پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
شنبه, ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ۲۳:۵۶
۸
۰
نسخه چاپی

چگونه لکه های عرق را از روی لباس پاک کنیم؟

چگونه لکه های عرق را از روی لباس پاک کنیم؟
چگونه می توانید لکه های عرق را از بین ببرید، می توانید برخی از استراتژی های آزمایش شده را امتحان کنید که به شما کمک می کند تا به دلیل لکه های عرق، پرطرفدارترین یا گران ترین لباس را کنار بگذارید.

تیتربرتر؛ همه ما باید با لکه های عرق روی لباس های خود مقابله کنیم، حتی اگر آنها را دوست نداریم یا از آنها خجالت می کشیم. چه بخاطر شغل استرس زا و چه به دلیل قرار گرفتن در معرض شرایط آب و هوایی گرم، همه آنها را در سطوح مختلف لکه های عرق را تجربه می کنند. آنها معمولاً یک جفت علائم تعریق زرد همراه با بوی بد بو بر روی لباس می گذارند. اگر کنجکاو هستید که بدانید چگونه می توانید لکه های عرق را از بین ببرید، می توانید برخی از استراتژی های آزمایش شده را امتحان کنید که به شما کمک می کند تا به دلیل لکه های عرق، پرطرفدارترین یا گران ترین لباس را کنار بگذارید. اگر مراقب نباشید، این چشم های پرت کننده می تواند موقعیت اجتماعی شما را تضعیف کند یا هزینه زیادی را برای تعویض یک پیراهن هزینه کند. با این حال، قبل از آن، شما باید دلایل دقیق این مشکل رایج را بیابید که ممکن است بر وضعیت اجتماعی شما نیز تأثیر منفی بگذارد.

علت ایجاد لکه عرق چیست؟

علت ایجاد لکه عرق چیست؟
علت ایجاد لکه عرق چیست؟

تعریق نوعی سم زدایی است. از آنجا که این یک فرایند ضروری برای حفظ سلامت مطلوب است، لازم نیست این عملکرد ذاتی بدن خود را سرکوب کنید. درست مانند هر فرآیند طبیعی دیگر، تعریق نیز با هدف خاصی اتفاق می افتد. غدد آپوکرین نوعی غدد عرق هستند که به داخل فولیکول های مو باز می شوند و مواد زائد و سموم را از طریق سطح پوست از بین می برند. این غدد به وفور در زیر بغل ما وجود دارد.

به نظر می رسد لکه های شیرین بی ضرر، عوارض جانبی ناخوشایند افزایش دمای بدن به دلیل فعالیت بدنی شدید یا استرس روانی است. تعریق راهی برای خنک کردن و تنظیم دمای بدن است. اگرچه عرق بی رنگ است، اما ترکیبی از آب، چربی، نمک و پروتئین هایی است که از طریق عرق آزاد می شوند. فیلترهای پارچه ای عرق را به دام می اندازند و در قسمت های لکه دار لباس خشک می شوند. وقتی عرق می کنیم، عرق با باکتری های پوست ما تماس می گیرد و مواد شیمیایی خوشبو کننده ها یا ضد عرق ها با یکدیگر واکنش می دهند.

اگر بعد از هربار پوشیدن لباس ها با مواد شوینده با کیفیت بالا شسته نشوند، خاک عرق می تواند با هر بار پوشیدن پی در پی در مدت زمان زیادی تجمع کرده و باقی مانده سفید روی لباس های رنگی شما باقی بماند. در حالی که هنگام پوشیدن لباس های سفید عرق می کنیم، لکه های زرد عمدتا در نواحی زیر بغل ایجاد می شود. پس از تجزیه این عرق به مولکول های کوچکتر و معلق در هوا، باعث ایجاد بوی بد می شود. گاهی اوقات بدن ما حتی روغن های اضافی بدن را که می تواند در رنگ آمیزی نیز نقش داشته باشد، ترشح می کند.

شیمی طبیعی بدن، رژیم غذایی و سایر عوامل می تواند در میزان تولید روغن توسط بدن نقش داشته باشد. همانطور که غذاهای تند، الکل، گوشت قرمز، آلرژی غذایی و عدم تحمل می توانند عرق بیش از حد را تحریک کنند، سیر، پیاز یا کلم نیز ممکن است بوی بدن را بدتر کند. برای از بین بردن لکه های عرق سرسخت همیشه نیازی به پاک کننده های فانتزی یا مواد شیمیایی قوی ندارید. داروهای خانگی متعددی وجود دارد که به از بین بردن لکه های عرق کمک می کند. با این حال، باید مطمئن باشید که برای مواد و رنگ پیراهن خاص کدام لکه را با موفقیت از بین می برد.

چگونه می توان لکه های عرق را از پیراهن های سفید خلاص کرد؟

چگونه می توان لکه های عرق را از پیراهن های سفید خلاص کرد؟
چگونه می توان لکه های عرق را از پیراهن های سفید خلاص کرد؟

لکه های زرد رنگ روی پیراهن های ترد سفید می تواند به راحتی جلب توجه کند. اگر در فکر این هستید که چگونه لکه های زیر بغل را از روی لباس پاک کنید، روش های سریع زیر را امتحان کنید که ممکن است برای رسیدن به هدف شما بهترین کار را انجام دهد.

1. لکه ها را خیس کنید

لباس باید در آب گرم شسته شود تا لکه رقیق شود. بسته به شدت لکه ها، ممکن است اجازه دهید لباس حداقل 20 دقیقه یا حتی یک شب بماند. از طرف دیگر، می توانید آب گرم و سرکه سفید را به نسبت 2: 1 در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید. نقاط لکه دار پیراهن را در محلول قرار دهید تا کاملاً پوشانده شود. آن را حداقل نیم ساعت خیس کنید.

2. لکه کثیف را درمان کنید

مخلوطی را با ترکیب پراکسید هیدروژن، جوش شیرین و نمک در یک ظرف کوچک تهیه کنید. این نسبت می تواند 1: 2 (جوش شیرین به آب یا پراکسید هیدروژن) باشد. با یک قاشق مخلوط کنید و خمیر را به طور گسترده ای روی لکه های آلوده قبل از درمان بمالید.

3. پیراهن را بشویید

یک حوله تمیز را روی سطح کار صاف پهن کنید. پیراهن را از کاسه ظرف بردارید. برای آبکشی بپیچید و مایع اضافی را خارج کنید.

4. اجازه دهید مخلوط خمیر کار کند

از یک قاشق برای پخش آزادانه مخلوط آماده در ناحیه کثیف پیراهن استفاده کنید. بگذارید 20 دقیقه بماند. پیراهن را معمولاً با شوینده معمولی بشویید. بسته به دستورالعمل مراقبت روی برچسب، در آب گرم یا آب سرد بشویید.

5. برای لکه های سخت تر

اگر لکه همچنان ادامه داشت، قبل از قرار دادن پیراهن برای خشک کردن بیرون، روش پاک کردن لکه را تکرار کنید.

مطالب مرتبط:

چگونه می توان لکه های عرق را از پیراهن های رنگی پاک کرد؟

چگونه می توان لکه های عرق را از پیراهن های رنگی پاک کرد؟
چگونه می توان لکه های عرق را از پیراهن های رنگی پاک کرد؟

از بین بردن لکه های عرق از روی لباس های سفید با حذف لکه ها از لباس های رنگی متفاوت است زیرا پراکسید هیدروژن می تواند آنها را محو یا حتی از بین ببرد. با استفاده از چند ترفند ساده که در زیر آمده است، می توانید یک پیراهن رنگی عرق شده را نجات داده و به شکوه قبلی خود بازگردانید:

1. لکه های خود را خیس کنید

آب گرم را برای شستن پیراهن لکه دار بردارید تا نقاط رقیق شده رقیق شوند.

2. پیش از درمان محل رنگ آمیزی شده

مواد شوینده و سرکه سفید را مخلوط کنید یا خمیری از جوش شیرین، پراکسید هیدروژن و آب تهیه کنید. نسبت باید 1: 2 (بیکینگ پودر و آب) باشد. اگر سرکه سفید در دسترس نیست، می توانید چند آسپیرین خرد شده و آب را مخلوط کنید تا خمیری با هم ایجاد شود.

3. لکه آلوده را از قبل درمان کنید

بسته به شدت لکه، خمیر را روی ناحیه لکه دار بمالید و حدود 20 دقیقه یا حتی یک شب صبر کنید. از طرف دیگر، می توانید پیراهن را به مدت 30 دقیقه در آب سرد و محلول سرکه سفید خیس کنید تا به نتایج دلخواه برسید.

4. محل رنگ آمیزی شده را بشویید

آب سرد را روی ناحیه آلوده بریزید. ناحیه پیراهن را با انگشتان خود به آرامی مالش دهید تا خمیر به پارچه وارد شود و لکه از بین برود.

5. پیراهن را بشویید

شما ممکن است از شستن پیش درمانی به طور کامل اجتناب کنید و پیراهن را با لباس های دیگر با استفاده از شوینده معمولی بشویید. طبق دستورالعمل موجود در برچسب مراقبت، در آب گرم بشویید. در غیر این صورت، معمولاً در آب سرد بشویید.

6. از بین بردن لکه های سخت تر

اگر لکه پیراهن همچنان ادامه داشت مراحل ذکر شده در بالا را تکرار کنید و سپس آن را کاملاً بشویید.

چگونه می توان لکه های عرق را از کلاه پاک کرد؟

چگونه می توان لکه های عرق را از کلاه پاک کرد؟
چگونه می توان لکه های عرق را از کلاه پاک کرد؟

همه ما دوست داریم برای محافظت از سر خود در برابر آفتاب سوزان، در روزهای گرم کلاه بپوشیم. اما عرق تولید شده از پیشانی شما می تواند لکه هایی را در لبه داخلی داخلی کلاه ایجاد کند یا به قسمت های دیگر کلاه نشت کند. در اینجا چند ترفند ساده برای از بین بردن لکه های عرق از کلاه ها وجود دارد تا بار دیگر تمیز و درخشان شوند و بدون بو باشند.

پاک کننده لکه را مستقیماً روی لکه ها بمالید. شما می توانید از مخلوط شامپو و آب برای از بین بردن لکه های عرق استفاده کنید زیرا به تجزیه چربی بدن کمک می کند.

از یک مسواک قدیمی برای پاک کردن لکه پاک کننده در بافت کلاه استفاده کنید. دقت کنید که در مصرف آن زیاده روی نکنید، زیرا موهای سفت می توانند باعث ساییدگی کلاه شما شوند.

5 دقیقه صبر کنید تا لکه پاک کننده روی ناحیه مورد نظر رسوب کند.

یک قاشق غذاخوری مواد شوینده را در سینک پر از آب سرد مخلوط کنید. آن را خوب مخلوط کنید.

کلاه خود را در آن فرو کنید و 20 دقیقه صبر کنید.

برای آبکشی کلاه از آب گرم استفاده کنید.

یک حوله خشک را با هر دو دست روی آن فشار دهید تا جذب شود و آب اضافی آن خارج شود.

کلاه را روی یک ظرف گرد قرار دهید که به حفظ شکل آن کمک می کند. هنگام خشک شدن، با خشک کردن هوا از تابش مستقیم نور خورشید جلوگیری کنید.

چگونه می توان از لکه های زرد زیر بغل و لکه های یقه خلاص شد؟

چگونه می توان از لکه های زرد زیر بغل و لکه های یقه خلاص شد؟
چگونه می توان از لکه های زرد زیر بغل و لکه های یقه خلاص شد؟

لکه های عرق زرد لکه ها یا الگوهای حلقه ای هستند که پس از جذب لباس پس از عرق کردن بدن ما روی زیر بغل ما ظاهر می شوند. عرق همچنین می تواند در پیراهن شما در چندین نقطه تجمع کرده و به آن نفوذ کند، از جمله پشت گردن، جایی که یقه را لکه دار می کند. این علامت زرد ناخوشایند روی پیراهن شما ناشی از ترکیب عرق ، سلول های مرده پوست، چربی بدن و تجمع محصول است.

برای کسانی که از لکه های یقه ناراحت هستند یا می پرسند "چگونه می توان لکه های زیر بغل را از بین برد؟"، در اینجا چند راه حل موثر وجود دارد که می تواند به جای دور شدن از آنها به خاطر آنها، در کانون توجه قرار گیرد.

1. پیراهن خود را روی یک منطقه وسیع و پهن از داخل قرار دهید و یقه و زیر بغل آلوده را رو به بالا نگه دارید.

2. مایع غلیظ لباسشویی را روی ناحیه کثیف پیراهن بریزید. محلول خانگی پاک کننده لکه طبیعی OxiClean و Pourse می تواند لکه های زرد را فورا پاک کند. روش دیگر، می توانید از مسواک قدیمی برای پاک کردن نمک سفره روی ناحیه زیر بغل لکه دار استفاده کنید.

3. حتی ممکن است محل رنگ آمیزی شورت را به مدت حداقل 30 دقیقه در شوینده مایع خیس کنید.

4. مناطق رنگ آمیزی شده را به آرامی مالیده و پیراهن را به طور معمول با آب بشویید.

مراقبت از لباس های شسته شده می تواند یک تلاش جدی و وقت گیر باشد. صرف نظر از میزان عرق کردن شما، نگرانی درباره "چگونه می توان از شر لکه های پوستی خلاص شد" توجه شما را جلب کرده و بر روحیه شما تأثیر می گذارد. هزینه ضد عرق، تعویض لباس خشکشویی و هزینه لباسشویی می تواند بر مشکلات شما بیفزاید. بنابراین، از هدر دادن زمان، پول و انرژی بر روی آنها خودداری کنید. پس از همه، اعتماد شما به ظاهر شما می تواند به شما در ارتقاء شهرت حرفه ای و اجتماعی کمک کند.

آنچه دیگران میخوانند:

​​​​​​​نویسنده: زهرا فرامرزی 



+ 8
مخالفم - 7
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری