پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
شنبه, ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ۱۳:۱۱
۶
۰
نسخه چاپی

برنده بازی پرسپولیس - استقلال تاجیکستان در 23 شهریور 1400 کیست؟

برنده بازی پرسپولیس - استقلال تاجیکستان در 23 شهریور 1400 کیست؟
پرسپولیس در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا باید به مصاف استقلال تاجیکستان برود.

به گزارش تیتربرتر؛ اعضای تیم پرسپولیس که برای برگزاری دیدار مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا با پروازی اختصاصی راهی تاجیکستان شده بودند، ساعت ۱۹ به وقت محلی(۱۸:۳۰ به وقت تهران) به فرودگاه دوشنبه رسیدند. 

کاروان پرسپولیس پس از وقفه‌ای کوتاه در فرودگاه، راهی هتل محل اقامت خود شدند.

ساعت بازی پرسپولیس با استقلال تاجیکستان

ساعت بازی پرسپولیس با استقلال تاجیکستان
ساعت بازی پرسپولیس با استقلال تاجیکستان

 

شاگردان یحیی گل محمدی سه شنبه ۲۳ شهریور از ساعت 19:30 به مصاف استقلال تاجیکستان می روند.

آخرین وضعیت تیم پرسپولیس باری بازی با استقلال تاجیکستان

درحالی باید هفته آینده به مصاف استقلال تاجیکستان برود که وضعیت خط حمله این تیم نامشخص است. بعد از جدایی مغانلو ، یحیی گل محمدی حامد پاکدل را به خدمت گرفت ولی اعلام کرد تیمش نیاز به یک مهاجم خارجی هم دارد.

اتفاقی که با توجه به بدهی خارجی پرسپولیس فعلا امکان پذیر نیست و این تیم نمی تواند بازیکن خارجی به خدمت بگیرد. سرمربی پرسپولیس در آخرین مصاحبه اش گفت: هیچکدام از مهاجمانی که می خواسته جذب نشدند و به نظر می رسد خیلی از خرید پاکدل راضی نیست. با توجه به گزینه های موجود یحیی از ۶ نفر می تواند در خط حمله استفاده کند و از این بازیکنان با توجه به سیستم ۲-۴-۴ پرسپولیس ۲ نفر در ترکیب اصلی سرخ پوشان مقابل استقلال تاجیکستان قرار خواهند گرفت. 

آنطور که از تمرینات پرسپولیس مشخص است عیسی آل کثیر گزینه اول یحیی در خط حمله خواهد بود و با توجه به درخشش عبدی در هفته های پایانی فصل گذشته ، شاید شاهد حضور همزمان این دو بازیکن در خط حمله پرسپولیس باشیم که اتفاقی محتمل خواهد بود.در این صورت وحید امیری از گزینه های حضور در خط حمله خارج و به عنوان مدافع چپ بازی خواهد کرد.

فرضیه دوم برای خط حمله پرسپولیس به این صورت شکل می گیرد که یحیی قصد استفاده از وحید امیری به عنوان یک مهاجم نوک داشته باشد و آچار فرانسه پرسپولیسی ها این بار زوج آل کثیر در خط حمله شود. زوجی که در فصل گذشته لیگ قهرمانان هم استفاده شد و عملکرد بسیار خوب آن ها یکی از عوامل فینالیست شدن پرسپولیس در فصل گذشته بود. در این صورت سعید آقایی مدافع چپ پرسپولیس در دیدار مقابل استقلال تاجیکستان خواهد بود و عبدی هم کار را از روی نیمکت شروع خواهد کرد.

احتمال وقوع این فرضیه کمتر از دو حالت قبلی است. در این فرضیه وحید امیری مدافع چپ خواهد شد و امید عالیشاه کنار آل کثیر در پیشانی خط حمله قرار خواهند گرفت. امید در چند بازی فصل گذشته در خط حمله به کار گرفته شد و عملکرد بسیار خوبی هم داشت. با توجه به تخصص عالیشاه به بازی در کناره ها ، احتمال حضور این بازیکن به عنوان مهاجم کمتر است.

گفتنی است به غیر از این نفرات ، حامد پاکدل و مهدی مهدی خانی هم مهاجمانی هستند که در لیست پرسپولیس قرار دارند ولی خب طبیعتا شانس‌زیادی برای حضور ثابت در ترکیب پرسپولیس نخواهند داشت. 

نکته: این حالت های مختلف بر اساس اخبار رسیده از بازی های دوستانه و تمرینات پرسپولیس در چند وقت اخیر نوشته شده و قطعیتی ندارد. بنابراین در روز مسابقه و با توجه به شرایط موجود امکان هرگونه تغییر از سوی کادر فنی پرسپولیس وجود دارد.

ترکیب تیم پرسپولیس برای بازی با استقلال تاجیکستان

حامد لک، سید جلال حسینی، فرشاد فرجی، وحید امیری، سیامک نعمتی، میلاد سرلک، رضا اسدی، امید عالیشاه، مهدی ترابی، مهدی عبدی و عیسی آل کثیر.

مطالب مرتبط:

آخرین وضعیت استقلال تاجیکستان برای بازی با پرسپولیس

استقلال تاجیکستان در بازی اول مبهوت ستاره‌های آبی پوش الهلال بود و خیلی زود هم مات آن‌ها شد. الهلال بدون استرس مدام موقعیت سازی می‌کرد و پشت سر هم آن‌ها را هدر می‌داد اما در نهایت در همان نیمه اول به گل رسیدند.  

استقلال در دقیقه چهل بالاخره به خودش آمد و در میان آرایش دفاعی از هم گسیخته الهلالی‌ها که در تصویر واضح است تنها با سه بازیکن و کمترین لمس توپ کار را به تساوی کشاند. حرکت از لب خط نظروف و رساندن توپ به منوچهر جلیلوف کافی بود تا او با یک چرخش حرفه‌ای توپ را به وحدت هانونوف برساند تا او به شوتی سر ضرب دروازه الهلال را باز کند و روشن کننده این موضوع باشد که می‌توانند به الهلال گل بزنند.

شش بازیکن الهلال در بازی اول در صحنه گل تاجیک‌ها حضور دارند و کوچکترین مزاحمتی برای سه بازیکن طراح گل استقلال ندارند و قرمزها با استفاده از حفره‌های دفاعی به تیم پرستاره الهلال گل زدند. البته الهلالی‌ها در نیمه دوم بازی رفت دو گل به ثمر رساندند و موقعیت‌های متعددی هدر دادند تا با سه گل برنده شوند.

تاجیک‌ها برای خود باوری تنها سه روز زمان لازم داشتند. آنها در بازی دوم بازهم در دقایق اول کم تمرکز بودند و درست پیش از گل گومیس بود که گزارشگر انگلیسی زبان می‌گوید: "الهلال امروز درخشان ظاهر شده"! آنها در دقیقه ۲۴ به گل می‌رسند و جوری خوشحالی می‌کنند که انگار از یک برد پرگل دیگر با خبرند؛ اما داستان برعکس می‌شود و یک تراژدی با هوشمندی بازیکنان جوان استقلال تاجیکستان و بی خیالی الهلالی‌ها ساخته می‌شود.

در دقیقه ۳۸ یک پرتاب اوت کوتاه و رساندن توپ به کاپیتان علیشهر جلیلوف کافی‌ است که او با حفظ توپ، ارسالی زمینی و کم نقص انجام دهد تا دروازه الهلال برای نخستین بار توسط منوچهر جلیلوف فرو بریزد. در این گل هم مثل تک گل بازی قبل تاجیک‌ها، شش آبی پوش در صحنه حاضرند اما تنها سه بازیکنی که دور آنها دایره کشیده شده برای پس‌گیری توپ تلاش می‌کنند و نفوذ همزمان سه بازیکن سرخ‌ آنها را در موقعیت فوق‌العاده گل‌زنی قرار می‌دهد. جالب تر اینکه سویروف هم مانند منوچهر برای گل‌زنی تکل می‌رود و پشت سر این دو هم صفروف برای رسیدن توپ کمین کرده است.

 گل دوم تاجیک‌ها روی سرعت علیشهر جلیلوف کاپیتان تکنیکی آن‌ها و انتقال سریع توپ از دفاع به حمله و رساندن دوباره توپ به منوچهر جلیلوف به ثمر رسید. شوت فوق‌العاده منوچهر از پشت محوطه باعث شد قهرمان پیشین آسیا بازنده راهی رختکن شود.

اما این پایان شب افتضاح دفاع الهلال نبود. آنها انگار هنوز هم بازی را جدی نگرفته بودند و دو سانتر پی در پی از قرمزهای استقلال با به ثمر رسیدن گل سوم درس بزرگی به الهلال داد. شاید مدافع استقلال که در حال فرستادن توپ به نزدیک محوطه الهلال است فکرش را نمی‌کرد این ضربه بلند پاس گل باشد! توپ این مدافع به شماره ۵۵ یعنی منوچهر صفروف می‌رسد و او با سانتر کردن توپ، گل سوم تیمش را به ثمر می‌رساند.

گل چهارم به الهلال اما از ویژگی‌های رستم تاجیک‌ها پرده بر می‌دارد. رستم سویروف شماره ۹ این تیم با گرفتن توپ یک تنه به قلب خط دفاع پر تعداد الهلال زده و سر بزنگاه توپ را به تنها هم تیمی حاضرش در آن صحنه پاس می‌دهد تا منوچهر صفروف هم مانند منوچهر جلیلوف دبل کرده باشد.

این طوفان در کمتر از یک ربع برپا شد. شش دقیقه انتهایی نیمه اول و هشت دقیقه ابتدایی نیمه دوم کافی بود تا الهلال چهارتایی شود و بعد از آن هر چه زدند به در بسته خورد و مدافعان با روحیه استقلال مانع از کم کردن اختلاف گل می‌شدند.

از پنج گلی که الهلال دریافت کرد چندین نکته مشهود است. آنها به خیال اینکه بازی ساده‌ای دارند پا به این دیدار گذاشتند و حسابی غافل‌گیر شدند که یحیی و تیمش از این جهت کاملا توجیه هستند و می‌دانند که بازی اصلا ساده نیست. از طرف دیگر تکنیک فوق العاده کاپیتان علیشهر و همچنین تمام کنندگی منوچهر جلیلوف می‌تواند خط دفاع پرسپولیس را آزار دهد. 

همچنین حامد لک نیز باید خود را برای دوئلی حساس و مهار شوت‌هایی برق‌آسا آماده کند چراکه به جز گل سوم تاجیک‌ها مقابل الهلال که روی سانتر وارد دروازه شد، تمام گل‌های استقلال دوشنبه با شوت‌های سرضرب و با دقت بالا به ثمر رسیده است.

پرسپولیس باید مراقب ضد حملات نیز باشد، چراکه بازیکنان این تیم در انتقال توپ مهارت خاصی دارند؛ در نهایت، انتظار یک بازی مهیج و متفاوت را در دیدار پرسپولیس و استقلال تاجیکستان داریم. آنها با اعتماد به نفس بالا در خانه بازی خواهند کرد و دوست ندارند اولین حضورشان در لیگ قهرمانان را با حذف در اولین مرحله حذفی به پایان برسانند و از طرف دیگر یحیی خوب می‌داند بدن‌های تاجیک‌ها در شرایط مسابقه است و تیم او تازه از بدن‌سازی خارج شده؛ پس باهوش بازی کردن و استفاده حداکثری از موقعیت‌ها می‌تواند پرسپولیس را به مرحله بعد برساند.

پیش بینی بازی پرسپولیس با استقلال تاجیکستان

پیش بینی بازی پرسپولیس با استقلال تاجیکستان
پیش بینی بازی پرسپولیس با استقلال تاجیکستان

 

پرسپولیس در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا باید به مصاف استقلال تاجیکستان برود. سرخ پوشان کار سختی در این مرحله پیش رو دارند چرا که از یک طرف تیم تاجیک بسیار آماده است و شگفتی ساز دور قبل بود و از طرف دیگر هم بازی در زمین حریف و برابر هواداران این تیم برگزار می‌شود.

یحیی در دیدار دوستانه اخیر از ترکیب حامد لک، سید جلال حسینی، فرشاد فرجی، سیامک نعمتی، سعید آقایی، میلاد سرلک، رضا اسدی، امید عالیشاه، احسان پهلوان، مهدی عبدی و عیسی آل کثیر استفاده کرد.

پیش بینی می‌شد که یحیی در این بازی‌های دوستانه علی نعمتی و علیرضا ابراهیمی را امتحان کند، اما به نظر می‌رسد که سرمربی سرخ پوشان روی تجربه بسیار بالای سید جلال حساب ویژه‌ای باز کرده است و او یکی از مدافعان اصلی است.

زوج سید جلال فرشاد فرجی است که تقریبا به هماهنگی لازم دست پیدا کرده اند.

آنچه دیگران میخوانند:

نویسنده: علی اکبر رضایی



+ 6
مخالفم - 9
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری