پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
یکشنبه, ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ ۲۲:۲۷
۹
۱
نسخه چاپی

بهترین موتورسیکلت ژاپنی در سال 2021 

بهترین موتورسیکلت ژاپنی در سال 2021 
چه موتور سواری باشد و چه فناوری نوآورانه، نمی توان تاثیر عظیم این موتورسیکلت های ژاپنی بر صنعت را انکار کرد.

تیتربرتر؛ ژاپن در زمینه تولید موتورسیکلت یک غول است. در حالی که آمریکا می تواند "سه دیترویت" را به رخ بکشد، ژاپن خانه چهار بزرگ در دنیای موتورسیکلت است. هوندا، یاماها، سوزوکی و کاوازاکی با هم حدود 50 درصد از سهم موتورسیکلت های جهان را به خود اختصاص می دهند.

وقتی موتورسیکلت های ژاپنی شروع به شرکت در Isle of Man TT و سپس MotoGP کردند، آنها برای همتایان اروپایی خود مطابقت نداشتند. اما هر شکست به تدریج پیش رفت و به عنوان گامی برای یادگیری بهتر موتورسیکلت ها مورد استفاده قرار گرفت و در عرض چند سال، موتورسیکلت های ژاپنی بر جهان حکمرانی کردند و همه لورن ها را به خانه بردند.

از دهه 60، وقتی صحبت از عملکرد می شود، این موتورسیکلت های ژاپنی هستند که به ذهن می آیند. آنها با بسیاری از نوآوری ها و اولین های صنعت که موقعیت بازی در دنیای موتورسواری را تغییر داده است، موقعیت رهبر خود را در جهان ثابت کرده اند. بنابراین، در اینجا 10 موتورسیکلت ژاپنی وجود دارد که واقعاً دنیای موتورسیکلت را برای همیشه تغییر داده است.

یاماها YZR500 OW61: دو زمانه V4

Yamaha YZR500 OW61
Yamaha YZR500 OW61

از سال 1977 تا 1981، Yamaha YZR500 دارای شیرهای چهار پیستونی موازی بود، اما در سال 1981، دریچه های ورودی چرخش دیسک با چهار سیلندر در یک مربع بازی را تغییر داد. اما آنچه واقعاً برای مسابقه کارخانه YZR500 تفاوت ایجاد کرد، اولین موتور V4 در سال 1982، به عنوان مدل OW61 بود.

روند موتور V4 دو زمانه از همین موتورسیکلت ناشی شد و اولین V4 در گرندپری بود. بعداً V4 دو زمانه تا سال 2000 به استانداردی برای MotoGP تبدیل شد و پس از آن چهار ضربه برای بازی در نظر گرفته شد. قاب تیر آلومینیومی در YZR500 Deltabox نام داشت و حتی امروزه در موتورسیکلت های یاماها دیده می شود.

سوزوکی هایابوسا: سریع ترین پرنده

سوزوکی هایابوسا
سوزوکی هایابوسا

هایابوسا در زبان ژاپنی به معنای شاهین پرنده، سریع ترین پرنده در جهان است، اما هنگامی که سوزوکی در ابتدا نام و ظاهر آن را عرضه کرد، هیچ کس علاقه چندانی به نظر نمی رسید. در سال 1999، هایابوسا به نمایشگاه ها رفت و سریع ترین موتور تولیدی جهان شد و مردم برای تهیه آن دو دسته جمع شدند.

این موتورسیکلتی بود که جنگ های توربو را آغاز کرد زمانی که موتورسیکلت ها اساساً خود را در حال ابداع به عنوان بیوه سازترین مو با دیوانه ترین سرعت ممکن معرفی می کردند. امروزه، Busa یک کلاس کلاسیک است و به درستی.

هوندا Fireblade: سبک ترین و جمع و جور

هوندا Fireblade
هوندا Fireblade

هوندا Fireblade در سال 1992 به عنوان سبک ترین و جمع و جورترین موتورسیکلت در کلاس خود معرفی شد. حجم موتور برای اولین بار با حجم 750 سی سی عرضه شد و حجم آن به 893 سی سی رسید. در همان زمان، موتورسیکلت دارای فاصله بین دو محور 1405 میلی متر و وزن خشک 407 پوند دوچرخه کلاس 600 سی سی بود.

بعداً، موتور حتی بیشتر شد و به 1000 سی سی رسید. اندازه و وزن یک موتورسیکلت 600 سی سی به این معنی بود که Fireblade رقابت را از بین برد. همه به خاطر تادائو بابا از هوندا و رویای او برای داشتن یک موشک جیبی قدرتمند موتورسیکلت است.

کاوازاکی KZ1000 و Z1R-TC: کنترل انتشار + توربوشارژ

کاوازاکی KZ1000 و Z1R-TC
کاوازاکی KZ1000 و Z1R-TC

امروزه بسیاری از موتورسیکلت ها دارای توربوشارژ هستند و همه آنها تزریق سوخت دارند. اما در دهه 80، اینطور نبود. وقتی کنترل آلایندگی شروع به تعیین وضعیت بد بودن کاربراتورها کرد، کاوازاکی با KZ1000 وارد بازار شد و آن را به اولین موتورسیکلتی تبدیل کرد که تزریق سوخت داشت.

آنها آن را با Z1-R دنبال کردند که عملکرد فوق العاده ای داشت و سپس سرانجام با کاوازاکی Z1R-TC، که اولین موتورسیکلت توربوشارژر بود، در صدر آن قرار گرفت. ممکن است از طریق مشارکت با Turbo Cycle Corporation ساخته شده باشد، اما Z1R-TC به جهان نشان داد که کاوازاکی آماده تغییر است.

هوندا CB750: چهار دیگ عرضی

هوندا CB750
هوندا CB750

CB750 معرفی شده در سال 1969 یک موفقیت بزرگ بود و موفقیت با دلیل محکمی همراه بود. هوندا CB750 اولین موتورسیکلت تولیدی بود که دارای موتور چهار سیلندر عرضی بود و همچنین اولین خودرویی بود که در موتورسیکلت ها ترمزهای دیسکی را به کار گرفت.

موتور چهار سیلندر خطی یک شگفتی تکنولوژیکی بود و سوار شدن بر روی "superbike" CB750 یک لذت کامل بود. نگهداری آسان و بسیار قابل اعتماد، هوندا CB750 در طول این سال ها یک کلاس کلاسیک مورد علاقه و یک موتورسیکلت بوده که هوندا را به عنوان یک برند مطرح ساخته است.

 یاماها RD400C: Alloy Wheeled First

Yamaha RD400C
Yamaha RD400C

یاماها اولین موتورسیکلت هایی را که از چرخ های سنتی سیم دار فاصله گرفتند، که امروزه اغلب به نظر می رسید جذابیت یکپارچه سازی با سیستم عامل دارند، کنار گذاشت و به جای موتورهای مسابقه ای 500 سی سی روی چرخ های آلیاژی ریخت. RD400C اولین موتورسیکلت نمایشگاه بود که روی چرخ های آلیاژی سوار شد.

حتی بدون چرخ های آلیاژی، یاماها RD400C یکی از بهترین موتورسیکلت های دو زمانه موجود در بازار و بدون شک یکی از آخرین دوچرخه ها است. بازار دهه 70 را اداره می کرد و امروزه یک کلاسیک ارزشمند است.

مطالب مرتبط:

کاوازاکی نینجا H2: دوچرخه تولید سوپرشارژ

کاوازاکی نینجا H2
کاوازاکی نینجا H2

کاوازاکی نینجا H2 که در سال 2015 عرضه شد، اولین موتورسیکلت تولیدی سوپرشارژ در تاریخ همه چیز با دو چرخ سریع نیست، اما مطمئناً در تاریخ اخیر موارد وجود دارد. Ninja HR2 جدیدترین بازی تغییر در دنیای موتورسیکلت ها است که در یک سوپرشارژر در سطح کارخانه برای بیش از 200 اسب هیجان انگیز قرار می گیرد.

فراتر از این و تبدیل به خواهر و برادر غیرقانونی خود یعنی H2R می شود. اما، حتی H2 نیز کافی است و قادر است حداکثر سرعت 210 مایل در ساعت را تأمین کند. این موتورسیکلت پرتاب می شود و موسیقی متن قدرتمندی نیز ارائه می دهد.

هوندا گلدوینگ: اولین مسافر طولانی مدت

هوندا گلدوینگ
هوندا گلدوینگ

هوندا گلدوینگ در واقع در سال 1975 به عنوان یک سوپر دوچرخه به بازار عرضه شد، اما اندازه موتورسیکلت و راحتی نزدیک به آن باعث شد تا آمریکایی ها آن را به عنوان یک توریست ، با فریینگ و پانل تغییر دهند. هوندا متوجه شد و بازاریابی را تغییر داد و آن را ترورتر نامید.

گلدوینگ تبدیل به یک جی تی وی سنگین شد که فروش هارلی دیویدسون آمریکایی را از دست داد و سوار مورد علاقه کسانی شد که دوست داشتند در جاده های آمریکا با پشتیبانی بالشتک سفر کنند. Gold Wing 1800 سی سی اخیر نیز اولین موتورسیکلتی است که از Apple CarPlay استفاده می کند، بنابراین واضح است که نوآوری چیزی است که هوندا در آن خوب است.

یاماها نیکن: سواری اضافی با چرخ

یاماها نیکن
یاماها نیکن

یاماها نیکن از نظر فنی یک مسابقه سه گانه است. همچنین، بر خلاف اکثر موتورهای سه گانه با یک چرخ در جلو و دو چرخ در عقب، Niken دارای جلو دو چرخ است و تنها یک چرخ در عقب دارد.

این موتور به شما تمام هیجان سواری را که از هر موتورسیکلت می برید می دهد، اما دو چرخ جلو ثبات بیشتری را برای پرواز در بزرگراه ایجاد می کند و ممکن است فقط به یک مورد جدید در موتورسیکلت ها تبدیل شود.

یاماها YZ400F: اولین دوچرخه خاکی چهار ضربه ای

یاماها YZ400F
یاماها YZ400F

منطقی است که لیست را با یاماها چهار زمانه شروع و پایان دهید. این یکی، هرچند، خیلی دیرتر، در سال 1998، آمد و اولین دوچرخه خاکی تولید چهار زمانه بود که به آن قدرت بیشتری بخشید و به رانندگان اجازه داد تا قوی و بلند در MotoCross پرواز کنند و بقیه را خاک بخورد.

آنچه دیگران میخوانند:

​​​​​​​نویسنده: حمیرا فغانی 



+ 9
مخالفم - 9
نظرات : 1
منتشر نشده : 0
 
ir
+0
unlike
-0
سیدمهدی ۰۱/۰۹/۱۶ - ۱۶:۴۳
پاسخ
comments هوندا سی آر ام از قلم افتاده
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری