پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
شنبه, ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ۲۱:۳۴
۹
۰
نسخه چاپی

بدترین خودروهای مجهز به موتور V8 که تا به حال ساخته شده اند

بدترین خودروهای مجهز به موتور V8 که تا به حال ساخته شده اند
این خودروها نه تنها ناامید کننده هستند، بلکه شهرت مخدوش آنها نتیجه مستقیم V8 های ضعیف مهندسی شده آنها است.

تیتربرتر: امروزه برخی از بهترین خودروها، در بخش های مختلف، از موتورهای V8 نیرو می گیرند. این گزینه هنوز هم بسیار محبوب است زمانی که خودروسازان در حال بررسی استفاده از سیلندرهای کوچکتر و انتخاب پیشرانه های کاملاً متفاوت (پیشرانه برقی) برای خودروهای خود هستند.

با این حال، این واقعیت که این یک انتخاب محبوب است، به این معنی نیست که V8 از ابتدای راه اندازی آن بیش از یک قرن پیش حرکت کرده است. برخی از بدترین خودروهایی که تا کنون ساخته شده اند از 8 سیلندر تشکیل شده در "V" استفاده می کردند. حتی بدتر، برای برخی از این خودروها، شهرت مخدوش آنها نتیجه مستقیم موتور V8 ضعیف است که در زیر کاپوت قرار گرفته است.

فراری موندیال

فراری موندیال
فراری موندیال

 

متأسفانه، این اسب پرانینگ همیشه به عنوان یکی از بدترین خودروهای فراری شناخته می شود که تا کنون از خط تولید خارج شده است. اگر بخواهم صادقانه بگویم، اینطور نبود که موندیال یک ماشین وحشتناک بود. فقط انتظارات زیادی از هر خودرویی که نشان فراری بر تن داشت وجود داشت.

یکی از بزرگترین خرابی ها موتور آن بود، یک واحد V8 که تنها 214 اسب بخار قدرت داشت. این برای خودرویی مانند Mondial که نزدیک به 3500 پوند وزن داشت به طرز غم انگیزی ناکافی بود. در نتیجه، این خودرو یکی از کندترین فراری ها با سرعت 0 تا 60 مایل در ساعت تقریبا 10 ثانیه باقی می ماند!

شورلت کامارو آهنی دوک

شورلت کامارو آهنی دوک
شورلت کامارو آهنی دوک

کامارو بیش از 5 دهه است که وجود دارد. عملکردی که شاهد تولید نمونه های کامارو واقعاً قابل توجهی مانند Camaro Z28 68 یا اخیراً Camaro ZL1 2019 بود.

متأسفانه، برخی اشتباهات نیز در طول راه مانند بدنام آهنین کامارو وجود داشته است. اغلب به عنوان یکی از بدترین کاماروهای ساخته شده در نظر گرفته می شود و دلیل خوبی هم دارد. این موتور خیلی خوب کار نمی کرد اما نقطه ضعف اصلی آن موتور کم خون زیر کاپوت بود، یک موتور V8 که در بهترین حالت، در بهترین حالت فقط 110 اسب بخار قدرت داشت.

فورد موستانگ II

فورد موستانگ II
فورد موستانگ II

این خودروی تسویه گر واقعاً تهدید می کرد که همه کارهای خوبی که موستانگ نسل اول در زمان عرضه در سال 1973 انجام داد را لغو می کند. تا به امروز، هنوز هم به عنوان یکی از زشت ترین موستانگ های ساخته شده رتبه بندی می شود. این فقط مربوط به ظاهر زیبایی آن نبود، موستانگ از نظر عملکرد چیزهای کمی برای ارائه داشت.

یکی از گزینه های موتور، ویندزور V8 بود که 140 اسب بخار قدرت تولید می کرد. موستانگ II برای رسیدن به سرعت 60 مایل بر ساعت به 5/9 ثانیه و برای حرکت یک چهارم مایل با سرعت 78 مایل بر ساعت به 5/17 ثانیه زمان نیاز داشت.

Bricklin SV-1

Bricklin SV-1
Bricklin SV-1

SV-1 حاصل ذهن مالکوم بریکلین، کارآفرین کانادایی بود که مسئول معرفی سوبارو به بازار آمریکای شمالی بود. SV-1، یک خودروی اسپورت کانادایی، ترکیبی از ایده های جالب بود که شامل بدنه ای از جنس فایبرگلاس، درهای بال مرغی هیدرولیکی و قفس فولادی بود.

متأسفانه، عملکرد آن حتی با وجود موتور V8 220 اسب بخاری در زیر کاپوت بسیار فاقد بود (این مدل با 175 اسب بخار مدل 351 V8 در سال های 75 و 76 جایگزین شد). Bricklin SV-1 بسیار سنگین بود تا بتواند هر نوع عملکرد خودروهای اسپرت را ارائه دهد. اگر بسته بندی می شد و به صورت واگن به فروش می رسید، شاید بهتر می شد.

لامبورگینی جالپا

لامبورگینی جالپا
لامبورگینی جالپا

دلیلی دارد که این روزها زیاد درباره جلفا نمی شنوید. این اولین بار در سال 1981 به نمایش درآمد و قرار بود به عنوان یک لامبورگینی در سطح ابتدایی خدمت کند، کسانی که نمی توانند خواهر یا برادر گران قیمت تر-Countach را خریداری کنند.

با این حال، اوضاع چندان خوب پیش نرفت و تنها 410 دستگاه در طول 7 سال تولید تولید شد. جالپا از چندین مشکل کیفیت رنج می برد که شامل زنگ زدگی، آب بندی دریچه های تحتانی و گرمایش بیش از حد است. همه اینها بر روی موتور 3.5 لیتری V8 بود که تنها 255 اسب بخار قدرت داشت.

مطالب مرتبط:

شورلت کوروت کالیفرنیا 1980 305

شورلت کوروت کالیفرنیا 1980 305
شورلت کوروت کالیفرنیا 1980 305

همانطور که از نامش پیداست، این خودروی اسپرت در درجه اول بازار کالیفرنیا را هدف گرفته بود. این در زمانی ساخته شد که ایالت تحت کنترل مقررات عمل می کرد که شدیدتر از آنچه در اکثر ایالت های دیگر به دست آمده بود.

در نتیجه، Chevy Corvette California 305 پتانسیل خود را با یک موتور V8 که 180 اسب بخار قدرتمند تولید می کرد، مهار کرد. بدتر اینکه این قدرت با گیربکس متوسط 3 سرعته اتوماتیک جفت شد. برخی از مردم سرعت آن را با یک vespa مقایسه کردند، در اینجا هیچ شگفتی وجود ندارد.

کادیلاک سیمارون

کادیلاک سیمارون
کادیلاک سیمارون

جنرال موتورز استاد مهندسی نشان است اما تجربه آنها در این زمینه گاهی هزینه زیادی را به دنبال داشته است. یک مثال خوب از شکست مهندسی نشان خودروسازی، خودروی سیمارون است، خودرویی که به طور مرتب در لیست بدترین خودروهای آمریکایی ساخته شده است.

این خودرو به عنوان یک ماشین لوکس شناخته شد، اما در حقیقت، این خودرو چیزی بیشتر از یک شورولت کاوالیر نازک مبدل نبود که هزاران دلار ارزان تر بود. خریداران فریب نخوردند و ماشین آنقدر شگفت انگیز خراب شد که تقریباً برند کادیلاک را با خود به پایین کشاند.

Triumph Stag

Triumph Stag
Triumph Stag

راهی برای پوشاندن این قند وجود ندارد. این خودروی اسپرت بریتانیایی از یکی از بدترین موتورهای V8 ساخته شده است. موتور دچار خطاهای زیادی در طراحی و مهندسی شد. جای تعجب است که چگونه تمام مراحل تأیید را طی کرد و به تولید نهایی رسید.

این نتیجه تصمیم مهندسین تریومف برای تبدیل خط چهارم موجود خود به V8 2.5 لیتری بود. کافی است بگوییم که خوب پیش نرفت، حتی پس از یک برنامه 5 ساله که میلیون ها دلار تحقیق و توسعه به همراه داشت.

شورلت SSR

شورلت SSR
شورلت SSR

SSR یک شکست بزرگ بود و این فقط مربوط به طراحی غیرعملی آن نیست، بسیار کوچک برای اینکه یک SUV وانت و اشتباه باشد. شاسی و چارچوب مکانیکی آن از برنامه شاسی بلندهای متوسط GM گرفته شده است و در نتیجه خودرویی بسیار سنگین با قدرت بسیار کم در قالب V8 300 اسب بخاری تولید شده است.

این قدرت در مدل های بعدی تا 390 اسب بخار افزایش یافته بود، اما تا آن زمان، آسیب وارد شده بود و شهرت آن برای همیشه لکه دار شد.

هامر H2

هامر H2
هامر H2

امروزه جامعه خودروسازان به شدت منتظر انتشار GM Hummer EV هستند. تناسخ مجدد تمام الکتریکی بسیار دورتر از غول هامر H2 گازدار است که از سال 2003 تا 2009 در سطح زمین پرسه می زد.

به نظر می رسید که هدف خودرو بسیار کم است، به غیر از ترساندن غیرنظامیان از جاده ها در حالی که از جاده می گذشت. این موتور از یک V8 فوق العاده تشنه استفاده می کرد که به طور متوسط 12 مایل در هر گالن کار می کرد.

آنچه دیگران میخوانند:

​​​​​​​نویسنده: حمیرا فغانی 



+ 9
مخالفم - 8
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری