آینده قیمت‌ها نیز پیش‌بینی کرد: اظهارنظر‍‎‌های متفاوتی درباره قیمت طلای جهانی در آینده مطرح می‌شود و عده‌ای معتقدند که ارزش طلا به مسیر نزولی بازخواهد گشت و عده‌ای هم بر این باورند که به دلیل اوج‌گیری کرونا و شرایط نامناسب اقتصادی، ارزش طلای جهانی بیش از این افزایش خواهد یافت.

عوامل موثر بر قیمت سکه

فعلان بازار سکه اعتقاد دارند در روزهای گذشته نزولی قیمت دلار موجب شد سکه کانال ۱۲ میلیون تومان را از دست بدهد. برگشت دلار و ثبات نسبی دلار در کانال ۲۷ هزار تومان توانست قیمت سکه در کانال ۱۲ میلیون تومان و ۱۱ میلیون و ۹۰۰ نواساناتی را ثبت کرد.

کارشناسان بازار طلا و سکه عقیده دارند سکه برای عبور از مرز ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان کارسختی دارد و عواملی همچون روند اونس جهانی طلا و نرخ ارز در روند صعودی و تثبیت مرز ۱۲ میلیون و ۲۰۰ برای سکه اهمیت زیادی دارد.

ارزش ذاتی سکه دیروز بعدازظهر در حدود ۱۱میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود و برای اینکه ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی به محدوده ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برسد،‌ نیاز است که حداقل قیمت دلار به بالای مرز ۲۸ هزار تومان برود. فعلان بازار سکه اعتقاد دارند که درهم به بالای هفت هخزار و  تومان برسد و قیمت دلار روند صعودی داشته باشد خرید سکه افزایش پیدا می‌کند.

برای اطلاع از آخرین قیمت طلا کلیک کنید

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: علی اکبر رضایی



+ 4
مخالفم - 7
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری