پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ ۱۴:۱۴
۵
۰
نسخه چاپی

زمان واریز حقوق کارکنان در شهریور 1400

زمان واریز حقوق کارکنان در شهریور 1400
شرایط و جزئیات واریز حقوق کارکنان در شهریور 1400 اعلام شد.

به گزارش تیتربرتر؛ معاون دفتر مطالعات اجتماعی مرکز پژوهش‌های مجلس: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تورم را بشدت افزایش می‌دهد و صندوق‌های بازنشستگی را ورشکست خواهد کرد.

جزئیات همسان سازی حقوق ها در شهریور 1400

جزئیات همسان سازی حقوق ها در شهریور 1400
جزئیات همسان سازی حقوق ها در شهریور 1400

 

سید سجاد پادام، معاون دفتر مطالعات اجتماعی مرکز پژوهش‌های مجلس: سال ۹۹ دولت می‌خواست همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را از سازمان تأمین اجتماعی آغاز کند، ولی به دلیل اینکه تأمین اجتماعی سرمایه نداشت سراغ صندوق‌های کشوری رفت.

بعد از همسان‌سازی حقوق صندوق‌های کشوری، بازنشستگان تحت پوشش تأمین اجتماعی اعتراض کردند، ولی تأمین اجتماعی سرمایه‌ای برای همسان‌سازی حقوق نداشت و دولتی‌ها بجای طلبی که تأمین اجتماعی از دولت داشت منابعی را برای همسان‌سازی حقوق مشخص کردند که تنها برای دو سال طرح همسان‌سازی کفایت می‌کرد.

مجلس هم در تصویب این طرح مقصر است چرا که این طرح بصورت تبعیض آمیز اجرا شد و رویکرد صندوق‌های بازنشستگی تنها بیمه‌ای است و حمایتی نیست. دولت برای تأمین مالی همسان‌سازی حقوق‌ها شرکت‌های ورشکسته‌ای مثل هپکو را به تأمین اجتماعی داد که امکان نقدشوندگی ندارند.

دولت امسال ۱۴٠ هزار میلیارد تومان از بودجه به صندوق‌های بازنشستگی کشوری کمک کرده است و این مبلغ در سال ۱۴٠۱ به ۲٠٠ هزار میلیارد تومان خواهد رسید. این موضوع تورم شدیدی را ایجاد می‌کند و صندوق‌های بازنشستگی به سمت ورشکستگی خواهند رفت.

افزایش حقوق بازنشستگان در شهریور 1400؟

 مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در ابتدای این نشست، با قدردانی ازهمکاری بی وقفه مدیریت صندوق بازنشستگی استان سمنان و همکارانشان در جهت تثبیت حقوق بازنشستگان جدید و خدمات بسیار خوب به بازنشستگان فرهنگی و سایر بازنشستگان عزیز، گفت: بازنشستگان شریف ترین انسان های جامعه هستند که بیش از سی سال از بهترین سال‌های عمر خود را در سنگر خدمت گذراندند.

محمد دستورانی بر لزوم همکاری تنگاتنگ و ادامه این نشست ها تاکید و ابراز امیدواری کرد: با هماهنگی بین کارگروه های مختلف بتوانیم کار را با سرعت بیشتری پیش ببریم. ما در این مدت تمام تلاش مان را کردیم تا خود را جای بازنشسته گذاشته و درحد توان شرایط شان را درک کرده تا بتوانند بدون کمترین وقفه بعد از بازنشستگی، حقوق‌شان را دریافت کنند.

دستورانی با تاکید بر اینکه «این نشست ها مهم است» افزود: در اداره کل آموزش و پرورش و صندوق بازنشستگی کشوری یک کار مشترک وجود دارد که بخشی در آموزش و پرورش و بخشی هم در صندوق شکل می گیرد. امیدوارم امسال آسیب شناسی خوبی روی پرونده ها و روند برقراری حقوق بازنشستگان انجام شود تا از سال های بعد این مشکل بطور کلی مرتفع شود؛ زیرا سال آینده تعداد بیشتری بازنشسته داریم پس این پیگیری و سرعت اهمیت دارد.

فرآیند برقراری حقوق بازنشستگان استان را سه ماه زودتر آغاز کردیم

مدیر صندوق بازنشستگی استان سمنان نیز در این نشست با اشاره به تاثیرگذاری این نوع جلسات در رسیدگی به امور بازنشستگان، گفت: بخش زیادی از بازنشستگان این صندوق را فرهنگیان تشکیل می‌دهند و از این رو مهم است که ارتباط موثر و سازنده ای بین این دو مجموعه برقرار باشد.

حسینعلی پهلوانی بر لزوم هم فکری و هم افزایی در خصوص رفع مشکلات بازنشستگان تاکید کرد و گفت: این صندوق با تمام توان در حال خدمت رسانی به بازنشستگان عزیز و رسیدگی به امور آنها است و ما در مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری استان معتقدیم توجه به بازنشستگان باید نهادینه شود و پیگیری امورات این عزیزان باید در اولویت کاری و برنامه های مسئولان دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

وی با اشاره به همه گیری ویروس کرونا و آثار آن در کشور اظهار داشت: از ابتدای سال جاری در تلاش بودیم که بتوانیم به نحوی برنامه ریزی کنیم تا تاخیری در برقراری حقوق بازنشستگان سال جاری آموزش و پرورش استان سمنان و سایر بازنشستگان ایجاد نشود.

پهلوانی ادامه داد: به همین دلیل نسبت به سال گذشته سه ماه زودتر فرایند برقراری حقوق را پیگیری و آغاز کردیم. از سوی دیگر با توجه به پیش‌بینی افزایش تعداد بازنشستگان امیدواریم مدت زمان فرایند را بهبود دهیم.

وی بر اهمیت همکاری دوجانبه آموزش و پرورش استان با صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد و گفت: این ارتباط هر روز بهتر می شود و این به نفع بازنشستگان است. ما در صندوق بازنشستگی کشوری استان سمنان تمام سعی خود را برای حفظ تکریم و منزلت بازنشستگان انجام داده و خواهیم داد.

مطالب مرتبط:

افزایش حقوق کارکنان قوه قضائیه در شهریور 1400؟

زمان واریز حقوق کارکنان در شهریور 1400
زمان واریز حقوق کارکنان در شهریور 1400

 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از طرح افزایش حقوق کارکنان قوه قضائیه خبر داد و گفت:از طرح همسان سازی حقوق کارکنان قوه قضائیه حمایت می کنیم.

دکتر"محمدمهدی زاهدی" صبح امروز ۱۸ شهریورماه در دیدار با رییس کل دادگستری استان کرمان با اعلام این خبر اظهار کرد: طرح افزایش حقوق کارکنان قوه قضائیه در کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح شده و برای همسان سازی حقوق و مزایای این کارکنان پس از طرح در صحن علنی مجلس؛ حتما حمایت خواهیم کرد تا تصویب شود.

وی اضافه کرد: البته این طرح نباید بار مالی برای دولت داشته باشد و منابع آن از محل اعتبارات داخلی قوه قضائیه تامین شود.

 "یدالله موحد" رییس کل دادگستری استان کرمان نیز در این دیدار ضمن برشمردن برخی تنگناهای موجود در سیستم قضائی استان، مشکلات قوه قضائیه را مطرح و از کمبود نیروی انسانی و قاضی در دادگستری استان کرمان خبر داد.

وی کمبود اعتبار و بودجه را مانع بزرگ جذب نیروی انسانی برشمرد و خاطرنشان کرد: کل بودجه قوه قضائیه در لایحه بودجه کشور ۲.۹ درصد است.

افزایش حقوق فرهنگیان در شهریور 1400؟

سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده که افزایش حقوق معلمان پرداخت خواهد شد. معوقات تا پایان شهریور پرداخت می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه قول داده است که معوقات فرهنگیان از فروردین ماه پرداخت شود، گفت: دولت برای پرداخت افزایش حقوق فرهنگیان مشکلی ندارد، اما بر سر میزان این رقم مشکل است که بیان دارند این افزایش درصد نامتعارف است.

محمد مهدی زاهدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجو، درباره همسان‌سازی حقوق معلمان، اظهار کرد: سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرده است که افزایش حقوق معلمان را پرداخت خواهد کرد، اما شاید مصوبه قبلی را اجرا نکند.

وی ادامه داد:، اما رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بیان کرده است که بر اساس قانون و ملاک‌های آن را تا اواخر شهریورماه پرداخت خواهد شد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه قول داده است که معوقات فرهنگیان از فروردین ماه پرداخت شود، گفت: دولت برای پرداخت افزایش حقوق فرهنگیان مشکلی ندارد، اما بر سر میزان این رقم مشکل است که بیان دارند این افزایش درصد نامتعارف است.

زاهدی با اشاره به تصمیم دولت در افزایش درصد معلمان، تصریح کرد: هنوز درصد افزایش حقوق فرهنگیان مشخص نشده است و این بستگی به تصمیم دولت دارد و هنوز هم این موضوع به مجلس هم بیان نشده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نمایندگان مجلس عزم جزم دارند تا لایحه رتبه بندی معلمان را با اصلاحات لازم که در آن علاوه بر ارتقای منزلت و کرامت اجتماعی معلمان، دغدغه‌های معیشتی این قشر آینده ساز را نیز کاهش دهد.

گفتنی است حقوق بازنشستگان بنابر اعلام سازمان تامین اجتماعی،  از ۲۰ شهریور آغاز شده است و تا سی و یکم شهریور بر اساس حروف الفبا واریز می شود. اما کارکنان دیگر از 29 تا 31 شهریور واریز می شود.

آنچه دیگران می خوانند:

گزارش از علی اکبر رضایی



+ 5
مخالفم - 4
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری